اخبار داغ

در نشست مودت بین علمای شیعه و اهل سنت دلگان بیان شد؛

وحدت رمز پیروزی هر قوم و ملتی است

وحدت رمز پیروزی هر قوم و ملتی است
به همت ناحیه مقاومت بسیج سپاه دلگان، نشست مودت بین علمای شیعه و اهل سنت در این شهرستان برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دلگان پرس، به مناسبت هفته دفاع مقدس، نشست مودت مشترک بین علمای تشیع و اهل سنت در شهرستان دلگان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دلگان پرس,

حجت الاسلام والمسلمین عظیم بامری امام جمعه دلگان در این نشست با اشاره به فرارسیدن ایام محرم و ایام عزاداری امام حسین (ع)، گفت: حدیث معروف پیامبر گرامی اسلام که فرمودند:"حسنین (ع) سرور جوانان اهل بهشت هستند"، مورد تایید علمای شیعه و اهل سنت است و این در کتب اهل سنت هم آمده است.

,

وی با تاکید بر اینکه به پاس مجاهدت های امام حسین (ع) در دفاع از اسلام ناب محمدی و اینکه جان خود و عزیزان و تمام هستی اش را فدای اسلام کرد، هفته اول محرم به نام هفته امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است، افزود: یکی از مهم ترین اهداف این قیام، احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.

,

امام جمعه دلگان با اشاره به هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: فرزندان این مرز و خاک با پیروی از امام حسین (ع) و در راستای دفاع از تمامیت ارضی کشورمان و دفاع از اسلام به شهادت رسیده اند.

,

حجت الاسلام والمسلمین عظیم بامری اضافه کرد: مهم ترین الگو و اسوه رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس، حضرت امام حسین (ع) بوده است.

,

وی عنوان کرد: اگر ایمان و اعتقاد رزمندگان به آرمانهای انقلاب و اسلام و اطاعت آنان از امام خمینی (ره) و رهبری بنیان گذار انقلاب اسلامی نبود، در طول هشت سال دفاع ما در مقابل دشمنی که از همه دنیا حمایت می شد، به پیروزی نمی رسیدیم.

,

سرهنگ حسین شهرکی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان دلگان در این همایش با بیان اینکه زمانیکه انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید، در همان اوایل انقلاب عده ای احساس کردند که نظام اسلامی نوپا است و توانایی مقابله با دشمنان بیرونی را ندارد، گفت: به همین دلافزود:یل عده ای طمع کردند که به جمهوری اسلامی حمله کنند.

,

وی با اشاره به اینکه در نهایت با حمایت از صدام و رژیم بعثی عراق، جنگ نابرابری را بر علیه انقلاب اسلامی و مردم براه انداختند که هشت سال طول کشید، تصریح کرد: کشورهای غربی و استکباری در طول هشت سال دفاع مقدس ما، از رژیم صدام حمایت کردند.

,

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان دلگان خاطرنشان کرد: اما در نهایت این تفکر انقلاب اسلامی بود که با وحدت و برادری و رهبری حکیمانه امام خمینی (ره) توانست دشمن تا بن دندان مسلح را شکست بدهد.

,

مولوی جعفر بلوچ لاشاری امام جمعه موقت اهل سنت شهرستان دلگان در این نشست با اشاره به اینکه وظیفه علما و نخبگان در جامعه اسلامی بسیار خطیر است، اظهار کرد: همانطوریکه که جایگاه علما در جامعه بالا است، وظیفه آنها هم در جامعه بالا است.

,

امام جمعه موقت اهل سنت شهرستان دلگان با تاکید بر اینکه بحث همه ما وحدت، یکپارچگی، یکدلی و هم اندیشی است، اضافه کرد: وحدت رمز پیروزی هر قوم و ملتی است.

,

وی با بیان اینکه وحدت نیاز و ضرورت تمام جوامع اسلامی است، ادامه داد: دشمنان هم در تلاش هستند که همیشه بین مسلمانان دودستگی و اختلاف ایجاد کنند و در این راه از هیچ کوششی دریغ نمی کنند.

,

مولوی جعفر بلوچ لاشاری با اشاره به اینکه دشمن در جوامعی که نسبت به بحث قوم گرایی و ملی گرایی حساسیت هایی وجود دارد، از این راه وارد می شود، عنوان کرد: دشمن در جاهایی دیگر با افکار و اندیشه های دیگری در جوامع اسلامی به دنبال تفرقه است.

,

امام جمعه موقت اهل سنت شهرستان دلگان با تاکید بر اینکه ملت های هوشمند و با فرهنگ هیچگاه به دنبال تفرقه و جدایی نیستند، خاطرنشان کرد: تفرقه و درگیری بین افراد و جوامع عقب مانده وجود دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه