اخبار داغ

حق کمیسیون های که سر به فلک می کشد؛

دور زدن قانون توسط بنگاه های معاملات ملکی

دور زدن قانون توسط بنگاه های معاملات ملکی
دریافت کمیسیون معامله یکی از جا افتاده‌ترین موضوعات در بنگاه‌های مشاوره املاک به شمار می‌آید که رقم آن با توجه به مصوبه صنف مشاورین املاک باید تعیین شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، دریافت کمیسیون معامله یکی از جا افتاده‌ترین موضوعات در بنگاه‌های مشاوره املاک به شمار می‌آید که رقم آن با توجه به مصوبه صنف مشاورین املاک باید تعیین شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک,

اما گویا این رقم مصوب فقط روی کاغذ مصوب شده و عملا اگر نگوییم هیچ، اکثر مشاورین املاک به آن اعتقادی ندارند و رقم های گزاف از مردم گرفته می شود.

,

یکی از شهروندان خرم آبادی در گفت و گو با سفیرافلاک از دریافت کمیسیون معامله(حق بنگاه داری) گلایه کرد و اظهار داشت: در معامله ها مبالغ بسیار زیاد گرفته می شود و در معامله ای که من داشتم از هر کدام از طرفین یک درصد از مبلغ معامله گرفته شد.

, سفیرافلاک,

 

,

مشاوران املاک

, مشاوران املاک,

 

,

وی ادامه داد: دریافت این حق کمیسیون به ویژه در لرستان که سرانه در آمدی مردم پایین است، بسیار سنگین و سرسام آور است.

,

 

,

این اعتراضات باعث شد تا به سراغ اردشیر حسینی رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک خرم آباد رفته و علت این عدم نظارت ها را جویا شدیم.

,

 

,

حسینی در گفت وگو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: نرخ کمیسیون معامله املاک برای قراردادهای تا سقف 30 میلیون تومان، یک درصد است که هر کدام از طرفین معامله باید نیم درصد آن را پرداخت کنند.

, سفیرافلاک,

 

,

بنگاه های معاملات ملکی

, بنگاه های معاملات ملکی,

 

,

وی ادامه داد: در قراردادهای با مبلغ بالای 30 میلیون تومان کمیسیون معامله نیم درصد است که هر کدام از طرفین 0.25 درصد آن را پرداخت می کنند.

,

 

,

حسینی افزود: چنانچه مشاور املاکی بیشتر از این مبلغ را از مشتریان خود دریافت کند، مشتری می تواند با در دست داشتن قولنامه به اتحادیه املاک یا بازرسی اتاق اصناف و یا سازمان صنعت، معدن و تجارت مراجعه کرده و طرح شکایت کنند.

,

 

,

مشاوره املاک

, مشاوره املاک,

رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک خرم آباد به نرخ جدید کمیسیون معامله مشاورین املاک کرد و یادآور شد: البته نرخ های کمیسیون معامله تغییر کرده که نرخ نامه جدید طی دو هفته آینده به مشاورین املاک ابلاغ خواهد شد و حق کمیسیون برای تمام معامله ها یک درصد خواهد بود.

,

وی ادامه داد: تا ابلاغ نرخ جدید هیچ مشاور املاکی حق اخذ کمیسیون با این نرخ را نداشته و باید طبق نرخ قدیم دریافت کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه