اخبار داغ

تحول اقتصاد با صنعت بازی‌های رایانه‌ای

تحول اقتصاد با صنعت بازی‌های رایانه‌ای
وقتی از یک صنعت حرف می‌زنیم علاوه بر این‌که داریم از سود و پول و گردش مالی سخن به میان می‌آوریم، از نیروی کار متخصص و گسترده‌ای حرف می‌زنیم که به واسطه‌ این صنعت به شغلی پایدار و حقوق و مزایای ثابت دست پیدا کرده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ صنعت بازی‌های ویدئویی برخلاف فکر و نظر و نقطه‌ دید عده‌ای، نه تنها ویژگی‌های ذکر شده‌ بالا را دارد که یکی از پرسودترین و پایدارترین صنایع دهه‌ اخیر است که باعث ایجاد شغل برای افراد متخصص بسیاری شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


حتی در بحران اقتصادی چند سال قبل که باعث ورشکستگی وسیع صنایع و بانک‌های زیادی شد و بسیاری را از کار بیکار کرد، تنها صنعتی که با قدرت به کار خود ادامه داد و آمارها نشان از رشد روزافزونش داشتند، صنعت بازی‌های ویدئویی بود. برای این‌که روشن شود این صنعت چقدر پول‌ساز و سودآور و کارآفرین است باید آمارهای موجود را مورد بررسی قرار داد.

آمارها نشان می‌دهند صنعت بازی‌های ویدئویی در سال ۲۰۱۷ با ۷٫۸ درصد رشد نسبت به سال قبل، ۱۰۸٫۹ میلیارد دلار درآمدزایی داشته است. این عدد کاملا مشخص می‌کند با چه صنعت غول‌آسا و قوی‌بنیه‌ای روبرو هستیم. این درآمد را می‌توان به سه بخش اصلی تقسیم‌بندی کرد؛ بازی‌های موبایل، بازی‌های رایانه‌های شخصی و بازی‌های کنسولی.

۴۲ درصد از این درآمد مربوط به بازی‌های مخصوص موبایل و تبلت‌ها است؛ ۴۶٫۱ میلیارد دلار که ۱۹٫۳ درصد رشد را نسبت به پارسال نشان می‌دهد. صنعت ساخت بازی برای موبایل و تبلت نه‌تنها سودآورترین است که با رشدی روزافزون طی چند سال به صدر جدول رسیده و پیش‌بینی‌ها از ادامه‌ی رشد آن خبر می‌دهند.

از این ۴۶٫۱ میلیارد دلار، ۱۰٫۸ میلیارد دلار درآمد بازی‌های مخصوص تبلت‌ها است با رشدی ۱۱٫۴ درصدی نسبت به سال قبل و ۳۵٫۳ میلیارد دلار متعلق به بازی‌های گوشی‌های هوشمند است که رشدی ۲۲ درصدی داشته است.

بازی‌های کنسولی ۳۱ درصد بازار را در اختیار دارند و درآمد حاصل از فروش آن‌ها ۳۳٫۵ میلیارد دلار بوده که رشدی ۳٫۶ درصدی دارد. بازی‌های کنسولی یکی از درآمدزاترین و باثبات‌ترین بخش‌های صنعت بازی است که نه مانند بازی‌های موبایلی رشدی بسیار زیاد داشته و نه مانند بازی‌های رایانه‌های شخصی با افت و خیزهای زیادی همراه بوده است.

همان‌طور که گفته شد، فروش و سود حاصل از بازی‌های رایانه‌های شخصی همواره با افت‌وخیز همراه بوده؛ با این حال ۲۷ درصد از درآمد صنعت که ۲۹٫۴ میلیارد دلار است متعلق به بازی‌های رایانه‌های شخصی است.

البته درآمد بازی‌های این بخش با رشد منفی ۲٫۶ همراه بوده است. ۴٫۵ میلیارد دلار درآمد کل مربوط به بازی‌های مرورگرهای اینترنتی است و ۲۴٫۸ میلیارد دلار هم مربوط به بازی‌های فیزیکی و دیجیتالی. هردوی این بخش‌ها به ترتیب رشد منفی ۹٫۳ و ۱٫۳ درصد را به همراه داشته‌اند.

سایر بازی‌های پلتفرم‌های جدید مانند بازی‌های مربوط به ورزش‌های الکترونیکی و بازی‌های مخصوص واقعیت مجازی هم رشد خوبی داشته‌اند ولی به دلیل نو و تازه بودن قابل مقایسه سایر بخش‌ها نیستند؛ ولی پیش‌بینی می‌شود باعث درآمد بیشتر این صنعت در آینده بشوند.

به‌علاوه صنعت بازی‌های رایانه‌ای توانسته برای افراد بسیار زیادی شغل و درآمد مستقیم به‌وجود بیاورد و با توجه به رشد روزافزون این صنعت تعداد افراد شاغل در آن افزایش خواهد یافت.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه