اخبار داغ

محرم را نباید با فرهنگ غلط تباه کرد

محرم را نباید با فرهنگ غلط تباه کرد
محرم فرهنگ حسینی می‌طلبد؛ فرهنگی که دم از حجاب و عفاف جوانان زند که این والاترین بخش فرهنگ دینی است لذا محرم را نباید با فرهنگ سازی‌های غلط امروزی تباه سازیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرمشکین، ماه محرم را نباید تنها ماه عزا بشناسیم بلکه باید از توفیقی که برای بودن در این ماه نصیبمان شده استفاده کنیم لذا محرم در پوشیدن لباس سیاه و دست به سینه ایستادن درب مساجد نیست بلکه محرم ماه پرهیبتی است که اسطوره آفرین بوده و جایگاه اسوه­های والاست بنابراین واجب است بر خود ملزوم داریم با اعمال خود شکوه این ماه را جریحه­دار نسازیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرمشکین,

 

,

وقتی حسین حسین را زمزمه می­کنیم با اخلاص زمزمه بکنیم با معنویت درکش بکنیم بفهمیم که حسین (ع) مادری چون فاطمه (س) داشت که لای در ماند و چادر از سرش نیفتاد، وقتی برای واقعه­ی کربلا اشک از چشمان خود جاری می­سازیم به حقیقت آن واقعه بیاندیشیم و در حال گریه بر طفل سه ساله­ی آواره و جان سوز حضرت رقیه (س)، به گیس­هایش در لای جلباب بنگریم که زیر شلاق­های ملعون رخ نشان نداد لذا وقتی در ماه محرم ایستادیم، فرهنگ حسینی را با اعمال خود نه با تظاهرنمایانگر سازیم.

,

 

,

این روزها، شاهد فرهنگ­سازی نسل جوان هستیم، فرهنگی که در جامعه اسلامی بنا گشته و تیشه به ریشه­ی فرهنگ حسینی می­زند، فرهنگی که عزاداری حسینی را تبدیل به صحنه­ی مدلینگ کرده است و بهترین فرصت جهت خلط فرهنگ غربیان در لباس فرهنگ اسلامی شده است.

,

 

,

این روزها برخی زنان یادشان رفته زینب گریه نمی­خواهد، زینب (س) ماند تا جهاد یک بانو را به مسلمین نشان دهد لذا حسین (ع) گریه نمی­خواهد بلکه عمل به وصیتش می­خواهد؛ وصیتی جز دین نیست تا با حجاب خود فرزندی چون علی (ع)تربیت کننند.

,

 

,

این روزها برخی افراد یادشان رفته که علی­اکبر (ع) و حضرت قاسم (ع) به جای حک زدن اسم حسین بر پشت گردن لباس جهاد پوشید، این روزها خیلی­ها یادشان رفته که زنجیر را به یاد سوگ حسین بر پشت می زنند.

,

 

,

حسین (ع) جهاد کرد، سربازان جهادش تنها مردان نبودند، پشتشان بانوانی بود که در این جهاد سهیم بودند، این بانوان از طفل سه ساله گرفته بود تا بانوی کهن. سربازان جهادش، با لباس جهاد جنگیدند و با سلاح دین برخاستند و امروز لباس جهاد زنان حجاب آنهاست که نشان از عفت و حیاء دارد و در این عصر برّنده­ترین سلاحی است که دشمن جهد در برانداختنش دارد.

,

 

,

این روزها نباید کشور بی سلاح بماند و سرباز بی لباس مایه­ی عار کشور شوند،  نکند عار بر کشورت به بار آوری، نکند با حضور نامناسب در مراسم عزاداری، سربازان بانوی سپاه حسین (ع) را خجالت زده کنی. نکند با اعمال خود، خونشان را پایمال کنید.

,

 

,

جوانان سپاه حسین (ع) کم نبودند، زیبا بودند و یل، رشید بودند و رعنا، اما لباس حیا به تن کردند و زلف، زیر خُود (کلاه جنگی) پنهان کردند نکند مایه­ی ننگ سرورت گردید.

,

 

,

 

,

محرم فرهنگ حسینی می­طلبد؛ فرهنگی که دم از حجاب و عفاف جوانان زند که این والاترین بخش فرهنگ دینی است.

,

 

,

محرم وقتی محرم است، که انسان با فرهنگ معنویت وارد سوگ مولایش حسین گردد لذا محرم را نباید با فرهنگ سازی‌های غلط امروزی تباه سازیم.

,

 

,

محرم والاتر از این است که دست‌مایه­ی اهداف غربیان گردد. محرم عاشورائیانی از جنس جوانان کربلا می­‌خواهد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه