اخبار داغ

عزاداری حضرت سیدالشهداء (ع) در اینستاگرام / خرابه‌های شام در فضای مجازی روشن نمی‌شوند

عزاداری حضرت سیدالشهداء (ع) در اینستاگرام / خرابه‌های شام در فضای مجازی روشن نمی‌شوند
گرفتن عکس و جمع کردن فالوور بنا بر شرایط زمانی تنها دلیل عده‌ای برای شرکت در مراسم‌های عزاداری است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به‌نقل از پایگاه خبری تحلیلی بهارستانه علی اقبالی طی یادداشتی بیان داشت: شب گذشته که شب پایانی دهه محرم یا همان شام غریبان بود، عزاداری‌ها از دنیای واقعی و حقیقت به دنیای مجازی و اینترنت انتقال یافته بود به‌گونه‌ای که اکثر کاربرهای ایرانی اینستاگرام استوری‌ها و پست‌های با شمع‌های روشن شده گذاشته بودند و اغلب نیت‌های خود را نیز با کاربران دیگر به اشتراک می‌گذاشتند، که به نوعی اصل و مبنای این امر را بی‌معنی می‌کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری تحلیلی بهارستانه,

البته گفتنی است که جوانان شهرستان بهارستان نیز متاسفانه فعالیت گسترده‌ای در این زمینه به ویژه در شب گذشته داشتند، و عده‌ای بی آن که از حقیت ماجرای روشن کردن شمع در شام غریبان خبر داشته باشند روشن کردن شمع را به معشوق و داستان‌های عاشقانه ربط می‌داند و عده‌ای دیگر نیز امور خیر خود را به ریا بدل می‌ساختند.

,

اما باید بدانید عقاید درباره ریشه اصلی روشن کردن شمع در شام غریبان نیز متفاوت است و عده‌ای آن را  ترسیم آن لحظاتى می دانند که شمع وجود سیدالشهدا در راه هدایت خلق آب گشته بود و عده‌ای آن را هم‌دردی با اسرای شام در شب اول اسارتشان می دانند و حتی برخی این را انحراف در فرهنگ عاشورا بر می‌شمارند.

,

اما کشانده شدن این امر به فضای مجازی و ارتباط آن به عشقی غیر از خداوند و آمیختن آن با فرهنگ‌های غربی مطمئناً از جانب تمامی افراد امری اشتباه به‌شمار می‌رود.

,

البته ناگفته نماند که از فضای مجازی در این ایام استفاده‌های مفید و درست بسیاری صورت گرفت و هیئت‌های مذهبی وجوانان عاشورایی بهارستانی به نحو احسنت از فضای مجازی و اینترنت برای گسترش فرهنگ عاشورایی استفاده کردند.

,

*در پایین تعدادی از تصاویر شام غریبان در صفحات جوانان بهارستانی قابل مشاهده است:

,

انتهای پیام/

, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه