اخبار داغ

مسئولان ساماندهی، وضعیت فرهنگی قم را در اولویت قرار دهند

مسئولان ساماندهی، وضعیت فرهنگی قم را در اولویت قرار دهند
عدم توجه مسئولان فرهنگی به نمادهای غربی در شهر کریمه اهل بیت(س) و بیداری دشمنان در به نتیجه رسیدن برنامه هایشان در راستای تغییر شکل اسلامی قم، جای تأسف بسیار دارد و تا زمانی که این وضعیت ادامه داشته باشد روز به روز شاهد اتفاقات فرهنگی نابسامانی خواهیم بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سایت قم فردا، امام خمینی (ره) از شهر قم به عنوان حرم اهل بیت (ع)، مرکز علم و تقوا نام می بردند و به عنوان پایگاه اجتهاد و عدالت معرفی می کردند که البته اکنون نیز به برکت وجود حوزه های علمیه و موسسات علمی و حوزوی در عرصه فقه و اجتهاد پیشتاز در جهان اسلام است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا، , قم فردا،, قم فردا, قم فردا,

رهبر معظم انقلاب فرمودند: شهر قم همواره به عنوان یک شهر وابسته به اهل بیت (ع) شناخته شده است و من شهر دیگری را با این خصوصیات سراغ ندارم.

,

مردم شهرهای مختلف کشور نیز از دیر باز با شنیدن نام شهر قم ، نمادی از فرهنگ اصیل اسلامی را در ذهن تداعی می کنند و همواره حرمت خاصی برای شهر قم به برکت وجود بارگاه کریمه اهل بیت(س) ، امام زادگان و مسجد مقدس جمکران قائل هستند.

,

شهر مقدس قم از گذشته تا به امروز پایگاه فقاهت و کانون اصلی تربیت و پرورش علما و شخصیت های بزرگ شیعه بوده است که ارزش این دیار را دو چندان می کند.

,

حال آن که در سال های اخیر جولان بدحجابی، نمادهای غربی، آمار بالای طلاق و بسیاری از فرهنگ های وارده به این شهر، منجر به تغییر دادن شکل اسلامی آن شده است که حتی صدای این تغییر در روزنامه های خارجی هم به گوش می رسد.

,

چندی قبل روزنامه " لس آنجلس تایمز آمریکا " درباره وضعیت فرهنگی شهر قم نوشت: شهر قم زمانی نمادی برای بی توجهی به مظاهر غرب تلقی می شد و اکنون به مرور در حال تغییر کردن است به گونه ای که خروجی بزرگترین پارکینگ شهری قم که همجوار با حرم حضرت معصومه(س) است بازارچه ای است که در آنجا انواع تولیدات دیزنی و باربی را می توان تهیه کرد.

,

, ,

موضوع شادمانی روزنامه های خارجی از تغییر شکل اسلامی شهر قم و پیدایش نمادهای غربی در این شهر به قدری دردناک بود که واکنش برخی مردم و دلسوزان دینی را در بی توجهی مسئولین فرهنگی در قم را به دنبال دارد.

,

حجت الاسلام ذوالنور در گفتگو با خبرنگار قم فردا، ضمن تأیید نقد وارد بر نظارت مسئولین فرهنگی در قم اظهار داشت: متأسفانه نظارت جدی در خصوص وضعیت نابسامان فرهنگی شهر قم صورت نمی گیرد.

, قم فردا،, قم فردا،, قم فردا, قم فردا,

وی افزود: برخورد با وضعیت نامناسب فرهنگی و جلوگیری از عواملی که نمادها و راه های ترویج فرهنگ غربی در قم می باشند جزء مصادیق امر به معروف و نهی از منکر است.

,

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با ابراز تأسف از کم کاری مسئولین فرهنگی در قم بیان داشت: متأسفانه مسئولین ذی ربط نسبت به مسائل فرهنگی در قم همتی که باید در خور این کار باشد را تا کنون انجام نداده اند و بنده در برخی از جلسات این اعتراضات را مطرح کرده ام و همچنان این موضوعات اعتراضی را ادامه خواهم داد.

,

وی عروسک باربی را در ظاهر یک اسباب بازی مورد علاقه کودکان دانست و افزود: حدود دو هزار نقش برای عروسک باری در دنیا تعریف شده و در همه این دو هزار نقش به عنوان عروسک ساخته شده است که تنها برای انتقال فرهنگ غلط به جوامع غیر غربی برنامه ریزی شده است.

,

حجت الاسلام ذوالنور بیان داشت: متأسفانه خمیر مایه ذهنی بچه ها با نقش های فرهنگی که در عروسک باربی نمایش داده می شود شکل می گیرد که با سنت های دینی و ملی مردم ایران سازگاری ندارد.

,

وی با تأکید بر این که مسئولین نباید ساده لوحانه از مسائل فرهنگی عبور کنند، گفت: بر حسب وظایف خود از فضای جلسات خصوصی، رسانه ای و تریبون های عمومی که در اختیار دارم اعتراض خود را نسبت به این مسائل اعلام می کنم تا به مدد الهی، تلاش مسئولین و با مطالبه مردم ، اهل درد دین و غیرت دینی مسئولین ذی ربط به وظایفی که بر عهده دارند جامه عمل بپوشانند.

,

, ,

مریم معین الاسلام در گفتگو با خبرنگار قم فردا، با ابراز تأسف از بی توجهی مسئولین فرهنگی که نمی خواهند نمادهای غربی موجود در شهر مقدس قم را ببینند، اظهار داشت: همه مسئولین اوضاع فرهنگی قم را بسیار مطلوب تصور می کنند و تا زمانی که به شرایط موجود با دید مثبت نگاه کنند طبیعی است که برای حل آن هیچ اقدامی انجام ندهند.

, قم فردا،, قم فردا،, قم فردا, قم فردا,

وی اضافه کرد: متاسفانه وضعیت فرهنگی موجود در قم بسیار نابسمان است و تا زمانی که مسئولین احساس خطر نکنند و به صورت جدی به مسئله وارد نشوند نه تنها مشکلی حل نخواهد شد بلکه روز به روز شرایط بدتر از آنچه که هستیم را شاهد خواهیم بود.

,

کارشناس مسئل دینی با بیان این که دشمن سرمایه گزاری زیاد و برنامه ریزی دقیقی در زمینه تغییرات شکل اسلامی کشور و به خصوص شهر قم تاکنون انجام داده است، گفت: اگر امروز دشمن در روزنامه های خود با افتخار و صدای بلند از تغییر شکل اسلامی شهر قم مطلب می نویسد به این معنی نیست که آن ها نگران وضعیت موجود هستند بلکه دشمنان از موفقیت خود در به نتیجه رسیدن برنامه هایشان به ما خبر می دهند.

,

وی وضعیت حجاب در قم را بسیار اسفناک مطرح کرد و افزود: قم به عنوان مرکز دین و پایگاه دین داری مردم، دستخوش تغییرات توسط دشمن شده است و دشمن به دنبال موفقیت بسیار بزرگ خود در اعمال تغییرات بر روی این شهر در پوست خود نمی گنجد.

,

با این تفاسیر با توجه به دغدغه برخی مسئولین در سطح شهر قم، روحانیون و انقلابیون دلسوز این نظام، امیدواریم با همت مضاعف مسئولین فرهنگی و کمک مردم ولایتمدار قم هر چه زودتر شاهد براندازی فرهنگ و نماد غربی در شهر مقدس قم باشیم تا بدین وسیله نقشه های شوم دشمنان در براندازی نظام و تغییر شکل اسلامی شهر کریمه اهل بیت (س) را نقش برآب کنیم.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه