اخبار داغ

جاده های هولناک خراسان جنوبی رکورد دار تصادفات

جاده های هولناک خراسان جنوبی رکورد دار تصادفات
تصادف ها در جاده های خراسان جنوبی طوری است که در سال گذشته یک هزار و 733 فقره تصادف در استان رخ داد و یکصد و 86 نفر جان خود را از دست دادند، برخی از محورهای خراسان جنوبی از جمله محور بیرجند- قاین و دیهوک-راور- فردوس هم به عنوان جاده مرگ شناخته می شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، یکی از مهم ترین مسیرهای ارتباطی و پیوند اجتماع به یکدیگر جاده ها هستند و به همین دلیل وجود و ایمن بودن آن از اهمیت زیادی برخوردار است، چرا که هر گونه عیب و نقصی در جاده ها ممکن است موجب بروز خطر و ایجاد حادثه برای ترددکنندگان و مسافران شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  خاورستان،,  , خاورستان, خاورستان, ،,  یکی از مهم ترین مسیرهای ارتباطی و پیوند اجتماع به یکدیگر جاده ها هستند و به همین دلیل وجود و ایمن بودن آن از اهمیت زیادی برخوردار است، چرا که هر گونه عیب و نقصی در جاده ها ممکن است موجب بروز خطر و ایجاد حادثه برای ترددکنندگان و مسافران شود.,

 

در خراسان جنوبی هم علی رغم محرومیت های و توسعه نیافتگی های متعدد، بخصوص در حوزه حمل و نقل ریلی و پروازها، متاسفانه وضعیت جاده ها و محورهای ارتباطی استان هم از وضعیت مناسبی برخوردار نیست و سالانه جان تعداد زیادی از شهروندان را گرفته و خانواده ها را به عزا می نشاند.

 

هر چند که امروزه بخش زیادی از تصادفات متاثر از اشتباهات و خطاهای شخصی در هنگام رانندگی و نقص فنی خودرو است، اما باید توجه داشت که استانداردسازی و بهینه سازی محورها و جاده ها نیز نقش عمده ای در کاهش تصادفات دارد که مسئولان می توانند با اقدامات به هنگام نسبت به تعریض محورهای ارتباطی، امکان کاهش چشمگیر تصادفات را فراهم کنند.

 

تصادف ها در جاده های خراسان جنوبی طوری است که در سال گذشته یک هزار و 733 فقره تصادف در استان رخ داد و یکصد و 86 نفر طی این تصادفات جان خود را از دست دادند. برخی از محورهای خراسان جنوبی از جمله محور بیرجند- قاین و دیهوک-راور- فردوس هم به عنوان جاده مرگ شناخته می شوند چرا که بیشترین تصادفات و فوتی ها مربوط به این جاده ها است و این آمار بالا و وضع نابسامان راه های استان سبب انتقاد شدید شهروندان و همچنین محافل خبری و سیاسی شده است.

 

سرهنگ رضایی فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی در این خصوص در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهارکرد: تاکنون 46 نقطه حادثه خیز در سطح جاده های استان شناسایی شده است که 27 نقطه شناسنامه دار شده و به عنوان نقاط اولویت دار برای ایمن سازی به اداره کل راهداری و شهرسازی اعلام شده است.

وی افزود: همچنین 153 نقطه مستعد حادثه هم در محورهای جاده ای استان شناسایی شده که این نقاط هم برای ایمن سازی و رفع نقص معرفی شده است.

فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی گفت: مخاطره آمیزترین جاده استان در شش ماهه اول مسال محور دیهوک- راور- فردوس بوده است که بیشترین تلفات جاده ای را به خود اختصاص داده و در این مدت بیش از 27 نفر در این محور کشته شدند.

رضایی با اشاره به اینکه محور پر حادثه دیگر هم محور بیرجند- قاین است که علت وجود حوادث متعدد در این محورها، دو طرفه بودن است بیان کرد: عامل ایمن نبودن جاده های استان در 43 درصد تصادفات منجر به فوت استان دخیل بوده است.

 

مهدی جعفری مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی نیز در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهارکرد: طول کل راه های خراسان جنوبی 17 هزار کیلومتر است که یک هزار و 62 کیلومتر راه اصلی، 15 هزار و 500 کیلومتر راه فرعی و روستایی و 472 کیلومتر هم راه یک طرفه است.

وی افزود: هم اکنون 10 پروژه در حوزه باند دوم جاده های استان در حال اجرا است و تا پایان امسال 100 کیلومتر به باندهای دوم استان افزوده می شود که 21 کیلومتر در محور بیرجند- قاین، 14 کیلومتر در محور سده- اسدیه، 32 کیلومتر در محور دیهوک- راور، 6 کیلومتر در محور طبس- یزد، 18 کیلومتر در محور طبس- اصفهان، 10 کیلومتر در محور سه راهی روم به آفریز خواهد بود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: محور بیرجند- قاین ۱۰۲ کیلومترطول دارد که ۲۴ کیلومتر از آن دو بانده و زیربار ترافیک رفته است، ۲۱ کیلومتر هم اجرا شده که پس از اتمام عملیات ایمنی ونصب علائم وخط کشی زیربارترافکی خواهد رفت.

جعفری بیان کرد: دوبانده سازی 56 کیلومتر از این محور باقی مانده است که به 100 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و اگر 50 میلیارد تومان اعتبار تامین شود پیمانکاران پروژه را انجام خواهند داد.

وی بیان کرد: محور دیهوک- راور هم 202 کیلومتر است که 71 کیلومتر از آن طی سه سال اخیر به بهره برداری رسیده، 30 کیلومتر هم در حال اجرا است و برای اتمام دوبانده سازی این محور هم 150 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

 

گفتنی است؛ وقوع حوادث پی در پی در جاده های استان سبب شد تا در سال گذشته کمپین جاده های مرگ خراسان جنوبی تشکیل شود و مردم در قالب این کمپین اعتراضات خود را به گوش مسئولان کشوری رساندند که این اقدام نتیجه بخش هم بود و سبب تسریع در دوبانده سازی محور بیرجند- قاین شد، اما حوادث جاده ای متعدد در سال جاری و همچنین کشته شدن 7 نفر و مجروح شدن 16 نفر در 24 ساعت سبب شد تا دوباره مردم کمپینی برای اعتراض به وضعیت جاده های استان تشکیل دهند تا بتوانند مطالبات به حق خود را مطرح و توجه مسئولان را جلب کنند.

 

علاوه بر تذکرات و مطالبات نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی؛ آمارهولناک تصادفات جاده ای در استان، داد دادستان بیرجند را هم درآورد بطوری که وی اخیر و پس از تصادفات پی در پی گفته است: بارها به طور نامحسوس از وضعیت جاده های استان بازدید کردم و دریافتم که مسئولان مربوطه باید تلاش مضاعفی برای جذب اعتبار و تسریع در دوبانده سازی جاده ها داشته باشند.

سید حسین مقدس، افزود:  بارها به صورت کتبی و شفاهی به مدیران دخیل در امر جاده سازی و حمل و نقل نسبت به وقوع تصادف ها هشدار داده ایم اما باز هم خبرهای تلخ و دردناکی از جاده های استان مخابره می شود.
 

وی با بیان اینکه وظیفه قانونی دادستانی پیگیری لازم برای احقاق حقوق عامه مردم است اظهار کرد: علاوه بر ارایه هشدارهای لازم برای رفع نواقص جاده ای، به منظور بهره برداری از قسمت های جدید دوبانده سازی تا نیمه اول مهر ماه به مدیران مربوط مهلت داده شد و اگر تصادفی در جاده ای رخ دهد که باند دوم آن احداث شده و آماده بهره برداری باشد و سهل انگاری و قصور اداره مربوط محرز شود مدیران را احضار خواهم کرد.

 

بر اساس اعلام فرمانده پلیس راه، تا نیمه های شهریورماه سال جاری حدود 90 نفر جان خود را در جاده های استان از دست داده اند، اما با وجود گزارش های پی در پی و اخبار منتشر شده از وضعیت جاده های استان، توجه مسئولان کشوری آنچنان که مورد انتظار است برای اصلاح امور این جاده ها صرف نمی شود و در حالی که مدیرکل راه و شهرسازی و نمایندگان استان در مجلس پیوسته پیگیر این موضوع هستند، اما همچنان روند ساخت و تکمیل جاده های استان بخصوص درمحور دیهوک- راور- فردوس که بیشترین تصادفات و فوتی ها را به خود اختصاص داده است، کند پیش می رود.

 

قطعا کاهش تصادفات و زخمی و کشته شدن افراد در این جاده ها، نیازمند اهتمام جدی، برنامه ریزی و جذب اعتبارات است تا با ایمن سازی این مسیرها از بروز خطرات ناگوار دیگر جلوگیری شود، عدم توجه مسئولان و  یا کمبود اعتبارات دلایل قابل پذیرشی برای جان دادن عزیزان و خانواده ها در جاده های استان نیست و با توجه به اینکه این استان از ظرفیت ریل و پروازهای درست و حسابی برخوردار نیست، توجه به جاده های استان و ایمن سازی آنها برای جلوگیری و کاهش آمار مرگ و میرها مطالبه بزرگی نیست.

 

انتهای پیام/

,

 

در خراسان جنوبی هم علی رغم محرومیت های و توسعه نیافتگی های متعدد، بخصوص در حوزه حمل و نقل ریلی و پروازها، متاسفانه وضعیت جاده ها و محورهای ارتباطی استان هم از وضعیت مناسبی برخوردار نیست و سالانه جان تعداد زیادی از شهروندان را گرفته و خانواده ها را به عزا می نشاند.

 

هر چند که امروزه بخش زیادی از تصادفات متاثر از اشتباهات و خطاهای شخصی در هنگام رانندگی و نقص فنی خودرو است، اما باید توجه داشت که استانداردسازی و بهینه سازی محورها و جاده ها نیز نقش عمده ای در کاهش تصادفات دارد که مسئولان می توانند با اقدامات به هنگام نسبت به تعریض محورهای ارتباطی، امکان کاهش چشمگیر تصادفات را فراهم کنند.

 

تصادف ها در جاده های خراسان جنوبی طوری است که در سال گذشته یک هزار و 733 فقره تصادف در استان رخ داد و یکصد و 86 نفر طی این تصادفات جان خود را از دست دادند. برخی از محورهای خراسان جنوبی از جمله محور بیرجند- قاین و دیهوک-راور- فردوس هم به عنوان جاده مرگ شناخته می شوند چرا که بیشترین تصادفات و فوتی ها مربوط به این جاده ها است و این آمار بالا و وضع نابسامان راه های استان سبب انتقاد شدید شهروندان و همچنین محافل خبری و سیاسی شده است.

 

سرهنگ رضایی فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی در این خصوص در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهارکرد: تاکنون 46 نقطه حادثه خیز در سطح جاده های استان شناسایی شده است که 27 نقطه شناسنامه دار شده و به عنوان نقاط اولویت دار برای ایمن سازی به اداره کل راهداری و شهرسازی اعلام شده است.

وی افزود: همچنین 153 نقطه مستعد حادثه هم در محورهای جاده ای استان شناسایی شده که این نقاط هم برای ایمن سازی و رفع نقص معرفی شده است.

فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی گفت: مخاطره آمیزترین جاده استان در شش ماهه اول مسال محور دیهوک- راور- فردوس بوده است که بیشترین تلفات جاده ای را به خود اختصاص داده و در این مدت بیش از 27 نفر در این محور کشته شدند.

رضایی با اشاره به اینکه محور پر حادثه دیگر هم محور بیرجند- قاین است که علت وجود حوادث متعدد در این محورها، دو طرفه بودن است بیان کرد: عامل ایمن نبودن جاده های استان در 43 درصد تصادفات منجر به فوت استان دخیل بوده است.

 

مهدی جعفری مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی نیز در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهارکرد: طول کل راه های خراسان جنوبی 17 هزار کیلومتر است که یک هزار و 62 کیلومتر راه اصلی، 15 هزار و 500 کیلومتر راه فرعی و روستایی و 472 کیلومتر هم راه یک طرفه است.

وی افزود: هم اکنون 10 پروژه در حوزه باند دوم جاده های استان در حال اجرا است و تا پایان امسال 100 کیلومتر به باندهای دوم استان افزوده می شود که 21 کیلومتر در محور بیرجند- قاین، 14 کیلومتر در محور سده- اسدیه، 32 کیلومتر در محور دیهوک- راور، 6 کیلومتر در محور طبس- یزد، 18 کیلومتر در محور طبس- اصفهان، 10 کیلومتر در محور سه راهی روم به آفریز خواهد بود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: محور بیرجند- قاین ۱۰۲ کیلومترطول دارد که ۲۴ کیلومتر از آن دو بانده و زیربار ترافیک رفته است، ۲۱ کیلومتر هم اجرا شده که پس از اتمام عملیات ایمنی ونصب علائم وخط کشی زیربارترافکی خواهد رفت.

جعفری بیان کرد: دوبانده سازی 56 کیلومتر از این محور باقی مانده است که به 100 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و اگر 50 میلیارد تومان اعتبار تامین شود پیمانکاران پروژه را انجام خواهند داد.

وی بیان کرد: محور دیهوک- راور هم 202 کیلومتر است که 71 کیلومتر از آن طی سه سال اخیر به بهره برداری رسیده، 30 کیلومتر هم در حال اجرا است و برای اتمام دوبانده سازی این محور هم 150 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

 

گفتنی است؛ وقوع حوادث پی در پی در جاده های استان سبب شد تا در سال گذشته کمپین جاده های مرگ خراسان جنوبی تشکیل شود و مردم در قالب این کمپین اعتراضات خود را به گوش مسئولان کشوری رساندند که این اقدام نتیجه بخش هم بود و سبب تسریع در دوبانده سازی محور بیرجند- قاین شد، اما حوادث جاده ای متعدد در سال جاری و همچنین کشته شدن 7 نفر و مجروح شدن 16 نفر در 24 ساعت سبب شد تا دوباره مردم کمپینی برای اعتراض به وضعیت جاده های استان تشکیل دهند تا بتوانند مطالبات به حق خود را مطرح و توجه مسئولان را جلب کنند.

 

علاوه بر تذکرات و مطالبات نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی؛ آمارهولناک تصادفات جاده ای در استان، داد دادستان بیرجند را هم درآورد بطوری که وی اخیر و پس از تصادفات پی در پی گفته است: بارها به طور نامحسوس از وضعیت جاده های استان بازدید کردم و دریافتم که مسئولان مربوطه باید تلاش مضاعفی برای جذب اعتبار و تسریع در دوبانده سازی جاده ها داشته باشند.

سید حسین مقدس، افزود:  بارها به صورت کتبی و شفاهی به مدیران دخیل در امر جاده سازی و حمل و نقل نسبت به وقوع تصادف ها هشدار داده ایم اما باز هم خبرهای تلخ و دردناکی از جاده های استان مخابره می شود.
 

وی با بیان اینکه وظیفه قانونی دادستانی پیگیری لازم برای احقاق حقوق عامه مردم است اظهار کرد: علاوه بر ارایه هشدارهای لازم برای رفع نواقص جاده ای، به منظور بهره برداری از قسمت های جدید دوبانده سازی تا نیمه اول مهر ماه به مدیران مربوط مهلت داده شد و اگر تصادفی در جاده ای رخ دهد که باند دوم آن احداث شده و آماده بهره برداری باشد و سهل انگاری و قصور اداره مربوط محرز شود مدیران را احضار خواهم کرد.

 

بر اساس اعلام فرمانده پلیس راه، تا نیمه های شهریورماه سال جاری حدود 90 نفر جان خود را در جاده های استان از دست داده اند، اما با وجود گزارش های پی در پی و اخبار منتشر شده از وضعیت جاده های استان، توجه مسئولان کشوری آنچنان که مورد انتظار است برای اصلاح امور این جاده ها صرف نمی شود و در حالی که مدیرکل راه و شهرسازی و نمایندگان استان در مجلس پیوسته پیگیر این موضوع هستند، اما همچنان روند ساخت و تکمیل جاده های استان بخصوص درمحور دیهوک- راور- فردوس که بیشترین تصادفات و فوتی ها را به خود اختصاص داده است، کند پیش می رود.

 

قطعا کاهش تصادفات و زخمی و کشته شدن افراد در این جاده ها، نیازمند اهتمام جدی، برنامه ریزی و جذب اعتبارات است تا با ایمن سازی این مسیرها از بروز خطرات ناگوار دیگر جلوگیری شود، عدم توجه مسئولان و  یا کمبود اعتبارات دلایل قابل پذیرشی برای جان دادن عزیزان و خانواده ها در جاده های استان نیست و با توجه به اینکه این استان از ظرفیت ریل و پروازهای درست و حسابی برخوردار نیست، توجه به جاده های استان و ایمن سازی آنها برای جلوگیری و کاهش آمار مرگ و میرها مطالبه بزرگی نیست.

 

انتهای پیام/

,

 

در خراسان جنوبی هم علی رغم محرومیت های و توسعه نیافتگی های متعدد، بخصوص در حوزه حمل و نقل ریلی و پروازها، متاسفانه وضعیت جاده ها و محورهای ارتباطی استان هم از وضعیت مناسبی برخوردار نیست و سالانه جان تعداد زیادی از شهروندان را گرفته و خانواده ها را به عزا می نشاند.

 

هر چند که امروزه بخش زیادی از تصادفات متاثر از اشتباهات و خطاهای شخصی در هنگام رانندگی و نقص فنی خودرو است، اما باید توجه داشت که استانداردسازی و بهینه سازی محورها و جاده ها نیز نقش عمده ای در کاهش تصادفات دارد که مسئولان می توانند با اقدامات به هنگام نسبت به تعریض محورهای ارتباطی، امکان کاهش چشمگیر تصادفات را فراهم کنند.

 

تصادف ها در جاده های خراسان جنوبی طوری است که در سال گذشته یک هزار و 733 فقره تصادف در استان رخ داد و یکصد و 86 نفر طی این تصادفات جان خود را از دست دادند. برخی از محورهای خراسان جنوبی از جمله محور بیرجند- قاین و دیهوک-راور- فردوس هم به عنوان جاده مرگ شناخته می شوند چرا که بیشترین تصادفات و فوتی ها مربوط به این جاده ها است و این آمار بالا و وضع نابسامان راه های استان سبب انتقاد شدید شهروندان و همچنین محافل خبری و سیاسی شده است.

 

سرهنگ رضایی فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی در این خصوص در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهارکرد: تاکنون 46 نقطه حادثه خیز در سطح جاده های استان شناسایی شده است که 27 نقطه شناسنامه دار شده و به عنوان نقاط اولویت دار برای ایمن سازی به اداره کل راهداری و شهرسازی اعلام شده است.

وی افزود: همچنین 153 نقطه مستعد حادثه هم در محورهای جاده ای استان شناسایی شده که این نقاط هم برای ایمن سازی و رفع نقص معرفی شده است.

فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی گفت: مخاطره آمیزترین جاده استان در شش ماهه اول مسال محور دیهوک- راور- فردوس بوده است که بیشترین تلفات جاده ای را به خود اختصاص داده و در این مدت بیش از 27 نفر در این محور کشته شدند.

رضایی با اشاره به اینکه محور پر حادثه دیگر هم محور بیرجند- قاین است که علت وجود حوادث متعدد در این محورها، دو طرفه بودن است بیان کرد: عامل ایمن نبودن جاده های استان در 43 درصد تصادفات منجر به فوت استان دخیل بوده است.

 

مهدی جعفری مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی نیز در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهارکرد: طول کل راه های خراسان جنوبی 17 هزار کیلومتر است که یک هزار و 62 کیلومتر راه اصلی، 15 هزار و 500 کیلومتر راه فرعی و روستایی و 472 کیلومتر هم راه یک طرفه است.

وی افزود: هم اکنون 10 پروژه در حوزه باند دوم جاده های استان در حال اجرا است و تا پایان امسال 100 کیلومتر به باندهای دوم استان افزوده می شود که 21 کیلومتر در محور بیرجند- قاین، 14 کیلومتر در محور سده- اسدیه، 32 کیلومتر در محور دیهوک- راور، 6 کیلومتر در محور طبس- یزد، 18 کیلومتر در محور طبس- اصفهان، 10 کیلومتر در محور سه راهی روم به آفریز خواهد بود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: محور بیرجند- قاین ۱۰۲ کیلومترطول دارد که ۲۴ کیلومتر از آن دو بانده و زیربار ترافیک رفته است، ۲۱ کیلومتر هم اجرا شده که پس از اتمام عملیات ایمنی ونصب علائم وخط کشی زیربارترافکی خواهد رفت.

جعفری بیان کرد: دوبانده سازی 56 کیلومتر از این محور باقی مانده است که به 100 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و اگر 50 میلیارد تومان اعتبار تامین شود پیمانکاران پروژه را انجام خواهند داد.

وی بیان کرد: محور دیهوک- راور هم 202 کیلومتر است که 71 کیلومتر از آن طی سه سال اخیر به بهره برداری رسیده، 30 کیلومتر هم در حال اجرا است و برای اتمام دوبانده سازی این محور هم 150 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

 

گفتنی است؛ وقوع حوادث پی در پی در جاده های استان سبب شد تا در سال گذشته کمپین جاده های مرگ خراسان جنوبی تشکیل شود و مردم در قالب این کمپین اعتراضات خود را به گوش مسئولان کشوری رساندند که این اقدام نتیجه بخش هم بود و سبب تسریع در دوبانده سازی محور بیرجند- قاین شد، اما حوادث جاده ای متعدد در سال جاری و همچنین کشته شدن 7 نفر و مجروح شدن 16 نفر در 24 ساعت سبب شد تا دوباره مردم کمپینی برای اعتراض به وضعیت جاده های استان تشکیل دهند تا بتوانند مطالبات به حق خود را مطرح و توجه مسئولان را جلب کنند.

 

علاوه بر تذکرات و مطالبات نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی؛ آمارهولناک تصادفات جاده ای در استان، داد دادستان بیرجند را هم درآورد بطوری که وی اخیر و پس از تصادفات پی در پی گفته است: بارها به طور نامحسوس از وضعیت جاده های استان بازدید کردم و دریافتم که مسئولان مربوطه باید تلاش مضاعفی برای جذب اعتبار و تسریع در دوبانده سازی جاده ها داشته باشند.

سید حسین مقدس، افزود:  بارها به صورت کتبی و شفاهی به مدیران دخیل در امر جاده سازی و حمل و نقل نسبت به وقوع تصادف ها هشدار داده ایم اما باز هم خبرهای تلخ و دردناکی از جاده های استان مخابره می شود.
 

وی با بیان اینکه وظیفه قانونی دادستانی پیگیری لازم برای احقاق حقوق عامه مردم است اظهار کرد: علاوه بر ارایه هشدارهای لازم برای رفع نواقص جاده ای، به منظور بهره برداری از قسمت های جدید دوبانده سازی تا نیمه اول مهر ماه به مدیران مربوط مهلت داده شد و اگر تصادفی در جاده ای رخ دهد که باند دوم آن احداث شده و آماده بهره برداری باشد و سهل انگاری و قصور اداره مربوط محرز شود مدیران را احضار خواهم کرد.

 

بر اساس اعلام فرمانده پلیس راه، تا نیمه های شهریورماه سال جاری حدود 90 نفر جان خود را در جاده های استان از دست داده اند، اما با وجود گزارش های پی در پی و اخبار منتشر شده از وضعیت جاده های استان، توجه مسئولان کشوری آنچنان که مورد انتظار است برای اصلاح امور این جاده ها صرف نمی شود و در حالی که مدیرکل راه و شهرسازی و نمایندگان استان در مجلس پیوسته پیگیر این موضوع هستند، اما همچنان روند ساخت و تکمیل جاده های استان بخصوص درمحور دیهوک- راور- فردوس که بیشترین تصادفات و فوتی ها را به خود اختصاص داده است، کند پیش می رود.

 

قطعا کاهش تصادفات و زخمی و کشته شدن افراد در این جاده ها، نیازمند اهتمام جدی، برنامه ریزی و جذب اعتبارات است تا با ایمن سازی این مسیرها از بروز خطرات ناگوار دیگر جلوگیری شود، عدم توجه مسئولان و  یا کمبود اعتبارات دلایل قابل پذیرشی برای جان دادن عزیزان و خانواده ها در جاده های استان نیست و با توجه به اینکه این استان از ظرفیت ریل و پروازهای درست و حسابی برخوردار نیست، توجه به جاده های استان و ایمن سازی آنها برای جلوگیری و کاهش آمار مرگ و میرها مطالبه بزرگی نیست.

 

انتهای پیام/

,

 

در خراسان جنوبی هم علی رغم محرومیت های و توسعه نیافتگی های متعدد، بخصوص در حوزه حمل و نقل ریلی و پروازها، متاسفانه وضعیت جاده ها و محورهای ارتباطی استان هم از وضعیت مناسبی برخوردار نیست و سالانه جان تعداد زیادی از شهروندان را گرفته و خانواده ها را به عزا می نشاند.

 

هر چند که امروزه بخش زیادی از تصادفات متاثر از اشتباهات و خطاهای شخصی در هنگام رانندگی و نقص فنی خودرو است، اما باید توجه داشت که استانداردسازی و بهینه سازی محورها و جاده ها نیز نقش عمده ای در کاهش تصادفات دارد که مسئولان می توانند با اقدامات به هنگام نسبت به تعریض محورهای ارتباطی، امکان کاهش چشمگیر تصادفات را فراهم کنند.

 

تصادف ها در جاده های خراسان جنوبی طوری است که در سال گذشته یک هزار و 733 فقره تصادف در استان رخ داد و یکصد و 86 نفر طی این تصادفات جان خود را از دست دادند. برخی از محورهای خراسان جنوبی از جمله محور بیرجند- قاین و دیهوک-راور- فردوس هم به عنوان جاده مرگ شناخته می شوند چرا که بیشترین تصادفات و فوتی ها مربوط به این جاده ها است و این آمار بالا و وضع نابسامان راه های استان سبب انتقاد شدید شهروندان و همچنین محافل خبری و سیاسی شده است.

 

سرهنگ رضایی فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی در این خصوص در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهارکرد: تاکنون 46 نقطه حادثه خیز در سطح جاده های استان شناسایی شده است که 27 نقطه شناسنامه دار شده و به عنوان نقاط اولویت دار برای ایمن سازی به اداره کل راهداری و شهرسازی اعلام شده است.

وی افزود: همچنین 153 نقطه مستعد حادثه هم در محورهای جاده ای استان شناسایی شده که این نقاط هم برای ایمن سازی و رفع نقص معرفی شده است.

فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی گفت: مخاطره آمیزترین جاده استان در شش ماهه اول مسال محور دیهوک- راور- فردوس بوده است که بیشترین تلفات جاده ای را به خود اختصاص داده و در این مدت بیش از 27 نفر در این محور کشته شدند.

رضایی با اشاره به اینکه محور پر حادثه دیگر هم محور بیرجند- قاین است که علت وجود حوادث متعدد در این محورها، دو طرفه بودن است بیان کرد: عامل ایمن نبودن جاده های استان در 43 درصد تصادفات منجر به فوت استان دخیل بوده است.

 

مهدی جعفری مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی نیز در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهارکرد: طول کل راه های خراسان جنوبی 17 هزار کیلومتر است که یک هزار و 62 کیلومتر راه اصلی، 15 هزار و 500 کیلومتر راه فرعی و روستایی و 472 کیلومتر هم راه یک طرفه است.

وی افزود: هم اکنون 10 پروژه در حوزه باند دوم جاده های استان در حال اجرا است و تا پایان امسال 100 کیلومتر به باندهای دوم استان افزوده می شود که 21 کیلومتر در محور بیرجند- قاین، 14 کیلومتر در محور سده- اسدیه، 32 کیلومتر در محور دیهوک- راور، 6 کیلومتر در محور طبس- یزد، 18 کیلومتر در محور طبس- اصفهان، 10 کیلومتر در محور سه راهی روم به آفریز خواهد بود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: محور بیرجند- قاین ۱۰۲ کیلومترطول دارد که ۲۴ کیلومتر از آن دو بانده و زیربار ترافیک رفته است، ۲۱ کیلومتر هم اجرا شده که پس از اتمام عملیات ایمنی ونصب علائم وخط کشی زیربارترافکی خواهد رفت.

جعفری بیان کرد: دوبانده سازی 56 کیلومتر از این محور باقی مانده است که به 100 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و اگر 50 میلیارد تومان اعتبار تامین شود پیمانکاران پروژه را انجام خواهند داد.

وی بیان کرد: محور دیهوک- راور هم 202 کیلومتر است که 71 کیلومتر از آن طی سه سال اخیر به بهره برداری رسیده، 30 کیلومتر هم در حال اجرا است و برای اتمام دوبانده سازی این محور هم 150 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

 

گفتنی است؛ وقوع حوادث پی در پی در جاده های استان سبب شد تا در سال گذشته کمپین جاده های مرگ خراسان جنوبی تشکیل شود و مردم در قالب این کمپین اعتراضات خود را به گوش مسئولان کشوری رساندند که این اقدام نتیجه بخش هم بود و سبب تسریع در دوبانده سازی محور بیرجند- قاین شد، اما حوادث جاده ای متعدد در سال جاری و همچنین کشته شدن 7 نفر و مجروح شدن 16 نفر در 24 ساعت سبب شد تا دوباره مردم کمپینی برای اعتراض به وضعیت جاده های استان تشکیل دهند تا بتوانند مطالبات به حق خود را مطرح و توجه مسئولان را جلب کنند.

 

علاوه بر تذکرات و مطالبات نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی؛ آمارهولناک تصادفات جاده ای در استان، داد دادستان بیرجند را هم درآورد بطوری که وی اخیر و پس از تصادفات پی در پی گفته است: بارها به طور نامحسوس از وضعیت جاده های استان بازدید کردم و دریافتم که مسئولان مربوطه باید تلاش مضاعفی برای جذب اعتبار و تسریع در دوبانده سازی جاده ها داشته باشند.

سید حسین مقدس، افزود:  بارها به صورت کتبی و شفاهی به مدیران دخیل در امر جاده سازی و حمل و نقل نسبت به وقوع تصادف ها هشدار داده ایم اما باز هم خبرهای تلخ و دردناکی از جاده های استان مخابره می شود.
 

وی با بیان اینکه وظیفه قانونی دادستانی پیگیری لازم برای احقاق حقوق عامه مردم است اظهار کرد: علاوه بر ارایه هشدارهای لازم برای رفع نواقص جاده ای، به منظور بهره برداری از قسمت های جدید دوبانده سازی تا نیمه اول مهر ماه به مدیران مربوط مهلت داده شد و اگر تصادفی در جاده ای رخ دهد که باند دوم آن احداث شده و آماده بهره برداری باشد و سهل انگاری و قصور اداره مربوط محرز شود مدیران را احضار خواهم کرد.

 

بر اساس اعلام فرمانده پلیس راه، تا نیمه های شهریورماه سال جاری حدود 90 نفر جان خود را در جاده های استان از دست داده اند، اما با وجود گزارش های پی در پی و اخبار منتشر شده از وضعیت جاده های استان، توجه مسئولان کشوری آنچنان که مورد انتظار است برای اصلاح امور این جاده ها صرف نمی شود و در حالی که مدیرکل راه و شهرسازی و نمایندگان استان در مجلس پیوسته پیگیر این موضوع هستند، اما همچنان روند ساخت و تکمیل جاده های استان بخصوص درمحور دیهوک- راور- فردوس که بیشترین تصادفات و فوتی ها را به خود اختصاص داده است، کند پیش می رود.

 

قطعا کاهش تصادفات و زخمی و کشته شدن افراد در این جاده ها، نیازمند اهتمام جدی، برنامه ریزی و جذب اعتبارات است تا با ایمن سازی این مسیرها از بروز خطرات ناگوار دیگر جلوگیری شود، عدم توجه مسئولان و  یا کمبود اعتبارات دلایل قابل پذیرشی برای جان دادن عزیزان و خانواده ها در جاده های استان نیست و با توجه به اینکه این استان از ظرفیت ریل و پروازهای درست و حسابی برخوردار نیست، توجه به جاده های استان و ایمن سازی آنها برای جلوگیری و کاهش آمار مرگ و میرها مطالبه بزرگی نیست.

 

انتهای پیام/

,

 

در خراسان جنوبی هم علی رغم محرومیت های و توسعه نیافتگی های متعدد، بخصوص در حوزه حمل و نقل ریلی و پروازها، متاسفانه وضعیت جاده ها و محورهای ارتباطی استان هم از وضعیت مناسبی برخوردار نیست و سالانه جان تعداد زیادی از شهروندان را گرفته و خانواده ها را به عزا می نشاند.

 

هر چند که امروزه بخش زیادی از تصادفات متاثر از اشتباهات و خطاهای شخصی در هنگام رانندگی و نقص فنی خودرو است، اما باید توجه داشت که استانداردسازی و بهینه سازی محورها و جاده ها نیز نقش عمده ای در کاهش تصادفات دارد که مسئولان می توانند با اقدامات به هنگام نسبت به تعریض محورهای ارتباطی، امکان کاهش چشمگیر تصادفات را فراهم کنند.

 

تصادف ها در جاده های خراسان جنوبی طوری است که در سال گذشته یک هزار و 733 فقره تصادف در استان رخ داد و یکصد و 86 نفر طی این تصادفات جان خود را از دست دادند. برخی از محورهای خراسان جنوبی از جمله محور بیرجند- قاین و دیهوک-راور- فردوس هم به عنوان جاده مرگ شناخته می شوند چرا که بیشترین تصادفات و فوتی ها مربوط به این جاده ها است و این آمار بالا و وضع نابسامان راه های استان سبب انتقاد شدید شهروندان و همچنین محافل خبری و سیاسی شده است.

 

سرهنگ رضایی فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی در این خصوص در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهارکرد: تاکنون 46 نقطه حادثه خیز در سطح جاده های استان شناسایی شده است که 27 نقطه شناسنامه دار شده و به عنوان نقاط اولویت دار برای ایمن سازی به اداره کل راهداری و شهرسازی اعلام شده است.

وی افزود: همچنین 153 نقطه مستعد حادثه هم در محورهای جاده ای استان شناسایی شده که این نقاط هم برای ایمن سازی و رفع نقص معرفی شده است.

فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی گفت: مخاطره آمیزترین جاده استان در شش ماهه اول مسال محور دیهوک- راور- فردوس بوده است که بیشترین تلفات جاده ای را به خود اختصاص داده و در این مدت بیش از 27 نفر در این محور کشته شدند.

رضایی با اشاره به اینکه محور پر حادثه دیگر هم محور بیرجند- قاین است که علت وجود حوادث متعدد در این محورها، دو طرفه بودن است بیان کرد: عامل ایمن نبودن جاده های استان در 43 درصد تصادفات منجر به فوت استان دخیل بوده است.

 

مهدی جعفری مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی نیز در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهارکرد: طول کل راه های خراسان جنوبی 17 هزار کیلومتر است که یک هزار و 62 کیلومتر راه اصلی، 15 هزار و 500 کیلومتر راه فرعی و روستایی و 472 کیلومتر هم راه یک طرفه است.

وی افزود: هم اکنون 10 پروژه در حوزه باند دوم جاده های استان در حال اجرا است و تا پایان امسال 100 کیلومتر به باندهای دوم استان افزوده می شود که 21 کیلومتر در محور بیرجند- قاین، 14 کیلومتر در محور سده- اسدیه، 32 کیلومتر در محور دیهوک- راور، 6 کیلومتر در محور طبس- یزد، 18 کیلومتر در محور طبس- اصفهان، 10 کیلومتر در محور سه راهی روم به آفریز خواهد بود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: محور بیرجند- قاین ۱۰۲ کیلومترطول دارد که ۲۴ کیلومتر از آن دو بانده و زیربار ترافیک رفته است، ۲۱ کیلومتر هم اجرا شده که پس از اتمام عملیات ایمنی ونصب علائم وخط کشی زیربارترافکی خواهد رفت.

جعفری بیان کرد: دوبانده سازی 56 کیلومتر از این محور باقی مانده است که به 100 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و اگر 50 میلیارد تومان اعتبار تامین شود پیمانکاران پروژه را انجام خواهند داد.

وی بیان کرد: محور دیهوک- راور هم 202 کیلومتر است که 71 کیلومتر از آن طی سه سال اخیر به بهره برداری رسیده، 30 کیلومتر هم در حال اجرا است و برای اتمام دوبانده سازی این محور هم 150 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

 

گفتنی است؛ وقوع حوادث پی در پی در جاده های استان سبب شد تا در سال گذشته کمپین جاده های مرگ خراسان جنوبی تشکیل شود و مردم در قالب این کمپین اعتراضات خود را به گوش مسئولان کشوری رساندند که این اقدام نتیجه بخش هم بود و سبب تسریع در دوبانده سازی محور بیرجند- قاین شد، اما حوادث جاده ای متعدد در سال جاری و همچنین کشته شدن 7 نفر و مجروح شدن 16 نفر در 24 ساعت سبب شد تا دوباره مردم کمپینی برای اعتراض به وضعیت جاده های استان تشکیل دهند تا بتوانند مطالبات به حق خود را مطرح و توجه مسئولان را جلب کنند.

 

علاوه بر تذکرات و مطالبات نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی؛ آمارهولناک تصادفات جاده ای در استان، داد دادستان بیرجند را هم درآورد بطوری که وی اخیر و پس از تصادفات پی در پی گفته است: بارها به طور نامحسوس از وضعیت جاده های استان بازدید کردم و دریافتم که مسئولان مربوطه باید تلاش مضاعفی برای جذب اعتبار و تسریع در دوبانده سازی جاده ها داشته باشند.

سید حسین مقدس، افزود:  بارها به صورت کتبی و شفاهی به مدیران دخیل در امر جاده سازی و حمل و نقل نسبت به وقوع تصادف ها هشدار داده ایم اما باز هم خبرهای تلخ و دردناکی از جاده های استان مخابره می شود.
 

وی با بیان اینکه وظیفه قانونی دادستانی پیگیری لازم برای احقاق حقوق عامه مردم است اظهار کرد: علاوه بر ارایه هشدارهای لازم برای رفع نواقص جاده ای، به منظور بهره برداری از قسمت های جدید دوبانده سازی تا نیمه اول مهر ماه به مدیران مربوط مهلت داده شد و اگر تصادفی در جاده ای رخ دهد که باند دوم آن احداث شده و آماده بهره برداری باشد و سهل انگاری و قصور اداره مربوط محرز شود مدیران را احضار خواهم کرد.

 

بر اساس اعلام فرمانده پلیس راه، تا نیمه های شهریورماه سال جاری حدود 90 نفر جان خود را در جاده های استان از دست داده اند، اما با وجود گزارش های پی در پی و اخبار منتشر شده از وضعیت جاده های استان، توجه مسئولان کشوری آنچنان که مورد انتظار است برای اصلاح امور این جاده ها صرف نمی شود و در حالی که مدیرکل راه و شهرسازی و نمایندگان استان در مجلس پیوسته پیگیر این موضوع هستند، اما همچنان روند ساخت و تکمیل جاده های استان بخصوص درمحور دیهوک- راور- فردوس که بیشترین تصادفات و فوتی ها را به خود اختصاص داده است، کند پیش می رود.

 

قطعا کاهش تصادفات و زخمی و کشته شدن افراد در این جاده ها، نیازمند اهتمام جدی، برنامه ریزی و جذب اعتبارات است تا با ایمن سازی این مسیرها از بروز خطرات ناگوار دیگر جلوگیری شود، عدم توجه مسئولان و  یا کمبود اعتبارات دلایل قابل پذیرشی برای جان دادن عزیزان و خانواده ها در جاده های استان نیست و با توجه به اینکه این استان از ظرفیت ریل و پروازهای درست و حسابی برخوردار نیست، توجه به جاده های استان و ایمن سازی آنها برای جلوگیری و کاهش آمار مرگ و میرها مطالبه بزرگی نیست.

 

انتهای پیام/

,

 

در خراسان جنوبی هم علی رغم محرومیت های و توسعه نیافتگی های متعدد، بخصوص در حوزه حمل و نقل ریلی و پروازها، متاسفانه وضعیت جاده ها و محورهای ارتباطی استان هم از وضعیت مناسبی برخوردار نیست و سالانه جان تعداد زیادی از شهروندان را گرفته و خانواده ها را به عزا می نشاند.

 

هر چند که امروزه بخش زیادی از تصادفات متاثر از اشتباهات و خطاهای شخصی در هنگام رانندگی و نقص فنی خودرو است، اما باید توجه داشت که استانداردسازی و بهینه سازی محورها و جاده ها نیز نقش عمده ای در کاهش تصادفات دارد که مسئولان می توانند با اقدامات به هنگام نسبت به تعریض محورهای ارتباطی، امکان کاهش چشمگیر تصادفات را فراهم کنند.

 

تصادف ها در جاده های خراسان جنوبی طوری است که در سال گذشته یک هزار و 733 فقره تصادف در استان رخ داد و یکصد و 86 نفر طی این تصادفات جان خود را از دست دادند. برخی از محورهای خراسان جنوبی از جمله محور بیرجند- قاین و دیهوک-راور- فردوس هم به عنوان جاده مرگ شناخته می شوند چرا که بیشترین تصادفات و فوتی ها مربوط به این جاده ها است و این آمار بالا و وضع نابسامان راه های استان سبب انتقاد شدید شهروندان و همچنین محافل خبری و سیاسی شده است.

 

سرهنگ رضایی فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی در این خصوص در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهارکرد: تاکنون 46 نقطه حادثه خیز در سطح جاده های استان شناسایی شده است که 27 نقطه شناسنامه دار شده و به عنوان نقاط اولویت دار برای ایمن سازی به اداره کل راهداری و شهرسازی اعلام شده است.

وی افزود: همچنین 153 نقطه مستعد حادثه هم در محورهای جاده ای استان شناسایی شده که این نقاط هم برای ایمن سازی و رفع نقص معرفی شده است.

فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی گفت: مخاطره آمیزترین جاده استان در شش ماهه اول مسال محور دیهوک- راور- فردوس بوده است که بیشترین تلفات جاده ای را به خود اختصاص داده و در این مدت بیش از 27 نفر در این محور کشته شدند.

رضایی با اشاره به اینکه محور پر حادثه دیگر هم محور بیرجند- قاین است که علت وجود حوادث متعدد در این محورها، دو طرفه بودن است بیان کرد: عامل ایمن نبودن جاده های استان در 43 درصد تصادفات منجر به فوت استان دخیل بوده است.

 

مهدی جعفری مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی نیز در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهارکرد: طول کل راه های خراسان جنوبی 17 هزار کیلومتر است که یک هزار و 62 کیلومتر راه اصلی، 15 هزار و 500 کیلومتر راه فرعی و روستایی و 472 کیلومتر هم راه یک طرفه است.

وی افزود: هم اکنون 10 پروژه در حوزه باند دوم جاده های استان در حال اجرا است و تا پایان امسال 100 کیلومتر به باندهای دوم استان افزوده می شود که 21 کیلومتر در محور بیرجند- قاین، 14 کیلومتر در محور سده- اسدیه، 32 کیلومتر در محور دیهوک- راور، 6 کیلومتر در محور طبس- یزد، 18 کیلومتر در محور طبس- اصفهان، 10 کیلومتر در محور سه راهی روم به آفریز خواهد بود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: محور بیرجند- قاین ۱۰۲ کیلومترطول دارد که ۲۴ کیلومتر از آن دو بانده و زیربار ترافیک رفته است، ۲۱ کیلومتر هم اجرا شده که پس از اتمام عملیات ایمنی ونصب علائم وخط کشی زیربارترافکی خواهد رفت.

جعفری بیان کرد: دوبانده سازی 56 کیلومتر از این محور باقی مانده است که به 100 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و اگر 50 میلیارد تومان اعتبار تامین شود پیمانکاران پروژه را انجام خواهند داد.

وی بیان کرد: محور دیهوک- راور هم 202 کیلومتر است که 71 کیلومتر از آن طی سه سال اخیر به بهره برداری رسیده، 30 کیلومتر هم در حال اجرا است و برای اتمام دوبانده سازی این محور هم 150 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

 

گفتنی است؛ وقوع حوادث پی در پی در جاده های استان سبب شد تا در سال گذشته کمپین جاده های مرگ خراسان جنوبی تشکیل شود و مردم در قالب این کمپین اعتراضات خود را به گوش مسئولان کشوری رساندند که این اقدام نتیجه بخش هم بود و سبب تسریع در دوبانده سازی محور بیرجند- قاین شد، اما حوادث جاده ای متعدد در سال جاری و همچنین کشته شدن 7 نفر و مجروح شدن 16 نفر در 24 ساعت سبب شد تا دوباره مردم کمپینی برای اعتراض به وضعیت جاده های استان تشکیل دهند تا بتوانند مطالبات به حق خود را مطرح و توجه مسئولان را جلب کنند.

 

علاوه بر تذکرات و مطالبات نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی؛ آمارهولناک تصادفات جاده ای در استان، داد دادستان بیرجند را هم درآورد بطوری که وی اخیر و پس از تصادفات پی در پی گفته است: بارها به طور نامحسوس از وضعیت جاده های استان بازدید کردم و دریافتم که مسئولان مربوطه باید تلاش مضاعفی برای جذب اعتبار و تسریع در دوبانده سازی جاده ها داشته باشند.

سید حسین مقدس، افزود:  بارها به صورت کتبی و شفاهی به مدیران دخیل در امر جاده سازی و حمل و نقل نسبت به وقوع تصادف ها هشدار داده ایم اما باز هم خبرهای تلخ و دردناکی از جاده های استان مخابره می شود.
 

وی با بیان اینکه وظیفه قانونی دادستانی پیگیری لازم برای احقاق حقوق عامه مردم است اظهار کرد: علاوه بر ارایه هشدارهای لازم برای رفع نواقص جاده ای، به منظور بهره برداری از قسمت های جدید دوبانده سازی تا نیمه اول مهر ماه به مدیران مربوط مهلت داده شد و اگر تصادفی در جاده ای رخ دهد که باند دوم آن احداث شده و آماده بهره برداری باشد و سهل انگاری و قصور اداره مربوط محرز شود مدیران را احضار خواهم کرد.

 

بر اساس اعلام فرمانده پلیس راه، تا نیمه های شهریورماه سال جاری حدود 90 نفر جان خود را در جاده های استان از دست داده اند، اما با وجود گزارش های پی در پی و اخبار منتشر شده از وضعیت جاده های استان، توجه مسئولان کشوری آنچنان که مورد انتظار است برای اصلاح امور این جاده ها صرف نمی شود و در حالی که مدیرکل راه و شهرسازی و نمایندگان استان در مجلس پیوسته پیگیر این موضوع هستند، اما همچنان روند ساخت و تکمیل جاده های استان بخصوص درمحور دیهوک- راور- فردوس که بیشترین تصادفات و فوتی ها را به خود اختصاص داده است، کند پیش می رود.

 

قطعا کاهش تصادفات و زخمی و کشته شدن افراد در این جاده ها، نیازمند اهتمام جدی، برنامه ریزی و جذب اعتبارات است تا با ایمن سازی این مسیرها از بروز خطرات ناگوار دیگر جلوگیری شود، عدم توجه مسئولان و  یا کمبود اعتبارات دلایل قابل پذیرشی برای جان دادن عزیزان و خانواده ها در جاده های استان نیست و با توجه به اینکه این استان از ظرفیت ریل و پروازهای درست و حسابی برخوردار نیست، توجه به جاده های استان و ایمن سازی آنها برای جلوگیری و کاهش آمار مرگ و میرها مطالبه بزرگی نیست.

 

انتهای پیام/

,

 

در خراسان جنوبی هم علی رغم محرومیت های و توسعه نیافتگی های متعدد، بخصوص در حوزه حمل و نقل ریلی و پروازها، متاسفانه وضعیت جاده ها و محورهای ارتباطی استان هم از وضعیت مناسبی برخوردار نیست و سالانه جان تعداد زیادی از شهروندان را گرفته و خانواده ها را به عزا می نشاند.

 

هر چند که امروزه بخش زیادی از تصادفات متاثر از اشتباهات و خطاهای شخصی در هنگام رانندگی و نقص فنی خودرو است، اما باید توجه داشت که استانداردسازی و بهینه سازی محورها و جاده ها نیز نقش عمده ای در کاهش تصادفات دارد که مسئولان می توانند با اقدامات به هنگام نسبت به تعریض محورهای ارتباطی، امکان کاهش چشمگیر تصادفات را فراهم کنند.

 

تصادف ها در جاده های خراسان جنوبی طوری است که در سال گذشته یک هزار و 733 فقره تصادف در استان رخ داد و یکصد و 86 نفر طی این تصادفات جان خود را از دست دادند. برخی از محورهای خراسان جنوبی از جمله محور بیرجند- قاین و دیهوک-راور- فردوس هم به عنوان جاده مرگ شناخته می شوند چرا که بیشترین تصادفات و فوتی ها مربوط به این جاده ها است و این آمار بالا و وضع نابسامان راه های استان سبب انتقاد شدید شهروندان و همچنین محافل خبری و سیاسی شده است.

 

سرهنگ رضایی فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی در این خصوص در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهارکرد: تاکنون 46 نقطه حادثه خیز در سطح جاده های استان شناسایی شده است که 27 نقطه شناسنامه دار شده و به عنوان نقاط اولویت دار برای ایمن سازی به اداره کل راهداری و شهرسازی اعلام شده است.

وی افزود: همچنین 153 نقطه مستعد حادثه هم در محورهای جاده ای استان شناسایی شده که این نقاط هم برای ایمن سازی و رفع نقص معرفی شده است.

فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی گفت: مخاطره آمیزترین جاده استان در شش ماهه اول مسال محور دیهوک- راور- فردوس بوده است که بیشترین تلفات جاده ای را به خود اختصاص داده و در این مدت بیش از 27 نفر در این محور کشته شدند.

رضایی با اشاره به اینکه محور پر حادثه دیگر هم محور بیرجند- قاین است که علت وجود حوادث متعدد در این محورها، دو طرفه بودن است بیان کرد: عامل ایمن نبودن جاده های استان در 43 درصد تصادفات منجر به فوت استان دخیل بوده است.

 

مهدی جعفری مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی نیز در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهارکرد: طول کل راه های خراسان جنوبی 17 هزار کیلومتر است که یک هزار و 62 کیلومتر راه اصلی، 15 هزار و 500 کیلومتر راه فرعی و روستایی و 472 کیلومتر هم راه یک طرفه است.

وی افزود: هم اکنون 10 پروژه در حوزه باند دوم جاده های استان در حال اجرا است و تا پایان امسال 100 کیلومتر به باندهای دوم استان افزوده می شود که 21 کیلومتر در محور بیرجند- قاین، 14 کیلومتر در محور سده- اسدیه، 32 کیلومتر در محور دیهوک- راور، 6 کیلومتر در محور طبس- یزد، 18 کیلومتر در محور طبس- اصفهان، 10 کیلومتر در محور سه راهی روم به آفریز خواهد بود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: محور بیرجند- قاین ۱۰۲ کیلومترطول دارد که ۲۴ کیلومتر از آن دو بانده و زیربار ترافیک رفته است، ۲۱ کیلومتر هم اجرا شده که پس از اتمام عملیات ایمنی ونصب علائم وخط کشی زیربارترافکی خواهد رفت.

جعفری بیان کرد: دوبانده سازی 56 کیلومتر از این محور باقی مانده است که به 100 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و اگر 50 میلیارد تومان اعتبار تامین شود پیمانکاران پروژه را انجام خواهند داد.

وی بیان کرد: محور دیهوک- راور هم 202 کیلومتر است که 71 کیلومتر از آن طی سه سال اخیر به بهره برداری رسیده، 30 کیلومتر هم در حال اجرا است و برای اتمام دوبانده سازی این محور هم 150 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

 

گفتنی است؛ وقوع حوادث پی در پی در جاده های استان سبب شد تا در سال گذشته کمپین جاده های مرگ خراسان جنوبی تشکیل شود و مردم در قالب این کمپین اعتراضات خود را به گوش مسئولان کشوری رساندند که این اقدام نتیجه بخش هم بود و سبب تسریع در دوبانده سازی محور بیرجند- قاین شد، اما حوادث جاده ای متعدد در سال جاری و همچنین کشته شدن 7 نفر و مجروح شدن 16 نفر در 24 ساعت سبب شد تا دوباره مردم کمپینی برای اعتراض به وضعیت جاده های استان تشکیل دهند تا بتوانند مطالبات به حق خود را مطرح و توجه مسئولان را جلب کنند.

 

علاوه بر تذکرات و مطالبات نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی؛ آمارهولناک تصادفات جاده ای در استان، داد دادستان بیرجند را هم درآورد بطوری که وی اخیر و پس از تصادفات پی در پی گفته است: بارها به طور نامحسوس از وضعیت جاده های استان بازدید کردم و دریافتم که مسئولان مربوطه باید تلاش مضاعفی برای جذب اعتبار و تسریع در دوبانده سازی جاده ها داشته باشند.

سید حسین مقدس، افزود:  بارها به صورت کتبی و شفاهی به مدیران دخیل در امر جاده سازی و حمل و نقل نسبت به وقوع تصادف ها هشدار داده ایم اما باز هم خبرهای تلخ و دردناکی از جاده های استان مخابره می شود.
 

وی با بیان اینکه وظیفه قانونی دادستانی پیگیری لازم برای احقاق حقوق عامه مردم است اظهار کرد: علاوه بر ارایه هشدارهای لازم برای رفع نواقص جاده ای، به منظور بهره برداری از قسمت های جدید دوبانده سازی تا نیمه اول مهر ماه به مدیران مربوط مهلت داده شد و اگر تصادفی در جاده ای رخ دهد که باند دوم آن احداث شده و آماده بهره برداری باشد و سهل انگاری و قصور اداره مربوط محرز شود مدیران را احضار خواهم کرد.

 

بر اساس اعلام فرمانده پلیس راه، تا نیمه های شهریورماه سال جاری حدود 90 نفر جان خود را در جاده های استان از دست داده اند، اما با وجود گزارش های پی در پی و اخبار منتشر شده از وضعیت جاده های استان، توجه مسئولان کشوری آنچنان که مورد انتظار است برای اصلاح امور این جاده ها صرف نمی شود و در حالی که مدیرکل راه و شهرسازی و نمایندگان استان در مجلس پیوسته پیگیر این موضوع هستند، اما همچنان روند ساخت و تکمیل جاده های استان بخصوص درمحور دیهوک- راور- فردوس که بیشترین تصادفات و فوتی ها را به خود اختصاص داده است، کند پیش می رود.

 

قطعا کاهش تصادفات و زخمی و کشته شدن افراد در این جاده ها، نیازمند اهتمام جدی، برنامه ریزی و جذب اعتبارات است تا با ایمن سازی این مسیرها از بروز خطرات ناگوار دیگر جلوگیری شود، عدم توجه مسئولان و  یا کمبود اعتبارات دلایل قابل پذیرشی برای جان دادن عزیزان و خانواده ها در جاده های استان نیست و با توجه به اینکه این استان از ظرفیت ریل و پروازهای درست و حسابی برخوردار نیست، توجه به جاده های استان و ایمن سازی آنها برای جلوگیری و کاهش آمار مرگ و میرها مطالبه بزرگی نیست.

 

انتهای پیام/

,

 

,

در خراسان جنوبی هم علی رغم محرومیت های و توسعه نیافتگی های متعدد، بخصوص در حوزه حمل و نقل ریلی و پروازها، متاسفانه وضعیت جاده ها و محورهای ارتباطی استان هم از وضعیت مناسبی برخوردار نیست و سالانه جان تعداد زیادی از شهروندان را گرفته و خانواده ها را به عزا می نشاند.

,

 

,

هر چند که امروزه بخش زیادی از تصادفات متاثر از اشتباهات و خطاهای شخصی در هنگام رانندگی و نقص فنی خودرو است، اما باید توجه داشت که استانداردسازی و بهینه سازی محورها و جاده ها نیز نقش عمده ای در کاهش تصادفات دارد که مسئولان می توانند با اقدامات به هنگام نسبت به تعریض محورهای ارتباطی، امکان کاهش چشمگیر تصادفات را فراهم کنند.

,

 

,

تصادف ها در جاده های خراسان جنوبی طوری است که در سال گذشته یک هزار و 733 فقره تصادف در استان رخ داد و یکصد و 86 نفر طی این تصادفات جان خود را از دست دادند. برخی از محورهای خراسان جنوبی از جمله محور بیرجند- قاین و دیهوک-راور- فردوس هم به عنوان جاده مرگ شناخته می شوند چرا که بیشترین تصادفات و فوتی ها مربوط به این جاده ها است و این آمار بالا و وضع نابسامان راه های استان سبب انتقاد شدید شهروندان و همچنین محافل خبری و سیاسی شده است.

, .,

 

,

سرهنگ رضایی فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی در این خصوص در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهارکرد: تاکنون 46 نقطه حادثه خیز در سطح جاده های استان شناسایی شده است که 27 نقطه شناسنامه دار شده و به عنوان نقاط اولویت دار برای ایمن سازی به اداره کل راهداری و شهرسازی اعلام شده است.

, خبرنگار خاورستان، , خبرنگار , خاورستان, خاورستان, ، ,

وی افزود: همچنین 153 نقطه مستعد حادثه هم در محورهای جاده ای استان شناسایی شده که این نقاط هم برای ایمن سازی و رفع نقص معرفی شده است.

,

فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی گفت: مخاطره آمیزترین جاده استان در شش ماهه اول مسال محور دیهوک- راور- فردوس بوده است که بیشترین تلفات جاده ای را به خود اختصاص داده و در این مدت بیش از 27 نفر در این محور کشته شدند.

,

رضایی با اشاره به اینکه محور پر حادثه دیگر هم محور بیرجند- قاین است که علت وجود حوادث متعدد در این محورها، دو طرفه بودن است بیان کرد: عامل ایمن نبودن جاده های استان در 43 درصد تصادفات منجر به فوت استان دخیل بوده است.

,

 

,

مهدی جعفری مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی نیز در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهارکرد: طول کل راه های خراسان جنوبی 17 هزار کیلومتر است که یک هزار و 62 کیلومتر راه اصلی، 15 هزار و 500 کیلومتر راه فرعی و روستایی و 472 کیلومتر هم راه یک طرفه است.

, خبرنگار خاورستان،, خبرنگار , خاورستان, خاورستان, ،,

وی افزود: هم اکنون 10 پروژه در حوزه باند دوم جاده های استان در حال اجرا است و تا پایان امسال 100 کیلومتر به باندهای دوم استان افزوده می شود که 21 کیلومتر در محور بیرجند- قاین، 14 کیلومتر در محور سده- اسدیه، 32 کیلومتر در محور دیهوک- راور، 6 کیلومتر در محور طبس- یزد، 18 کیلومتر در محور طبس- اصفهان، 10 کیلومتر در محور سه راهی روم به آفریز خواهد بود.

,

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: محور بیرجند- قاین ۱۰۲ کیلومترطول دارد که ۲۴ کیلومتر از آن دو بانده و زیربار ترافیک رفته است، ۲۱ کیلومتر هم اجرا شده که پس از اتمام عملیات ایمنی ونصب علائم وخط کشی زیربارترافکی خواهد رفت.

,

جعفری بیان کرد: دوبانده سازی 56 کیلومتر از این محور باقی مانده است که به 100 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و اگر 50 میلیارد تومان اعتبار تامین شود پیمانکاران پروژه را انجام خواهند داد.

,

وی بیان کرد: محور دیهوک- راور هم 202 کیلومتر است که 71 کیلومتر از آن طی سه سال اخیر به بهره برداری رسیده، 30 کیلومتر هم در حال اجرا است و برای اتمام دوبانده سازی این محور هم 150 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

,

 

,

گفتنی است؛ وقوع حوادث پی در پی در جاده های استان سبب شد تا در سال گذشته کمپین جاده های مرگ خراسان جنوبی تشکیل شود و مردم در قالب این کمپین اعتراضات خود را به گوش مسئولان کشوری رساندند که این اقدام نتیجه بخش هم بود و سبب تسریع در دوبانده سازی محور بیرجند- قاین شد، اما حوادث جاده ای متعدد در سال جاری و همچنین کشته شدن 7 نفر و مجروح شدن 16 نفر در 24 ساعت سبب شد تا دوباره مردم کمپینی برای اعتراض به وضعیت جاده های استان تشکیل دهند تا بتوانند مطالبات به حق خود را مطرح و توجه مسئولان را جلب کنند.

,

 

,

علاوه بر تذکرات و مطالبات نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی؛ آمارهولناک تصادفات جاده ای در استان، داد دادستان بیرجند را هم درآورد بطوری که وی اخیر و پس از تصادفات پی در پی گفته است: بارها به طور نامحسوس از وضعیت جاده های استان بازدید کردم و دریافتم که مسئولان مربوطه باید تلاش مضاعفی برای جذب اعتبار و تسریع در دوبانده سازی جاده ها داشته باشند.

, .,

سید حسین مقدس، افزود:  بارها به صورت کتبی و شفاهی به مدیران دخیل در امر جاده سازی و حمل و نقل نسبت به وقوع تصادف ها هشدار داده ایم اما باز هم خبرهای تلخ و دردناکی از جاده های استان مخابره می شود.
 

, .,
,

وی با بیان اینکه وظیفه قانونی دادستانی پیگیری لازم برای احقاق حقوق عامه مردم است اظهار کرد: علاوه بر ارایه هشدارهای لازم برای رفع نواقص جاده ای، به منظور بهره برداری از قسمت های جدید دوبانده سازی تا نیمه اول مهر ماه به مدیران مربوط مهلت داده شد و اگر تصادفی در جاده ای رخ دهد که باند دوم آن احداث شده و آماده بهره برداری باشد و سهل انگاری و قصور اداره مربوط محرز شود مدیران را احضار خواهم کرد.

, .,

 

,

بر اساس اعلام فرمانده پلیس راه، تا نیمه های شهریورماه سال جاری حدود 90 نفر جان خود را در جاده های استان از دست داده اند، اما با وجود گزارش های پی در پی و اخبار منتشر شده از وضعیت جاده های استان، توجه مسئولان کشوری آنچنان که مورد انتظار است برای اصلاح امور این جاده ها صرف نمی شود و در حالی که مدیرکل راه و شهرسازی و نمایندگان استان در مجلس پیوسته پیگیر این موضوع هستند، اما همچنان روند ساخت و تکمیل جاده های استان بخصوص درمحور دیهوک- راور- فردوس که بیشترین تصادفات و فوتی ها را به خود اختصاص داده است، کند پیش می رود.

,

 

,

قطعا کاهش تصادفات و زخمی و کشته شدن افراد در این جاده ها، نیازمند اهتمام جدی، برنامه ریزی و جذب اعتبارات است تا با ایمن سازی این مسیرها از بروز خطرات ناگوار دیگر جلوگیری شود، عدم توجه مسئولان و  یا کمبود اعتبارات دلایل قابل پذیرشی برای جان دادن عزیزان و خانواده ها در جاده های استان نیست و با توجه به اینکه این استان از ظرفیت ریل و پروازهای درست و حسابی برخوردار نیست، توجه به جاده های استان و ایمن سازی آنها برای جلوگیری و کاهش آمار مرگ و میرها مطالبه بزرگی نیست.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه