اخبار داغ

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم:

بانک های عامل در پرداخت وام اشتغال کمیته امداد همکاری کنند/ خریداری 70مسکن برای مدجویان با کمک های مردمی

بانک های عامل در پرداخت وام اشتغال کمیته امداد همکاری کنند/ خریداری 70مسکن برای مدجویان با کمک های مردمی
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم با اشاره به اینکه تاکنون برای مددجویان 70 مسکن خریداری شده است، گفت: بانک های عامل در پرداخت وام اشتغال برای افراد تحت پوشش کمیته امداد همکاری کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اکبر میرشکار در گفتگو با قم فردا، با موضوع عملکرد شش ماه نخست امسال و جشن عاطفه ها با اشاره به اینکه کمیته امداد یک نهاد مردمی است، گفت: تکیه گاه کمیته امداد امام خمینی(ره) مردم می باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, , قم فردا، , قم فردا،, قم فردا, قم فردا,

وی ادامه داد: امروز با توجه به مشکلات اقتصادی موجود در جامعه، ورودی ها کمیته امداد هر روز بیشتر می شود و علاقمندان بیشتری خواستار استفاده از خدمات کمیته امداد هستند.

,

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم افزود: در 6ماهه امسال خدمات خوبی در چارچوب ضوابط و کمک های مردمی و اعتبارات دولتی ارائه شده است.

,

وی در ادامه اضافه کرد: مشارکت های مردمی در 6ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته 10درصد رشد داشته است که مجموع جمع کمک ها در 6ماه نخست امسال نزدیک به 17 میلیارد تومان  است.

,

میرشکار با اشاره به اینکه این مقدار وجه در مقاطع و در قالب های مختلفی دریافت شده است، بیان داشت: با اشاره به وجه جمع آوری شده از صندوق صدقات منازل و معابر نزدیک 5 میلیارد تومان می باشدکه سرانه هر نفر قمی 3856تومان می باشد که این نرم دو برابر کشور می باشد.

,

وی افزود: در طرح اکرام ایتام و محسنین 4میلیارد و 100میلیون تومان، در جمع آوری زکات 700 میلیون تومان، جشن عاطفه ها 2میلیارد و 600 میلیون تومان  و کمک های  ویژه 4 میلیارد و 400 میلیون تومان میزان کمک های مردم به نیازمندان کمیته امداد می باشد.

,

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه هر چه میزان کمک ها بیشتر باشد خدمات هم بیشتر می شود، گفت: قبل از شروع سال تحصیلی به هر دانش آموز و دانشجوی تحت نظر کمیته 150 تا 200هزار تومان برای خرید لوازم موردنیاز تحصیل واریز شد که این کمک در کشور بی سابقه می باشد.

,

وی عنوان کرد: در 6 ماهه اول امسال بیش از 5میلیارد تومان بابت درمان افراد تحت پوشش هزینه شده است؛362 نفر دختر تحت حمایت کمیته امداد در 6ماهه اول امسال ازدواج کرده اند که به ازای هر دختر 3میلیون تومان و هر دختر یتیم 5میلیون تومان وام پرداخت شده است.

,

میرشکار با اشاره به وام های ارائه شده ، تاکید کرد: 1527 مورد وام از صندوق قرض الحسنه کمیته امداد به نیازمندان پرداخت شده است که نسبت به سال گذشته 7درصد از نظر تعداد و 92 درصد از نظر عدد رشد داشته است و تاکنون هم 700 نفر  در نوبت دریافت قرار دارند.

,

وی ادامه داد: تاکنون از طریق منابع دولتی 700نفر به مشهد مقدس و 300 نفر به کربلا در طرح اردوهای زیارتی اعزام شده اند و 4870 نفر نیز از سایر استان ها که تاکنون به زیارت حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران مشرف نشده اند در قم به مدت 3روز میزبان آنها بودیم که اکثر روستایی بودند.

,

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به بخش مسکن، تصریح کرد: تاکنون 70 مسکن برای مددجویان خریداری شده است که برای مسکن هر مدد جو 40 میلیون تومان بلاعوض پرداخت شده است که 75درصد این منابع از منابع مردمی می باشد.

,

وی خاطرنشان کرد:250 واحد مسکونی مددجویان نیاز به تعمیرات داشت که از طریق منابع مردمی انجام گرفت .

,

میرشکار با اشاره به وام های اشتغال، گفت:در سال 96 برای وام اشتغال استان قم 28میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شد که از 15 تیر تا کنون 930 نفر شناسایی و به پرونده کامل به بانک های عامل معرفی شده اند که 306 نفر تاکنون توانسته اند وام دریافت کنند.

,

وی افزود:برخی بانک ها به دلایل مختلفی به مددجویان وام نمی دهند در حالی که ما پرونده کامل شده را به بانک می فرستیم که اگر بانک ها همکاری لازم را انجام دهند با می توانیم 2هزار نفر را برای دریافت وام اشتغال به بانک معرفی کنیم.

,

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه بیشترین مراجعات به بانک ملی می باشد، بیان داشت:از طریق دفاتر کاریابی هم برای 134 نفر اشتغال ایجاد شده است که کمیته امداد بیمه این افراد را در یکسال اول صددرصد و در سال دوم پنجاه درصد حق بیمه را پرداخت می کند.

,

وی یادآور شد:تاکنون از صندق قرض الحسنه کمیته امداد به 189 نفر وام اشتغال پرداخت شده است.

,

میرشکار با اشاره به اینکه در جشن عاطفه های سال گذشته از مدارس 140 میلیون تومان جمع آوری شده است، بیان داشت: در چند روز آینده مرحله دوم جشن عاطفه ها شروع خواهد شد که در این مرحله در مدارس پاکت هایی را در اختیار دانش آموزان قرار می دهیم که این کمک ها با مدیریت مدیر مدرسه در همان مدرسه به نیازمندان پرداخت خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه