اخبار داغ

به بهانه روز جهانی کودک؛

جای خالی هیاهوی کودکانه در خانه ها/سکوت و بی تحرکی کودکان، ارمغان فضای مجازی

جای خالی هیاهوی کودکانه در خانه ها/سکوت و بی تحرکی کودکان، ارمغان فضای مجازی
این روزها کودکان آنقدر غرق در فضای مجازی و بازیهای بی سر و صدا شده اند که گاهی یادشان می رود در اطراف آنها چه می گذرد، بازیهایی که هیاهوی کودکان را به سکوت و بی تحرکی تبدیل کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیر افلاک کمی به عقب برمی گردیم عجب روزگاری داشتیم، بازیهای کودکانه، خاله بازی، فوتبال کوچه، دوچرخه سواری، هفت سنگ و چندین بازی دیگر که دوران کودیمان را با آنها به زیبایی و هیجان سپری کردیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

 

,

گرچه امکانات آن زمان دهه شصت با الان قابل قیاس نیست اما با همان توپ پلاستیکی یا همان عروسک های ارزان قیمت و قوری و استکان بازیمان، چقدر شاد و خوشحال بودیم، چقدر پرتحرک بازی می کردیم و شاید هزاران نکته و تجریه زندگیمان را از همان دوران کودکی کسب کردیم.

,

 

,

نتیجه تصویری برای بازیهای کودکانه سنتی

, نتیجه تصویری برای بازیهای کودکانه سنتی,

 

,

اما حالا به کودکان که نگاه می کنی، می بینی آنچه وجود دارد والدین برایشان مهیا می کنند از عروسک هایی که موزیک دارند و چند کلمه می گویند تا انواعی از اسباب بازیهای خارجی با قیمیت های سرسرام آور اما کودکان چندان توجهی به آنها ندارند و دائم به دنبال بازیهایی مهیج اینترنتی هستند.

,

 

,

آری متاسفانه فضای مجای آنقدر در زندگی ها جای خود را باز کرده که گاها می بینیم برخی از کودکان شیرخواره با آهنگ هایی از گوشی موبایل و یا تصاویر کودکانه به خواب می روند.

,

 

,

هستند کودکانی که هنوز حرف زدن بلد نیستند اما به خوبی چند مرحله بازی در گوشی ها را انجام داده و بی تحرک و در سکوت در گوشه از از منزل مدام با گوشی سر و کله می زنند.

,

 

,

سکوت، دوری از پدر و مادر، منزوی بودن، خشونت تنها بخشی از ارمغان فضای مجازی است و به خوبی جای خالی کتاب های قصه کودکانه و بازیهای دسته جمعی دیده می شود.

,

 

,

نتیجه تصویری برای کودکان و فضای مجازی

, نتیجه تصویری برای کودکان و فضای مجازی,

 

,

"علیرضا رخشان" روانشناس در گفت و گو با سفیرافلاک گفت: کودکان امروز در مقایسه با کودکان دیورز کم رمق تر هستند، با ورود وسایل ارتباطی و گوشی ها و تبلت متاسفانه بسیاری از کودکان یکجا نشین شده و تحرک و هیجان کودکان زمان های گذشته را ندارند.

, سفیرافلاک,

 

,

وی اضافه کرد: سرگرم شدن کودکان در فضای مجازی سبب می شود تا از ارتباط رو در رو دور شده و این کودکان در برخوردها با مشکل مواجه شوند.

,

 

,

وی به نقش والدین اشاره کرد و افزود: اولین محیطی که کودکان در آن پرورش می یابند محیط خانه است که نیاز است پدر و مادر در محیطی صمیمی و با محبت برای پرورش کودکان تلاش کنند و در جهت کسب آگاهی بیشتر برای رشد کودکان و تربیت آنها بکوشند.

,

 

,

رخشان اظهار داشت: برخی از والدین به دلیل اشتغال چاره ای ندارند جز این که کودکان را به مهدها بسپارند و در مهدها هم نیروی متخصص بسیار اندک است در حالی که نیاز است برای رشد کودکان و شخصیت آنها نیروهای متخصص باشند تا بتوانند کودکان را در مسیر تعلیم و تربیت همراهی کنند.

,

 

,

 

,

نتیجه تصویری برای بازی کودکان در مهدها

, نتیجه تصویری برای بازی کودکان در مهدها,

 

,

به گفته وی فراهم کردن همه امکانات برای کودکان کافی نیست و نیاز است کودکان با نشاط، هیجان، بازیهای کودکانه و در محیط خانواده به بهترین شکل زندگی کنند و والدین می توانند با کاهش زمان فضای مجازی، ماهواره و یا تلویزیون ارتبط بیشتری با کودکان خود برقرار کنند.

,

 

,

این روانشناس با اشاره به تک فرزندی برخی از خانواده ها افزود: کودکان تک فرزند وابستگی شدیدی به والدین دارند و این کودکان در جامعه منزوی هستند و هر چه امکانات و شرایط برای آنها فراهم باشد اما نیاز به یک همبازی و هم صحبت دارند تا بتوانند مسئولیت ها و تجربه هایی را کسب کنند.

,

 

,

رخشان تصریح کرد: متاسفانه برخی از کانال های تلگرامی مطالبی را در راستای تربیت کودکان بدون تایید منتشر می کنند که به هیچ عنوان این مطالب تایید نمی شود و اگر والدین آگاهی و آموزش های لازم را داشته باشند و محیطی صمیمی را فراهم کنند می توانند فرزندی موفق را به جامعه تحویل دهند.

,

 

,

در ادامه "فاطمه عمادی" مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بروجرد با اشاره به هفته کودک افزود: در این هفته حدود 20 برنامه در بروجرد اجرا می شود که جشنواره نمایش عاشورایی، جشنواره کودک، ورزش و سلامت، نقاشی روی دیواراز مهمترین برنامه ای هفته هستند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه