اخبار داغ

شور حسینی محرم در متروی تهران

شور حسینی محرم در متروی تهران
معاون فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری مترو تهران گفت: به مناسبت فرارسیدن ماه محرم و به منظور ایجاد فضای حسینی و عاشورایی گذرگاه‌های فرهنگی متروی تهران با برنامه "لبیک یا حسین" حال و هوای محرم به خود گرفتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ و بنابر اعلام مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره‌برداری راه آهن شهری تهران و حومه، محمد بنی حسن هدف از اجرای این برنامه ها را ارتقا سطح آگاهی و ترویج فرهنگ عاشورا در بین مسافران دانست و افزود: در طول ماه محرم و صفر کلیه ایستگاه‌های مترو با نصب کتیبه فضاسازی می‌شوند، ضمن آنکه فضای سکوها و قطارهای مترو نیز متناسب با حال و هوای این ماه تغییر کرده‌اند.  

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

بنی‌حسن در ادامه از برگزاری نمایشگاه‌های عکس و پوستر با موضوع ماه محرم و قیام عاشورا در مترو خبر داد و گفت: برپایی این نمایشگاه‌ها فرصت مناسبی است تا مسافران شهر زیرزمینی برای لحظاتی نظاره‌گر تصاویری از مراسم سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در مناطق مختلف ایران و سایر نقاط جهان باشند.

,

معاون فرهنگی اجتماعی شرکت بهره‌برداری مترو تهران افزود: نمایشگاه‌های عکس با عنوان‌های "مرثیه آفتاب"، "اربعین"، "سوگواره عاشورایی"، "عاشورا"، "شور حسینی"، "جلوه سوگ" و "طریق عشق" در طول ماه‌های محرم و صفر نگاه مسافران مترو را در ایستگاه‌های منتخب به تماشای تصاویری از هنرمندان عرصه هنر عکاسی دعوت می‌کند.

,

وی به اجرای برنامه‌های میدانی در ایستگاه‌های مترو اشاره و خاطر نشان کرد: اجرای سرود، نوحه سرایی و اجرای قطعاتی با موضوع حماسه حسینی از ۲تا ۶ مهر ماه در ایستگاه‌های منتخب توسط هنرمندان نوجوان میزبان انجام می‌شود.

,

وی ادامه داد: گروه هنرمندان تئاتر با اجرای نمایش قیام عاشورا به مفاهیمی همچون ایثار، شهادت، ایستادگی در برابر ستم و مقابله با تهاجم فرهنگی خواهند پرداخت؛ این برنامه از ۲ تا ۵ مهر ماه درایستگاه‌های منتخب اجرا می‌شود.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه