اخبار داغ

پیرامون ولایتمداری حضرت زینب (س)؛

اولین تجلی حضرت زینب (س) در کربلا، ولایتمداری ایشان بود

اولین تجلی حضرت زینب (س) در کربلا، ولایتمداری ایشان بود
ولایتمداری یعنی تابع امر ولی زمان خود بودن، به گونه ای که تمام اعمال و حرکات و تصمیمات فرد، مورد رضایت امام زمانش باشد. به همین خاطر بود که حضرت زینب (س)، خانه و زندگی و فرزندانش را برای انجام رسالت عظیم ولایتمداری فدا کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از قم فردا، حرف از ولایتمداری که به میان می آید، ناخودآگاه نام مبارک حضرت زینب (س) در ذهنمان نقش می بندد. چرا که ولایتمداری یکی از ویژگیهای شاخص ایشان می باشد و از آن جایی که ولایتمداری را با دل و جان درک کرده بودند، امام حسین (ع) را ولی و امام خود دانسته و از ایشان اطاعت کامل می کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا، , قم فردا،, قم فردا, قم فردا,

لذا در دوران حاضر نیز هر فردی که ادعای ولایت دوستی و ولایتمداری دارد، باید همچون این بانوی بزرگوار در زمینه ولایتمداری ثابت قدم و استوار باشد و حتی ذره ای هم در این مسیر کوتاه نیاید و به هیچ قیمتی پشت ولایت فقیه خود را خالی نکند.

,

اما متاسفانه عده ای از افراد تا تقّی به توّقی می خورد و با مشکلی مواجه می شوند، نه تنها ولایتمداری را از یاد می برند، بلکه اعتقادات خود را نیز از دست می دهند!

,

در حالی که حضرت زینب (س) تا آخرین لحظه و در سخت ترین شرایط دست از ولایتمداری خود برنداشت و بنا به فرموده امام سجاد (ع)، نه تنها نمازهای واجب، بلکه نماز شب ایشان نیز ترک نشد.

,

حضرت زینب (س) در مقام ولایتمداری به درجه ای رسیدند که با وجود اینکه معصوم نیستند، اما با اطاعت از امام حسین (ع) به عنوان ولی خدا، یعنی همان ولایتمداری، گریه کردن بر ایشان، هم تراز با اشک ریختن بر امام و ولی خداست.

,

اولین تجلی حضرت زینب (س) در کربلا، ولایتمداری ایشان بود   

, اولین تجلی حضرت زینب (س) در کربلا، ولایتمداری ایشان بود    ,

حجت الاسلام و المسلمین سید صمصام الدین قوامی امام جمعه پردیسان در گفتگو با خبرنگار قم فردا، در خصوص ولایت مداری حضرت زینب (س) اظهار داشت: اولین تجلی حضرت زینب (س) در کربلا بحث ولایت مداری ایشان است. به طوری که ایشان نه تنها خود شخصا وارد میدان شد، بلکه دو فرزند خود را نیز فدای امامش کرد.

, , قم فردا،, قم فردا, قم فردا,

وی افزود: از خودگذشتگی حضرت زینب(س) به خاطر این نیست که به برادرش علاقه داشت، بلکه به این دلیل است که ایشان به امامش وفادار بود و امامش را نباید تنها می گذاشت و هدف و برنامه مقدس امام زمانش را قبول داشت.

,

امام جمعه پردیسان ادامه داد: درواقع اصل حضور حضرت زینب (س) در آن جبهه خطرناک، به خصوص آنکه می دانست، همه شهید و خودش هم اسیر خواهد شد، چیزی جز ولایت مداری ایشان نبود.

,

وی عنوان داشت: حتی حضرت زینب (س) در صحبت های خود همیشه  لفظ امام را به کار می بردند و نمی گفتند که شما برادر مرا کشتید، بلکه می گفتند شما یک امام و جانشین پیامبر (ص) را شهید کردید.

,

قوامی تصریح کرد: همچنین سخنرانی هایی که در کوفه و شام کردند، همه و همه دال بر ولایت مداری ایشان است.

,

وی بیان داشت: لذا نگاه ما نیز باید به امام زمان خود باشد و خود را سرباز ایشان بدانیم. در حال حاضر که ایشان در غیبت به سر می برند باید همین وظیفه را نسبت به نائب بر حق ایشان که از سوی مجلس خبرگان تعیین شده اند، داریم.

,

امام جمعه پردیسان یادآور شد: زنان ما نیز موظفند همان نقشی را که بانوان حادثه کربلا در اسارت داشتند را در پیش گیرند که حضرت زینب (س) شاخص ترین آنهاست.

,

وی گفت: البته به لطف خدا با تمام حاشیه سازی هایی که می کنند، بانوان ما نه تنها خود در صحنه دفاع از انقلاب و اسلام حضور دارند، بلکه فرزندان و همسران خود را نیز در این راه و در جبهه های مقاومت فدا می کنند.

,

قوامی خاطرنشان کرد: زنان ما هر کجا که احساس کنند، ولایت نیاز به حمایت دارند، حضور به هم می رسانند و با پشتیبانی از مردان خود، از این نظام که همان امتداد نظام عاشوراست، دفاع می کنند.

,

بنابراین اگر هر انسانی حضرت زینب (س) را الگوی خود قرار دهد، حتی اگر معصوم هم نباشد، به تبعیت از ولی خدا، به بالاترین درجات دست یافته و با معصومان همنشین می گردد. چرا که ایشان هرگز بر ولی خدا پیشی نگرفت و تابع و مدافع حریم ایشان بود.

,

علاوه بر این، ایشان با وجود مصیبت ها و سختی هایی که دیدند، نه تنها زبان به شکوه نگشودند، بلکه مقابل جسارت یزید گفتند: "چیزی جز زیبایی ندیدم". لذا هر مومن ولایتمداری نیز همچون حضرت زینب (س)، باید در سختی هایی که به خاطر خدا و ولی خدا تحمل می کند، صبور بوده و زبان به شکایت نگشاید.

,

حتی زمانی که امام حسین (ع) به شهادت رسیدند و امام سجاد (ع) به مقام ولایت رسیدند، باز هم حضرت زینب (س) در تمامی امور با ایشان به عنوان امام زمان خویش مشورت کرده و بدون رضایت ایشان کاری انجام نمی دادند.

,

آری، ولایتمداری یعنی تابع امر ولی زمان خود بودن، به گونه ای که تمام اعمال و حرکات و تصمیمات فرد، مورد رضایت امام زمانش باشد. به همین خاطر بود که حضرت زینب (س)، خانه و زندگی و فرزندانش را برای انجام رسالت عظیم ولایتمداری فدا کرد.

,

ناگفته نماند که این حرکت حضرت زینب (س) در دفاع از ولی خدا، برای آن نبود که برادرش نیاز به کمک داشت و باید برای کمک به وی برمی خاست، بلکه اگر هر فرد دیگری به غیر از امام حسین (ع) نیز که برادر ایشان بودند، عهده دار مقام ولایت بود، باز هم برای دفاع از او به پا می خاست.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه