اخبار داغ

اینجا بانوان عاشورایی پای منبر صاحب الزمان (عج) تسلی می گیرند

اینجا بانوان عاشورایی پای منبر صاحب الزمان (عج) تسلی می گیرند
بانوان ایرانی از متعهدان نهضت حسینی هستند که همواره در رونق روضه های سالار شهیدان (ع)، زینب وار از کوشیده اند. حدود 30 سال پیش در علی آباد کتول نیز بانویی بانی برپایی روضه های عاشورایی پای منبر صاحب الزمان (عج) شد و حالا اینجا به مأمنی برای تسلی دل عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) تبدیل شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از زرین نامه؛ شیعه را به پرنده ای تشبیه کرده اند که دو بال دارد، بالی سبز که همان مهدویت و عدالت خواهی است و بالی سرخ که نشانه شهادت طلبی بوده و ریشه در قیام کربلا دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زرین نامه؛ ,

می توان گفت بانوان به عنوان شیرازه خانواده های اسلامی، حلقه اتصال این دو بال با یکدیگر هستند، یا دست کم از تاثیر بسیار زیادی در اتصال این دو بال به یکدیگر برای پرواز به سوی کمال دارند. 

,

نقش اثرگذار زنان از سفر سیدالشهدا (ع) به کربلا، که بانو زینب (س) نقشی مادرانه، خواهرانه، پرستارانه و در نهایت نقش پیام رسان این نهضت مهم و تاریخ ساز را به عهده می گیرد، آغاز شده و تا آنجا پیش می رود که زنان همسران خود را برای خونخواهی حسین (ع) روانه جنگ می کنند و تا امروز که مادرانی سینه به سینه روایت این قیام بزرگ را در گوش فرزندان خود زمزمه کرده و آن ها را با درس ایثار و شهادت طلبی آشنا کرده و ان ها را برای سربازی امام زمان (عج) تربیت می کنند.

,

همواره دیده ایم که زنان نقش مهمی در برپایی و رونق روضه های اباعبدالله (ع) داشته و در مسیر زنده نگاه داشتن نهضت خونین عاشورا، زینب وار از هیچ تلاشی فرو گذار نبوده اند.

,

نوشتن درباره بانوی مسلمان و پرداختن به عشق و علاقه به خاندان عصمت و طهارت (ع) این صدف های نهفته در دریای اسلام بسیار فراتر از آن است که بتوان در یک گزارش حق مطلب را ادا کرد، در این گزارش، مقیاسی کوچک از «گلستان» و منزل یکی از عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) را به نشانه مشتی از بیکران عشق بانوان به اهل بیت (ع) انتخاب شده است که در ادامه می خوانید:

,

حیاط کوچک خانه امام زمان (عج)

, حیاط کوچک خانه امام زمان (عج), حیاط کوچک خانه امام زمان (عج),

علی آباد کتول- خیابان مزرعه- حیاطی نقلی و 2 اتاق تو در توی قدیمی، که یک منبر در گوشه یکی از آن ها جلوه نمایی می کند. اینجا از حدود 30 سال پیش به محل رفت و آمد عاشقان اهل بیت (ع) شده و به خانه «منبر امام زمان (عج)» معروف است.

,

مرحوم بانو سکینه معمار صاحب این خانه است که به دلیل عشق و علاقه وافر به ائمه اطهار (ع) روزی تصمیم گرفت میزبان مجالس این بزرگواران باشد و بر همین اساس منبری به نام صاحب الزمان (عج) تهیه کرد و بعد از آن پای بانوان عاشورایی به این خانه باز شد.

,

مراسم ها رفته رفته رونق گرفت. ابتدا محرم ها و مجالس امام حسین (ع) در آن برگزار می شد و بعد از مدتی دوشنبه و جمعه هر هفته هم مراسم هایی برای امام زمان (عج) به راه افتاد.

,

معمار سال 93 در سن 86 سالگی به سوی معبود خود شتافت و پیش از مرگش وصیت کرد، بانوان محله چراغ خانه اش را خاموش نگذارند و هر هفته مجالس اهل بیت (ع) را در آن برپا کنند. وی همچنین پیش رحلتش خانه خود را وقف حوزه علمیه کرد تا بتواند نقشی در تامین مخارج طلاب داشته باشد.

,

1876719

, 1876719,

بیش از 20 سال سیاه پوش این خانه ام

, بیش از 20 سال سیاه پوش این خانه ام, بیش از 20 سال سیاه پوش این خانه ام,

خانم صادقی یکی از سیاه پوشان (خادمان) خانه منبر امام زمان (عج) علی آباد کتول است که در گفت و گو با خبرنگار زرین نامه می گوید: بیش از ۲۰ سال است که با این خانه آشنا شدم و تصمیم گرفتم در اینجا سیاه پوش اهل بیت (ع) شوم، خانم معمار وصیت کرده بود بعد از ایشان چراغ خانه اش خاموش نشود و ما هم در تلاش کردیم که این وصیت را اجرایی کنیم.

,

وی می افزاید: هنوز هم مثل گذشته دوشنبه و جمعه هر هفته مجلس امام زمان (عج) در این خانه برگزار می کنیم و ۱۵ شب اول محرم هم مراسم روضه خوانی و سوگواری امام حسین (ع) برقرار است.

,

برگزاری مراسم علمبندان و شام غریبان در محرم

, برگزاری مراسم علمبندان و شام غریبان در محرم, برگزاری مراسم علمبندان و شام غریبان در محرم,

صادقی به دو برنامه ویژه علمبندان و شام غریبان خانه منبر امام زمان (عج) در ایام محرم اشاره می کند و می گوید: مراسم علمبندان روز پنجم محرم برگزار می شود. 4 علم داریم که در مراسم ویژه آن روز، لباس می پوشیم (روسری می بندیم)، افرادی هم که نذر دارند، با خود روسری آورده و هنگام لباس پوشان، آن را به علم می بندند، بعد از آن هم علم میان جمعیت چرخانده می شود و مردم گوشه روسری ها، پول می بندند و اینگونه خیرات می کنند، در نهایت این نذورات برای برگزاری مراسم اهل بیت (ع) در هیمن خانه هزینه می شود.

,

وی ادامه می دهد: یکی دیگر از مراسم ویژه ما شب شام غریبان امام حسین (ع) است که در آن شب خانم معمار خودش اطعام می داد ولی بعد از ایشان هم پسر یکی از خانم های هیئت که از مراسم های این خانه حاجت روا شده، هر سال در آن شب میان عزاداران اطعام توزیع می کند. همچنین در آن شب زبانحال اهل بیت امام حسین (ع) بعد از شهادت ایشان خوانده می شود و بانوان سرپا سینه گرفته و زمزمه می کنند: شب شام غریبان سحر ندارد / کسی زحالم خبر ندارد

,

دختر معلولی که در این خانه شفا گرفت

, دختر معلولی که در این خانه شفا گرفت, دختر معلولی که در این خانه شفا گرفت,

صادقی در ادامه با اشاره به کرامات خانه منبر امام زمان (عج) اظهار می کند: حدود 3 سال پیش، دختری که از کمر فلج بود را والدینش برای شفا گرفتن هر روز به مدت 3 هفته به این خانه می آوردند، چند دقیقه ای اینجا می نشستند و بعد می رفتند، تا اینکه یک روز شفا می گیرد و دختر از آن به بعد می تواند روی دو پای خود ایستاده و راه برود. حالا حدود 3 سال است که مادر آن دختر در روز علمبندان به اینجا می آید و پلو و قرمه سبزی نذری خود را میان عزاداران حسینی توزیع می کند.

,

چراغ این خانه همچنان روشن است

, چراغ این خانه همچنان روشن است, چراغ این خانه همچنان روشن است,

وی درباره منبع تامین هزینه های مراسم هایشان، می گوید: همه ی امورات و هزینه های این خانه از محل نذورات و خیرات مردم تامین می شود و به یاری خدا توانسته ایم بعد از درگذشت خانم معمار، به وصیت ایشان عمل کرده و هر هفته چراغ این خانه را روشن نگاه داریم.

,

صادقی درباره حال و هوای خودش در این خانه اذعان می کند: خانه منبر امام زمان (عج) معنویت و صفای خاصی دارد، هر وقت که به اینجا می آیم گویی همه ی مشکلات و گرفتاری هایم را فراموش می کنم، همین هم باعث شده بیش از 20 سال پای بندش شده و هر هفته به عنوان سیاه پوش در اینجا خدمت کنم.

,

صحبت هایم با سیاه پوش خانه منبر امام زمان (عج) که تمام می شود، خدا حافظی می کنم. در مسیر با خود می اندیشم خوب است روز علمبندان امسال را این خانه بیاییم...

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه