اخبار داغ

در مراسم روزنمایی از نرم افزارهای " سر به راه" و "سر بلند" عنوان شد/

شکری نیا: دست یاری به سوی همه‌ فعالان انقلابی در عرصه فضای مجازی دراز می‌کنیم/ ذکی زاده: نرم افزار "سر به راه" یک کار "دلی" است

شکری نیا: دست یاری به سوی همه‌ فعالان انقلابی در عرصه فضای مجازی دراز می‌کنیم/ ذکی زاده: نرم افزار "سر به راه" یک کار "دلی" است
نشست خبری رونمایی از دو نرم افزار " سر به راه" تهیه شده در شبکه اطلاع رسانی راه دانا و نرم "سر بلند" تهیه شده در سازمان فضای مجازی سراج برگزار شد.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نشست خبری رونمایی از دو نرم افزار " سر به راه" تهیه شده در شبکه اطلاع رسانی راه دانا و نرم "سر بلند" تهیه شده در سازمان فضای مجازی سراج با حضور رسول شکری‌نیا مسئول رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی قرارگاه فضای مجازی سازمان بسیج مستضعفین، مقداد ذکی زاده مدیر مسئول شبکه اطلاع رسانی راه دانا و حسین پالیزدار مدیر عامل موسسه رستاک هنر، در محل خبرگزاری دانشجو برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

شکری‌نیا: پیکر شهید حججی مثل امام حسین(ع) اربااربا" و "بی‌سر" به خاک سپرده می شود

, شکری‌نیا: پیکر شهید حججی مثل امام حسین(ع) اربااربا" و "بی‌سر" به خاک سپرده می شود,

رسول‌ شکری‌نیا مسئول رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی سازمان بسیج مستضعفین در این نشست خبری اظهار داشت: انسان باید واسطه و رابطه خاصی با خداوند و اهل بیت داشته باشد که با این عزت و سرافرازی به شهادت برسد و بدن مطهرش مثل بدن امام حسین(ع) "اربااربا" و "بی‌سر" به خاک سپرده شود.

,

وی افزود: پیکر شهید حججی بدون سر به کشور بازگشت به همین خاطر لقب سردار بی سر به او داده شد و بسیاری از مردم و کسانی که ذره‌ای که اعتقاد به انسانیت و کرامت انسانی دارند را تحت تاثیر قرار داد و حتی برخی کشورهای غیر ایرانی و غیر مسلمان هم نسبت به شهادت این شهید واکنش نشان دادند.

,

مسئول رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی قرارگاه فضای مجازی سازمان بسیج مستضعفین گفت: از همان روز اول کسانی که در حوزه‌های رسانه‌ای فعال بودند تلاش زیادی کردند و جبهه مردمی انقلاب اسلامی که سعی می‌کنند در حوزه‌های مختلف فرهنگ و هنر کار کنند؛ در حوزه فیلم کوتاه، پوستر، اپلیکیشن ارادت خود را به این شهید نشان دادند.

,

 

,

, ,

 

,

شکری‌نیا ادامه داد: سازمان بسیج به واسطه مسئولیتی که در این عرصه دارد تلاش کرد از تولیدکنندگانی که علاقه‌مندند با محوریت شهدای سرافراز این کار را انجام دهند حمایت کند و ما هم تلاش کردیم که کمک کنیم به کسانی که در این عرصه حضور دارند.

,

وی عنوان کرد: مجموعه‌های مختلفی مثل سازمان فضای مجازی سراج و خبرگزاری دانا تولیدات مختلفی در عرصه فضای مجازی داشتند که یکی از این تولیدات همین نرم افزارهایی است که امروز رونمایی می شود و این نرم افزار ها در مارکت‌های مختلف در معرض دید علاقه‌مندان وجود دارد.

,

مسئول رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی سازمان بسیج مستضعفین اظهار داشت: با توجه به اینکه عرصه فضای مجازی، عرصه نو و جدیدی است، کارهایی که در این حوزه انجام می‌شود دارای نقاط قوت و ضعف مختلفی است اما کارهایی که به این سرعت تولید می‌شود نتیجه عشق و علاقه خاصی است و خوشبختانه شهید حججی محور این عشق و معرفت قرار گرفت.

,

شکری‌نیا گفت: این برنامه رونمایی، مطلعی است برای رونمایی‌های مختلف و این اپلیکیشن‌ها نسخه اولیه‌ است و از طرف دیگر فعالان مجازی هم کار خوبی تحت عنوان " پخش لایو اینستاگرام" از مراسم تشییع شهید حججی در تهران و شهرستان‌ها آغاز کرده‌اند و مسابقاتی هم در این زمینه طراحی شده و هر شخصی می‌تواند با تلفن همراه خود انتقال دهنده پیام شهادت این شهید عزیز باشد.

,

وی در پایان گفت: این افتخاری است برای سازمان بسیج مستضعفین و مجموعه‌هایی که در خدمت نشر فرهنگ و معارف دفاع مقدس و مدافعان حرم هستند که میزبان علاقه مندان و مشتاقان این عرصه باشند و ما دست یاری و همکاری به سوی همه‌ی جوانان فعال، تلاشگر، انقلابی، مومن و دارای ظرفیت و توان در عرصه تولید محصولات مختلف فضای مجازی دراز می‌کنیم و امیدواریم که این رونمایی مطلع خیری شود برای اینکه جبهه انقلاب در این عرصه تولید محتوای انبوه داشته باشد.

,

پالیزدار: شهید حججی به دنبال گمنامی بود و برای همین این طور به شهرت رسید

, پالیزدار: شهید حججی به دنبال گمنامی بود و برای همین این طور به شهرت رسید,

همچنین حسین پالیزدار مدیر موسسه رستاک هنر در مورد فرایند تولید نرم افزار سربلند گفت: ما از جبهه‌ای به نام جبهه فرهنگی انقلاب حرف می‌زنیم که فعالیت‌های خوبی داشته، اما نکته اینجاست که تا سال ۸۸ این جبهه حضور فعالی نداشت خیلی از کسانی که گرافیک بلد نبودند گرافیست شدند و پس از آن خیلی چیزهای دیگر یاد گرفتم. این فعالیت خودجوش و مردمی پایداری خاصی به خود گرفت.

وی افزود: در مقابل هم جبهه باطل تلاش می‌کند که موفقیت‌ها را تحت الشعاع قرار دهد توپخانه رسانه‌ای دشمن به نام آمد نیوز از چندین روز قبل به بنر اپلیکیشن ما حمله و توهین کرد ما هم در رسانه‌های خود پاسخ دادیم و دانستیم که خدا را شکر تیر به جای خوبی خورده است که دردشان آمده چه قدر آدم باید نمک نشناس باشد که در مقابل محسن حججی که از میهنش دفاع کرده و یک ملت با اوست بایستد نمی‌توانند تقارن محرم و تشییع محسن حججی را تحمل کنند.

,
,
,

 

,

, ,



پالیزدار هم چنین گفت: اخلاص شهید حججی باعث شد که این طور شناخته شود او در زندگی همواره به دنبال گمنامی بوده است برای همین این طور به شهرت رسید و خدا چنین سرنوشتی را برایش رقم زد تمامی شهدای معروف ما در زندگی خود گمنام بودند.

,
,
,

مدیر موسسه رستاک هنر در مورد اپلیکیشن توضیح داد: چندین کلیپ و محتوای خاص از شهید حججی پیدا کرده ایم که از عدد دویست به حدود ۲۰ مورد رسیدیم و سعی کردیم آن‌ها را گلچین کنیم البته همه محتوا را ارایه نکردیم، چون می‌خواهیم مطالب ادامه دار باشد و آن‌ها را به مرور منتشر کنیم. سعی کردیم مطالب کپی نباشند و همه تولید محتوا خودمان باشد.

,

 

,

 

,

ذکی زاده: نرم افزار "سر به راه" یک کار "دلی" است

, ذکی زاده: نرم افزار "سر به راه" یک کار "دلی" است,

مقداد ذکی‌زاده مدیر مسئول شبکه اطلاع‌ رسانی راه دانا؛ در این نشست خبری ضمن گرامی‌داشت یادوخاطره شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم اظهار داشت: رسانه‌های بزرگ و اثرگذار مثل رسانه‌ ملی در سال‌های اخیر در جریان سازی موضوعات اجتماعی و خبری تاثیر کمتری دارند و عموم جریان‌‌سازی‌ها از طریق شبکه‌های اجتماعی است که همه ما در زندگی خود با آن درگیریم.

,

وی با بیان اینکه در قضایایی از قبیل کشتار مسلمانان میانمار و شهادت شهید حججی، شبکه‌های اجتماعی موج رسانه‌ای این موضوعات را آغاز کردند افزود: این فضا، فضایی است که باید برای آن برنامه‌ریزی شود چرا که حتما در آینده اتفاقات بسیار مهم‌تری از طریق این بستر جریان‌سازی می‌شود و رسانه‌ها هم مجبورند که این خط خبری که ایجاد می‌شود را دنبال کنند.

,

 

,

, ,

 

,

مدیر مسئول شبکه اطلاع رسانی راه دانا گفت: در مسئله شهادت شهید حججی، تولید ادبیات از سوی مردم بود؛ یعنی اسامی که برای این نرم افزارها هم انتخاب شده پیش از این در شبکه‌های اجتماعی و در بین هشتگ‌گذاری‌هایی که مردم انجام می‌دادند دیده می‌شد و به نوعی ذوق ادبی مردم در مسئله شهید حججی در شبکه‌های اجتماعی ظهور و بروز پیدا کرد و بعد هم رسانه‌های رسمی کار را دنبال کردند.

,

ذکی‌زاده ادامه داد: شهید حججی در فضای جنگ سخت وظیفه‌ای را بر دوش خود می‌دید و آن را به نحو احسنت انجام داد و دیدیم که خداوند هم چطور به این شهید بزرگوار عزت داد؛ ما هم پس از این اتفاق احساس کردیم که ما هم در عرصه‌ای که به دوش خودمان است و مورد تاکید رهبری است یعنی بحث فضای مجازی باید حرکتی در راستای تداوم و ماندگاری بعضی امور انجام دهیم.

,

وی عنوان کرد: نرم افزار "سر به راه" در ابتدا یک کار به اصطلاح "دلی" بود و وقتی خروجی این کار دیده شد به این نتیجه رسیدیم که حتما باید در این فضا یک کار ماندگار برای شهید حججی انجام شود و ما در کنار تولیدات مختلفی که در خبرگزاری دانا داشتیم به این نتیجه رسیدیم که این کار ماندگار باید انجام شود و نرم افزار "سر به راه" در همین راستا طراحی و تولید شد.

,

 

,

, ,

 

,

مدیر مسئول شبکه اطلاع رسانی راه دانا با اشاره به اینکه نرم افزار "سر به راه" پس از مراسم تشییع و خاکسپاری شهید حججی مجددا بروز رسانی خواهد شد اظهار داشت: صفحه‌ی مخصوص شهید حججی تحت عنوان "شهید حججی از تولد تا شهادت" در خبرگزاری دانا منتشر شده و دوستان می‌توانند با مراجعه به این صفحه به آخرین اخبار در خصوص شهید حججی و تولیدات مختلف خبری و گرافیکی دسترسی پیدا کنند.

,

ذکی‌زاده با بیان اینکه در طراحی این نرم افزار سعی شده تا پیام در کوتاه‌ترین حالت و زمان ممکن به مخاطبان برسد گفت: نرم افزار "سر به راه" دارای بخش‌های مختلفی از قبیل زندگینامه و وصیت‌نامه شهید حججی، گالری تصاویر، نماهنگ، مداحی، استیکر تلگرام، دست‌ نوشته‌های شهید حججی، آخرین اخبار مرتبط با شهید حججی و روایت نحوه اسارت و شهادت شهید حججی از زبان هم‌رزمان و مسئولان نظامی کشور است.

,

 

,

 

,

در پایان این مراسم از دو نرم افزار " سر به راه " و "سر بلند" رونمایی شد.

,

گفتنی است اپلیکیشن های «سر به راه» و «سربلند» را می توان از مارکت‌های اندرویدی دانلود کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه