اخبار داغ

گزارشی از پدیده زشت ناس فروشی در سراوان؛

سرطان ارمغان ماده سبز رنگ بدون دود/ ناس مخدر محبوب جوانان+ تصاویر

سرطان ارمغان ماده سبز رنگ بدون دود/ ناس مخدر محبوب جوانان+ تصاویر
ناس (نسوار) که از برگ خشک تنباکو تهیه می شود این روزها به مخدر محبوب جوانان تبدیل شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شستون، شهرستان سراوان در جنوب شرق ترین نقطه ایران واقع شده است که دارای بیشترین مرزی خاکی‌ با کشور پاکستان می‌باشد که دارای فرهنگ غنی و قدمت هزاران ساله است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شستون,
با توجه به قرار گرفتن این شهرستان در همسایگی کشور های همچون پاکستان و افغانستان که در آنجا مصرف ناس رواج دارد، به خط مقدم آسیب این ماده کثیف تبدیل شده است.
,
مصرف این نوع مواد مخدر علاوه بر اینکه در کشور های شرقی بسیار بالا می باشد، اخیرا در اروپا و آمریکا نیز رواج یافته است که بر اساس گزارشات به دست آمده ۱۲ درصد مردم سوئد ناس مصرف می کنند.
,
در سایه عدم آگاهی خانواده ها از مضرات و آسیب های اجتماعی این مخدر بی دود، مصرف ناس در میان جوانان افزایش داشته که هر چه می گذرد به مصرف کنندگان این ماده اضافه می شود.
,
بر خی ها معتقد هستند که تنباکوی بدون دود هیچ گونه ضرری را متوجه مصرف کننده نمی کند اما این در حالی است که نیکوتین بالای موجود در این ماده مانند دیگر مخدر ها توهم زا بوده و در رفتار فرد اختلال ایجاد می کند که بر اساس نظر پزشکان و کارشناسان مربوطه سرطان های لثه، دهان، گونه و کبد شایع ترین عوارض مصرف ناس با توجه به اینکه ناس را در جلو دهان و میان لب و دندان قرار می دهند، می باشد.
,
با توجه به اینکه این روزها شاهد بیکاری بسیاری از جوانان هستیم، اغلب به شغل های کاذبی همچون دستفروشی روی آورده اند که فروش ناس در سر چهار راه ها، پیاده روها معابر سراوان نمونه بارز این پدیده و معضل اجتماعی می باشد.
,
با نگاه گذار به خیابان های پر تردد شهرستان سراوان به وضوح مشاهده می کنید که جوانان و نوجوانان زیادی به فروشندگی ناس روی آورده اند که چهره شهر را زشت و با توجه به اینکه مصرف کنندگان پس از مصرف ناس، آن را در خیابان ها رها می کنند، محیط شهر را نیز غیر بهداشتی کرده اند که می طلبد در راستای کاهش این پدیده چاره ای اندیشیده شود.
,
 
,
انتهای پیام/
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه