اخبار داغ

در تماس تلفنی انجام شد؛

رایزنی روسای جمهوری ایران و ترکیه درباره همه پرسی اقلیم کردستان عراق

رایزنی روسای جمهوری ایران و ترکیه درباره همه پرسی اقلیم کردستان عراق
روسای جمهوری اسلامی ایران و ترکیه در تماسی تلفنی، ضمن رایزنی درباره مهمترین مسایل دوجانبه و منطقه ای و از جمله موضوع همه پرسی در اقلیم کردستان عراق ، تاکید کردند که تمامیت ارضی و وحدت ملی عراق به هیچ وجه نباید مورد خدشه قرارگیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی  و "رجب طیب اردوغان" اظهارداشتند: مواضع دو کشور در این ارتباط کاملا با یکدیگر هماهنگ است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

روحانی با ابراز خرسندی از تعامل خوب ایران و ترکیه در این زمینه اظهارداشت: برای جمهوری اسلامی ایران حفظ تمامیت ارضی و وحدت ملی عراق و امنیت منطقه بسیارمهم وحیاتی است وباید به برهم زنندگان ثبات و امنیت منطقه  پیام روشنی داده شود.

,

روحانی تصریح کرد: هماهنگی و همراهی کشورهای منطقه در این ارتباط بسیار مهم و اثرگذار خواهد بود  و بی تردید کشورهای منطقه اجازه شکل گیری بی ثباتی جدیدی را در منطقه نخواهند داد.

,

رییس جمهور ترکیه نیز در این گفت وگوی تلفنی با اشاره به اقدامات گسترده کشورش در مقابله با بی ثباتی در عراق به دنبال تشکیل شورای امنیت ملی ترکیه و نشست فوق العاده مجلس کشورش برای اتخاذ تصمیمات لازم در ارتباط با این همه پرسی افزود: در این نشست ها درباره اقدامات سیاسی ، اقتصادی و نظامی و هر حرکتی که انجام آن لازم باشد، بحث و گفت و گو شد و مجلس نیز اختیار انجام عملیات مرزی را در ارتباط با تحولات عراق و سوریه به دولت داد.

,

رییس جمهور ترکیه در ابتدای این گفت وگو تاکید کرد که ترکیه آماده است روابط خود را در همه زمینه ها با جمهوری اسلامی ایران گسترش دهد.

,

اردوغان همچنین تصریح کرد که تمامی وزارتخانه های مرتبط ، طرحها و برنامه های خود را برای توسعه روابط دو کشور جهت ارائه و بررسی در چهارمین نشست شورای عالی راهبردی ایران و ترکیه آماده کرده اند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه