اخبار داغ

هنرمند شهمیرزادی مطرح کرد:

ساخت محراب حرم حضرت ابوالفضل (ع) با هزینه شخصی/ نصب محراب قبل از اربعین

ساخت محراب حرم حضرت ابوالفضل (ع) با هزینه شخصی/ نصب محراب قبل از اربعین
هنرمند جوان شهمیرزادی گفت: ساخت محراب حرم حضرت ابوالفضل (ع) در مدت زمان چهار ماه و با 300 میلیون ریال هزینه شخصی انجام شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از نیزوا، آیین رونمایی از محراب حرم حضرت ابوالفضل العباس (ع) و تجلیل از خادمان محرم با حضور مسئولین شهرستان مهدیشهر و بخش شهمیرزاد و مردم و عزاداران حسینی در میدان امام خمینی شهمیرزاد برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

محراب حرم حضرت ابوالفضل العباس(ع) اثر منبت و معرق کاری است که به دستان هنرمند جوان، سید طارق هاشمی از اهالی روستای چاشم بخش شهمیرزاد ساخته شده است.  

,

قرار است این محراب قبل از اربعین به کربلا منتقل و در حرم حضرت ابوالفضل العباس(ع) نصب شود.

,

سید طارق هاشمی سازنده محراب حرم حضرت ابوالفضل العباس(ع) در گفتگو با خبرنگار نیزوا، هدف از ساخت این محراب را عشق و ارادت به حضرت ابوالفضل(ع) دانست و گفت: برای ساخت محراب با هزینه ای بالغ بر 300 میلیون ریال هزینه کردم.

,

وی با بیان اینکه حدود 4 ماه برای ساخت این محراب زمان صرف شده است، افزود: ارتفاع محراب 4 متر و عرض آن نیز 3متر و 20 سانتی متر می باشد و حدود یک تن نیز وزن دارد.  

,

سازنده محراب حرم حضرت ابوالفضل العباس(ع)  تصریح کرد: نقوشی که بر روی این محراب طراحی شده خط های اسلیمی است و با معرق نیز سوره قدر و به پیشنهاد تولیت حرم حضرت ابوالفضل (ع)  آیه 31 سوره آل عمران هم بر این محراب کار شده است.

,

هاشمی با بیان اینکه برای حمل و نقل و جابجایی بهتر، این محراب به صورت 7 تکه ساخته شده است، تاکید کرد: محراب بعد از رونمایی در شهمیرزاد و برخی نقاط دیگر کشور، به کربلا معلی منتقل و در حرم حضرت عباس(ع) نصب می شود.  

,

وی همچنین از رونمایی محراب حرم حضرت ابوالفضل العباس(ع)  در حوزه هنری استان سمنان خبر داد و اضافه کرد: این محراب 22 مهرماه در حوزه هنری سمنان رونمایی خواهد شد و به مدت چند روز در معرض دید عموم مردم قرار داده می شود.

,

سازنده محراب حرم حضرت ابوالفضل العباس(ع) با توجه به اینکه این محراب باید قبل از اربعین به کربلا منتقل شود، گفت: اگر فرصتی شود، محراب در شهر زنجان پایتخت شور و شعور حسینی نیز رونمایی خواهد شد.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه