اخبار داغ

علمای کُرد اهل سنت:

همه‌پرسی در کردستان عراق حماقت محض است/ لابی صهیونیستی در پی تفرقه

همه‌پرسی در کردستان عراق حماقت محض است/ لابی صهیونیستی در پی تفرقه
روحانیون کُرد اهل سنت استان کرمانشاه همه‌پرسی استقلال در اقلیم کردستان عراق را حماقت محض و اقدامی در جهت اهداف لابی صهیونیستی اعلام کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  مرصاد ، روحانیون و علمای کُرد اهل سنت استان کرمانشاه، استقلال اقلیم کردستان عراق را سبب ایجاد گسل‌های قومیتی در منطقه اعلام کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  مرصاد,

ماموستا یحیی شهبازی، دبیر شورای روحانیت شهرستان و امام جمعه موقت روانسر هدف رژیم غاصب اسرائیل از استقلال اقلیم کردستان عراق را تضعیف دولت مرکزی عراق و وسیع کردن گسل‌های قومیتی در مناطق کردنشین دانست.

,

ماموستا شهبازی همه‌پرسی اقلیم کردستان را سبب تجزیه کشور عراق و تضعیف مسلمانان این کشور عنوان کرد و گفت: این همه‌پرسی، اسرائیل و غرب را در پیشبرد منافع ضد اسلامی یاری می‌دهد.

,

تجزیه کشورهای اسلامی هدف لابی صهیونیستی است

,

ماموستا عادل غلامی، روحانی کُرد اهل سنت شهرستان قصرشیرین تجزیه کشورهای اسلامی را هدف لابی صهیونیستی دانست و گفت: همه‌پرسی کردستان سبب تجزیه عراق و تضعیف مسلمانان این کشور می‌شود.

,

 وی با تأکید بر ضرورت حفظ وحدت مسلمانان جهان گفت: هر  تصمیم و اقدامی که وحدت مسلمین جهان را بر هم بزند کاملا اشتباه و به دور از عقلانیت است.

,

امام جمعه اهل سنت قصرشیرین بیان کرد: برای حفظ پایداری و ثبات، هر اقدامی نیاز به مشورت دارد و اگر با صاحب نظران مشورت نشود آن مملکت آسیب می‌بیند.

,

ماموستا غلامی ایجاد تفرقه در میان مسلمانان را هدف مهم لابی صهیونیستی در منطقه دانست و گفت: همه پرسی کردستان در این برهه، تنها به نفع اسرائیل و هم‌پیمانان این رژیم کودک کش است.

,

وی همه‌پرسی های قومیتی را سبب تجزیه عراق و تضعیف مسلمانان این کشور دانست و گفت: همه‌پرسی و تجزیه عراق با هدف به هم ریختگی سیاسی و فراهم کردن زمینه حاکمیت خارجی بر این کشور است.

,

همه‌پرسی کردستان عراق، تاکتیک جدید آمریکا برای ایجاد بحران در عراق است

,

روحانی کُرد و امام جمعه اهل سنت شهرستان سرپل ذهاب اظهار داشت: همه پرسی اقلیم کردستان عراق، تبعات خطرناکی برای امنیت و ثبات  عراق و تمامیت ارضی آن محسوب می‌شود.

,

ملا رشید ثنایی برگزاری همه‌پرسی استقلال اقلیم کردستان را تاکتیک جدید آمریکا برای ایجاد بحران در عراق دانست و گفت: ایجاد یک بحران جدید و البته دامنه دار می‌تواند مانع از تمرکز بغداد بر گسترش مناسبات سیاسی و اقتصادی با همسایگان شود و امکان مداخله گری در تحولات عراق را فراهم می‌سازد.

,

وی با بیان اینکه همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق غیرقانونی و یک طرفه است، افزود: تحکیم و تقویت همکاری و پیوند تهران - بغداد در فضای پساداعش اصلی‌ترین نشانه شکست برای غرب و هم پیمانانش است و تهدیدی جدی برای راهبردهای غربی ها در منطقه خواهد بود.
 
این روحانی کُرد با اعلام مخالفت خود با هرگونه تجزیه طلبی در عراق افزود: بهم ریختگی سیاسی در عراق فرصتی برای آمریکا است تا حضور نظامی خود را با استفاده از ضعف بغداد قانونی کرده  و نسبت به امکان مدیریت سیاسی تحولات عراق امیدوار باشد.

,
,
,

ثنایی اظهار داشت: اگر همه‌پرسی در اقلیم کردستان برگزار شود، نه کشور مستقل کردستان باقی می‌ماند و نه عراق و برگزاری این همه‌پرسی حماقت محض است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه