اخبار داغ

مدیرعامل سازمان آتش نشانی مشهد خبر داد:

رشد 11 درصدی حادثه و حریق در 10سال آینده/ بیشتر مدارس مشهد به لحاظ ایمنی دچار مشکل هستند

رشد 11 درصدی حادثه و حریق در 10سال آینده/ بیشتر مدارس مشهد به لحاظ ایمنی دچار مشکل هستند
مدیرعامل سازمان آتش نشانی مشهد از رشد 11 درصدی حریق و حادثه طی 10سال آینده خبر داد و گفت: در حریق حدود پنج درصد رشد داریم که این تعداد در حادثه بیشتر است و توان زیادی از ما می‌گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ حسن جعفری امروز در نشست خبری به مناسبت هفته ایمنی و آتش نشانی، با اشاره به اینکه در 6ماهه نخست امسال، 286 هزار و 161 تماس با سامانه 125 آتش نشانی مشهد صورت گرفته است، گفت: از این تعداد تماس 10 درصد مشاوره، چهار درصد منجر به اعزام نیرو، 43 درصد مزاحمت و مابقی سایر تماس‌ها را شامل می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

 

,

وی با بیان اینکه میانگین مدت زمان کل مکالمات 16 ثانیه و میانگین مدت زمان مکالمات عملیاتی 49 ثانیه بوده است، ادامه داد: در شش ماهه گذشته، هشت هزار و 85 عملیات در مشهد و حومه انجام شده که سه هزار و 600 عملیات مربوط به حریق و چهار هزار و 457 مورد مربوط به حادثه بوده است.

,

 

,

میانگین عملیات‌های آتش نشانی در طول شبانه روز 43 مورد است

, میانگین عملیات‌های آتش نشانی در طول شبانه روز 43 مورد است, میانگین عملیات‌های آتش نشانی در طول شبانه روز 43 مورد است,

 

,

مدیرعامل سازمان آتش نشانی مشهد میانگین عملیات‌ها را 43 مورد در روز اعلام کرد و گفت: در مجموع در این مدت به صورت میانگین 19مورد حریق و 24مورد حادثه به صورت روزانه در مشهد رخ می‌دهد.

, مدیرعامل سازمان آتش نشانی مشهد میانگین عملیات‌ها را 43 مورد در روز اعلام کرد و گفت: در مجموع در این مدت به صورت میانگین 19مورد حریق و 24مورد حادثه به صورت روزانه در مشهد رخ می‌دهد.,

 

,

جعفری بیشترین فراوانی حریق را در شب بین ساعات 20 تا 22 و در روز بین 6 تا 8 صبح دانست و در خصوص حوادث نیز بیان کرد: بیشترین فراوانی حوادث شبانه بین ساعت 18 تا 20 و در روز بین 4 تا 6 صبح رخ می‌دهد.

,

 

,

مدیرعامل سازمان آتش نشانی مشهد در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه پیش‌بینی 54 ایستگاه تا پایان سال 97 از افق‌های آتش نشانی است، گفت: در سال 86 تنها 96 دستگاه خودروی عملیاتی داشتیم که اکنون به بیش از 200 دستگاه رسیده و تا پایان سال 97 قرار است به 313 دستگاه برسد و در حال حاضر پنج دستگاه وارد شده که یکی بالابر 55 متری است که پس از حادثه سلمان وارد شد.

,

 

,

جعفری اضافه کرد: شیرهای هیدرانت که غالب آن در بافت فرسوده و زمینی بود، در سال 86 تنها 43 شیر داشتیم؛ اما با توجه به اینکه هزینه‌بر است و نهادهای مرتبط وارد نمی‌شوند 745 شیر هیدرانت آتش نشانی نصب شده و اقدامات لازم برای نصب 200 شیر دیگر در حال انجام است.

,

 

,

رشد 10 درصدی حریق و حادثه در 10 سال آینده

, رشد 10 درصدی حریق و حادثه در 10 سال آینده,

 

,

مدیرعامل سازمان آتش نشانی مشهد با بیان این موضوع که در حوزه آموزش شهروندی 162هزار نفر ساعت در سال 86 داشتیم که سال گذشته نزدیک به یک میلیون ساعت آموزش تنها در اداره سازمان داشته‌ایم،در ادامه سخنان خود از رشد 11 درصدی حریق و حادثه طی 10سال آینده خبر داد و گفت: در رشد حریق حدود 5 درصد رشد داریم که این تعداد در حادثه بیشتر است و توان زیادی از ما می‌گیرد.

,

 

,

مدیرعامل سازمان آتش نشانی مشهد میانگین زمان رسیدن به حریق را 4:25 دقیقه و در حادثه 5 دقیقه اعلام کرد و گفت: حوادث آسانسور بیشترین علت حوادث در مشهد بوده که نیازمند یک بازنگری است.

,

 

,

وی تصریح کرد: در 6 ماه گذشته 421 نفر مصدوم، 43 نفر جان باخته و 4 هزار و 642 نفر نیز از حریق و حادثه در مشهد از سوی آتش نشانان نجات یافته‌اند.

,

 

,

جعفری ادامه داد: 41 درصد حریق‌ها به دلایل عمدی بوده و بیش از 50 درصد هم غیرعمدی بوده است.

,

 

,

بیشتر مدارس مشهد به لحاظ ایمنی دچار مشکل هستند

, بیشتر مدارس مشهد به لحاظ ایمنی دچار مشکل هستند,

 

,

مدیرعامل سازمان آتش نشانی مشهد در بخش دیگری از این نشست به موضوع ایمن سازی مدارس اشاره و خاطرنشان کرد: بیشتر مدارس مشهد به لحاظ ایمنی دچار مشکل هستند؛ اما آموزش و پرورش بودجه کافی برای ایمن‌سازی را در اختیار ندارد.

,

 

,

وی در حوزه آموزش به دانش آموزان سال گذشته 750 مدرسه را آموزش دادیم در برخی مدارس کار و دانش هم آموزش‌هایی انجام شد و به مهدکودک‌ها هم ورود کرده‌ایم.

,

 

,

جعفری با اشاره به 500 هزار ساعت آموزش در مدارس مشهد، بیان کرد: امروز محدودیت‌های بودجه‌ای آموزش و پرورش برای ایمن‌سازی مدارس همچنان وجود دارد و در بحث پیشگیرانه و نظارتی نتیجه‌ای نداشته، برخی مدارس کپسول، دسترسی مناسب و سیستم های دیگر را ندارند و برخی مدارس قدیمی هستند که ساختمان‌های قدیمی در همه جا هستند، اما در آموزش و پرورش بیشتر است و غالب مدارس نیاز به ایمن‌سازی دارند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه