اخبار داغ

صدور مجوز فعالیت ۱۴۰۰ موکب در ایام اربعین

صدور مجوز فعالیت ۱۴۰۰ موکب در ایام اربعین
رئیس کمیته مشارکتهای مردمی ستاد مرکزی اربعین حسینی با بیان اینکه تاکنون یک هزار و ۵۰۰ موکب ایرانی برای اربعین ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: موکبها کاملا مردمی هستند و یک هزار و ۴۰۰ موکب تاکنون شناسنامه دار شده‌اند و مجوزها صادر شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران پویا؛ حسن پلارک درباره اقدامات لازم برای گرفتن ویزای اربعین حسینی اظهار کرد: ستاد اربعین وظایفی را مشخص کرده است و ویزا از الزامات و نیازهای ضروری زائران محسوب می‌شود که هم حاکمیت عراق و هم کشور ایران بر آن تاکید دارند بنابراین توصیه می‌شود که هیچ کس بدون ویزا از مرزها عبور نکند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


وی با بیان اینکه سامانه سماح سامانه اربعین حسینی است، تصریح کرد: امسال چهار مرکز کنسولی عراق در شهرهای اهواز، تهران، کرمانشاه و مشهد به همراه 12 دفتر فرعی در شهرهای بزرگ برای ارائه ویزا و تسهیل امور زائران اربعین وجود دارد.

رئیس کمیته مشارکتهای مردمی ستاد مرکزی اربعین حسینی ادامه داد: همه زائران باید در سامانه سماح ثبت‌نام  کنند و قیمت ویزا مانند سال قبل همان 40 دلار در نظر گرفته شده و افزایش نیافته است؛ نرخ بیمه و خدمات به هلال احمر نیز 25 هزار تومان تعیین شده  که همه آنها باید جمعاً باید پرداخت شود.

 پلارک در ادامه درباره آمار زوار اربعین گفت: در سال قبل دو میلیون و 600 هزار نفر زائر داشتیم امسال این تعداد را به سه میلیون نفر ارتقا داده‌ایم؛ در بخش اسکان و موکب در قالب دوازده قرارگاه خدماتی، در مرزهای چزابه، مهران و خسروی و استانهای منتهی به مرز خدمات رسانی می‌کنند.

وی ادامه داد: در کربلا، نجف اشرف، در مسیر کربلا و کاظمین، مقبره طفلان مسلم و .. نیز در داخل خاک عراق خدمات رسانی انجام خواهد شد و برنامه‌ریزیهای لازم انجام گرفته است.

رئیس کمیته مشارکتهای مردمی ستاد مرکزی اربعین حسینی افزود:امسال مدت ویزا سه ماهه است و زائران می‌توانند یک ماه در عراق بمانند.

پلارک درباره نحوه خدمات رسانی اظهار کرد: خدمات موکبهای ایرانی از 5 صفر تا 25 صفر خواهد بود که مدت بیست روز خدمات‌رسانی انجام خواهد شد؛ در واقع خدمات‌رسانی به‌وسیله خود مردم و در موکبها انجام خواهد شد.

وی تاکید کرد: میزبان اصلی در داخل عراق خود مردم عراق هستند و ما میهمان هستیم که به کمک میزبان می رویم؛ مردم، تشکل ها، سازمانها و هیئتها در خدمات رسانی کمک می‌کنند.

رئیس کمیته مشارکتهای مردمی ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: امسال 15 هزار موکب ایرانی برای ثبت‌نام کرده‌اند و پروانه برای غالب  آنها صادر شده است که نحوه تعیین تکلیف و وظایف آنها مشخص شده است.

پلارک افزود: موکبها با کمکهای مردم کار خود را آغاز می‌کنند و وظیفه ما آموزش و شرح وظایف است.

وی توضیح داد: با هماهنگی با عراق به موکبها مجوز داده می‌شود و کار انتقال نیز انجام می‌شود؛ در عراق نقاطی که باید خدمات رسانی شود مشخص می‌شود و مدیریت خواهد شد تا موکبها مستقر شوند.

رئیس کمیته مشارکت های مردمی ستاد اربعین هم در ادامه درباره خدمات‌رسانی موکبها گفت: موکبهای ما امسال هم رشد کیفی داشته هم رشد کمی یافته‌اند.

پلارک تصریح کرد: موکبها در بخشهای مختلف مثل نظافت، فنی، واکس زدن، کمک به حمل بار زورا...خدمات‌رسانی می‌کنند؛ سال قبل در خیلی از استانها موکبها منتظر مهمانهای استانهای خود بودند و اجازه استفاده به زائران دیگر را نمی‌دادند که امسال آموزشهای لازم داده شده که موکبها از همه زائران پذیرایی کنند.

وی افزود: در زمینه تجهیزات ایمنی مثل ماشینهای آتش نشانی نیز تمهیداتی اندیشیده شده است؛ حدود 15 هزار نفر خادم موکب داری امسال حضور می‌یابند که با عنایت مقامات عراقی و سفیر عراق در ایران ویزای رایگان برای آنها ارائه می‌دهیم.

رئیس کمیته مشارکتهای مردمی ستاد مرکزی اربعین حسینی تاکید کرد: موکبها کاملا مردمی هستند و یک هزار و 400 موکب تاکنون شناسنامه دار شده‌اند و  مجوزها صادر شده است.

پلارک گفت: موکبها مشخص شده‌اند و نظارت لازم انجام می‌گیرد؛ از صدا و سیما نیز درخواست داریم  همکاری کند چون در شبکه سراسری یک شماره ستاد اربعین داده شده است.

وی تاکید کرد: در کربلا عمده موکبها در داخل کربلا و نجف اشرف است؛ درخواست ما از مردم مدیریت سفر است و اینکه وسایل شخصی و امکانات اولیه حتی دارو به همراه داشته باشند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه