اخبار داغ

عملیات شهید محمد هادوی و پاکسازی روستاهای منطقه سرشیو

عملیات شهید محمد هادوی و پاکسازی روستاهای منطقه سرشیو
بعد از هماهنگی های لازم در قرارگاه شهید شهرامفر، تیپ ویژه شهدا و گردان های جندالله سپاه تکاب و سقز با همکاری یک گردان از لشکر 23 نیروی مخصوص ارتش، عملیات پاک سازی منطقه مرزی سرشیو را آغاز کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پیشمرگ روح الله، منطقه سرشیو بین شهرهای بانه، سقز و مریوان در مجاورت دشت شیلر عراق قرار دارد و کوه های مرتفعی روستاهای این منطقه را فرا گرفته اند. این منطقه  کوهستانی تا چند سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در کنترل گروهک های ضد انقلاب قرار داشت و تعدادی از نیروهای گروهک دموکرات، کومله، چریک های فدایی خلق و منافقین در این منطقه مستقر بودند و ضمن ایجاد ناامنی و مزاحمت برای مردم کردستان، برای ارتش بعث عراق نیز جاسوسی می کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پیشمرگ روح الله,

 

,

این در حالی بود که با پیروزی عملیات بزرگ ولفجر 4 در منطقه شیلر و پنجوین و هم چنین استقرار رزمندگان سپاه اسلام در مناطق تصرف شده از خاک عراق در دره شیلر، پاک سازی مناطق منتهی به مرز در محدوده  دره ی شیلر بیش از پیش اهمیت یافته بود.

,

 

,

در چنین وضعیتی قرارگاه حمزه سید الشهدا (س) برای سرکوب نیروهای ضد انقلاب و تأمین امینت مرز در این منطقه، عملیاتی با عنوان شهید محمد هادوی طراحی کرد و قرارگاه شهید شهرامفر مسئول هماهنگی و اجرای آن شد.

,

 

,

بعد از هماهنگی های لازم در قرارگاه شهید شهرامفر، تیپ ویژه شهدا و گردان های جندالله سپاه تکاب و سقز با همکاری یک گردان از لشکر 23 نیروی مخصوص ارتش و پشتیانی 10 فروند بالگرد هوا نیروز، عملیات پاک سازی منطقه مرزی سرشیو را در اوایل خرداد ماه سال 1363 از دو محور آغاز کردند:

,

 

,

در محور اول روستاهای هنگ چینه و مام سیف الدین و حاجی عبدل و هرمیدل و در محور دوم روستاهای شیپانجو، سیف طاله، کاومله و دگاگا پاکسازی شدند.

,

 

,

در این عملیات که یک هفته به طول انجامید، علاوه بر پاکسازی هشت روستا، ارتفاعات کلک جار، کته رش، سپنور، توسی وار و آسمان بلاغی به تصرف رزمندگان سپاه اسلام در آمدند و امنیت کامل در منطقه سرشیو برقرار شد و پس مانده های گروهک های ضد انقلاب به داخل خاک عراق متواری شدند.

,

 

,

در این عملیات غرور آفرین، مقدار قابل توجهی سلاح سبک و نیمه سنگین گروهک های ضد انقلاب به عنوان غنیمت به دست رزمندگان سپاه اسلام افتاد. گروهک های ضد انقلاب با دادن تلفات سنگین ـ کشته، زخمی و اسیر ـ مجبور به فرار از منطقه شدند و مردم روستاهای بخش سرشیو برای همیشه از شر گروهک های ضد انقلاب خلاص شدند.

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه