اخبار داغ

کارشناس پیشگیری اداره بهزیستی نطنز مطرح کرد؛

لزوم توجه به ابزارهای جدید برای تربیت فرزندان/ برای شکل دادن به رفتار کودکان از پاداش های کلامی استفاده کنید

لزوم توجه به ابزارهای جدید برای تربیت فرزندان/ برای شکل دادن به رفتار کودکان از پاداش های کلامی استفاده کنید
کارشناس پیشگیری اداره بهزیستی نطنز گفت: برای شکل دادن و درونی کردن رفتار جدید در کودکان می توان به جای تنبیه، بیشتر از تشویق و پاداش، به خصوص پاداش های کلامی استفاده کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازآوای نطنز؛ سید علی واقفی امروز  با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید و لزوم توجه ویژه والدین به فرزندان و دانش آموزان، اظهار کرد: امروزه با توجه به تغییر جامعه و شرایط اجتماعی، به ابزارها و مهارت های جدیدی برای تربیت فرزندان نیاز است که اجرای تمامی این روش ها نیز منوط به رعایت قانون های مرتبط با آن ها است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آوای نطنز,

کارشناس پیشگیری از آسیب های اجتماعی اداره بهزیستی شهرستان نطنز افزود: در هر روش فرزندپروری باید امنیت، آگاهی، استقلال و احترام برای کودکان اجرا و عملی شود.

,

وی گفت: استفاده از روش های فرزندپروری، روابط پایدار و مناسب زوجین با یکدیگر و در کل روش های مناسب برقراری ارتباط با کودکان منجر به شکل دادن یک شخصیت سالم، شاد و متعادل در آن ها خواهد شد و می توان امیدوار بود تا کودکان با آموزش و‌ کسب مهارت های لازم بتوانند در مقابل آسیب های اجتماعی بهترین پاسخ را از خود بروز دهند.

,

کارشناس پیشگیری اداره بهزیستی نطنز گفت: مهمترین عواملی که می تواند مانع از ایجاد ارتباط مناسب فرزند با والدین شود انتقاد و سرزنش بی مورد، برچسب زدن، توهین و از این‌ جمله رفتارها است که باعث انتقال باورها و احساسات منفی به کودکان شده و منجر به ایجاد فاصله با والدین خواهد شد.

,

وی بیان کرد: پاسخگویی مناسب به احساسات و هیجان ها، اجازه تصمیم گیری و انتخاب در موقعیت های بی خطر، برانگیختن حس کنجکاوی در کودکان، توجه به رفتارهای مناسب، حذف تنبیه بدنی، صرف وقت برای بازی با آن ها و مشارکت و همراهی پدر روش هایی است که می تواند در تربیت کودکان از آنها استفاده شود.

,

واقفی خاطرنشان کرد: برای شکل دادن و درونی کردن رفتار جدید در کودکان می توان به جای تنبیه، بیشتر از تشویق و پاداش، به خصوص پاداش های کلامی استفاده کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه