اخبار داغ

یادداشت؛

کشتار لاس وگاس؛ رهاورد آزادی غربی

کشتار لاس وگاس؛ رهاورد آزادی غربی
با وجود کشته و زخمی شدن ده ها نفر در حادثه لاس وگاس آمریکا، عده ای همچنان از مطلق بودن مفهوم آزادی سخن می گویند، موضوعی که به نظر می رسد تا زمانی که به نقض حقوق اولیه خود این افراد نیانجامد همچنان ادامه خواهد داشت!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یادداشت اختصاصی مرآت- استیون پداک 64 ساله با حمل 23 سلاح به اتاق خود در هتل مندلی بی در لاس وگاس آمریکا بار دیگر وجود آزادی در غرب را به رخ جهانیان کشید. او در نهایت آزادی که بسیاری از کشورهای دیگر از آن محروم هستند موفق شد 59 نفر از حاضران کنسرتی در این هتل را به قتل برساند و صدها تن را نیز مجروح کند!

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

گزاره فوق را می توان یکی از بهترین پاسخ های بشر به سوال همیشگی "آزادی" دانست. قرن های متمادی است که بسیاری از فلاسفه و صاحب نظران پیرامون گستره آزادی با یکدیگر به جدال کلامی می پردازند و با ارائه ابعادی از مفهوم آزادی نظریات یکدیگر را رد می کنند.

,

وقتی نظریه پردازان مسلمان پیرامون آزادی بشر بر قیدهای آن تاکید می کنند بلافاصله با هجوم جریانی مواجه می شوند که این دیدگاه را ناشی از نگرشی بسته به موضوع آزادی قلمداد می کنند.

,

اینک اما پس از کشتار بی رحمانه ده ها نفر در جریان کنسرتی در لاس وگاس ایالات متحده این عده سر در گریبان خود برده اند و سکوت کرده اند. گویا این موضوع اصلا ربطی به برداشت غلط از آزادی در غرب نداشته و ندارد.

,

استاد شهید مرتضی مطهری می گوید »آزادی از آن جهت که گوهر انسان در محیط آزاد بهتر و بیشتر رشد می کند خوب است، اما این به معنی این نیست که هیچ گونه محیط اجباری برای بشر بوجود نیاوریم« اما چون مطهری از ارزش های اسلام سخن می گوید اشتباه می کند چراکه به اعتقاد شیفتگان غرب، ارزش و ارزش گرایی صرفا در غرب متولد شده و در همانجا نیز عینیت یافته است! عینیتی که البته می توان به وضوح در کشتار اخیر لاس وگاس مشاهده کرد.

,

جالب آنکه ترامپ پس از این حادثه در جمع هوادارانش در ایالت آلاباما با دیوانه خواندن فرد مهاجم یک بار دیگر به آنها یادآوری کرد که "اگر من رئیس جمهور نمی‌شدم همه شما باید اسلحه‌هایتان را دو دستی تقدیم می‌کردید و تحویل دولت دموکراتها می‌دادید."

,

این اظهارات ترامپ آن هم در روزهایی که جامعه جهانی نظاره گر کشتار لاس وگاس بود نشان می دهد مقامات ایالات متحده همچنان بر آزادی های بی قید و شرط در این کشور اصرار دارند، آزادی که به ریخته شدن خون بسیاری از شهروندان این کشور منجر شده است.

,

با تمام این تفاسیر عده ای همچنان در حال مدح آزادی های غرب هستند و از مطلق بودن مفهوم آزادی سخن می گویند، موضوعی که به نظر می رسد تا زمانی که به نقض حقوق اولیه خود این افراد نیانجامد همچنان ادامه خواهد یافت!

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه