اخبار داغ

استاد برجسته حوزه:

زنان در کربلا نشان دادند که تکلیف اجتماعی خاص مردان نیست

زنان در کربلا نشان دادند که تکلیف اجتماعی خاص مردان نیست
استاد برجسته حوزه و مبلغ علوم دینی اظهار داشت: زنان در کربلا نشان دادند که تکلیف اجتماعی خاص مردان نیست، بلکه آنان نیز برابر وظیفه شرعی می بایست به جریان های اجتماعی توجه کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نافع، سکینه گرجی در گفت و گو با خبرنگار ما پیرامون نقش زنان در حماسه کربلا اظهار داشت: زنان در کربلاء نشان دادند که تکلیف اجتماعی خاص مردان نیست، بلکه آنان نیز برابر وظیفة شرعی می بایست به جریان های اجتماعی توجه کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

 

,

 

,

وی ادامه داد: در واقعه کربلا مسئله حمایت از دین مطرح شده است و اقامة حق تنها با قیام آنان میسر می شود و باید در صحنه حضور یابند.

,

 

,

 

,

گرجی عنوان کرد: زینب کبری (ع) و سایر بانوان اهل بیت در کربلا ، کوفه و شام در این راستا قدم برداشته و قیام امام حسین (ع) را به ثمر رساند.

,

 

,

 

,

این مبلغ علوم دینی با اشاره به صبر و استقامت حضرت زینب سلام الله علیها در کنار اباعبدالله الحسین علیه السلام عنوان کرد: کربلا با وجود حضرت زینب سلام الله علیها و استقامت و صبوری این حضرت است که میتوان از آن سخن گفت چرا که بسیاری از بار این سفر بر دوش حضرت زینب سلام الله علیها بود و اگر نبود حضور این بانو و زنان این کاروان شاید الان تا این زمان سخنی از کربلا و آن همه رشادت ها نبود.

,

 

,

 

,

وی با بیان اینکه  زنان در واقعه کربلا نقش انکارناپذیری داشتند، تاکید کرد:حضور بعضی از مردها در کربلا به دلیل فداکاری و تشویق زنان بوده است همچنین صبر و استقامت زنان کاروان امام حسین و شکیبایی آنها در فراق عزیزان یکی از عوامل تشویق مردهای مبارز در کربلا بود.

,

 

,

 

,

گرجی مهمترین وظیفه پس از شهادت امام حسین علیه السلام را که بر دوش زنان بود اینگونه عنوان کرد:  آنها بعد از واقعه کربلا و از زمان اسارت باید هدف قیام امام حسین علیه السلام و شهیدان کربلا را به گوش مردم می رساندند و آن را تبیین میکردند.

,

 

,

 

,

وی با تاکید بر اینکه زنان در واقعه کربلا همچون پرستارانی بودند که گرداگرد مبارزان  میچرخیدند تصریح کرد: زنان قبل از واقعه کربلا و پس از آن واقعه دردناک از بیماران و کودکان و افراد زحمی مراقبت می کردند.

,

 

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه