اخبار داغ

سعد الله زارعی:

همه پرسی اقلیم کرد در عراق وجاهت قانونی ندارد/مردم کرد در عراق نسبت به همه پرسی نگرانی هایی جدی دارند

همه پرسی اقلیم کرد در عراق وجاهت قانونی ندارد/مردم کرد در عراق نسبت به همه پرسی نگرانی هایی جدی دارند
کارشناس مسائل منطقه اظهار داشت: همه پرسی که در مناطقی از عراق در حال برگزاری است از وجاهت قانونی برخوردار نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نافع سعدالله زارعی در گفت و گو با خبرنگار ما در رابطه با استقلال طلبی اقلیم کردستان عراق گفت: همه پرسی که در مناطقی از عراق در حال برگزاری است به این دلیل که توام با مصوبه داخلی عراق یا توام با توافق طیف های مختلف در عراق است از وجاهت قانونی برخوردار نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

 

,

وی ادامه داد: به همین دلیل هم این همه پرسی نمیتواند مبدا یک حرکت جدیدی در عراق و به خصوص در منطقه کردی باشد.

,

 

,

زارعی عنوان کرد: همانطوری که شاهدیم مقامات رسما اعلام کردند نتایج این همه پرسی هرچیزی که باشد را به رسمیت نمیشناسند پس به این معناست که این اقدام  از وجاهت قانونی برخوردار نیست.

,

 

,

کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: به طور طبیعی با توجه به این که این اقدام یک اقدام یک جانبه و توام با نارضایتی طیف های مختلف است طبیعتا مردم کرد در عراق نسبت به همه پرسی نگرانی هایی جدی دارند.

,

 

,

وی اشاره داشت: اگر کردها از برگزاری همه پرسی در واقع به دنبال به دست آوردن یک امکانی برای چانه زنی با دولت مرکزی عراق باشد برای همین همه پرسی به بهبود روند زندگی کردها در عراق می تواند کمک بکند.

,

 

,

زارعی افزود:  اما اگر چنانچه به طور واقعی این همه پرسی مقدمه جدایی مناطق کردی از عراق باشد آن وقت از آنجایی که با ادامه چنین روندی نه عراق نه ایران و نه ترکیه سکوت نمیکنند و آن را به عنوان جای پایی برای دخالت بیگانگان تلقی میکنند طبیعتا این میتواند در وضعیت عراق مشکلات جدی را پدید بیاورد.

,

 

,

وی تاکید کرد: این روند خود دولت مرکزی اربیل را هم در معرض فروپاشی قرار می دهد.

,

 

,

وی در پایان عنوان کرد: ایران هم منافع و تهدیداتی با این امر پیش رو دارد و همچنین ابزارها و وسایلی دارد که باید متناسب با روند قضایا از آنها برای مواجهه با تهدیداتی که امنیت ملی ما را به نوعی تحت تاثیر قرار می دهد استفاده کند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه