اخبار داغ

در یادواره شهدای روستای گورچان؛

شهید حججی فرهنگ عاشورا را زنده کرد

شهید حججی فرهنگ عاشورا را زنده کرد
استاد حوزه و دانشگاه گفت: شهدای مدافع حرم نمونه‌ای از یاران امام حسین(ع) هستند و عزت امروز در جامعه به برکت فرهنگ حسینی و روحیه شهادت طلبی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فراهان خبر؛ حجت‌الاسلام مهدی محمدی، استاد حوزه و دانشگاه در اولین یادواره شهدای روستای گورچان از توابع بخش خنجین فراهان گفت: بعد از انقلاب اسلامی رویش‌های فراوانی داشتیم که یکی از این رویش‌ها شهید «حججی» بود که این روزها با رشادت و فداکاری خود دنیا را حیرت زده کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فراهان خبر,

وی افزود: ما در تاریخ اسلام درباره فداکاری ائمه اطهار(ع)، امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) بسیار خوانده یا شنیده‌ایم؛ اما در تاریخ انقلاب اسلامی رشادت‌های جوانان را با چشم خود می‌بینیم که شهید حججی نمونه‌ای از آن است.

,

شهدا؛ چراغ راه نجات و خط و مسیر بصیرت هستند

, شهدا؛ چراغ راه نجات و خط و مسیر بصیرت هستند, شهدا؛ چراغ راه نجات و خط و مسیر بصیرت هستند,

این استاد حوزه اظهار کرد: اکنون راه و روش امام حسین(ع) و شهدای کربلا سرلوحه مدافعان حرم شده است و شهدای مدافع حرم نمونه‌ای از یاران امام حسین(ع) هستند.

,

وی بیان کرد: خون شهدا تاریخ و ملت را بیمه می‌کند و شهدای ما چراغ راه نجات و خط و مسیر بصیرت هستند.

,

شهادت شهید حججی، تداعی‌گر عاشورا بود

, شهادت شهید حججی، تداعی‌گر عاشورا بود, شهادت شهید حججی، تداعی‌گر عاشورا بود,

محمدی گفت: شهید حججی‌ها سبب جریان فرهنگ شهادت در جامعه می شوند و عزت امروز جامعه به برکت فرهنگ حسینی و روحیه شهادت طلبی است.

, عزت امروز جامعه به برکت فرهنگ حسینی و روحیه شهادت طلبی است.,

این استاد حوزه افزود: امروز فرزندان پاک و غیرتمند این سرزمین با تأسی از روحیه جهادی و ولایی رزمندگان سالهای حماسه و ایثار برای دفاع از حرم اهل بیت عصمت و طهارت(ع) شور حسینی دیگری را به پا کرده‌اند.

,

وی تصریح کرد: تا شهید حججی‌ها هستند، نهضت حسینی(ع) با جوش و خروش ادامه دارد که این نشأت گرفته از تربیت شدن در مکتب امام حسین(ع) است.

,

محمدی با اشاره به اینکه شهادت شهید حججی، عاشورا را برای همه تداعی کرد، گفت: اگر امروز شهید حججی برای دفاع از حرمین و اسلام سر خود را فدا می‌کند، به علت این است که پای مکتب امام حسین(ع) تربیت شده است.

,

این استاد حوزه با بیان اینکه امام حسین(ع) این زمینه را فراهم کرد تا انسان با شهادت به بالاترین جایگاه برسد، اظهار کرد: برای رسیدن به این جایگاه باید انسان آنچه را که دوست دارد در راه خداوند بدهد همانند کاری که امام حسین(ع) کرد.

,

وی تصریح کرد: فرهنگ ایثار و شهادت از عاشورای حسینی سرچشمه می گیرد و عامل اصلی پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی نیز داشتن روحیه ایثار و شهادت در بین مردم ایران بود.

,

محمدی خاطرنشان کرد: شهدا به ما ثابت کرد که پرچم امام حسین(ع) بر روی زمین نمی‌ماند، امروز شهدای مدافع حرم پرچمدار انسانیت و دفاع از مظلوم هستند و جهاد و مقاومت ادامه دارد.

,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه