اخبار داغ

تذکر کتبی نمایندگان استان مرکزی به وزیر کشور پیرامون مشکلات کارگری

تذکر کتبی نمایندگان استان مرکزی به وزیر کشور پیرامون مشکلات کارگری
٦ تن از نمایندگان استان مرکزی در تذکر کتبی به وزیر کشور خواستار رسیدی به مشکلات رخ داده پیرامون شرکت های آذرآب و هپکو شهر اراک شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اراک امروز؛  علی اکبر کریمی و سید مهدی مقدسی نمایندگان اراک، خنداب و کمیجان، سید محمد حسینی نماینده تفرش، آشتیان و فراهان، علی ابراهیمی نماینده شازند، محمد ابراهیم رضایی نماینده خمین و حجت الاسلام سلیمی نماینده محلات و دلیجان در تذکر کتبی به وزیر کشور خواستار لزوم اعزام هیات ویژه به منظور رسیدگی به مشکلات رخ داده پیرامون شرکت های آذرآب و هپکو شهر اراک در هفته گذشته شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اراک امروز,

در متن این تذکر که در صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرائت شد آمده است: نظر به اینکه شهر اراک یکی از قطب های صنعتی و کارگری کشور است توجه ویژه به رفع مشکلات واحدهای بزرگ صنعتی این شهر یک ضرورت اجتناب ناپذیراست؛ با توجه به مشکلات حادث شده در شرکت های آذرآب و هپکو ضروری است در اسرع وقت نسبت به اعزام یک هیات ویژه بمنظور بررسی ابعاد اتفاقات اخیر و اتخاذ تصمیمات مقتضی اقدام شود.

,

ضمناً انتظار دارد در اسرع وقت نسبت به اجرای مصوبات جلسه مورخ ٩٦/٧/١ با حضور وزرای صنعت، معدن و تجارت، امور اقتصادی و دارایی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس کل بانک مرکزی پیرامون مسائل و مشکلات دو شرکت یادشده اقدام گردد تا از تداوم و تشدید شرایط بحرانی موجود جلوگیری شود.

,

کارگران ۲ شرکت هپکو و آذراب اراک در چند روز گذشته بارها با تجمع خواستار حمایت مسئولان برای رفع مشکلات صنفی خود شدند.

,

شرکت هپکو در سال ۱۳۵۱ در زمینی به وسعت ۹۰ هکتار با هدف مونتاژ ماشین آلات راه سازی تاسیس و از سال ۱۳۵۴شروع به فعالیت کرد.

,

شرکت هپکو اراک در حال حاضر ۲۲ نوع ماشین آلات راه سازی از جمله گریدر، لودر و غلتک تولید می کند که هشت محصول آن تحت لیسانس کشورهایی از جمله ژاپن، آلمان، سوئد تولید می شود.

,

کارخانه هپکو در اوج پیشرفت و بالندگی در سال ۱۳۸۵ به دنبال سیاست های اصل ۴۴ به بخش خصوصی واگذار شد.

,

شرکت صنایع آذرآب اراک نیز از صنایع پیمانکاری عمده کشور است که در سال ۱۳۶۴ در اراک آغاز به کار کرد.

,

این شرکت مادر تخصصی در حوزه طراحی، ساخت و نصب انواع بویلرهای نیروگاهی و صنعتی ،مخازن تحت فشار، مبدل های حرارتی و تجهیزات نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد، صنایع قند، شکر و سیمان فعالیت دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه