اخبار داغ

متخصص پوست و مو:

شست و شوی بدن را در فصل پاییز به حداقل برسانید

شست و شوی بدن را در فصل پاییز به حداقل برسانید
با سرد شدن و خشکی هوا، رطوبت پوست کم و مشکلات پوستی افزایش پیدا می کند که توصیه می شود شست و شوی بدن و موها به ویژه با آب گرم را به حداقل برسانید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آرمان زنان؛ با تغییر فصل و تاثیر بر درختان و طبیعت، فصل پاییز با بدن ما همان کاری را خواهد کرد که با درختان و برگ ها می کند؛ از این رو مراقبت از بدن به ویژه وسیع ترین ارگان بدن یعنی پوست از اهمیت بسیاری در این فصل پیدا می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

پوست وسیع ترین ارگان بدن است که شامل خون، مو، غدد و ساختار های حسی است که وظیفه دفاع از بدن و تنظیم الکترولیت، دمای بدن و انتقال حس را به عهده دارند و علاوه بر اینها، پوست و مو در زیبایی و در برقرای ارتباط شخصی و اجتماعی نقش به سزایی دارند.

,

با شروع فصل پاییز و به دنبال آن سردی و خشکی هوا و استفاده از وسایل گرمایشی مانند شوفاژ و بخاری، رطوبت طبیعی بدن کم و پوست خشک می شود که ممکن است خارش و بیماری های پوستی را به همراه داشته باشد.

,

فاطمه مختاری، متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار ما استفاده از کرم های مرطوب کننده چربی، چربی با پایه آب را توصیه و اظهار کرد: افرادی که پوست خشک دارند، باید از مرطوب کننده ها با پایه چربی که بهترین نوع آن وازلین است، استفاده و علاوه بر خشکی پوست، لب ها نیز دچار خشکی می شود که از مرطوب کننده های لب نیز باید استفاده کرد.

,

وی با اشاره به حداقل رساندن استحمام و شست و شوی دست ها گفت: به طور حتم در فصل سرما موقع حمام تمایل به آب داغ بیشتر می شود ولی این گرمای شدید آب باعث می شود چربی طبیعی و محافظ پوست از بین برود و رطوبت پوست کم شود، از این رو ترجیحا از آب ولرم استفاده و بلافاصله بعد از خشک شدن بدن که هنوز مقداری رطوبت روی بدن باقی مانده است از لوسیون و رطوبت کننده ها استفاده کنند.

,

این متخصص پوست و مو خاطرنشان کرد: استفاده از کرم ضد آفتاب تنها در تابستان باور غلطی است که در بین مردم وجود دارد، است و توصیه می شود حتما در فصل پاییز و زمستان از ضد افتاب استفاده کنند و نیم ساعت قبل از بیرون رفتن به صورت بزنند.

,

وی با اشاره به اینکه شوینده ها و صابون تفاوت چندانی با هم ندارند، گفت: صابون در کل به دلیل خاصیت قلیایی که دارد، ممکن است پوست را خشک کند و برای پوست های خشک بهتر است از پد شست و شو برای جلوگیری از خشکی پوست استفاده کنند.

,

مختاری تاکید کرد: همچنین افرادی که دچار ریزش مو هستند از شامپوهای مخصوص موهای خشک استفاده کنند و دفعات شستشوی پوست و مو باید در فصل پاییز کاهش پیدا کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه