اخبار داغ

اولین واکنش کردها به مصوبه پارلمان عراق

اولین واکنش کردها به مصوبه پارلمان عراق
در پاسخ به تصمیم پارلمان عراق برای صدور مجوز برای نخست وزیر این کشور جهت استفاده از نیروی نظامی در مناطق مورد مناقشه، قباد طالبانی معاون نخست وزیر اقلیم کردستان عراق با صدور بیانیه ای این تصمیم را محکوم کرد و از مردم خواست با حماسه بیشتری به مراکز رای گیری بروند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایرنا، پارلمان عراق در پاسخ به برگزاری همه پرسی اقلیم کردستان عراق علیرغم خواسته های بغداد و جامعه بین المللی روز دوشنبه با تاکید بر اینکه این اقدام غیرقانونی است حیدرالعبادی نخست وزیر عراق را مامور کرد نیروهای ارتش عراق را روانه مناطق مورد مناقشه بخصوص کرکوک کرده و استاندار این استان را از سمت خود عملا برکنار کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

 
,

 

,
 
,
پارلمان همچنین از شرکتهای نفتی خواست در سریعترین زمان ممکن فعالیتهای خویش را در مناطق مورد مناقشه متوقف کنند و به فعالیتهای خویش ادامه ندهند.
,

 

 
,

 

,
 
,
این پارلمان همچنین خواهان مسدود کردن تمام دروازه های مرزی کشورهای همسایه با عراق شد.
,
قباد طالبانی در پاسخ به این تصمصم پارلمان عراق آن را غیرمسئولانه توصیف کرد و از مردم خواست مصمم تر از گذشته پای صندوقهای رای بروند.
,
 
,
همزمان با اعلام تصمیم پارلمان عراق شبکه های کردی با انجام گفتگوهایی متعدد با شهروندان درصدد تحریک احساسات عمومی مردم علیه دولت مرکزی هستند.
,
 
,
همه پرسی استقلال کردستان عراق در شرایطی با اصرار مسعود بارزانی در شهرهای کردنشین شمال عراق در حال برگزار شدن است که برخی مناطق مورد منازعه میان دولت مرکزی و دولت اقلیم کردستان عراق در روز دوشنبه متشنج گزارش شده و بر اثر درگیری ها تعدادی کشته و زخمی شده اند.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه