اخبار داغ

رئیس بیمارستان امام خمینی زابل:

روزانه ۳۰ بیمار دیابتی در کلینیک تخصصی بیمارستان پذیرش می شوند

روزانه ۳۰ بیمار دیابتی در کلینیک تخصصی بیمارستان پذیرش می شوند
رئیس بیمارستان امام خمینی زابل عنوان کرد: روزانه تعداد ۳۰ نفر بیمار در کلینیک تخصصی دیابت بیمارستان امام خمینی (ره) زابل با تعرفه دولتی پذیرش می شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدعلی دروهی در گفت و گو با خبرنگار اوشیدا ابراز کرد:کلینیک تخصصی دیابت بیمارستان امام خمینی زابل (ره) از تیم درمانی شامل متخصصین  داخلی و چشم، کارشناسان تغذیه، رژیم درمانی و پرستاری تشکیل شده است.

 وی ادامه داد: روزانه به طور میانگین تعداد ۳۰ بیمار پذیرش شده و توسط متخصصین و مشاورین ویزیت می شوند و از سایر خدمات نظیر تست قند خون، فشار خون و نوار قلب  بهره مند می شوند.

  دکتر دروهی تصریح کرد: بیماران جهت  روند درمان و کنترل بیماری، به طور مرتب هر سه ماه پیگیری می شوند و در صورت نیاز این روند با حساسیت بیشتری انجام می شود.

رییس بیمارستان امام خمینی (ره) زابل خاطر نشان کرد: دیابت یکی از انواع بیماری های مزمن غیر واگیر می باشد که کنترل آن به تغییراتی در شیوه زندگی فرد نیازمند است.

وی در مورد درمان این بیماری گفت: درمان دیابت شامل مراقبت های تغذیه ای، دارو درمانی، فعالیت بدنی و پایش قند خون می باشد.

 دروهی بیان کرد: عوامل مهم خطر دیابت نوع 2  شامل چاقی و اضافه وزن، عدم فعالیت بدنی، سابقه خانوادگی دیابت، بالا بودن چربی و فشار خون و سن بالای 45 سال می باشد.

وی تاکید کرد: تشنگی زیاد، تکرر ادرار، کاهش وزن و  تاری دید از مهم ترین علائم هشدار دهنده ابتلا به دیابت به شمار می رود.

دروهی با بیان اینکه اضافه وزن و چاقی مهمترین علت ابتلا به دیابت نوع 2 است و باید کنترل شود، ادامه داد: فعالیت فیزیکی و برنامه مرتب ورزشی مثل پیاده روی، مصرف فیبر در رژیم غذایی از طریق مصرف بیشتر میوه جات و سبزیجات افزایش و مصرف چربی و شیرینی جات نیز کاهش یابد.

انتهای پیام

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اوشیدا ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه