اخبار داغ

فرمانده سپاه مهدیشهر:

اصحاب خمینی تداعی کننده اصحاب حسینی هستند/ جبهه مقاومت، دفاع مقدسی دیگر است

اصحاب خمینی تداعی کننده اصحاب حسینی هستند/ جبهه مقاومت، دفاع مقدسی دیگر است
فرمانده سپاه شهرستان مهدیشهر با بیان اینکه ایثارگری، شجاعت و همه ارزش هایی که در دفاع مقدس وجود داشت برگرفته از واقعه عاشورا بود، گفت: اصحاب خمینی تداعی کننده اصحاب حسینی هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرهنگ حسن ذوالفقاری فرمانده سپاه شهرستان مهدیشهر در گفتگو با خبرنگار نیزوا، با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم و گرامیداشتن یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم، اظهار کرد: امیدوارم تقارن دفاع مقدس و محرم، منشا خیر و برکت برای نظام و انقلاب و معنویت و بصیرت بیشتر مردم را در پی داشته باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

اصحاب خمینی تداعی کننده اصحاب حسینی هستند

, اصحاب خمینی تداعی کننده اصحاب حسینی هستند,

ذوالفقاری با بیان اینکه راهمان راه امام حسین(ع) است و انقلاب  الهی ما در امتداد حرکت نهضت عاشورا است، اضافه کرد: نهضت عاشورا نیز برگرفته از نهضت علوی و نبوی است و غیر از این نمی باشد، در حقیقت همه اینها در امتداد هم هستند یعنی نظامی که ولایت فقیه دارد امتداد حرکت انبیاء است و همه جریانات در این نظام براساس دستورات و نهضت انبیاء شکل می گیرد.

,

وی با تاکید بر مقدس بودن دفاعی که ما در جنگ تحمیلی انجام دادیم، افزود: 8 سال جنگ تحمیلی برای این دفاع مقدس شد که دفاع ما برگرفته از نهضت عاشورا بود و تمام عملیات ها و مبارزاتی که رزمندگان ما داشتند، ایثارگری، شجاعت و همه ارزش هایی که در دفاع مقدس بیان می شود در صحنه عاشورا نمود داشته است و از صحنه عاشورا کسب کردیم.

,

فرمانده سپاه شهرستان مهدیشهر تصریح کرد: در دفاع مقدس از کودک 13 ساله تا پیرمرد 80 ساله به نوعی تداعی کننده اصحاب امام حسین(ع) از قاسم ابن حسن تا حبیب ابن مظاهر می باشند که به نوعی آن اتفاقات در زمان ما تکرار شده است، یعنی اصحاب خمینی تداعی کننده اصحاب حسینی شدند.

,

دفاع مقدس دانشگاهی بود که ثمره آن را امروز مشاهده می کنیم

, دفاع مقدس دانشگاهی بود که ثمره آن را امروز مشاهده می کنیم ,

ذوالفقاری، 8 سال دفاع مقدس را همانند دانشگاهی برای مردم ایران دانست و بیان کرد: وقتی صدام دیوانه با حمایت استکبار جهانی و به تصور اینکه انقلاب نوپای ایران ضعیف است و می تواند چند روزه تهران را فتح کند، به ایران حمله کرد، اصحاب امام خمینی(ره) که روزی در گهواره ها بودند و انقلاب کرده بودند وارد صحنه جنگ و در حقیقت وارد یک دانشگاه بزرگ شدند.

,

وی ادامه داد: جبهه دانشگاه بزرگی بود که هر کسی وارد آن شد امتحان خود را به خوبی پس داد که با رهبری امام خمینی و وحدت و پشتیبانی مردم و خلاقیت های جوانان و رزمندگان توانستند جنگ را پیش ببرند که ثمره آن را الان داریم می بینیم.

,

فرمانده سپاه شهرستان مهدیشهر با تاکید بر اینکه گنج ارزشمند دانشگاه دفاع مقدس امروز دارد نمایان می شود، افزود: امنیت، آسایش، عزت و اقتدار در صحنه جهانی، دستاوردهایی که در عرصه های نظامی، دفاعی، علمی، هسته ای، پزشکی و غیره داریم، همه اینها از ثمره دفاع مقدس و از گنج هایی هستند که امروزه داریم می بینیم.

,

ذوالفقاری خاطر نشان کرد: صحنه دفاع مقدس باعث شد ما الان به اوج اقتدار و افتخار برسیم که در دنیا هر کجا نام ایران برده می شود تمام دوربین ها و ذهن ها به سمت ایران متمایل می شود و به قدرتی در منطقه و حتی جهان تبدیل شده ایم.

,

هشت سال دفاع مقدس تمام شد ولی گنجینه های آن باید حفظ و انتقال یابد

, هشت سال دفاع مقدس تمام شد ولی گنجینه های آن باید حفظ و انتقال یابد,

وی گفت: دفاع مقدس آنقدر عظمت و بزرگی داشت که به فرموده حضرت امام خامنه ای به اندازه صد سال جا دارد که فیلم، کتاب و اثر در آن خصوص داشته باشیم تا بتوانیم بخش هایی از آن را به مردم نشان دهیم.

,

فرمانده سپاه مهدیشهر با بیان اینکه علی رغم کارهایی زیادی که در خصوص دفاع مقدس انجام شده هنوز بسیاری از زوایای آن دوران پنهان مانده است، اظهار کرد: دوران 8 ساله تمام شد ولی برای آینده انقلاب نیاز داریم که این گنجینه و سرمایه دفاع مقدس را حفظ و از آن استفاده کنیم تا از لحاظ معنوی و معرفتی چراغ راه آیندگان شود.

,

همه در قبال انتقال فرهنگ دفاع مقدس وظیفه دارند

, همه در قبال انتقال فرهنگ دفاع مقدس وظیفه دارند ,

ذوالفقاری وظیفه همه را انتقال فرهنگ دفاع مقدس دانست و تصریح کرد: امروزه از طریق هنر، فضای مجازی، کتاب، یادواره شهدا و بازگویی خاطرات رزمندگان باید فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل جوان انتقال دهیم.

,

وی بیان کرد: همان گونه که هر ساله برای امام حسین(ع) عزاداری می کنیم و هر سال پرشورتر دستجات عزاداری برپا می کنیم در بحث دفاع مقدس نیز باید به همین شکل اقدام کنیم و هفته ای به نام دفاع مقدس نامگذاری شده تا یادآوری فرهنگ دفاع مقدس شود و در طول سال تداوم یابد.

,

فرمانده سپاه شهرستان مهدیشهر ادامه داد: اگر بعد از گذشت 1400 سال نهضت عاشورا سینه به سینه بیان نمی شد و اکنون به ما نمی رسید، دیگر عزاداری برپا نمی شد و همان ابتدا عاشورا فراموش می شد و فرهنگ عاشورا منتقل نمی شد، بنابراین برای اینکه بر فرهنگ دفاع مقدس گرد فراموشی ننشیند باید آن را دائما یادآوری و منتقل کنیم.

,

جبهه مقاومت، دفاع مقدسی دیگر است

, جبهه مقاومت، دفاع مقدسی دیگر است ,

ذوالفقاری با بیان اینکه الآن هم دفاع مقدس دارد در سوریه و عراق تکرار می شود، گفت: البته شرایط جبهه مقاومت نسبت به 8 سال دفاع مقدس سخت تر است چرا که به گونه ای تشابه با زمان پیامبر(ص) و زمان حضرت علی(ع) دارد.

,

وی تشریح کرد: در زمان پیامبر(ص) آنهایی که با حضرت جنگ می کردند کافر و مشرک بودند ولی در زمان حضرت علی(ع) کسانی که با حضرت می جنگیدند مثلا مسلمان بودند، نماز می خواندند و پیشانیهایشان از سجده پینه بسته بود، در این دوران نیز در زمان دفاع مقدس روبروی ما بعثی ها بودند که آنها را کافر می دانستیم ولی در جبهه مقاومت طرف مقابل ما هم نماز می خوانند و الله اکبر می گوید و این ایمان قوی می طلبد که در مقابل آنها بجنگیم.

,

فرمانده سپاه شهرستان مهدیشهر اضافه کرد: علاوه بر این در زمان دفاع مقدس رزمندگان در کشور خودمان با دشمن می جنگیدند ولی امروز در جبهه مقاومت رزمندگان ما کیلومترها دورتر و در خارج از مرزها می روند با دشمن می جنگند چرا که اسلام و اعتقادات ما مرز ندارد بنابراین امروز اگر کسی به جبهه مقاومت می رود اجر و ثوابش اگر از دوران دفاع مقدس در کشور ما بیشتر نباشد کمتر نیست.

,

ذوالفقاری ادامه داد: به فرموده امام خامنه ای، آنهایی که در جبهه مقاومت شهید می شوند اجرشان به مراتب بیشتر از شهدای دفاع مقدس است چرا که شهدای جبهه مقاومت هجرت کردند و در غربت جنگیدند ضمن اینکه شبهاتی که امروزه برای رزمندگان جبهه مقاومت ایجاد می کنند در زمان دفاع مقدس وجود نداشت.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه