اخبار داغ

جزییات تولید 100 سریال صداوسیما برای تلویزیون

جزییات تولید 100 سریال صداوسیما برای تلویزیون
کارگردانان مطرح سینما و تلویزیون هرکدام مشغول مراحل مختلف نگارش، تولید یا پس از تولید سریال‌های جذاب تلویزیونی هستند و می‌توان این مقطع را مقطعی طلایی برای معاونت سیما توصیف کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین کرمی رئیس مرکز امور نمایشی معاونت سیما با بیان این مطلب افزود: هم اکنون حدود 41 سریال در مراحل تولید و پس از تولید قرار دارند و 50 تا 60 سریال مراحل نگارش را می‌گذرانند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با اشاره به مراحل نگارش سریال سلمان فارسی به نویسندگی و کارگردانی داوود میرباقری گفت: این سریال که برای 40 قسمت طراحی شده هم اکنون نگارش و بازنویسی 20 قسمت ابتدایی آن به پایان رسیده است و میرباقری مشغول نهایی کردن متن 20 قسمت دوم این سریال مهم تاریخی است. وی با اشاره به اتمام تولید سریال «پایتخت 5» تصریح کرد: هم‌اکنون دو سریال عید ما یعنی «پایتخت 5» و «آرماندو» به پایان تولید رسیده است و مشغول مراحل نهایی هستند.

,

رئیس مرکز امور نمایشی سیما با بیان اینکه محمدحسین لطیفی سریال «سر دلبران» را که از سریال‌های رمضانی سال آینده هست ، می‌سازد گفت: این سریال رمضانی هم تقریباً مراحل پایانی خود را می‌گذراند و امیدوارم لطیفی با این سریال خاطره خوش سریال رمضانی «صاحبدلان» را زنده کند. او به ساخت سریال «از یاد رفته» با کارگردانی بهرام بهرامیان اشاره کرد و افزود: این سریال با دقت و وسواس فراوان مراحل مختلف خود را پشت سر می‌گذارد و ما با توجه به قصه این سریال که مربوط به تاریخ و ریشه‌های انقلاب اسلامی است امیدواریم مورد توجه مخاطبان مان واقع شود.

,

وی از ساخت سریال «نفوذ» به کارگردانی جواد شمقدری خبر داد و گفت: این سریال زوایای گوناگون زمینه‌ها و جهات مختلف نفوذ آمریکا در ایران و دخالت‌های آن در مقدرات ایران را که منجر به تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام شد روایت می‌کند . این سریال نیز احتمالاً سی قسمت خواهد بود. او همچنین به نگارش سریالی به کارگردانی رضا میرکریمی اشاره کرد و گفت: این سریال به روابط عاطفی در یک خانواده در اواخر دوره قاجار و آغار دوره سلطنت پهلوی می‌پردازد و در 50 تا 60 قسمت طراحی شده است.

,

کرمی افزود: میرکریمی هم اکنون در حال بازنویسی متن و تعیین لوکیشن‌های این سریال در شهرهای قزوین، زنجان و سمنان است و این از آن سریال‌هایی است که ما بسیار به آن امیدواریم. رئیس مرکز امور نمایشی سیما از بازگشت حسن فتحی به تلویزیون بعد از مدت‌ها خبر داد و گفت: حسن فتحی قرار است کار نگارش سریالی درخصوص هفت پهلوان از قومیت‌های مختلف ایران را به زودی شروع کند و این سریال نقطه بازگشت دوباره او به تلویزیون خواهد بود.

,

 کرمی در مورد پروژه  مجتبی راعی نیز اضافه کرد: نقد نظام پهلوی در برخورد با قومیت‌های ایرانی و رنج‌ها و مقاومت‌های آنها در برابر این مظالم مضمون اصلی سریال راعی است که به خوبی نگارش یافته و آماده تولید می‌شود. او در ادامه گفت: پروژه عیاری نیز قصه جذابی در فضای اقتصاد مقاومتی و مناسبات اجتماعی است که در دست تصویربرداری است.

,

او در پایان افزود: این افرادی که من اسم بردم تنها بخشی کوچک از هنرمندان اثرگذاری هستند که در عرصه سریالهای نمایشی با ما همکاری می‌کنند و امیدواریم با تامین منابع مالی بتوانیم هم این کارها را به سرانجام برسانیم و هم کارهای بزرگتر و تاثیرگذارتری را برای مردم تولید کنیم.

,

رییس مرکز امورنمایشی سیما به تاثیرگذاری تولید کارهای نمایشی فاخر در عرصه فرهنگ کشور اشاره و تاکید کرد : دولت کمک و تامین مالی این طرح های بزرگ را فقط کمک به صداو سیما نبیند بلکه آن را کمک به فرهنگ و فضای فرهنگی کشور بداند که امروز با تهدیدات فراوان در جبهه جنگ نرم مواجه است.

,

روابط عمومی رسانه ملی در آینده در خصوص یکصد طرح نمایشی سیما با برنامه ای مدون با همکاری خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مختلف اطلاع رسانی دقیقی را برای مخاطبان علاقه مند ارائه خواهد کرد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه