اخبار داغ

رئیس بنیاد بین المللی نهج البلاغه:

خطبه های حضرت زینب(س) عامل ماندگاری جریان عاشورا شد

خطبه های حضرت زینب(س) عامل ماندگاری جریان عاشورا شد
رئیس بنیاد بین المللی نهج البلاغه با اشاره به اینکه حضرت زینب(س) حادثه عاشورا را جهانی کردند،گفت: خطبه ها و سخنرانی های حضرت زینب(س) عامل ماندگاری و حفظ جریان عاشورا شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛   آیت الله سیدجمال الدین دین پرور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا  با اشاره به نقش حضرت زینب(س) در ماندگاری و حفظ جریان عاشورا، خاطرنشان کرد: حضرت زینب(س) در عاشورا موقعیت ویژه ای داشتند که بعد از واقعه عاشورا ادامه راه امام حسین(ع) به حضرت زینب(س) سپرده شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,   , پایگاه خبری تحلیلی قم فردا, پایگاه خبری تحلیلی قم فردا, پایگاه خبری تحلیلی قم فردا, پایگاه خبری تحلیلی قم فردا,

وی تاکید کرد: حضرت زینب(س) از نظر مقام علمی، سخنرانی، قدرت روحی و سعه صدر به  گونه ای بودند که می توانستند آن عظمت و قدرت نهضت امام حسین(ع) را دنبال کنند و آن حالت شجاعت، شهامت و نترس بودن و بیان حقایق و مطالبی که باید به یزید و یزیدیان گفته شود از آن حضرت بر می آمد و به نحو احسن و با قدرت آن را انجام دادند.

,

این استاد حوزه با اشاره به جمله "کربلا در کربلا می ماند اگر زینب نبود"، گفت: دشمنان می خواستند امام حسین(ع) را در بیابان بکشند و بگویند که همه چیز تمام شد و گروهی گروه دیگری را کشت، اما حضرت زینب(س) این اتفاق را یک حادثه جهانی قرار دادند و مردم را روشن کردند .

,

وی افزود: سخنرانی های ایشان درچند روز بعد از واقعه کربلا در کوفه موجب شد تا مردم شروع به شیون کنند و از کار خود پشیمان شوند.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه