اخبار داغ

دادستان نظامی استان مازندران :

گلایه دادستان نظامی مازندران از عدم تعامل برخی از دستگاه‌های دولتی/ مازندران دارای نیروهای مسلح ممتاز است

گلایه دادستان نظامی مازندران از عدم تعامل برخی از دستگاه‌های دولتی/ مازندران دارای نیروهای مسلح ممتاز است
دادستان نظامی استان مازندران گفت: چرا باید برخی دستگاه‌ها و مسئولان حتی دولتی، در مبارزه با مروجین فساد و یا بی‌حجابی همکاری نکنند، تعامل نکنند و یا با حذف و انحراف موضوع، قصد تخریب نیروهای انقلابی را داشته باشند؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، به نقل از بلاغ، حجت‌الاسلام محمداسماعیل زارعی دادستان نظامی مازندران با حضور در بلاغ، با این پایگاه خبری گفت‌وگو کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا،, بلاغ,

زارعی در ابتدای این دیدار با بیان اینکه فعالان عرصه رسانه در واقع افسران جنگ نرم در سنگرهای بسیار مهم حال حاضر هستند، گفت: در زمانه‌ای که نمی‌توان به هر خبر و رسانه‌ای در حوزه اطلاع‌رسانی اعتماد کرد، پایگاه خبری بلاغ از پایگاه‌های خبری به‌روز و مورد اعتماد در این عرصه است.

دادستان نظامی مدعی‌العموم نیروهای مسلح است

وی در خصوص تشریح سازمان متنبوعش افزود: سازمان قضایی نیروهای مسلح به‌عنوان مسجد قوه قضاییه معروف است و از حیث قضات و کارکنان فعال در این بخش، دارای متدین‌ترین مجموعه از نیروهای مسلح است که مورد اعتماد نظام هستند.

دادستان نظامی مازندران در خصوص وظایف دادستان نظامی در هر استان اظهار کرد: دادستان نظامی به‌عنوان مدعی‌العموم نظامی محسوب می‌شود و مأموریت‌های خاصی را در راستای صیانت از نیروهای مسلح بر عهده دارد.

صیانت از نیروهای مسلح و برخورد با متخلفان، وظایف اصلی سازمان قضایی

زارعی با بیان اینکه سازمان قضایی نیروهای مسلح دارای دو وظیفه اساسی است، خاطرنشان کرد: صیانت از نیروهای مسلح و در واقع پیشگیری از فضای ایجاد ارتکاب جرم یکی از وظایف اصلی این سازمان است.


وی اضافه کرد: به‌فرموده مقام معظم رهبری "نیروهای مسلح باید به جایی برسد که حتی یک جرم هم نداشته باشد" و این یک مسئولیت بسیار سنگین است که بر دوش ما است.

دادستان نظامی مازندران خاطرنشان کرد: گاهی برخی جرایم، به‌طور سهوی انجام می‌گیرد که ساز و کار خود را دارد، اما گاه جرایم، به‌طور عمدی صورت می‌گیرد که اینجا یکی دیگر از وظایف اصلی این سازمان یعنی برخورد قاطع با متخلفان جرایم عمدی، نمود پیدا می‌کند.

زارعی عنوان کرد: البته به‌لحاظ وضعیت خاص و اهمیت این بخش، برخی از موارد کاملاً سری و محرمانه است و از این حیث، سعی بر ارایه آمار و ارقام نیست.

مازندران در عالی‌ترین درجه از کاهش جرایم قرار داد

وی تأکید کرد: در زمان کنونی، استان مازندران در عالی‌ترین درجه از کاهش جرایم قرار داد و باید اذعان کنیم نیروهای مسلح متدین و متعهدی داریم که در دنیا بی‌نظیرند.

دادستان نظامی مازندران با تأکید بر اصل تعهد و تدین در نیروهای مسلح، بیان کرد: البته خیلی اوقات شرایط جرم آماده است اما این نیروهای متعهد، به انقلاب و نظام  پای‌بندند، اما این به آن معنا نیست که تخلف یا جرمی وجود ندارد، بلکه بسیار پایین است که بخش اعظم آن، به کار نیروی قضایی بر می‌گردد که بسیار فعال و کوشا است.

زارعی با بیان اینکه صیانت از نیروهای مسلح و برخورد با متخلفان از وظایف اصلی سازمان قضایی نیروهای مسلح است، افزود: دادستان هم وظیفه دارد در برابر جرایمی که چه از کانال گزارشات مردمی و چه از طریق اداری و درون سازمانی، گزارش می‌شود، برخورد جدی، قاطع و بدون تعارفی داشته باشد.

وی با بیان اینکه ما یک نیروی مسلح متفاوت با دنیا داریم، گفت: به فرموده مقام معظم رهبری "ما نیروی مسلح هالیوودی نداریم: و الحمدلله، نیروهای مسلح ما، یک انگیزه الهی و دینی دارند که متفاوت با تمام دنیا است که نمود آن در رفتار و برخورد آن‌ها، مشهود است.

نارضایتی مردم از رفتار پلیس

این مسئول قضایی استان در بخش دیگری از سخنانش به نارضایتی مردم در خصوص رفتار پلیس در مواجهه با آنان اشاره و اظهار کرد: از یک‌سو، آستانه تحمل مردم پایین است و از سویی دیگر، انتظارات مردم از این قشر بسیار بالا است و آن‌چه که غایت مورد انتظار مردم است، پلیس باید یار مهربان باشد.

http://www.bloghnews.com/images/docs/000314/n00314957-t.jpg

زارعی با بیان اینکه مأموران نیروی انتظامی در مواجهه با مردم‌اند و مردم نیز در بسیاری از امورات‌شان در مواجهه با نیروی انتظامی‌اند و باید شاهد تغییر رفتار باشیم، خاطرنشان کرد: برخورد عجولانه یک پلیس، مردم را به نظام بدبین می‌کند و این در حالی‌است که پلیس باید در واقع، ملجأ مردم باشد و حفظ امنیت حاضر نیز با پلیس است.

پلیس باید یار مهربان برای همه مردم باشد

وی متذکر شد: پلیس باید یار مهربان برای همه مردم باشد و مقتدر در برابر متخلفان و هنجار شکنان و ما هم مدافع پلیس مقتدر و مهربان هستیم.

دادستان نظامی استان مازندران در خصوص اینکه با توجه به توالی و تکرر ارتباطات فیمابین مردم و نیروهای انتظامی، آیا ساز و کاری برای نظارت بر رفتارها و تلطیف این فضا وجود دارد، پاسخ داد: چه در نیروهای انتظامی و چه در نیروهای مسلح، مجموعه‌های بازرسی، فرماندهی، حراست و ... وجود دارند که در حال رصد عملکرد نیروهای مسلح هستند و این جدای گزارشات مردمی است که از طریق شماره‌های ارتباطی و ملاقات‌های عمومی گزارش و رصد می‌شود.

زارعی با بیان اینکه نیروی انتظامی استان مازندران، رتبه بسیار بالایی در سطح کشور در بحث رضایتمندی مردم دارد، بیان کرد: آمار ورودی پرونده‌های قضایی به سازمان بیانگر سلامت مطلوب در این بخش است که گویای رضایتمندی مردم نه به‌صورت مطلق از این مجموعه است.

وی با بیان اینکه با تشخیص رئیس قوه قضاییه در غرب استان نیز یک ناحیه در چالوس دیده شد تا دسترسی مردم به این مجموعه تسهیل شود، اضافه کرد:  این مجموعه مشتمل بر دادسرای نظامی و معاونت‌ها است که شهروندان غربی‌ترین نقطه استان تا نور می‌توانند جهت رفع امورات‌شان به این مرکز مراجعه کنند.

دادستان نظامی استان مازندران بیان کرد: ما روز خاصی را برای دیدار مردمی و رجوع آن‌ها، مشخص نکرده‌ایم و هر شهروندی، هر کجا ظلمی به او شد و هر جا عمل خلاف قانونی از سوی مأموران مشاهده کرد، ما شبانه‌روز پاسخگو هستیم و بنده شخصا با شماره 09112558480 پاسخگوی مردمی هستم.

نارضایتی مردم استان از عملکرد پلیس در سواحل مازندران

زارعی در ادامه ضمن اشاره به نارضایتی مردم استان از عملکرد پلیس در سواحل مازندران، یادآور شد: البته نظارت بر سواحل، در حیطه کاری نزدیک به 18 دستگاه نظارتی استان است که تمامی باید به وظایف خود عمل می‌کنند.

گلایه دادستان نظامی مازندران از عدم تعامل برخی از دستگاه‌های دولتی

وی تصریح کرد: مجموعه نیروی انتظامی و نیروهای مسلح، بارها اعلام آمادگی کردند تا در برخورد با ناهنجاری‌ها در برخی از فصول سال در میدان باشند، اما یک فشار سیاسی، پشت این موضوع نهفته است که هم برای نیروهای مسلح و هم برای دستگاره قضایی، مشکل ایجاد کرده است.

این مسئول دستگاه قضا ضمن گلایه از برخی مسئولان در برخورد با ناهنجاری‌ها گفت: گاهی مسئول یک شهر به پلیس در برخورد با ناهنجاری‌ها خرده گرفته و می‌گویند: بگذارید مردم آزاد باشند و متأسفانه این عده، نه تنها بی‌تفاوت به هنجارها هستند، بلکه زمینه ناهنجاری‌ها را نیز فراهم می‌آورند.

زارعی با بیان اینکه مطالبه مردم مازندران، امنیت و سواحل پاک است، بیان کرد: باید بدانیم امنیت روانی مردم بسیار مهم‌تر از امنیت و سلامت جسمانی است، چرا باید این ظرفیت‌ها، سبب ترویج بی‌حجابی و لاابالی‌گری‌ها شود؟

وی با اشاره به تعامل خوب و مطلوب بین دستگاه‌ قضایی و نیروهای انتظامی، تأکید کرد: متأسفانه برخی دستگاه‌ها و حتی برخی دستگاه‌های دولتی تعامل مطلوبی با این مجموعه ندارند و این نقص وجود دارد که موجب رنج ما است.

دادستان نظامی مازندران اضافه کرد: چرا باید برخی دستگاه‌ها و مسئولان حتی دولتی، در مبارزه با مروجین فساد و یا بی حجابی همکاری نکنند، تعامل نکنند و یا با حذف و انحراف موضوع، قصد تخریب نیروهای انقلابی را داشته باشند؟

زارعی در بخش پایانی سخنانش اذعان کرد: آن‌جا که مسئولان دستگاه‌های استان در وظایف خود کوتاهی می‌کنند، آتش به اختیارها باید به میدان بیایند و یکی از این مجموعه‌ها، که می‌تواند با تحلیل درست و به‌موقع، ورود کند، رسانه‌ها هستند که قانون‌مند و تمیز کار کنند و در پیشگیری و برخورد با جرایم نیز، یار دستگاه قضا باشند.

دادستان نظامی استان مازندران در انتها از رسانه‌های استان خواست که اگر ضعفی یا نقصانی چه در حوزه سلامت و امنیت مردم و چه در حوزه برخورد و پیشگیری وجود دارد که ما ندیدیم به ما کمک برسانند تا در اسرع وقت، نسبت به رفع آن اقدام شود.
,
,
,
, دادستان نظامی مدعی‌العموم نیروهای مسلح است, دادستان نظامی مدعی‌العموم نیروهای مسلح است,
,
,
,
,
,
, صیانت از نیروهای مسلح و برخورد با متخلفان، وظایف اصلی سازمان قضایی , صیانت از نیروهای مسلح و برخورد با متخلفان، وظایف اصلی سازمان قضایی ,
,
,
,
,
,
, ,
,
,
,
,
,
,
, مازندران در عالی‌ترین درجه از کاهش جرایم قرار داد, مازندران در عالی‌ترین درجه از کاهش جرایم قرار داد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, نارضایتی مردم از رفتار پلیس, نارضایتی مردم از رفتار پلیس,
,
,
,
,
http://www.bloghnews.com/images/docs/000314/n00314957-t.jpg
, http://www.bloghnews.com/images/docs/000314/n00314957-t.jpg,
,
,
, پلیس باید یار مهربان برای همه مردم باشد, پلیس باید یار مهربان برای همه مردم باشد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ,
,
, نارضایتی مردم استان از عملکرد پلیس در سواحل مازندران, نارضایتی مردم استان از عملکرد پلیس در سواحل مازندران,
,
,
,
, گلایه دادستان نظامی مازندران از عدم تعامل برخی از دستگاه‌های دولتی , گلایه دادستان نظامی مازندران از عدم تعامل برخی از دستگاه‌های دولتی ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه