اخبار داغ

رئیس اداره تبلیغات اسلامی مشگین‌شهر خبر داد:

برگزاری مراسم شبیه خوانی در ۲۰۰ نقطه مشگین‌شهر

برگزاری مراسم شبیه خوانی در ۲۰۰  نقطه مشگین‌شهر
رئیس اداره تبلیغات اسلامی مشگین‌شهر گفت: روز عاشورا در ۲۰۰ نقطه از شهرستان مراسم شبیه خوانی برگزار می‌شود و در اکثر مساجد نیز به یاد نماز سیدسالار شهیدان نماز ظهر عاشورا اقامه می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام یدالله نعمتی رئیس اداره تبلیغات اسلامی مشگین‌شهر در گفتگو با سفیرمشکین ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله حسین (ع) گفت: واقعه بزرگ عاشورا درس بزرگی برای تمامی انسان‌های جهان از جمله جوانان و نوجوانان محسوب می‌شود که در عصر امروز و با تأسی از راه و پیام عاشورا جوانانی همچون شهید حججی با رشادت تمام در  جهت دفاع از حرم وارد میدان شده و در راستای رسیدن به اهداف والای خود جانفشانی کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرمشکین,

 

,

وی افزود: چنین جوانانی با رشادت‌های خود تعصب افراد را نسبت به مکتب اهل‌بیت(ع) را بیش از گذشته نشان داد چرا که اگر محرم و خون پاک امام حسین (ع) و ائمه اطهار (ع) نبود عزتی برای شیعیان حاصل نمی‌شد.

,

 

,

حجت الاسلام نعمتی گفت: هر سال با نزدیک شدن به ماه محرم شهر رنگ و بوی دیگری به خود می گیرد و مردم برای عزاداری سید و سالار شهیدان آماده می شوند و در این شهرستان نیز یک هفته قبل از آغاز  ماه محرم با اجرای برنامه شاخصی به استقبال ماه محرم رفتند.

,

 

,

وی خطر نشان کرد: ماه محرم، ماه عزاداری امام حسین(ع) و یاران باوفایش است و در این ماه همه ارادتمندان وارد میدان شده و همه جای شهر رنگ و بوی محرم به خود گرفته است و باز هم بار دیگر ماهی فرا می رسد که عاشقان سید الشهدا(ع) خالصانه عشق و ارادت خود را به اهل بیت(ع)نشان می دهند.

,

 

,

رئیس اداره تبلیغات اسلامی مشگین‌شهر در تشریح برنامه‌های دهه اول ماه محرم گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام گرفته دستجات عزاداری در خیابان‌های اصلی شهر حضور یافته و تا روز تاسوعای حسینی به عزاداری می‌پردازند و در شب‌های ماه محرم در مساجد شهرستان با سخنرانی و مداحی به عزاداری پرداخته می‌شود.

,

 

,

وی ادامه داد: در این شهرستان 400 مسجد وجود دارد که در اکثر مساجد مراسمات عزاداری برپا می‌شود و در مرکز شهرستان نیز از 35 مسجد فعال 20 مسجد طبق برنامه در خیابان اصلی شهر حضور می‌یابند.

,

 

,

رئیس اداره تبلیغات اسلامی مشگین‌شهر افزود: در هشتم محرم دستجات عزاداری به صورت متحد الشکل در خیابان‌های اصلی شهر حاضر شده و در قالب اجتماع بزرگ عاشورائیان به عزاداری پرداخته می‌شود.

,

 

,

وی ادامه داد: در روز تاسوعا نیز در میدان آزادی جایگاهی پیش بینی شده که دستجات عزاداری و عزاداران حسینی به نوبت از این جایگاه استفاده می‌کنند.

,

 

,

حجت الاسلام نعمتی تاکید کرد: روز عاشورا در 200 نقطه از شهرستان مراسم شبیه خوانی برگزار می‌شود و در اکثر مساجد به یاد نماز سیدسالار شهیدان نماز ظهر عاشورا برگزار و در مرکز شهر نیز در میدان آزادی نماز ظهر عاشورا به امامت امام جمعه شهرستان برگزار می‌شود.

,

 

,

وی تصریح کرد: مهمترین هدف قیام امام حسین (ع) اقامه و حفظ ارزش‌های راستین دین اسلام بود و مهم‌ترین پیام نماز امام حسین(ع) در ظهر عاشورا به این معناست که هیچ عاملی نمی‌تواند مانع اقامه نماز شود، حتی بزرگترین واقعه و حادثه زندگی نباید موجب فاصله افتادن نماز از وقت شود.

,

 

,

وی ادامه داد: زنده نگه داشتن دین اسلام و احیای تمام ارزش‌های والای الهی و انسانی یکی از مهم‌ترین پیام‌های نماز ظهر عاشورای حسینی است که باید مساجد در برگزاری هرچه باشکوه‌تر نماز ظهر عاشورا همت کنند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه