اخبار داغ

حجت الاسلام والمسلمین ابطحی:

نقش بی بدیل زنان در انتقال نهضت عاشورا

نقش بی بدیل زنان در انتقال نهضت عاشورا
در آن دوران و با توجه به ارتباطات و امکانات هرگز پیام عاشورا به بیرون از کربلا منتقل نمی شد و این زنان بودند که در انتقال نهضت عاشورا نقش مفید و برجسته ای را ایفا کردند، بزرگترین نقش زنان در کربلا تربیت یک نسل عاشورایی و فداکار بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام والمسلمین سید محمد صادق ابطحی، امروز در جمع بانوان عزادار حسینی اظهار کرد: در کنار حضرت ابراهیم (ع) هاجر، زنی دلدار و قدرتمند بوده است که حاضر می شود در سرزمین مکه و بیابان های آن شهر در شرایطی بسیار بد قرار بگیرد و فرزندی همانند اسماعیل پرورش دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با اشاره به داستان حضرت موسی (ع) بیان کرد: در کنار موسی(ع)  مادری فداکار می درخشد که او را از حوادث و بی راهه های دنیا حفظ می کند و به او صراط حق و راه قرآن می آموزد.

,

استاد حوزه علمیه اصفهان با اشاره به آیه ای از قرآن بیان کرد: در کنار حضرت عیسی (ع) حضرت مریم(س) است که از اول تولد او را در پناه خدا قرار داده و نذر کرده است که فرزندش را برای عبادت خدا آزاد و رها بگذارد .

,

وی عنوان کرد: در کنار پیامبر گرامی اسلام(ص) همسری ثروتمند و فداکار به نام خدیجه بود که تمام ثروت خود را به پیامبر بخشید که ایشان در راه دین صرف کنند و به اهداف الهی خود برسند.

,

حجت الاسلام ابطحی  تصریح کرد: با نگاهی به گذشته و تاریخ اسلام در می یابیم که آنکه در موفقیت تمام مردان ما نقش داشته است، یک مادر است و اوست که تمام زندگی و جوانی خود را برای فرزندان خود گذاشته تا آنها به بار بنشینند .

,

وی بیان کرد: در آن دوران و با توجه به ارتباطات و امکانات هرگز پیام عاشورا به بیرون از کربلا منتقل نمی شد و این زنان بودند که در انتقال نهضت عاشورا نقش مفید و برجسته ای را ایفا کردند .

,

سرپرست نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در ستاد عتبات استان اصفهان با اشاره به نقش زنان در تربیت فرزندان در واقعه عاشورا تصریح کرد: بزرگترین نقش زنان در کربلا تربیت یک نسل عاشورایی و فداکار بوده است که این جوانان و نوجوانان جان خود را در راه دین و برای یاری حسین(ع) فدا کردند.

,

وی با تاکید بر آیات قرآن کریم عنوان کرد: سعادت یا شقاوت یک انسان از همان دورانی که در رحم مادر در حال رشد است رقم می خورد و آن غذایی که مادر میخورد، افکار، احساسات و حتی لباس پوشیدن و رفتار مار بر تربیت کودک اثر گذار است .

,

حجت الاسلام والمسلمین ابطحی بیان کرد: مادر نقش موثری در تربیت یک کودک دارد زیرا مدت طولانی کودک را در رحم خود نگهداری می کند و بعد از آن هم در دامان خود پرورش می دهد و آنچه مادر عمل می کند به یقین بر کودک اثر می گذارد .

,

وی با اشاره به بدو تولد کودک تصریح کرد: زمانی که کودک متولد می شود در گوشش اذان می گوییم زیرا اولین عضو از بدن انسان که فعالیت خود را آغاز میکند گوش و هم چنین آخرین عضو که از فعالیت باز می ایستد گوش است.

,

استاد حوزه علمیه اصفهان با تاکید بر حضرت زینب(س) به عنوان یک زن و ایفا کننده نقش بزرگ در واقعه کربلا گفت: ایشان فرزندان خود را با دستهای خویش روانه میدان جنگ کردند و به امام حسین علیه السلام فرمودند:،فرزندان خود را برای یاری تو تقدیمت می کنم .

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه