اخبار داغ

شرق هرمزگان غرق در بی آبی!!

شرق هرمزگان غرق در بی آبی!!
چشمه های پر آب و غنی، آب های روان فراوان، بارندگی های موسمی مداوم و بافت خاکی فوقالعاده بشاگرد مهمترین منابع آبی هستند که به راحتی می توان با برنامه ریزی و احداث آب بند ها مشکل آب این شهرستان را مرتفع کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بشاگرد نیوز، خشکسالی تأثیرگزار ترین عامل در زندگی بشر است که آینده ساکنین کره خاکی را به چالش کشیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بشاگرد نیوز,

عدم برنامه کنترل مصرف می تواند خسارت های فراوانی را به بار بنشاند که تأثیرات آن در حال حاضر در کشور ما قابل مشاهده است.

,

بشاگرد، جنوبی ترین نقطه ایران می باشد که سال های زیادی است با مسائل بی آبی دست و پنجه نرم می کند و زمین های کشاورزی و صنعت دامداری این منطقه، قربانی خشکسالی شده است.

,

زندگی در بشاگرد زندگی در بلا تکلیفی است، نه راه پس دارید و نه پیش، نه جایی برای ماندن و نه راهی برای رفتن، اینجا حرفت به گوش کسی نمی رسد، چشم ها نمی بینند و همه چیز در کما قرار دارد.

,

روزی نیست که در یکی از روستاهای بشاگرد دعوایی بر سر کمبود آب نباشد اما با این وجود این منطقه ذخایر آبی مناسبی دارد که به حال خود رها شده اند.

,

 

, ,

بشاگرد منبع غنی آب!

, بشاگرد منبع غنی آب!, بشاگرد منبع غنی آب!,

چشمه های پر آب و غنی، آب های روان فراوان، بارندگی های موسمی مداوم و بافت خاکی فوقالعاده بشاگرد مهمترین منابع آبی هستند که به راحتی می توان با برنامه ریزی و احداث آب بند ها مشکل آب این شهرستان را مرتفع کرد.

,

 

, ,

دادعلی شنبه پور کشاورز بخش گافر و پاراموند شهرستان بشاگردی با اشاره به کمبود آب در سطح شهرستان برای مصارف شخصی و کشاورزی، اظهار کرد:  در حال حاظر آبی که برای مصارف زراعی استفاده می شد  را به دلیل خشکسالی، مهار و به سمت روستا هدایت می شود که باعث از بین رفتن کشاورزی در سطح شهرستان است.

,

این کشاورز بشاگردی افزود: برای احیای زمین های کشاورزیمان و بازسازی آن ها که در اثر سیل تخریب شده اند تسهیلاتی در اختیار ما قرار داده نشده است.

,

 

, ,

استفاده از چشمه های رو باز خطری برای سلامتی شهروندان بشاگردی!

, استفاده از چشمه های رو باز خطری برای سلامتی شهروندان بشاگردی!, استفاده از چشمه های رو باز خطری برای سلامتی شهروندان بشاگردی!,

شنبه پور با اشاره به وضعیت نامناسب چشمه آب روستا، گفت: چشمه آبی که مردم از آن استفاده می کنند رو باز است که امکان تماس با هر گونه آلودگی را دارد.

,

وی ادامه داد: چشمه لایه روبی و بهسازی نمی شود و از هرگونه امکانات پمپاژ آب بی بهره است و تنها کنترل بهداشتی چشمه کلور زنی به آن است که چند وقت یک بار انجام می شود.

,

این شهروند بشاگردی با اشاره به مشکلات استفاده از آب ناسالم در بین مردم، بیان کرد: اکثر مردم در اثر استفاده از آب با املاح و گل و لای فراوان دچار مشکلات کلیوی و معده شده اند.

,

شنبه پور افزود: دو چشمه آبی در فاصله چهار کیلومتری از روستا قرار دارند که از لحاظ آب گیری هیچ مشکلی ندارند و با بهسازی آن ها می توان آب روستا را تأمین کرد.

,

خرید آب از دلالان به دلیل نبود زیر ساخت های آب رسانی مناسب!

, خرید آب از دلالان به دلیل نبود زیر ساخت های آب رسانی مناسب!, خرید آب از دلالان به دلیل نبود زیر ساخت های آب رسانی مناسب!,

وی خاطر نشان کرد: با هر بارندگی و طغیان سیل تأسیسات آبی ما از بین می رود و تا راه اندازی مجدد آن مجبور به خرید آب با قیمت های بالا از دلالان هستیم.

,

 

,

صفر محمدی شهروند اهونی بخش مرکزی شهرستان بشاگرد در خصوص مشکلات کم آبی اظهار کرد: کار ما کشاوزری و دامداری می باشد که با مشکلات خشکسالی همه چیز به هم ریخته و در معرض نابودی است.

,

 

, ,

 

,

این کشاورز بشاگردی با بیان اینکه هر دو روز در میان به مدت نیم ساعت آب داریم، افزود: در سال های گذشته میوه و غلات جهت مصارف خانه را خودمان کشت می کردیم ولی با وجود مشکلات بی آبی و از بین رفتن چشمه ها بر اثر عدم رسیدگی دیگر آبی برای کشاورزی نمانده است.

,

محمدی ادامه داد: در گذشته انگور و انار بنده زبان زد عام و خاص بود و خرمایم را به شهرهای اطراف و کشور های حاشیه خلیج فارس به فروش می رساندم اما تمام آن محصولات از بین رفته و حتی برای مصرف شخصی هم کشت نمی شود.

,

وی تصریح کرد: من و دیگر کشاورزان این روستا سالهای زیادی از طلوع خورشید تا غروب در زمین های کشاورزیمان مشغول بودیم ولی اکنون به دلیل کمبود آب برای زراعت خانه نشین شده ایم و هیچ منبع درآمدی نداریم.

,

این کشاورز بشاگردی خاطرنشان کرد: ما توانایی کار کردن داریم و به دنبال مستمری بگیری نیستیم و از مسئولان مربوطه درخواست داریم به ما کمک کنند تا دوباره زمین هایمان را احیاء کنیم.

,

انتهای پیام/ح

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه