اخبار داغ

برای دومین بار در تهران؛

تجمع پرسنل شرکت نفت ستاره خلیج فارس مقابل مجلس

تجمع پرسنل شرکت نفت ستاره خلیج فارس مقابل مجلس
صبح امروز قریب به 100 نفر از کارکنان اخراجی پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس برای دومین بار در تهران در مقابل مجلس تجمع کردند تا شاید صدای دادخواهی آنها به گوش مسئولان کشوری برسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فرهنگ کده ؛ صبح امروز قریب به 100 نفر از کارکنان اخراجی پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس برای دومین بار در تهران در مقابل مجلس تجمع کردند تا شاید صدای دادخواهی آنها به گوش مسئولان کشوری برسد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فرهنگ کده,

در 13 شهریور ماه سال جاری هم کارکنان پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس در مقابل مجلس در اعتراض به جلوگیری حراست پالایشگاه از ورود آنها به شرکت علی رغم به اتمام نرسیدن زمان قراردادهای آنها تجمع کرده بودند که نتیجه ای دریافت نکردند.

,
بی توجهی مسئولان فعلی پالایشگاه به قبولی آنها در آزمون استخدامی سال 92 ، گذراندن موفقیت آمیز آزمون های فنی و مصاحبه ها و مراحل آزمایشی از جمله گلایه های کارکنان پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس است که خواستار پیگیری مسئولان کشوری و استانی شدند.

با توجه به اینکه اداره کار شهر بندرعباس اخراج کارکنان شرکت نفت ستاره خلیج فارس غیرقانونی اعلام کرد اما باز هم نیروهای متقاضی حضور در محل کارشان در پالایشگاه نفت ستاره خلیج‌فارس، امکان حضور پیدا نکردند.
,
,
,
 
,
, ,

در متن حکم اداره کار شهر بندرعباس آمده است: این نیروها در حالی که تا پایان شهریور سال جاری با پالایشگاه نفت ستاره خلیج ‌فارس قرارداد داشتند، در پی تصمیم‌های مدیریتی مبنی بر انتقال این نفرات به مجموعه پیمانکاری، از تاریخ 11 شهریور از ورود به پالایشگاه منع شده بودند.

در اداره کار شهرستان بندر عباس طی جلسه‌ای که در تاریخ 15 شهریور با حضور نماینده حقوقی و مدیر منابع انسانی پالایشگاه نفت ستاره خلیج ‌فارس، نماینده‌های کارگری و کارفرمای اداره کار و نیز نمایندگان پرسنل اخراجی تشکیل شد، پس از استماع نظرات طرفین و با توجه به مدارک، شواهد و قراین موجود که طرفین ارائه نمودند و نیز با توجه به اینکه شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس و نمایندگان آن هیچ دلیل موجهی برای اخراج این نفرات و در ادامه انتقال آنها به مجموعه پیمانکاری ارائه ننمودند، به اتفاق آرا حکم به بازگشت به کار این پرسنل داده است که نظر کتبی این اداره در تاریخ 25 شهریور به طرفین ابلاغ شد»

پالایشگاه نفت ستاره خلیج ‌فارس برای اعتراض به این حکم، 15 روز از تاریخ ابلاغ فرصت دارد و در غیر این‌صورت بعد از تاریخ مذکور حکم قطعی و لازم‌الاجرا است.

یکی از تجمع‌کنندگان در این رابطه به خبرنگار فرهنگ کده، اظهار کرد: با توجه به گذشت 3 سال انتظار جهت دعوت به‌ کار اما بدون هیچ مدرک قانونی بعد از گذشت یک سال کار در این پالایشگاه ما را اخراج کردند.
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
وی در ادامه با بیان اینکه کارکنان اجازه ورود به پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس را با حکم اداره کار دریافت کردایم، تصریح کرد: تعهدات و وعده‌های شرکت در قبال حقوق و مزایای جذب نفرات آزمونی سال ١٣٩٢ تاکنون محقق نشده است و وجود حکم بازگشت به کار از سوی اداره کار شهر اما باز هم از بازگشت ما توسط مدیر عامل ممانعت شد.

وی می گوید: تغییرات مدیریتی در شرکت نفت ستاره خلیج فارس در این دو ماه اخیر منجر به بروز این مشکلات و تغییر رویه در جذب نیرو و اعطای خدمات به کارکنان پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس شده است

به گزارش فرهنگ کده، این دومین تجمع کارکنان شرکت نفت ستاره خلیج فارس در تهران است و پیش از این نیز در چند مرحله در بندرعباس تجمعاتی برگزار کرده بودند.
 
,
,
,
,
,
,
, ,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه