اخبار داغ

از بیمارسنگ کلیه ای تا فوت مشکوک همسر قاضی در لرستان؛

آژیر شکست طرح تحول سلامت دولت در لرستان به صدا درآمد/ موج استعفا در بیمارستان عشایر خرم آباد آغاز شد

آژیر شکست طرح تحول سلامت دولت در لرستان به صدا درآمد/ موج استعفا در بیمارستان عشایر خرم آباد آغاز شد
بیمارستان عشایر خرم آباد از جمله بیمارستان های جنرال و پر تردد لرستان که در طول شبانه روز بیشترین مراجعات را دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیر افلاک، نام عشایر از قدیم الایام در لرستان مطرح بوده به طوری که رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس هم از این بیمارستان وسختی های درمان خاطرات زیادی را به یاد دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

 

,

با گذشت بیش از 30سال از انقلاب اسلامی ،امکانات ونیروی انسانی موجود این بیمارستان در مقابل حجم زیاد مراجعه کننده و بیمار تداعی گر همان روزهای دوران دفاع مقدصس است.

,

 

,

این بیمارستان تنها مرکز درمانی که در قبال هر گونه تصادفی در هر نقطه استان پذیرای مصدومین می باشد ولی به نظر می رسد هر چه روبه جلوتر می رویم با افزایش میزان بیماری ها وتصادفات در استان،بیمارستان عشایر دیگر در این فضا جوابگوی نیاز مراجعه کنندگان نیست.

,

 

,

در طول شبانه روز آمبولانس های بیمارستان های شهرهای مختلف لرستان برای اعزام بیماران سکته ای ،تصادفات و کلیویی عازم این بیمارستان جنرال هستند.

,

 

,

محوطه های این بیمارستان مللو از همراهان بیمارانی که مکانی به عنوان هتلینگ بیمارستان برای استراحت آنها وجود ندارد.

,

 

,

این حجم بیمار وعدم جوابگویی مناسب امکانات باعث شده تا ناخودآگاه حواشی تلخی برای درمان برخی از بیماران به وجود آید.

,

 

,

بیمار رسانه ای این روزهای بیمارستان عشایر که به دلیل سنگ کلیه در بیمارستان عشایر خرم آباد بستری شده و هم اکنون باگذشت40روز از بستری،وضعیت این بیمار به بهبودی ختم نشده وسنگ همچنان در کلیه بیمار وجود دارد شاهکار درمانی این بیمارستان باید ذکر کرد.

,

 

,

اخیرا هم همسر یکی از قضات لرستان به صورت مشکوک در این بیمارستان فوت کرده و این موضوع در فضای مجازی این موضوع به اشکال مختلف انعکاس پیدا کرد.

,

 

,

با توجه به حواشی متعددی که در بیمارستان عشایر خرم آباد وجود دارد به نظر می رسد با افزایش تعداد بیماران و اتفاقات تلخی که در این بیمارستان رخ می دهد انگیزه کادر درمان هم در  این میان علی رغم دلسوزی و تلاش هایی که دارند برای کار کمتر شده است.

,

 

,

در این میان کادر درمانی بیمارستان هم نیز به حق دغدغه هایی دارند که در تجمعات مختلف سعی دارند این مطالبات خویش را به گوش مسئولان برسانند تجمع اخیر فعالان نظام سلامت لرستان در درب دانشگاه علوم پزشکی و استانداری یکی از نمونه های دغدغه مندی این قشر زحمتکش می باشد.

,

 

,

طرح قاصدک جاده مایوس کننده ای برای کادر درمانی که به ناکجا آباد ختم می شود،کارانه واضافه کاری که قبلا از درآمد جاری بیمارستان ها پرداخت می شد و همه از پرداخت به موقع راضی بودند حالا با اجرای طرح تحول سلامت و طرح قاصدک،پرداخت ها به صورت متمرکز به وزارت بهداشت واگذار شد و حالا کادر درمانی با گذشت بیش از ۱۰ماه هنوز کارانه و اضافه کار دریافت نکرده اند و این مسئله باعث نارضایتی شده به طوری که چند روزی متخصصین بیهوشی بیمارستان به حالت اعتراض دست از کار کشیدند.    

,

 

,

یک منبع آگاه در گفتگو با بیان روز گفت:در یک بخش بیش از ۳هزار نفر خدمت رسانی شده،قبل از طرح تحول سلامت با همان امکانات ۱۵۰۰نفر خدمت دادیم الان با طرح تحول سلامت و همان امکانات بیش از ۳هزار نفر خدمت رسانی می کنیم.

,

 

,

وی بیان کرد:قبل از اجرای طرح تحول سلامت،تعداد تخت ما در قبال تعداد مراجعه کننده به میزان مشخصی بوده ولی حالا پس از اجرای طرح تحول سلامت بر میزان مراجعه کنندگان چند برابر افزایش یافته ولی در امکانات تغییری حاصل نشده است.   

,

 

,

حواشی پر رنگ سلامت در لرستان که زاییده طرح تحول سلامت باعث شده دکتر محمودی رئیس بیمارستان عشایر خرم آباد در سه ماهه اول امسال به عنوان اعتراض سرکار حاضر نشده است.   

,

 

,

حالا شنیده می شود برخی از مسئولان بخش های این بیمارستان چند بار تقاضای استعفا داده ولی به دلیل نبود نیرو موافقت نشده است.

,

 

,

به نظر می رسد دولت بایستی در کمترین مدت زمانی نسبت به رفع معایب طرح تحول سلامت و پرداخت طلب افرادی که در نظام سلامت مشغول به خدمت هستند باید اقدام کنند تا شاهد اتفاقات تلخ تری در حوزه سلامت مردم که مهم می باشد،نباشیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه