اخبار داغ

ائمه جمعه در چهارمحال و بختیاری:

بخشش فتنه‌گران سال ۸۸ غیرممکن است/ رژیم صهیونیستی بداند نزدیکی به مرزهای ایران، ما را به شعارمان نزدیک تر می کند

بخشش فتنه‌گران سال ۸۸ غیرممکن است/ رژیم صهیونیستی بداند نزدیکی به مرزهای ایران، ما را به شعارمان نزدیک تر می کند
نماز عبادی سیاسی جمعه در چهارمحال و بختیاری همزمان با سایر نقاط کشور و با حضور با شکوه مردم این استان برگزار شد، ائمه جمعه ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی به بیان مسائل روز پرداختند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ نماز عبادی سیاسی جمعه در چهارمحال و بختیاری همزمان با سایر نقاط کشور و با حضور با شکوه مردم این استان برگزار شد، ائمه جمعه ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی به بیان مسائل روز پرداختند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,

 

,
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:
, نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:, نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:,

 

,
بخشش فتنه‌گران سال 88 غیرممکن است/ هدف از ناامنی‌های منطقه از بین رفتن امنیت در ایران است
, بخشش فتنه‌گران سال 88 غیرممکن است/ هدف از ناامنی‌های منطقه از بین رفتن امنیت در ایران است, بخشش فتنه‌گران سال 88 غیرممکن است/ هدف از ناامنی‌های منطقه از بین رفتن امنیت در ایران است,

 

,

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مصلی بزرگ این شهر برگزار شد با اشاره به فتنه ۸۸ و حوادث آن سال اظهار کرد: متاسفانه در فتنه ۸۸ شاهد رد شدن برخی از سیاسیون بودیم و این فتنه به این آسانی قابل تطهیر و پاک شدن نیست.

حجت الاسلام نکونام به آسیب‌های وارد شده به نظام در جریان فتنه ۸۸ اشاره و یادآور شد: نظام حق عموم است و فتنه‌گران به دین خدا آسیب وارد کردند و از همین رو بخشش فتنه‌گران غیرممکن است.

وی از عملکرد برخی از خواص در جریان فتنه ۸۸ انتقاد کرد و گفت: موضع‌گیری این افراد در جریان فتنه ۸۸ تاسف‌آور است، لازم است عموم مردم و مسئولان در موضع‌گیری‌های خود مراقب باشند که خدایی ناکرده مایه تضعیف نیروهای انقلابی و تقویت دشمن نشوند.

امام جمعه شهرکرد به تعطیلی مراکز هسته‌ای و علمی کشوراشاره و بیان داشت: خوش‌باوری و میدان دادن به دشمن باعث شد تا این مراکز بسته شود.

وی به تلاش برخی بعد از انقلاب برای ایجاد فاصله میان دین و سیاست اضافه کرد: برخی در آن زمان آب به آسیاب دشمن ریخته، مقابل امام خمینی (ره) ایستادند اما انقلاب مواضع خود را محکم بیان کرد این درحالی بود که دشمن این افراد را دور زد و به نفع خود از شرایط پیش آمده بهره برد.

حجت‌الاسلام نکونام به هفته نیروی انتظامی اشاره و ضمن تبری به تلاش‌گران این عرصه بیان داشت: با تلاش نیروی انتظامی امنیت خوبی در کشور داریم و امنیت ایران همه دنیا را انگشت به دهان کرده است.

امام جمعه شهرکرد هدف از ایجاد ناامنی در منطقه را کشاندن این ناامنی‌ها به ایران دانست و خاطرنشان کرد: به دلیل تلاش‌های نیروی انتظامی، سپاه، بسیج، نیروهای مسلح و همچنین دستاوردهای دفاعی و به برکت رهبری مدبرانه ولایت فقیه دشمنان از اهداف خود باز مانده و از کشاندن ناامنی‌ها به ایران عاجز مانده‌اند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,
امام جمعه شهر اردل:
, امام جمعه شهر اردل:, امام جمعه شهر اردل:,

 

,
همه پرسی در کردستان نقشه شوم دشمن برای ناامنی منطقه است
, همه پرسی در کردستان نقشه شوم دشمن برای ناامنی منطقه است, همه پرسی در کردستان نقشه شوم دشمن برای ناامنی منطقه است,

 

,

حجت الاسلام مهرداد بهرامی امام جمعه شهر اردل در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر اردل ضمن دعوت خود و نمازگزاران به تقوای الهی گفت:تقوا تنها راه سعادت هر فردی است و لذا هر که می خواهد عاقبت بخیر باشد باید با تقوا باشد و آنچه را که خدا حلال فرمودند حلال بداند و آنچه را خدا حرام  فرمودند حرام داند.

بهرامی افزود: آن کسانی که بشر را به فساد، بی بندباری، سرگرم شدن به دنیامی کشاند ارزشی برای انسان ندارد لذا باید از آنها فاصله گرفت و به خدا پناه برد.

وی بیان کرد: باید از کسانی که ما را به سمت بی دینی، غیرخدا، غیرراه تقوی می برند و دانسته یا ندانسته ما را به سمت سقوط می کشانند دوری جست، در حادثه عاشورا سیدالشهداء حاضر شد همه سختیها مصیبتها را بکشد و حتی زن و فرزندان‌شان متحمل سخت ترین مصیبتها شده اسیر بشوند اما ذره ای کرامت و انسانیت و شخصیت والای الهی آنها لطمه نخورد و بهترین راه را امام حسین (ع) برای اینکه زیر بار ظلم نرود انتخاب کردند.

حجت اسلام بهرامی گفت: اگر می خواهیم فساد در جامعه کم بشود و دین داری رشد کند، باید ادامه دهنده راه امام حسین (ع) باشیم یعنی هر عملی انجام میدهم برای رضای خدا باشد.

همه پرسی استقلال کردستان از نقشه شوم دشمنان برای ناامن کردن منطقه است

امام جمعه شهر اردل در بخش دیگر خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اردل با اشاره به همه پرسی استقلال کردستان اظهار داشت: اقدام فاجعه آوری که این روزها در اقلیم کردستان عراق رخ داده به وضوح مشخص است که دسیسه‌ای از سوی دشمنان اسلام یعنی اسرائیل و آمریکا می باشد.

حجت الاسلام بهرامی گفت: یکی از نقشه‌های جدیدی که آمریکا و اسرائیل جنایتکار برای ناامن کردن منطقه در دستورکار خود قرار داده، همه پرسی استقلال کردستان است.

بهرامی گفت: روشن است بخشی از طرح خاورمیانه مدنظر آمریکاست که کشورهای منطقه را تجزیه و تبدیل به کشورهای کوچک و ضعیف کند.

وی اظهار کرد: البته باز کردن پای صهیونیستها تا پشت مرزهای ما یکی از اهداف این تجزیه طلبی است لذا هوشیاری ما و کشورهای منطقه و مقابله جدی با این طرح شوم استکباری ضروری است و ما از خدای متعال نابودی اسرائیل و حامیانش را خواستاریم.

امام جمعه شهر اردل با اشاره به کشتار لاس وگاس آمریکا اظهار داشت: حوادث اینچنینی در آمریکا حاصل چراغ سبز نشان دادن سردمداران کاخ سفید به جنایات داعش و گروهک های تروریستی در کشورهای اسلامی است.

وی اضافه کرد: این ناامنی ها و ناهنجاری های انسانی که در آمریکا بوجود می آید قطعا حاصل سو تدبیر و مدیریت حاکمیت آمریکا و کاخ سفید است.

امام جمعه شهر اردل با تبریک فرارسیدن هفته نیروی انتظامی گفت: نیروی انتظامی مظهر اقتدار نظام، امنیت و بالندگی کشور است.

وی بیان کرد: داشتن امنیت پایدار مرهون تلاش های شبانه روزی و زحمات پرسنل انتظامی است که در ایام مختلف و تعطیلات، این نیروها آسایش خود را برای حفظ امنیت در جامعه فدا می کنند.

,
,
,
,
,
,
,
,
, همه پرسی استقلال کردستان از نقشه شوم دشمنان برای ناامن کردن منطقه است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,
امام جمعه شلمزار:
, امام جمعه شلمزار:, امام جمعه شلمزار:,

 

,
یاد خدا باعث آرامش و عزت و عظمت / همه باید قدردان زحمات نیروی انتظامی باشند
, یاد خدا باعث آرامش و عزت و عظمت / همه باید قدردان زحمات نیروی انتظامی باشند, یاد خدا باعث آرامش و عزت و عظمت / همه باید قدردان زحمات نیروی انتظامی باشند,

 

,

حجت الاسلام سلطان زاده در خطبه اول نماز جمعه شلمزار گفت: خداوند بزرگ در قرآن کریم خطاب به بندگان خود می فرماید:
«الَّذینَ آمَنُوا وَ تَطمَئِنُّ قُلُوبُهُم بِذِکرِ اللَّهِ أَلا بِذِکرِ اللَّهِ تَطمَئِنُّ القُلُوبُ» (الرعد – ۲۸) آنها کسانى هستند که ایمان آورده و دل هایشان به یاد خدا آرامش مى‏ گیرد، آگاه باشید که تنها با یاد خدا دلها آرامش پیدا مى‏ کند، پس با توجه به این آیه شریفه خدا را زیاد یاد کنید، در هر حالی و در هر شرایطی و در هر مکانی از یاد خدا غافل نشوید تا آرامش واقعی به زندگی شما راه یابد.

وی افزود: یاد خدا بود که باعث شد حضرت زینب سلام الله علیها مصائب کربلا را صبورانه تحمل نماید و پس از حضور در برابر یزید قاطعانه و بدون آنکه کوچکترین تردیدی داشته باشد در پاسخ به یزید لعنت الله علیه که از حضرت زینب سلام الله علیها پرسید در کربلا بر شما چه گذشت قاطعانه پاسخ دهد: "مارایت الا جمیلا" در کربلا به جز زیبایی چیزی ندیدم.


امام جمعه شلمزار در آغاز خطبه دوم نماز جمعه این هفته شلمزار به مهمترین مناسبت های پیش رو در هفته آتی اشاره کرد و گفت: از امروز جمعه ۱۴مهر هفته نیروی انتظامی آغاز شد و امیدواریم فرارسیدن این هفته برای پرسنل محترم ناجا سراسر خیر و برکت و آرامش باشد.

حجت الاسلام سلطانزاده افزود: ارزش و اهمیت کار پرسنل محترم ناجا بسیار بالا و ارجمند است و بی شک همه آحاد مردم اهمیت کار نیروی انتظامی را درک می کنند و می دانند مجاهدت های پرسنل محترم نیروی انتظامی است که باعث شده است امنیت در کشور ما حاکم شود، متخلفان همیشه در ترس و واهمه باشند و قانون مندان همیشه در سایه حضور مقتدر پرسنل ناجا احساس امنیت و آرامش کنند.

امام جمعه شلمزار در ادامه به فرارسیدن ۱۵مهر روز روستا اشاره کرد و ضمن تقدیر از تلاش های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که زمینه اعطاء وام با کارمزد پائین را برای مردم ساکن در روستاها فراهم کرده است گفت: امیدواریم توجه به روستاها باعث شود بیش از پیش روستاییان به زندگی در روستا امیدوار شوند.

وی در ادامه سخنان خود به ۱۶مهر سالروز شهادت سردار حسین همدانی شاره کرد و یاد و نام خاطره آن سردار را گرامی داشت.

حجت الاسلام به دیگر مناسبت روز ۱۶مهر که به نام روز جهانی کودک نامیده شده است اشاره نمود و افزود: متاسفانه روح و جسم کودکان دستآویز رسیدن برخی دیوصفتان دست آویز رسیدن به اهداف شومشان شده است، توافقاتی که در سند ۲۰۳۰ انجام شده است مغایر با شرع و قانون و اخلاق است اما برخی همچنان در حال توجیه این سند ننگین هستند.

حجت الاسلام سلطانزاده در ادامه گفت: مواظب اتفاقاتی که در مهدهای کودک می افتد باشیم تا مبادا به کودکان معصوممان آموزش هایی داده شود که روح و جسم شان را آلوده کند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,
امام‌جمعه شهر فارسان:
, امام‌جمعه شهر فارسان:, امام‌جمعه شهر فارسان:,

 

,
رژیم صهیونیستی بداند نزدیکی به مرزهای ایران، ما را به شعارمان نزدیک تر می کند
, رژیم صهیونیستی بداند نزدیکی به مرزهای ایران، ما را به شعارمان نزدیک تر می کند, رژیم صهیونیستی بداند نزدیکی به مرزهای ایران، ما را به شعارمان نزدیک تر می کند,

 

,

حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر فارسان گفت: همه شما و خودم را به پارسایی و پرهیزکاری و کسب تقوا در همه شئون و احوال زندگی سفارش و دعوت می‌کنم، مولا امیرالمؤمنین در باب تقوا در خطبه 190 چنین می‌فرمایند: همواره تقوا بر امت‌ها و نسل‌های گذشته عرضه‌شده است، بشر در همه تاریخ و در همه نسل‌ها نیازمند به تقوا و روح پرهیزکاری بوده است.

وی تصریح کرد: هیچ‌گاه پیام تقوا در تاریخ منقطع نشده است، (لِحَاجَتِهِمْ إِلَیْهَا غَداً) چرا همه انبیا و اولیا در طول نسل‌ها و عصرها مردم را به تقوا فراخوانده‌اند؟ چون این مردم به تقوا نیازمند هستند. روزی که قیامت برپا شود و همه انسان‌ها به آن روز برگردند و در آن محشور شوند همگان حس خواهند کرد که به تقوا نیاز داشته‌اند، پارسایی مهم‌ترین توشه‌ای است که در آن روز بزرگ فریادرس همگان خواهد بود بعدازاینکه حضرت تأکید می‌کردند در بیاناتشان بر ابعاد تقوا، دامنه آن، اثر تقوا و بر نیاز همیشگی انسان‌ها یک حسرتی را هم بیان می‌کنند: «فَمَا أَقَلَّ مَنْ قَبِلَهَا وَ حَمَلَهَا حَقَّ حَمْلِهَا» این تقوا که مهم‌ترین نیاز بشر در همه تاریخ است.
 
وی اظهار اشت: در باب عاشورا صحبت بسیار شده،  ولی از آن‌طرف هم یک غفلت‌هایی شده و تحریف‌هایی اتفاق افتاده که یکی از مهم‌ترین تحریفات در حادثه‌ عاشورا که از آن غفلت می‌شود این است که از  عظمت واقعه بکاهیم.
 
امام جمعه فارسان به هفته نیروی انتظامی اشاره داشت و گفت: از نیروی انتظامی به خاطر خدمات و زحمات فراوانی که داشتند به‌خصوص در دهه محرم و ایامی که به آن‌ها منصوب است تبریک عرض می‌کنم خداوند انشالله این نیروی پرتوان را در خدمت نظام و انقلاب تحت هدایت‌های رهبری معظم و فرماندهی کل قوا برای یاری حضرت ولی‌عصر ارواحنا له الفدا تأیید بفرمایید.

امام جمعه فارسان بیان داشت: 16 مهرماه سالگرد شهادت سردار سرتیپ حسین همدانی است در کشور سوریه در دفاع از حرم حضرت زینب سلام‌الله علیها است، خداوند این شهید عزیز و همه شهدا به‌خصوص شهدای مظلوم مدافع حرم را با اولیایش محشور کند و ملت مظلوم عراق و سوریه را از شر کفر و تکفیری‌ها نجات عنایت بفرمایید.

وی تصریح کرد: مناسبت دیگر سه‌شنبه 19 محرم‌الحرام حرکت اسرای کربلا به‌طرف شام است، نکته‌ای که اینجا باید عرض کنم در طول تاریخ حکومت‌های ستمگر برای تثبیت قدرت خود برنامه‌هایی را اجرا می‌کنند برای حذف رقیب حال اگر شخصیت رقیب از جایگاه بالا و والایی در عرصه‌های سیاست و دیانت و دانش برخوردار باشد در مرحله اول به ترور شخصیتی  رو می‌آورند تا افکار عمومی را برای ترور فیزیکی‌اش راضی و قانع کنند و همین جریان را در مناسبت‌های مختلف و در زمانه‌ای مختلف انجام دادند.

سازمان ملل این اقدام اقلیم کردستان عراق را برخلاف ثبات و امنیت منطقه دانست

حجت الاسلام ملک پور گفت: مطلب دیگر که در مورد مسائل منطقه است مقامات اقلیم کردستان عراق در شرایطی همه‌پرسی جدایی‌طلبی از عراق را انجام دادند که منطقه در موقعیت مناسب قرار ندارد به‌طوری‌که بسیاری از کشورهای دنیا در نشست اخیر سازمان ملل این اقدام اقلیم کردستان عراق را برخلاف ثبات و امنیت منطقه دانستند و حتی در کشورهایی مثل عربستان که رابطه مناسبی با دولت شیعی عراق ندارد جدایی کردستان از عراق  را موجب افزایش بحران داخلی و بی‌ثباتی منطقه اعلام کردند.

وی اظهار داشت: همانطوری که هفته قبل عرض شد پشت پرده اصلی این حرکت رژیم صهیونیستی و نظام استکباری آمریکای جنایتکار است و نظام سلطه دنبال بی‌ثباتی منطقه است این وسط ضرورت اقدام مشترک کشورهای منطقه را می‌طلبد و قطعاً کشورهای مثل جمهوری اسلامی ایران، ترکیه و عراق که مرزهای مشترک با اقلیم کردستان دارند ساکت نمی‌نشینند.

رژیم صهیونیستی بداند نزدیکی به مرزهای ایران، ایران را به شعار خود نزدیک تر می کند

وی بیان داشت: رژیم صهیونیستی بداند نزدیکی به مرزهای ایران  نه‌تنها منافع و امنیت آن‌ها را تأمین نمی‌کند بلکه ایران زودتر از موقع موعد مقرر به شعار اصلی خود را خواهد رسید که آن شعار همان مرگ بر اسرائیل است و اسرائیل از بین رفتنی است.

امام جمعه فارسان گفت: نکته آخر جا دارد بنده تشکر کنم از مسئولان شهرستان به‌خصوص فرماندار محترم و همکارانشان که در این چند روزی که بنده در شهرستان حضور دارم دارند زحمت می‌کشند تلاش می‌کنند و چند موردی از مشکلات مردم بود که ارجاع داده شد با جدیت دنبال رفع آن‌ها بودند که انشالله نتیجه برخی از آن‌ها به اطلاع مردم عزیز خواهد رسید.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, سازمان ملل این اقدام اقلیم کردستان عراق را برخلاف ثبات و امنیت منطقه دانست,
,
,
,
,
,
, رژیم صهیونیستی بداند نزدیکی به مرزهای ایران، ایران را به شعار خود نزدیک تر می کند,
,
,
,
,

 

,
امام جمعه لردگان:
, امام جمعه لردگان:, امام جمعه لردگان:,

 

,
دولتمردان به مشکلات روستاها توجه بیشتری داشته باشند/ برخی از آموزش ها در مدارس و مهدکودک ها بر گرفته از فرهنگ غرب است
, دولتمردان به مشکلات روستاها توجه بیشتری داشته باشند/ برخی از آموزش ها در مدارس و مهدکودک ها بر گرفته از فرهنگ غرب است, دولتمردان به مشکلات روستاها توجه بیشتری داشته باشند/ برخی از آموزش ها در مدارس و مهدکودک ها بر گرفته از فرهنگ غرب است,

 

,

حجت الاسلام سید مهدی تاج زاد امام جمعه لردگان در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به روز جهانی کودک گفت: آن جامعه ای سعادتمند است که افراد آن جامعه افرادی شایسته و سالمی باشند و تربیت شده مکتب رسول الله و قرآن باشند.

وی افزود: پدران و مادران خوب توجه داشته باشند به تربیت فرزندان خود، اگر پدر و مادری کج رفتاری داشته باشد فرزند هم همان کج رفتاری را یاد می گیرد، حق فرزندان نسبت به پدر و مادر این است که فرزند پاره تن آنهاست و نیک و بدیهای او منتصب به شماست.

امام جمعه لردگان در ادامه گفت: امروز برخی از مدارس ما بر گرفته از غرب است، آموزش هایی که بعضاً در مدارس و مهد کودک ها  داده می شود بر گرفته از فرهنگ غرب است، آیا این آموزش ها با اسلام سنخیت دارد؟

تاج زاد در ادامه به هفته نیروی انتظامی اشاره داشت و گفت: نیروی انتظامی اقتدارش در سه نکته مردم داری، قانون مداری و کار آمدی نهفته است.

خطیب جمعه لردگان بیان داشت: مردم از نیروی انتظامی توقع دارند نظم و دیگر امنیت را در جامعه برقرار کنند و اگر امنیت باشد ولی احساس امنیت در جامعه نباشد خظرش از بی امنیتی بالاتر است.

وی افزود: اگر نیروی انتظامی می خواهد کار آمد و به روز باشد باید علاوه بر هشیاری و دقت به دیانت و مهربانی نیز  توجه ویژه داشته باشد.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به روز عشایر و روستا با سفارش به دولتمردان گفت: در اوضاء کنونی و خشکسالی در کشور، روستائیان دچار مشکلات زیادی هستند که می طلب دولتمردان توجه ویژه ای به این قشرجامعه داشته باشند.

تاج زاد افزود: همایش گذاشتن و دعوت از روستائیان خوب است ولی چه درد را درمان می کند دولتمردان باید درد از درد روستائیان بردارند.

امام جمعه لردگان 14 مهر روز دامپزشی را گرامی داشت و از مردم خواست مواظب بیماری های واگیردار دامی باشند مبادا سهل انگاری شود و این نوع بیماری ها زیاد شود.

حجت الاسلام تاج زاد در پایان گفت: مساجد شهر از امکانات خوبی بر خوردار است هیات امنا اگر توان بر گزاری نماز جماعت را ندارند کنار بروند تا افرادی دلسوز بیایند واین مساجد را رونق دهند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه