اخبار داغ

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه:

4 میلیارد ریال اعتبار جدید برای توانمندی زنان کرمانشاهی تخصیص یافت

4 میلیارد ریال اعتبار جدید برای توانمندی زنان کرمانشاهی تخصیص یافت
مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه از تخصیص چهار میلیارد ریال جهت توانمند سازی زنان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  پاک پرس، امید قادری در همایش روز ملی خانواده، بهزیستی را مهمترین نهاد کشور دانست که بر اساس خانواده شکل گرفته اظهار داشت: پیش از انقلاب نهادهای مختلفی برای خدمات رسانی انجام وظیف می کردند که پس از انقلاب در قالب بهزیستی ادغام شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پاک پرس,

وی بهزیستی را نهادی خانواده محور و در نگهداری زنان بی سرپرست خانوار، این مرکز را به عنوان نهاد شبه خانواده خواند و افزود: زنان بی سرپرست علاوه بر وظایف یک زن باید نقش پدری را هم در خانواده ایفا کنند.

,

قادری گفت: در کرمانشاه 90 هزار زن بی سرپرست داریم که بیش از پنج هزار و 500 نفر از آنان تحت پوشش بهزیستی قرار گرفتند.

,

وی با اشاره به اینکه سال قبل یک هزار و 200زن سرپرست خانوار در استان توانمند شده اند افزود: بهزیستی استان با پوشش 32 و نیم درصدی زنان، از نظر توانمندی رتبه دوم را در سطح کشور طی سال گذشته کسب کرد که با استان نخست کشور تنها نیم درصد فاصله داشته است.

,

قادری خواستار انجام اقدامی جهادی در راستای توانمند سازی زنان سرپرست خانواده شد و گفت: طرح مالی خرد سال قبل به صورت پایلوت در دو منطقه محروم کرمانشاه اجرا شد به طور فراگیر در استان اجرا می شود.

,

وی افزود: در این طرح علاوه بر زنان مناطق حاشیه ای کرمانشاه همه زنان می توانند از نظر فعالیتهای اقتصادی، عملیات بانکی و مسائل اجتماعی با تشکیل گروه های همیار وارد شوند.

,

قادری از تخصیص چهار میلیارد ریال اعتبار جدید برای اجرای این طرح خبر داد و گفت: امسال به عنوان پیشرو در آماده سازی مراکز غیر شغلی کارگاه های تخصصی برگزار کردیم که جز استانهای دریافت کننده گواهینامه اشتغال نیز هستیم.

,

وی از رشد 100 درصدی جایگاه زنان خبر داد و افزود: شجاعت زنان گیلانغربی و کرمانشاهی زبانزد همه است.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه