اخبار داغ

رزمنده و جانباز دفاع مقدس:

اوایل جنگ سیم خاردار هم نداشتیم/ تحریم ها جمهوری اسلامی را قدرتمند کرد

اوایل جنگ سیم خاردار هم نداشتیم/ تحریم ها جمهوری اسلامی را قدرتمند کرد
یکی از رزمندگان دفاع مقدس گفت: ما حتی اوایل جنگ سیم خاردار هم نداشتیم چرا که مارا تحریم کرده بودند اما به گفته مقام معظم رهبری همین تحریم ها موجب قدرت مند ترشدن ما شد و این تحریم ها چشم ما به روی امکاناتمان باز کرد تا امروزه علاوه بر دستیابی به انرژی هسته ای از نظر نظامی حرف اول را بزنیم ، بتوانیم تولیدات ملی داشته باشیم ، حتی توانایی تولید موشک و اسلحه را نیز داشته باشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح الوند؛ مرتضی سعیدی، یکی از رزمندگان 8 سال دفاع مقدس در گفت و گو با خبرنگار صبح الوند، نقش دولت های غربی در کمک به عراق در 8 سال جنگ تحمیلی را موثر در طولانی شدن جنگ دانست و افزود: اکثر دولت های غربی به تبعیت از آمریکا و اسرائیل از رفتار تجاوگرانه ی صدام حسین در قبال حمله ور شدن وی به ایران حمایت کردند و دائما این متجاوز خبیث را از نظر تجهیزات جنگی مجهز میکردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح الوند,

 

,

سعیدی با اشاره به اینکه دشمنان ایران از ابتدای جنگ تاکنون تحریم های ظالمانه ای را برای ما در نظر گرفتند گفت: ما حتی اوایل جنگ سیم خاردار هم نداشتیم اما به گفته مقام معظم رهبری همین تحریم ها موجب قدرت مند ترشدن ما شد و این تحریم ها چشم ما به روی امکاناتمان باز کرد تا امروزه علاوه بر دستیابی به انرژی هسته ای از نظر نظامی حرف اول را بزنیم ، بتوانی تولیدات ملی داشته باشیم حتی توانایی تولید موشک و اسلحه را نیز داشته باشیم.

,

 

,

, ,

 

,

وی ادامه داد: امریکای جنایت کار از طریق هواپیماهای آواکس اطلاعات دفاعی مارا مرتب به عراقی ها میدادند و آنها را بیشتر تشویق به تهاجم به خاک مامیکردند و در چند عملیات هم بخاطر همین جاسوسی ها به اهداف مورد نظر دست پیدا نکرده  و شهدایی گرانقدری تقدیم نظام اسلامی کردیم.

,

 

,

این رزمنده دفاع مقدس با اشاره بر اینکه دولت های عربی هم درکنار دیگر دولت ها از صدام و یارانش حمایت میکردند گفت: دولت های عربی همچون  کویت و عربستان و امارات از صدامیان حمایت میکردند و نمیخواستند او را به عنوان متجاوزگر معرفی کنند.

,

 

,

وی ضمن تاکید بر اینکه دولت آلمان با بی شرمی سلاح های شیمیایی در اختیار صدام میگذاشت عنوان کرد: از همه بدتر سازمان ملل متحد همیشه با چشم پوشی از کنار تجاوز بعثی ها میگذشت و سعی داشت استفاده دشمن از سلاح های شیمیایی را نیز نادیده بگیرد اما با پیگیری ها ی ایرانیان و همچنین زیاد شدن تلفات نتوانستند این رفتار ناجوانمردانه دشمن را اعلام نکنند.

,

 

,

, ,

 

,

سعیدی در ادامه کمک و یاری خداوند و درایت و هوشیاری حضرت امام خمینی (ره ) را عامل اصلی پیروزی رزمندان اسلام دانست و افزود: رزمندگان اسلام با درایت و هوشیاری مرید و رهبرشان حضرت امام خمینی که فرمانده کل قوا بود دلیرانه و سلحشورانه جلوی متجاوزین عراقی را سد کرده و از کشور اسلامی ما دفاع کردندکه در این راه ضمن پیروزی های بزرگی که در عملیات های مختلف بدست آوردیم توانستیم حقانیت خود ر ا در جنگ 8 ساله به جهانیان و سازمان ملل ثابت کنیم و در پایان هم سازمان ملل عراق را به عنوان متجاوزگر اعلام کرد.

,

 

,

وی در پایان به بیان خاطره ای از زمان جنگ پرداخت که در ادامه خواهید خواند.

,

 

,

سعیدی گفت: خاطرم هست روز پنجشنبه 23 تیر ماه 67  در محل چهارزبر بودیم که توفیق نصیبمان شد آیت الله موسوی  همدانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه وقت را ببینیم و نماز جماعت ظهر و عصر را در چادرکه نمازخانه ادوات بود به امامت این بزرگوار اقامه کنیم و از سخنانشان مستفیض شویم.

,

 

,

, ,

 

,

این رزمنده ادامه داد: پنج روز پس از آن اتفاق یعنی دوشنبه 27 تیر ماه 67  در چادر نمازخانه در حال استراحت بودیم که صدایی از سمت رادیو توجهمان را جلب کرد و اخبار ساعت 14 بود، خبری در حال قرائت بود که برادران رزمنده هیچگاه انتظار شنیدنش را نداشتند ؛ مجری خبر قبول قطعنامه 598 را از سوی امام عزیز  اعلام  کرد و بچه های ادوات از این خبر حال و هوای خاصی پیدا کرده بودند، بعضی با سکوت رفتند و گوشه ایی نشستند و گریه میکردند شاید اشک هایشان به خاطر این بود که دیگر توفیق ادامه جهاد و شهادت  را پیدا  نمیکنند و نمیتوانستند به دیگر دوستان شهیدشان بپیوندند،  حاج عباس اقا برادر صبور و با اخلاق مسئول دیده بانی بود؛ معلوم بود که خیلی از شنیدن خبر ناراحت شده بود اما سعی در آرام کردن بچه ها داشت ، دستور دادند تا بچه ها در چادر دیده بانی جمع شوند و زیارت عاشورا بخوانند،  برادر احمد قرائتی شروع کرد به خواندن زیارت عاشورا، دل بچه ها پر میکشید به سمت حرم آقا  امام حسین (ع) و همگی برای سلامتی امام عزیز دعا میکردند.

,

 

,

سعیدی ادامه داد: عباس اقا بعد از زیارت عاشورا کمی برایمان صحبت کردند تا برادران به آرامش رسیدند و به ادامه راه امیدوار شدند. چند روزی از پذیرفتن قطعنامه نگذشته بود که عراق مجددا به خاک ایران هجوم آورد و منافقین با حمایت رژیم بعثی عراق از غرب کشور وارد ایران شده و قصد بر این داشتند تا به تهران برسند که در گردنه حسن آباد و چهار زبر به دست رزمندگان دلیر اسلام زمین گیر شدند و با خواست خدا عملیات مرصاد منجر به نابودی و به هلاکت رسیدن تعداد زیادی از منافقین شد. رزمندگان لشگر انصارالحسین (ع ) در چهار زبر مستقر بودند در پیروزی این عملیات نقش پررنگ و سرنوشت سازی را داشتند.

,

 

,

این رزمنده دفاع مقدس در پایان ضمن اشاره به  اینکه راه امام و شهیدان و جانفشانی های جانبازان عزیزمان و آزادگانمان همیشه روشنگر راه  حال و اینده خواهد بود گفت:  انشاالله پرچم انقلابمان را با رهبری امام خامنه ای به دست امام زمانمان تقدیم  نماییم تا با فرج اقا امام زمان شاهد نابودی کفر جهانیان باشیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه