اخبار داغ

نویسنده کتاب "دست خدا":

شهید فلاح بعداز اسارت سلاح مبارزه با تهاجم فرهنگی به دوش کشید

شهید فلاح بعداز اسارت سلاح مبارزه با تهاجم فرهنگی به دوش کشید
نویسنده کتاب "دست خدا" گفت: شهید محسن فلاح یک فعال فرهنگی بود که مسیر را خوب شناخته بود، به طوری که بعد از اسارت سلاح جنگ را زمین نهاد و سلاح مبارزه با تهاجم فرهنگی به دست گرفت و مجذوب شعارهای ظاهری دشمن نشد، باشد که الگویی برای فرزندش و جوانان امروز باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا قاسمعلی زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار آوای سیدجمال؛ با اشاره به برگزاری گردهمایی بنام "به یاد محسن" ، اظهار کرد: شهید محسن فلاح یکی نیروهای بسیجی اسدآباد بود که در عملیات‌های مختلفی شرکت کرد و نهایتا" در عملیات والفجر 8 و آزاد سازی شهر بندری فاو مجروح و سپس اسیر شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آوای سیدجمال؛,

وی افزود: ابتدا خبر شهادت او در شهر پیچید،  بعد از مدتی  خبر آمد که به اتفاق دوستانی دیگر با همان حال مجروحیت اسیر شده و این خبر برای دوستان و خانواده اش بسیار مسرت بخش بود.

,

این نویسنده می‌گوید: محسن در سال 69 در میان استقبال مردم اسدآباد بعد سالها اسارت به آغوش وطن برگشت تا اینجا رزمندگان زیادی مثل محسن بودند و سرنوشتی مشابهی داشتند، که همگی قابل احترامند اما چرا محسن اولین شهید شاخص انتخاب و برایش یادواره می‎گیرند؟

,

وی در پاسخ به این سؤال خود گفت: به نظر بنده شاخص ترین خصوصیات محسن علاوه بر سابقه ایثارگری که ذکر شد، یک فعال فرهنگی بود، او آموخته‌ها و تجربیات خود را وارد زندگی بعداز جنگ کرد؛ در واقع او سلاح جنگ را زمین نهاد سلاح مبارزه با تهاجم فرهنگی به دست گرفت.

,

زارعی گفت: شاید این مباحث تمجیدی بدانید ولی واقعیت این است کسانی برای محسن مراسم گرفتند که غالبا نسل بعداز جنگ بودند، به عبارتی محصول و ثمره کار فرهنگی محسن منتج به نتیجه شده است؛ تعداد زیادی از جوانان و نوجوانان پرورش یافته محسن جذب ادارات و نهادهای انقلابی و طلبه شده  و امروز به صورت خود جوش و با عشق یادش را گرامی داشتند و هزینه کردند بدون ریالی از جیب بیت المال.

,

وی با بیان اینکه محسن در زمان بسیجی هم علی رغم تنوع حزبی و گرایشی لحظه ایی تندروی و تفریط نداشت، گفت: او مسیر را خوب شناخت بعد از اسارت هم همان مسیر را ادامه داد و مجذوب شعارهای ظاهر قشنگ نشد.

,

نویسنده کتاب "دست خدا" خاطرنشان کرد: او عملا فرهنگ ایثار و شهادت را در زندگی خصوصی ایضا دوستان نزدیکش بدرستی منتقل کرد.

,

وی یاد محسن را یاد تفکر، عملکرد و کارهای فرهنگی که او بنیاد نهاد، خواند و گفت: یاد محسن یعنی پیرو ولایت بودن و ادامه راه شهیدان هنری جدی زاهد زیوری و خلیل و فتحعلی و دها شهید دیگر که سختی ها را به جان خریدن تا راه امام و راه ولایت گم نشود.

,

زارعی گفت: کمی تامل و تفکر لازمه تا خود را در خلوت محک بزنیم  که چقدر به محسن شبیه هستیم؟ چقدر از راه محسن و محسن ها الگو گرفتیم؟  یا اگر محسن و محسن ها بودند، الان انگشت اشاره آنها کدام مسیر را می نمایاند؟

,

وی راه شهید محسن فلاح جانبازی که بعداز اسارت بر اثر یک تصادف ناگوار به شهادت رسید، را راه استقلال، آزادی و استکبارستیزی، جهاد با دنیای ظلم و تجاوزگری دانست و گفت: اگر راه محسن و راه فرهنگی او و راه جهاد اکبر او  سرلوحه زندگی شخصی خود  قرار دهیم، یقین بدانید  که او نیز به یاد ما خواهد ماند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه