اخبار داغ

مسئول واحد بیماری های واگیردار شبکه بهداشت بروجرد:

شیوع شپش در مدارس کمتر از سال گذشته است/ ضرورت رعایت بهداشت فردی

شیوع شپش در مدارس کمتر از سال گذشته است/ ضرورت رعایت بهداشت فردی
مسئول واحد بیماری های واگیردار شبکه بهداشت بروجرد گفت: شیوع شپش در مدارس امسال نسبت به سال گذشته کمتر شده اما رعایت بهداشت فردی در مدارس برای پیشگیری ضروری است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیر افلاک "شهرام ممدوحی" مسئول واحد بیماریهای واگیردار شبکه بهداشت بروجرد گفت: همه ساله شیوع شپس سر با آغاز فصل مدرسه افزایش می یابد اما جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد چرا که تا کنون شیوع شپش در مدارس کمتر از سال گذشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

 

,

وی اضافه کرد: با سرد شدن هوا شیوع شپش تشدید می شود و به سرعت و راحتی از فردی به فرد دیگر منتقل می شود که تنها رعایت کردن چند نکته می تواند از شیوع شپش جلوگیری کند.

,

 

,

ممدوحی رعایت بهداشت فردی را برای دانش آموزان ضروری دانست و افزود: شیوع شپش بیشتر در مدارس دخترانه ابتدایی مشاهده می شود که به دانش آموزان توصیه می شود در مدرسه به هیچ عنوان از وسایل شخصی دیگران استفاده نکنند چرا که در صورتی که فردی شپش داشته باشد به سرعت به فرد دیگر منتقل می شود.

,

 

,

به گفته وی به همه دانش آموزان و خانواده ها توصیه می شود در صورت مشاهده خارش سر و یا دانه های سفید در موها سریعا به پایگاه های سلامت مراجعه کنند تا مورد معاینه قرار بگیرند و دارو و شامپوی رایگان در اختیار آنها قرار داده شود.

,

 

,

مسئول واحد بیماریهای واگیردار شبکه بهداشت بروجرد تصریح کرد: مربیان بهداشت مدارس می توانند در مدارس چند وقت یکبار اقدام به بررسی موهای دانش آموزان کنند تا در صورت مشاهده سریعا برای درمان اقدام و شیوع کمتر شود.

,

 

,

وی با اشاره به این که جای نگرانی برای شپش در بین دانش آموزان وجود ندارد افزود: خانواده نگران نباشند و این عارضه با مصرف شامپو سریعا برطرف می شود اما توصیه می شود در صورت مشاهده شپش و اقدام برای درمان حتما از سرکه برای شستشوی  موها استفاده شود چرا که سرکه پایه رِشک را شُل می کند و این عارضه سریعا درمان می شود.

,

 

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه