اخبار داغ

عضو مجمع توسعه و آبادانی سرخه:

توسعه نیافتگی؛ عمده ترین علت فرار و کاهش جمعیت سرخه است

توسعه  نیافتگی؛ عمده ترین علت فرار و کاهش جمعیت سرخه است
یکی از اعضای مجمع توسعه و آبادانی سرخه گفت: کاهش و فرار جمعیت روز افزون سرخه به دلیل بی رونقی و توسعه نیافتگی این شهرستان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ندای سرخه؛ پنجمین مجمع توسعه و آبادانی شهرستان سرخه با محوریت بررسی واحدهای آلاینده در سرخه، شهرک صنعتی و مشکلات آن، اورژانس و بهداشت و درمان، استقرار ادارات و مجتمع اداری در سرخه با حضور احمد همتی نماینده مردم شهرستان های سمنان، سرخه و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی در محل سالن جلسات فرمانداری سرخه برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای سرخه,

***از پراکنده گویی در جلسات و مجامع پرهیز شود

, ***از پراکنده گویی در جلسات و مجامع پرهیز شود,

بر اساس این گزارش؛ در ابتدا حجت الاسلام والمسلمین محمود نطنزی امام جمعه موقت سرخه به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام(ص) اشاره کرد و گفت: حضرت محمد(ص) فرموده اند« چیزی بالاتر از خدمت وجود ندارد».

,

وی بیان داشت: باید ایمانمان به خدا ایمانی مستقر باشد و اگر ایمان باشد تمام واجبات را انجام و از محرمات پرهیز خواهیم کرد.

,

امام جمعه موقت سرخه گفت: خدمت رسانی به خلق از رسالت های مهم مجمع توسعه و آبادانی است و این مجمع به دنبال آن است که برای مردم کار و تلاش کند.

,

حجت الاسلام نطنزی تأکید کرد: باید چنین مجامعی باشند تا کارهای  عملیاتی انجام شود و تأثیر آن را مردم سرخه احساس کنند.

,

وی اظهار داشت: باید از پراکنده گویی در جلسات و مجامع پرهیز شود تا به نتایج مثبت و کارشناسی دست یابیم.

,

انجام پروژه چمن زمین فوتبال سرخه نیازمند اعمال نفوذ است

,

ادهم از اعضای مجمع توسعه و آبادانی سرخه در حوزه ورزش و  در بحث چمن زمین فوتبال سرخه گفت: از سال94 قرار بود پروژه زمین چمن انجام و به بهره برداری نهایی برسد؛اما تا کنون هیچ اقدامی در این خصوص انجام نشده است.

,

وی افزود: در سال 95 به میزان یک میلیارد اعتبار در نظر گرفته شد اما این مبلغ اختصاص نیافت و در سال جاری نیز برای چمن ورزشگاه مبلغ یک میلیون و 300 تومان اعتبار ویژه چمن در نظر گرفته شده است که هنوز تخصیص نیافته است و می توان گفت این پروژه همچنان بر زمین مانده است و باید اعمال نفوذ در آن باشد تا انجام و نهایی شود.

,

ادهم بیان داشت: در سرخه امکاناتی از قبیل خوابگاه اختصاصی برای ورزشکاران وجود ندارد و همین خود عاملی برای اجرا نشدن رویداد ورزشی استانی، کشوری و... در رشته های مختلف است.

,

***حل دغدغه های مردم هدف نخست مجمع توسعه است

, ***حل دغدغه های مردم هدف نخست مجمع توسعه است,

مهدی غلامی از دیگر اعضای مجمع توسعه شهری سرخه با اشاره به اینکه مجمع ترکیبی از همه تشکل ها و شوراهای فعال سرخه است، گفت: این مجمع برای توسعه سرخه تلاش می کند و هدف آن حل و پیگیری دغدغه های مهم مردم سرخه است.

,

وی خاطرنشان کرد: در خصوص پست برق شهرک صنعتی سرخه و استقرار دستگاه های دولتی در سرخه پیگیری های خوبی در سطح کشوری انجام شده است که نیازمند به همکاری نماینده سرخه در مجلس نیز هست.

,

***استقرار اداره بنیاد شهید در سرخه جزء اولویت هاست

, ***استقرار اداره بنیاد شهید در سرخه جزء اولویت هاست,

ادهم معاون فرماندار سرخه نیز در این مجمع اظهار داشت: اعتبارات تخصیص یافته در بخش ها و حوزه های مختلف هر چند کم نیز باید مورد استفاده قرار گیرند و برای آنها فکر و برنامه ریزی انجام شود.

,

وی در خصوص استقرار ادارات در شهرستان سرخه گفت: ادارات مختلفی از جمله هلال احمر، میراث، تعاون و کار و رفاه اجتماعی، امور عشایری، نمایندگی راه و ترابری ، حفاظت محیط زیست، ثبت اسناد و ... از جمله اداراتی بوده اند که در سرخه در این یکی دو سال استقرار یافته اند و در حال حاضر از اولویت های ما بنیاد شهید است که نیازمند اعتبار و بودجه لازم است.

,

معاون فرماندار سرخه گفت: مردم سرخه 200 شهید را تقدیم انقلاب کرده اند و تعداد قابل توجهی ایثارگر و جانباز و خانواده معظم شهدا نیز هستند که باید در اداره ای به نام بنیاد شهید به امور انها رسیدگی و خدمات به آنها ارائه شود و از طرفی برخی از والدین شهدا به دلیل کهولت سن دیگر رفت و آمد برای کار اداری و مراجعت به سمنان برایشان سخت شده است؛ بنابراین لازم است که در خصوص استقرار اداره بنیاد شهید و نهایی شدن کارهای آن هر چه سریعتر اقدام شود.

,

ادهم از دیگر ادارات مهم را راه و ترابی، مسکن و شهرسازی، فنی و حرفه ای، اوقاف و امور خیریه، تعاون روستایی، مخابرات و ... نام برد.

,

***توسعه  نیافتگی از علل فرار و کاهش جمعیت سرخه است

, ***توسعه  نیافتگی از علل فرار و کاهش جمعیت سرخه است,

محمود غلامی نیز از دیگر اعضای مجمع توسعه و آبادانی شهرستان سرخه با تأکید بر اینکه همه مناطق کشور از همه امکانات برخوردار شوند، گفت: محرومیت در بسیاری از مناطق کشور پس از پیروزی انقلاب از جمله آب و برق و راه و جاده و... مرتفع شده است.

,

وی به عنوان یک درخواست از نماینده سرخه در مجلس شوارای اسلامی اظهار داشت: سرخه از شهرهای توسعه نیافته، عقب افتاده و کمتر توسعه است و از جمله عواقب آن را نیز که همگی شاهدیم می توان به کاهش و فرار جمعیت روز افزون از سرخه به دلیل بی رونقی و توسعه نیافتگی اشاره کرد؛ بنابراین باید سرخه نیز به آمار شهرستان ها و مناطق کمتر توسعه در کشور اضافه شود.

,

این عضو مجمع توسعه وآبادانی سرخه برگزاری جلسات متعدد و پی در پی در خصوص حل مشکلات شهری و روستایی را زمانی مفید فایده دانست که خروجی داشته باشند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه