اخبار داغ

استفاده حداقلی از ظرفیت بزرگی به نام فرودگاه در سبزوار

استفاده حداقلی از ظرفیت بزرگی به نام فرودگاه در سبزوار
فرودگاه سبزوار یکی از جوان ترین فرودگاههای کشور است که در سال 95 و با گذشت حدود 14 سال از عمر خود توانسته است رتبه 16 را در بین 37 فرودگاه فعال در کشور به دست آورد؛ اما متاسفانه این ظرفیت به صرت حداقلی استفاده می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بصیر سبزوار؛ فرودگاه سبزوار یکی از جوان ترین فرودگاههای کشور است که در سال 95 و با گذشت حدود 14 سال از عمر خود توانسته است رتبه 16 را در بین 37 فرودگاه فعال در کشور به دست آورد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بصیر سبزوار,

 

,

این فرودگاه که در سال گذشته از 842 پرواز 406 پرواز به صورت مسافری و 436 پرواز به صورت غیر مسافری وباری را ثبت کرده و درسال جاری هم با برقراری پنج پرواز در هفته به تهران فعالیت خود را ادامه می دهد.

,

 

,

اما تمام آنچه یک فرودگاه به عنوان یک مزیت برای شهرستانی مانند سبزوار می تواند به ارمغان بیاورد نمی تواند تنها به همین هفته ای چند پرواز ختم شود و می بایست توجه ویژه ای به ظرفیت های نهفته در آن شود.

,

 

,

شاید ابتدایی ترین درخواست افزایش پروازها و همه روزه شدن آن ها همچنین اضافه شدن مقصد هایدیگر به این پرواز ها باشد.

,

 

,

روشن بین، رئیس فرودگاه سبزوار در خصوص پیگیری ها برای افزایش پروازها و همه روز شدن آن اظهار امیدواری کرد پس از مذاکراتی که با شرکت هما و ایران‌ایر انجام شده است که شرایط پروازدر دوروز دیگر هفته نیز فراهم شده و به زودی پروازها تمام روزهای هفته را پوشش خواهد داد.

,

 

,

افزایش طول باند، عامل مهم برای حضور و فرود هواپیماهای پهن پیکر

, افزایش طول باند، عامل مهم برای حضور و فرود هواپیماهای پهن پیکر,

 

,

وی ادامه داد: فرودگاه سبزوار از نظر رتبه بندی رتبه 16 را دربین 37 فرودگاه فعال کشور دارد وبه لحاظ تعداد پرواز از فرودگاههای مراکز استانی مانند اراک و زنجان بالاتر قرار گرفته است؛ اما هنوز قابلیت فرود هواپیماهای پهن پیکر را ندارد.

,

 

,

رئیس فرودگاه سبزوار مهم ترین عامل را افزایش طول باند فرودگاه سبزوار در حدود یک کیلومتر دانست و افزود: در حال حاضر پرواز باند پروازی این فرودگاه در حدود چهار کیلومتر است.

,

 

,

وی همچنین افزایش طول باند و اجرای عملیات عمرانی را مستلزم تعطیلی حداقل شش ماه دانست و ادامه داد: بهترین زمان برای انجام این عملیات پیش از افزایش پروازها است.

,

 

,

روشن بین یادآور شد: مقاوم سازی باند موجود توسعه پارکینگ هواپیماها و افزایش خدمات فرودگاهی از دیگر ملزوماتی است که برای حضورهواپیماهای پهن پیکر بسیار ضروری است.

,

 

,

رئیس فرودگاه سبزوار بیان داشت: سبزوار مرز هوایی است؛ اما برای برخورداری از این امکان به صورت تمام وقت مستلزم استقرار تمام وقته دستگاههایی مانند اورژانس ،هواشناسی سوخت گیری وعلاوه براین امکانات اضافه شدن حداقل بیش از 40 نفر نیرو، خود فرصت مناسبی برای ایجاد اشتغال در شهرستان است.

,

 

,

وی افزود: همچنین در مورد فعال کردن بخش مرز هوایی استقرار بخش گذرنامه و گمرک از ملزوماتی است که باید درفرودگاه فراهم شود.

,

 

,

برقراری مجدد پروازهای عتبات عالیات از فرودگاه سبزوار

, برقراری مجدد پروازهای عتبات عالیات از فرودگاه سبزوار,

 

,

روشن بین تصریح کرد: برقراری مجدد پروازهای عتبات عالیات از فرودگاه سبزوار که تا چندی پیش در این فرودگاه صورت می گرفته است، می تواند این امکان رابرای همشهریان سبزواری و شهرهای اطراف ایجاد کند تا با صرفه جویی در زمان و با آسایش بیشتر سفرکرده که البته انجام این پروازها مستلزم ایجاد نمایندگی حج و زیارت و همچنین استقرار نمایندگی اداره گذرنامه است.

,

 

,

رئیس فرودگاه سبزوار افزایش حجم ترمینال فرودگاه را از دیگر نیازهایی دانست که با تامین هزینه ای در حدود یک و نیم میلیارد تومان قابل اجرا است.

,

 

,

استفاده از ظرفیت فرودگاه سبزواربه عنوان بارانداز تجاری

, استفاده از ظرفیت فرودگاه سبزواربه عنوان بارانداز تجاری,

 

,

وی کوتاه کردن زمان دسترسی و امنیت را از جمله مزیت هایی خواند که تجار و بازرگانان را به استفاده از هواپیما برای انتقال اجناس خود ترغیب می کند و ادامه داد: سبزوار به عنوان یک شهر تجاری دارای فرودگاه نیز می تواند از این موقعیت به خوبی استفاده کند که متاسفانه تاکنون این مهم مورد غفلت قرارگرفته است.

,

 

,

عدم تامین اعتباراز سوی استان مشکلی که نیاز به پیگیری مسئولین شهری دارد

, عدم تامین اعتباراز سوی استان مشکلی که نیاز به پیگیری مسئولین شهری دارد,

 

,

رئیس فرودگاه سبزوار یکی از مشکلات پیش روی را عدم تخصیص اعتبارت استانی برای توسعه فرودگاه این شهرستان خواند و افزود: ازآنجایی که فرودگاههای شهرهای کوچک برای سازمان هواپیمایی به عنوان منبع درآمد محسوب نمی شوند تخصیص اعتبار این محل نیز به صورت قطره چکانی است و برای حل موضوع اعتبارات توسعه ای نیازمند توجه ویژه مسئولین شهر و رایزنی برای جذب اعتبارات از محل های استانی هستیم.

,

 

,

استفاده از ظرفیت مسافرین شهرهای اطراف مورد غفلت قرار گرفته است

, استفاده از ظرفیت مسافرین شهرهای اطراف مورد غفلت قرار گرفته است,

 

,

روشن بین موقعیت یادآور شد: قرارگیری سبزوار در بین شهرهایی نظیر کاشمر، بردسکن، نیشابور وغیره فرصت بسیار مناسبی را ایجاد کرده تا با معرفی امکانات و پروازها میل و رغبت را در مسافرین این شهرها برای استفاده از فرودگاه سبزواربه عنوان موقعیتی مناسب برانگیزد.

,

 

,

وی بر استفاده از ظرفیت هایی نظیر تبلیغات محیطی و ایجاد ارتباط با آژانس هوایی این شهرها برای معرفی فرودگاه و پروازهای سبزوار به مسافرین تاکید کرد.

,

رئیس فرودگاه سبزوار در این خصوص با بیان اینکه ترافیک زمینی و هوایی موجود در فرودگاه مشهد نیز می تواند عاملی برای ایجاد تمایل مسافرین به فرودگاه سبزوار باشد، ادامه داد: تسریع در رسیدن به مقصد و پایین بودن زمان تشریفات پرواز و کوتاه تر بودن زمان دسترسی و همچنین قیمت مناسب بلیط پروازاز عوامل بسیار مهم هستند که باید مورد توجه قرار گیرند.

,

 

,

ایجاد ظرفیت چارتر با استفاده از جذب سرمایه گذار

, ایجاد ظرفیت چارتر با استفاده از جذب سرمایه گذار,

 

,

روشن بین ابراز داشت: در حال حاضر تقاضای بسیاری از سوی شهروندان برای سفر به مناطق کشور با استفاده از تورهای مسافرتی است که می توان با جذب سرمایه گذار و برقراری پروازهای چارتر از سبزوار به مناطق سیاحتی و تفریحی این امکان را فراهم کرد.

,

 

,

وی در ادامه با اشاره به اینکه می توان فرصت مناسب و جذابی را از این طریق برای فعالان گردشکری در این موقعیت بکر ایجاد کرد، تاکید کرد: بسیاری از فعالان این حوزه را می توان برای حضورو برقراری تورها به سبزوار آورد.

,

 

,

ایجاد ظرفیت پروازهای تفریحی و آموزشی

, ایجاد ظرفیت پروازهای تفریحی و آموزشی,

 

,

رئیس فرودگاه سبزوار گفت: در موقعیتی که بسیاری از شهرهای اطراف فاقد فرودگاه مجهز مانند سبزوار و به دنبال ساخت سایت وایجاد مکانی برای پروازهای تفریحی و آموزشی هستند، وجود فرودگاه سبزوار خود به خود این موقعیت را برای شهرستان به وجود آورده تا از این امکان به نحو شایسته بهره ببرد.

,

 

,

وی یادآوری کرد: تاسیس دانشکده علمی کاربردی علوم هوانوردی برای علاقه مندان به این حوزه از جذابیتهایی است که می توان با استفاده از ظرفیت های پروازهای آموزشی و تفریحی نگاه ویژه به آن داشت.

,

 

,

مشکلات امنیتی اطراف فرودگاه باید مورتوجه قرار گیرد

, مشکلات امنیتی اطراف فرودگاه باید مورتوجه قرار گیرد,

 

,

روشن بین در ادامه سخنان خود به دو گودال عظیم در دو طرف باند که سبب کاهش امنیت پرواز می شود، اشاره کرد وادامه داد: در برخی مواقع به دلیل برخی مشکلات امکان خروج هواپیما از باند در لحظه فرود وجود دارد که در صورت بروز چنین اتفاقی در فرودگاه سبزوار و حرکت هواپیما به سمت این گودال ها می تواند به بروز حادثه ای بسیار تاسف بار منجر شود که در این صورت ابعاد بسیار خطرناکی به خود خواهد گرفت.

,

 

,

وی با بیان اینکه این گودال های عظیم ازابتدای ساخت فرودگاه به دلیل وجود کوره های آجرپزی ایجاد شده است، تاکید کرد: براساس نظر کارشناسی این گودال ها با 60 هزار کامیون تسطیح خواهد شد که تاکنون به آن بی توجهی شده است.

,

 

,

روشن بین در ادامه با بیان مشکلات امنیتی به هم جواری کشتارگاه سبزوار با فرودگاه اشاره کرد و افزود: این موضوع سبب شده تا پرندگان زیادی در این محدوده حضور پیدا کنند که در بسیاری از مواقع در خطوط پروازی هواپیما ها قرار گرفته ومشکلات پروازی را به وجود می آورند.

,

 

,

وی یکی دیگر از مشکلات امنیتی را جذب شدن حیوانات وحشی مانند روباه و سگ به منطقه کشتارگاه و فرودگاه به دلیل دفن غیر اصولی لاشه های غیر قابل استفاده در اطراف کشتارگاه عنوان کرد و ادامه داد: در بسیاری از موارد این حیوانات به داخل فرودگاه آمده و مشکلات امنیتی را برای پروازها ایجاد می کنند.

,

 

,

وی همچنین با اشاره به اینکه فرودگاه به دلیل رفت وآمد مهمانان ویژه شهرستان و مسافرین شهرها به عنوان ویترین شهر محسوب می شوند، گفت: متاسفانه در برخی از اوقات بوی تعفن کشتارگاه در فرودگاه آزاردهنده است و زیبنده شهر نیست.

,

 

,

در حال حاضر فرودگاه سبزوار به عنوان یک امکان و ظرفیت بسیار مناسب برای شهرستان است؛ اما با نگاه دقیق ترو ظرفیت های نهفته در آن می توان به این موضوع پی برد که همت مسئولین شهرستانی می تواند این ظرفیت بالقوه را به فعلیت رسانده و از آن در راستای توسعه شهرستان به بهترین شکل استفاده کنند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه