اخبار داغ

رئیس صنف فرش ماشینی :

واردات بی‌رویه کالای نامرغوب ضربه سنگی به صنعت فرش وارد کرده است/ منفعت برخی اعضای اتاق بازرگانی در زمین خوردن تولید داخل است

واردات بی‌رویه کالای نامرغوب ضربه سنگی به صنعت فرش وارد کرده است/ منفعت برخی اعضای اتاق بازرگانی در زمین خوردن تولید داخل است
رئیس انجمن صنف تهیه، توزیع، تولید فرش ماشینی و موکت تهران گفت: در اتاق بازرگانی و وزرات صمت افرادی روی کار آمدند که وابسته هستند و دنبال منافع خود می‌باشند به همین خاطر ترجیح می‌دهند تولید داخلی تعطیل بشود، چرا که منفعتشان در زمین خوردن تولید داخل و واردات است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  محمد یگانه تولید کننده فروش ماشینی و رئیس انجمن صنف تهیه، توزیع، تولید فرش ماشینی و موکت تهران در گفت‌وگو با تهران نیوز، در خصوص مشکلات و وضعیت تولیدات این صنف گفت: اجازه واردات بی‌رویه کالای نامرغوب از نخ، فرش و اقلام موکت با وجود تولید محصولات با کفیت داخلی ضربه سنگی به صنعت فرش و صنایع وابسته آن وارد کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تهران نیوز,

یگانه افزود: بیشتر فرش و موکت از کشورهای ترکیه و عربستان با چندین برابر قیمت وارد کشور می‌شوند در حالی که کالای مشابه با کفیت بالاتر و قیمت مناسب در داخل تولید می‌شود و برخی از خانواده‌ها تنها به دلیل اینکه بر روی محصول اسم یک برند خارجی نصب شده است، آن را خریداری می‌کنند.

,

وی با بیان اینکه برخی از مسئولان اقتصادای شرکت‌های وارد کننده دارند، اظهار کرد: در اتاق بازرگانی و وزرات صمت افرادی روی کار آمدند که وابسته هستند و دنبال منافع خود می‌باشند به همین خاطر ترجیح می‌دهند تولید داخلی تعطیل بشود، چرا که منفعتشان در زمین خوردن تولید داخل و واردات است.

,

این تولید کننده با اشاره به اینکه فرش ماشینی جزو رده هفتم واردات است و ورودش منوط عدم وجود کالای مشابه داخلی است، خاطرنشان کرد: با وجود تولیدکنندگان نخ در داخل و کارخانجات نساجی بزرگ، اجازه ورود نخ به کشور داده شده که همین امر سبب تعطیلی تعداد زیادی از کارخانجات داخلی شده است.

,

رئیس صنف تولیدکنندگان فرش ماشینی تهران عملکرد گمرک کشور را فاسد دانست و اذعان کرد: کارخانجات پتروشیمی تولید کننده الیاف به دلایل مختلفی ظرفیت خود را پایین آورده است و از طرفی الیاف به نساجی‌ها برای تولید نخ داده نمی‌شود این در حالی است که دروازه‌های واردات را بر روی واردکنندگان نخ باز کردند.

,

یگانه افزود: بیش از نیاز داخل در کشور فرش تولید می‌شود و از طرفی به دلایل مشکلات عدید در بحث صادرات عرضه بیش از تقاضا است.

,

او اضافه کرد: کشور ترکیه صادرکنندگان خود را معاف از مالیات کرده و از طرفی امتیازات متعدد برای آن در نظر گرفته این درحالی است که صادرکنندگان در ایران چند برابر مالیات می‌دهند و هزار مشکل برای خارج کردن محصول خود از گمرک دارند به همین خاطر برخی از صادرکنندگان فرش ترجیح می‌دهند کالای خود را از ترکیه صادر کنند.

,

این تولیدکننده همچنین به عدم نظارت دستگاه‌های مختلف از جمله استاندارد و تعزیرات گلایه کرد و گفت: متاسفانه هر شخصی می‌تواند هر کالای نامرغوبی را با هر اسمی بفروشد که عدم نظارت هم به دلیل وجود رانت است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه