اخبار داغ

میان وعده های سرطانزا در بوفه مدارس/بی توجهی به ممنوعیت فروش خوراکی های غیر مجاز!

میان وعده های سرطانزا در بوفه مدارس/بی توجهی به ممنوعیت فروش خوراکی های غیر مجاز!
زنگ های تفریح حال و هوای بوفه های مدارس دیدنی است، گاهی میان وعده هایی در بوفه ها عرضه می شود که سلامتی دانش آموزان را تهدید می کند و توجهی به ممنوعیت فروش مواد خوراکی مضر مانند ساندویچ و چیپس نمی شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  سفیر افلاک تنها چند دقیقه به رسیدن زنگ تفریح باقی مانده است، دانش آموزان در انتظار شنیدن زنگ تفریح هستند تا با دویدن در حیاط مدرسه حال و هوایی عوض کنند، کمی آب نوشیده و میان وعده ای بخورند و زنگ دیگر کلاس را با انرژی و نشاط بیشتری آغاز کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

 

,

برخی از دانش آموزان ترجیح می دهند میان وعده های مدرسه را از منزل تهیه کنند، مثلا لقمه های نان و پنیر و یا انواع ساندویچ های تخم مرغ، میوه، و خوراکی های مفید مانند شیر را مل نمایند اما برخی از دانش آموزان به سمت استفاده از مواد خوراکی مضر مانند چیپس و پفک رفته و در زنگ تفریح از این میان وعده هایی مصرف می کنند که جز ضرر به سلامتی و سرطانزایی خاصیتی ندارند.

,

 

,

گرچه بارها و بارها کارشناسان تغذیه از خوردن صبحانه و یک میان وعده مفید صحبت کرده اند اما باز هم می بینیم دانش آموزانی بدون خوردن صبحانه منزل را ترک کرده که این امر در یادگیری آنها موثر است و ممکن است در یادگیری درسها با مشکل مواجه شوند.

,

 

,

اگر سری به بوفه های مدارس بزنیم به خوبی می بینیم که برخی از آنها انواعی از چیپس، پفک، لواشک و یا گاها ساندویچ های دست ساز فلافل و سمبوسه را به دانش آموزان عرضه می کنند و سلامتی آنها را تهدید می کنند.

,

 

,

نتیجه تصویری برای بوفه مدارس

, نتیجه تصویری برای بوفه مدارس,

 

,

بوفه هایی که شاید شرایط لازم را برای عرضه مواد خوراکی نداشته باشند اما در گوشه ای از حیاط مدرسه مواد خوراکی را در زنگ های تفریح عرضه کرده و به نظر می رسد نیاز است نظارتها بیشتر شود.

,

 

,

"حسین رازانی" مسئول بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان بروجرد در گفت و گو با سفیر افلاک گفت: از شروع مدرسه جلسه ای را با آموزش و پرورش برگزار کرده ایم که قرار شد امسال به هیچ عنوان مواد غذایی مضر مانند چیپس و پفک عرضه نشود و در بوفه ها فقط مواد خوراکی مفید عرضه شود.

,

 

,

وی اضافه کرد: عرضه هر گونه ساندویچ، فلافل، سمبوسه در بوفه مدارس ممنوع است و در صورت مشاهده موضوع به جد پیگیری می شود.

,

 

,

رازانی تعداد بوفه های مدارس شهرستان بروجرد را 145 بوفه اعلام کرد و افزود: از این تعداد بوفه مدارس 20 درصد دارای شرایط بهداشتی و با استاندارد مورد نظر اداره بهداشت همخوانی دارند و 80 درصد بوفه ها دارای شرایط بهسازی کف و دیوار هستند و در برخی از شرایط مانند نبود دستشویی، کارت تندرستی و یا الزامات دیگر مشکل دارند.

,

 

,

به گفته وی بوفه های مدارس باید دارای شرایط مورد نیاز بهداشتی از نظر فضا، کارت تندرستی، دستشویی و دیگر شرایط لازم را دارا باشند تا بتوان آنها را در لیست بوفه های بهداشتی قرار داد.

,

 

,

نتیجه تصویری برای بوفه مدارس

, نتیجه تصویری برای بوفه مدارس,

 

,

مسئول بهداشت محیط بروجرد تصریح کرد: بوفه ها موظف هستند تنها مواد خوراکی مفید و دارای انرژی را در بوفه ها عرضه کنند تا دانش آموزان با مصرف آنها انرژی لازم را دریافت کنند.

,

 

,

وی اضافه کرد: مصرف خوراکی های مضر مانند پفک، ساندویچ و دیگر خوراکی های مضر می توانند سلامتی دانش آموزان را تهدید کنند و سبب بیماری در این افراد شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه