اخبار داغ

بزرگترین معروف دانشگاه حسینی(ع)؛ اقامه نماز اول وقت/سرافرازی مدافعان حرم، در اقتدای حسینی آنان است

بزرگترین معروف دانشگاه حسینی(ع)؛ اقامه نماز اول وقت/سرافرازی مدافعان حرم، در اقتدای حسینی آنان است
بررسی و تحلیل های مختلف تاثیر گذاری فرهنگ عاشورا از زبان علما و بزرگانی همچون شهید مطهری ها نشان می دهد که یکی از اهداف والای قیام امام حسین(ع)، احیا و زنده کردن دو فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر است، لزوم بهره گیری از این دانشگاه عظیم تربیتی امری است که این روزها بیش از همیشه احساس می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از رودآور؛ قیام عاشورا، قیامی در راستای ادای فرضیه واجب امر به معروف ونهی از منکر بود، قیامی که امام حسین(ع) بااهل بیت خویش برای از بین بردن انحرافی که در جامعه شکل گرفته بود انجام دادند تا سنت جد بزرگوارشان، حضرت محمد(ص) با بدعت گذاری ها، شراب خواری و میگساری حرامیان به دست فراموشی سپرده نشود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رودآور,

اباعبدالله(ع) قیام کردند تا مسلمانان در طی قرون مختلف بدانند هر لحظه و هرجا باید برای احقاق حق و زنده نگه داشتن اسلام حقیقی حتی از جان و مال و اهل بیت خود گذشت، آن روزها اسلام برای ماندن نیاز به قربانی داشت و امام حسین(ع) جان مبارک خویش را دردست گرفت تا خللی در نشر اسلام حقیقی و سنت نبی اکرم(ص) وارد نشود.

,

سیاست‎های دین‌ستیزانه حاکمان اُموی، جای سازش باقی نگذاشته بود، از این روز شاهد هستیم که در صفحه 239 تحف العقول از امام حسین(ع) نقل شده است: «خدایا تو می‎دانی آنچه از طرف ما انجام گرفته است (از سخنان و اقدامات برضدّ حاکمان اُمَوِی) به خاطر رقابت و سبقت جویی در فرمانروایی و افزون‌خواهی در متاع ناچیز دنیا نبوده است، بلکه برای این است که نشانه‎های دینت را (به مردم) نشان دهیم (برپاگردانیم) و اصلاح در سرزمین‎هایت را آشکار کنیم. می‎خواهیم بندگان ستمد‎یده‎ات در امان باشند و به واجبات و سنّت‎ها و احکا‎مت عمل شود» 

,

در صفحه 97 جلد چهارم مناقب آل‌ابی‌طالب هم از سیدالشهداء آمده است: «من نه از روی خودخواهی و یا برای خوشگذرانی و نه برای فساد و ستمگری از شهر خود بیرون آمدم؛ بلکه هدف من از این سفر، امر به معروف و نهی از منکر و خواسته ام از این حرکت، اصلاح مفاسد امت و احیای سنت و قانون جدم، رسول خدا(ص) و راه و رسم پدرم، علی بن ابی طالب(ع) است». 

,

 

, ,

همچنین در زیارت‎های متعددی که از قول ائمه اطهار(ع) درباره امام حسین (ع) وارد شده، آمده است که «گواهی می‎دهم که تو نماز را بپا داشتی و زکات دادی و امر به معروف و نهی از منکر کردی»، این مطلب در کتاب الفروع من الکافی، جلد چهارم صفحه 578 ذکر شده است.

,

یکی از بزرگترین منکرها در زمان زندگی امام حسین(ع) همین عدم درک ولایت و امامت ایشان بود و از این رو دیگر سنن نبوی و آموزه های اسلامی در جامعه عملی نمی شد و اما بزرگترین معروف عاشورا همان نماز است که در بحبوبه جنگ و در زیر نیزه های پرتاب شده از سوی دشمنان، آن حضرت و یاران با وفایش به اقامه نماز اول وقت اهتمام ورزیدند، نماز اول وقت بزرگترین معروفی که ائمه اطهار(ع) بر آن تأکید بسیار داشتند، همان گونه که در صفحه 44 جلد 22 کتاب  سفینة البحار آمده است که امام علی(ع) در جنگ صفین در میدان نبرد، نزدیک ظهر، چشم به آسمان و آفتاب دوخته، تا نمازش را در اول وقت به جا آورد. «ابن عباس» که چشم انتظاری امام را می بینداز ایشانمی پرسد: یا امیرمؤمنان! نگران چیزی هستید؟ امام فرمود: «منتظر رسیدن وقت نماز می‌باشم. ابن عباس گفت: در این وقت حساس نمی‌توانیم دست از جنگ برداشته و مشغول نماز گردیم. امام فرمود: ما برای نماز با دشمنان می‌جنگیم.» 

,

و اما این روزها و همزمان با دهه اول ماه محرم به سراغ مردم می رویم تا اهداف قیام حسینی(ع) از زبان آنان جویا شویم.

,

سربلندی مدافعان حرم، در اقتدای حسینی آنان است

, سربلندی مدافعان حرم، در اقتدای حسینی آنان است,

, ,

«مهین نانکلی» یکی از بانوان تویسرکانی است او در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: وظیفه ما مسلمانان این است تا در هر شرایطی امر و  منکر را ترک نکنیم به ویژه در این هفته که با عنوان هفته امر به معروف و نهی ازمنکر نامگذاری شده است.

,

وی اظهار کرد: زمانی که نوه نبی مکرم اسلام، سالار شهیدان، با زن و کودک شش ماهه ودیگر اهل بیت خود برای محقق ساختن فرضیه الهی قیام می کنند، می خواهند به ما بگویند، برای زنده نگه داشتن اسلام در هر شرایطی باید جان فدا کرد، باید از خانه و خانواده گذشت و این ایثار دلی می خواهد بزرگ و قلبی سرشار از ایمان و اعتقاد به خداوند یگانه.

,

نانکلی افزود: گرچه امربه معروف ونهی ازمنکر آن گونه که باید در جامعه امروزی ما اجرایی نمی شود، اما مدافعان حرم نشان دادند که می توان در هر زمانی بود و زندگی کرد و به امام حسین(ع) اقتدا، تا علم حقانیت اسلام حقیقی بر زمین نیافتد.

,

حجت خدا را که نشناسی گمراه می شوی

, حجت خدا را که نشناسی گمراه می شوی,
, ,
«مریم عبدالمالکی» یکی دیگر از بانوان تویسرکانی هم در گفت وگویی عنوان کرد: امربه معروف و نهی از منکر برای هر مسلمانی به اقتضای زمان خودش واجب است، چرا که زمانی که امام حسین(ع) به سمت کوفیان می رفتند، تأکید داشتند که حرکت و قیام من زنده مگه داشتن سنت جدم امر به معرف و نهی ازمنکر است.
,
وی اظهار کرد: در آن زمان بعد از رحلت پیامبر(ص)، اسلام به انحراف کشیده شد، مردم نماز اقامه می کردند و قرآن هم تلاوت، اما حجت خدا را نمی فهمیدند و درک نمی کردند، دنیاطلب شده بودند و به دنبال شناخت حجت هم نمی رفتند و این گونه بود که هنگام قیام امام حسین(ع) به جای همراهی با ایشان در مقابلش صف آرایی کردند.
,
عبدالمالکی افزود: همین اتفاق هم چند سال قبل از واقعه تلخ عاشورا، در صفین افتاده بود و دنیاطلبان مقابل امام علی(ع) ایستادند و فراموش کردند که اسلام چه هدفی دارد و چه مسیری را باید طی کند.
,
 
,
امر به معروف و نهی از منکر، واجبی فراموش شده
, امر به معروف و نهی از منکر، واجبی فراموش شده,
وی گفت: امروز نیز همین طور است بسیاری از ما آن مسیر اسلام را فراموش کرده ایم، زندگی در مکتب حسینی(ع) باید پیاده سازی امر به معروف ونهی ازمنکر باشد، واجبی که این روزها آن گونه که باید اجرایی نمی شود و تا حدودی فراموش شده است، چرا که اگر به طور کامل اجرایی می شد، لااقل تذکر لسانی در جامعه ما به یک فرهنگ عمومی تبدیل شده بود و برخی از ماهنوز هم نگران هستیم که چگونه مفهوم حجاب وعفاف را انتقال دهیم و بگوییم که این حجاب چه عزتی می تواند برای زن و مرد خلق کند.
,
 
,
بزرگترین معروف دانشگاه حسینی(ع)؛ اقامه نماز اول وقت
, بزرگترین معروف دانشگاه حسینی(ع)؛ اقامه نماز اول وقت,

این بانونی تویسرکانی در ادامه با تأکید بر اینکه بزرگترین معروف عاشورا، اقامه نماز اول وقت آن هم به شکل جماعت است، تصریح کرد: یادمان باشد در عزاداری هایمان به ویژه در ظهر عاشورا به اقامه نماز اول وقت اهتمام ویژه ای داشته باشیم، چرا که دشمنان اسلام از پیاده شدن همین معروف بزرگ اسلام می ترسند.

,

, ,

«بیات» یکی از جوانانی است که این روزها و شب ها در دسته های عزاداری سیدالشهداء حضوری فعال دارد، او نیز بر اجرای فریضه امر به معروف ونهی از منکر به ویژه در جامعه کنونی تأکید دارد و می گوید: اگر برای غم جانسوز واقعه عاشورا و امام حسین(ع) سیاه می پوشیم و بر سر و سینه می زنیم، یادمان هم باشد که جامعه کنونی ما به دانستن اهداف قیام عاشورا که یکی از مهمترین آن اهداف احیای امر به معروف و نهی ازمنکر بیشتر از همیشه نیازمند است.

,

دین برای زنده ماندن، نیاز به تذکر و یادآوری دارد

, دین برای زنده ماندن، نیاز به تذکر و یادآوری دارد,

 «آرامش» یکی دیگر از نوجوانان تویسرکانی هم در گفت وگو با خبرنگار رودآور؛ گفت: اگر ارزش های والای قیام عاشورا تبیین نشود، فلسفه آن قیام عظیم را درک نخواهیم کرد.

,

وی اظهار کرد: آموزه های دینی برای پابرجایی و زنده ماندن نیاز به تذکر و یادآوری دارد و امر به معروف و نهی از منکر هم به همین دلیل باید اجرایی شود تا از اسلام حقیقی دور نشویم.

,

به گزارش خبرنگار رودآور؛ بررسی و تحلیل های مختلف تاثیر گذاری فرهنگ عاشورا از زبان علما و بزرگانی همچون شهید مطهری ها که بخشی از آن درکتاب حماسه حسینی آمده است نشان می دهد که یکی از اهداف والای قیام امام حسین(ع)، احیا و زنده کردن دو فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر  است، لزوم بهره گیری از این دانشگاه عظیم تربیتی امری است که این روزها بیش از همیشه احساس می شود.

,
بدعت های کنونی سلفی ها، تکفیری ها و داعشی ها برگرفته از شیعه انگلیسی و اسلام امریکایی است و آنان بانیت های شوم خود، آن قدر از اسلام منحرف شده اند که با توهم بزرگ خود، قربت الله آن تجاوزهای بی شرمانه را به راه می اندازند، کودکان بی پناه را می کشند و چه سرهایی را ازبدن های پاک می برند.
,

و چه زیبا مدافعان حرم، آنانی که پرورش یافته مکتب سرخ حسینی(ع) هستند، در برابرشان ایستاده اند تا حقیقت اسلام ناب محمدی(ص) تاابد زنده بماند.

,

, ,

 

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه