اخبار داغ

موضع گیری شدید وزیر بهداشت در مورد سهمیه‌های دانشگاهی ایثارگران

موضع گیری شدید وزیر بهداشت در مورد سهمیه‌های دانشگاهی ایثارگران
وزیر بهداشت حذف سهمیه از دانشگاه های برتر کشور بدون تغییر در سهمیه کل را لازمه پرورش نخبگان و رسیدن به اهداف آموزشی حوزه سلامت دانست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رسانه خبری سلامت سپید پوش، دکتر‌هاشمی در مراسم تکریم و معارفه ریاست دانشگاه علوم پزشکی تهران که صبح امروز در این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به سهمیه‌های خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان در رشته‌های علوم پزشکی خواستار حذف این سهمیه‌ها از دانشگاه‌های بزرگ علوم پزشکی کشور بدون تغییر در سهمیه کل شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رسانه خبری سلامت سپید پوش,

هاشمی در این مراسم با درخشان خواندن کارنامه چهارساله دکتر جعفریان گفت: دکتر جعفریان با ۱۵ ساعت کار روزانه در این ۴ سال کارهای بزرگی را برای نظام سلامت و دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام دادند و امروز جز اجر اخروی هیچ سرمایه دیگری ندارند.

,

وزیر بهداشت در خصوص طرح تحول سلامت اظهار داشت: روز اول در کنار دیگر مسولیت‌ها طرح تحول را با وعده‌های خوب شروع کردیم، آغاز کار خوب بود ولی در ادامه مسیر بعضی از شرکا با کم لطفی ما را تنها گذاشتند که البته هنوز این کم لطفی‌ها ادامه دارد و امیدواریم با رحمت الهی در دوره جدید وعده‌ها عملی شوند و از گرفتاری‌ها سربلند بیرون آییم.

,

وی در ادامه صحبت‌های خود به گرفتاری‌های حوزه سلامت و دانشگاه علوم پزشکی تهران اشاره کرد و مدیریت دکتر جعفریان را با توجه به امکانات موجود خوب توصیف کرد؛‌هاشمی حق مداری را از خصایص حسنه جعفریان برشمرد و عنوان کرد: در دوران مدیریت دکتر جعفریان هیچ ارفاقی بر اساس توصیه و سفارش در این دانشگاه صورت نگرفت.

,

هاشمی افزود: دانشگاه‌ها در ایران شرایط خوبی ندارند و نباید دانشگاه‌های علوم پزشکی را با سایر دانشگاه‌ها مقایسه کنیم، چرا که ما علاوه بر تعلیم و تعلم، مسول سلامت و درمان مردم هم هستیم و اساتید ما به جای آموزش، بیشتر وقت خود را باید به درمان اختصاص دهند؛ نمی‌خواهم بگویم سایر دانشگاه‌ها شرایط بهتری دارند، ما متوجه واقعیت‌ها هستیم؛ در کشور ما حرف زدن و شعار دادن کار راحتی است. اما مردم هستند که در عمل قضاوت می‌کنند.

,

وزیر بهداشت در این مراسم بار دیگر بر جدایی حوزه آموزش از درمان تاکید کرد و دانشگاه‌های علوم پزشکی را میراث بزرگان و گذشتگان خواند و گفت: تولید دانش بزرگترین خدمت هر کشور است و احترام به دانشمند وظیفه دولتمردان است؛ باید از رف و شعار خارج شد و به عمل روی آورد؛ باید در دانشگاه‌ها اصل را بر آموزش گذاشت، در این صورت پژوهش هم به دنبال آن انجام خواهد شد؛ باید تمام اقدامات در جهت رفاه بیشتر مجموعه و در راستای حل مشکلات و گرفتاری‌های جامعه انجام شود.

,

وی در ادامه صحبت‌های خود با تاکید بر حذف سهمیه پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های بزرگ کشور گفت: تکریم از خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران باید به گونه‌ای دیگر باشد. احترام به این خانواده‌ها واجب است اما درست نیست که در دانشگاه‌ها فردی با رتبه ۳۰۰۰ در کنار فردی با رتبه ۸۰۰۰۰ بنشیند. دانشگاه‌های برتر کشور جای رقابت هستند و باید بهترین نخبگان کشور در این مراکز درس بخوانند، البته از این خانواده‌ها افراد زیادی در جمع نخبگان حضور دارند.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه