اخبار داغ

مشروح بیانات ائمه جمعه استان مرکزی؛

دیوانگی ترامپ، ترفندی برای گرفتن امتیاز به نفع آمریکا/حاشیه‌سازی علیه قوه قضائیه؛ نتیجه برخورد با مفسدان دانه درشت اقتصادی

دیوانگی ترامپ، ترفندی برای گرفتن امتیاز به نفع آمریکا/حاشیه‌سازی علیه قوه قضائیه؛ نتیجه برخورد با مفسدان دانه درشت اقتصادی
خطیبان جمعه استان مرکزی در خطبه های عبادی سیاسی نمازجمعه این هفته به رفتار خصومت طلبانه و پیمان شکنی آمریکا اشاره کردند و افزودند: رفتار ترامپ نه تنها دیوانه وار نیست بلکه در راستای پیشبرد اهداف آمریکا در منطقه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ خطیبان جمعه استان مرکزی در خطبه های عبادی سیاسی نمازجمعه این هفته به رفتار خصومت طلبانه و پیمان شکنی آمریکا اشاره کردند و با اشاره به اینکه رفتار ترامپ نه تنها دیوانه وار نیست بلکه در راستای پیشبرد اهداف آمریکا در منطقه است، خواستار مقابله به مثل جدی دستگاه دیپلماسی ایران  در برابر این پیمان شکنی ها شدند. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

امامان جمعه استان مرکزی در بخشی دیگر از سخنان خود به تجزیه طلبی کردستان اشاره کردند و این اقدام را در جهت اهداف رژیم صهیونیستی در منطقه عنوان  کرد. 

آیت‌الله دری نجف آبادی در خطبه‌های نماز جمعه اراک:

مسئولان محکم جلوی دولت آمریکا بایستند/سپاه پاسداران ضد منافع جنایتکاران در منطقه است

به گزارش دیار آفتاب؛ آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در آئین عبادی سیاسی جمعه این هفته اراک ضمن دعوت نمازگزاران به تقوی الهی به موضع آمریکایی‌ها در مورد برجام اشاره کرد و گفت: آمریکایی‌‌ها به ظاهر قصد خارج شدن از برجام را ندارند ولی قصد دارند که برجام را بی‌خاصیت کنند.

وی افزود: مسئولان ذی‌ربط کشور باید در مقابل این اقدام ترامپ موضع قاطع بگیرند. وزارت خارجه، دولت و مجلس ما با قدرت در حفظ و حراست از حقوق ملت بزرگ ایران ذره‌ای کوتاه نیایند و با وحدت کلمه مقابل هر نوع زورگویی، تجاوز و تعدی به حقوق ملت ایران بایستند و عکس العمل به موقع نشان دهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه مسئولان کشور باید ایستادگی در مقابل هر نوع زیاده‌خواهی آمریکایی‌ها، خواسته ملت ایران است، گفت: این خواسته ملت است و ملت ما انتظار دارند مسئولان با قدرت در برابر زیاده‌خواهی‌های ترامپ و دولتمردان آمریکایی بایستند و از حقوق حقه ملت بزرگ‌ ایران پاسداری و صیانت کنند.

سپاه پاسداران مایه عزت ایران و جهان اسلام است

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به تهدیدات آمریکا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سپاه پاسداران یک سرمایه بزرگ برای دنیای اسلام، و مایه عزت ایران و جهان اسلام است. سپاه پاسداران در برابر توطئه‌ها ایستاده و می‌ایستد؛ سپاه پاسداران محبوب دل‌ها، ضد تروریسم و ضد داعش و اسرائیل و ضد منافع جنایتکاران در منطقه است.

امام جمعه اراک گفت: اگر ترامپ و دولتمردانش بخواهند هر نوع تحریمی علیه سپاه پاسداران اعمال کنند و تصمیم احمقانه‌ای بگیرند بدانند که جمهوری اسلامی ایران به خود حق می‌دهد که از تمامی حقوق مردم و نیروهای مسلح خود با قاطعیت و قدرت در هر کجای جهان دفاع کند.

همه پرسی کردستان عراق موجب سوء استفاده دشمنان و اسرائیل می‌شود

وی در بخش دیگر سخنان خود به همه پرسی اقلیم کردستان عراق هم اشاره کرد و افزود: همه پرسی کردستان عراق هم به ضرر مدعیانش، هم به ضرر مردم و دولت عراق و منطقه بوده و هم موجب سوء استفاده دشمنان و اسرائیل می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی ادامه داد: امیدواریم بارزانی و غیره هم از این لجاجت دست بردارد و از موضع خود عقب‌نشینی کند و این همه پرسی را ابطال کند و طبق قانون اساسی عراق با دولت مرکزی همکاری و همراهی کند در غیراینصورت انتظار نداشته باشد جمهوری اسلامی ایران به مانند گذشته نسبت به آنان پدری کند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با تاکید بر اینکه اسلام دین محبت و دفاع از مظلوم است، گفت: باید به قرآن و دستورات اسلام عمل کرد؛ آل‌سعود در مکه کم قرآن چاپ نمی‌کنند ولی این قرآن به مثابه قرآن‌های بر سر نیزه‌ای است که آل علی را به شهادت رساند؛ وگرنه کجای قرآن گفته شده که به مردم ظلم کنید؟ آل‌سعود در مکه قرآن چاپ می‌کند و در مقابل با اسرائیل غاصب علیه جهان اسلام و مردم مظلوم کشورهای اسلامی هم‌پیمان می‌شود.

استان مرکزی سومین استان کشور از نظر پیری جمعیت است

وی با اشاره تاکیدات اسلام بر امر مقدس ازدواج گفت: امر ازدواج و تشکیل خانواده در اسلام و قرآن و روایات بسیار مورد تاکید قرار گرفته است و ما باید با پیروی از دستورات اسلام و قرآن در جامعه امروز موانعی مثل چشم و هم‌چشمی و سخت‌گیری در امر ازدواج جوانان و تحمیل هزینه‌ها و تقاضاهای غیرضروری بر خانواده‌ها را حذف کنیم تا بتوانیم به این دستور جامه عمل بپوشانیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با ابراز تاسف از اینکه نرخ ازدواج در جامعه رو به کاهش است، گفت: متاسفانه در مقابل این امر شاهد هستیم که نرخ طلا رو به افزایش و به واسطه آن آسیب‌های اجتماعی رو به افزایش است.

امام جمعه اراک تصریح کرد: امر ازدواج امری مقدس است و مردم استان مرکزی باید همت کنند نرخ ازدواج و باروری را در این استان افزایش دهند و نرخ طلاق را پائین بیاورند. متاسفانه رشد جمعیت استان منفی است و سومین استان کشور از نظر پیری جمعیت هستیم که در خور شأن این استان نیست.

خطیب جمعه محلات بیان کرد؛

سپاه پیشروترین نیروی مقابله با تروریسم/حاشیه سازی علیه قوه قضائیه؛ نتیجه برخورد با مفسدان دانه درشت اقتصادی

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از پایگاه خبری صبح محلات، حجت الاسلام علیرضا سلیمی، امام جمعه موقت شهر محلات، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر محلات با اشاره به برنامه آمریکا برای تحریم سپاه و همچنین معرفی سپاه به عنوان یک گروهک تروریستی گفت: درشت گویی های دشمن علیه سپاه و تحریم سپاه با هدف ایجاد دوگانگی در لایه‌های حاکمیت و سرایت دادن این دوگانگی بین مردم و حاکمیت است و علت اصلی عصبانیت از سپاه جلوگیری از اجرای طرح خاورمیانه جدید غرب است.

سپاه نقشه‌ آمریکا برای خاورمیانه جدید را نقش بر آب کرد

وی ادامه داد: در طرح خاورمیانه جدید قرار بود کشورهای ایران، عراق، ترکیه، سوریه و حتی افغانسان و پاکستان و عربستان به چند کشور تبدیل شده و با ایجاد درگیری بین آنها قدرت جهان اسلام ضعیف شود.

سلیمی با اشاره به حضور مستشاری سپاه در سوریه و عراق و جلوگیری از اجرای نقشه دشمنان در تجزیه این دو کشور اظهار کرد: در حالی که ائتلاف دروغین ۴۰ کشور برای مقابله با داعش در حال مماشات با داعش و فرصت سوزی بود و زمانی که دنیا جرات نمی‌کرد از سوریه و عراق دفاع کند سپاه به میدان آمد و داعش را به زباله دان تاریخ فرستاد.

سپاه با نابودی داعش امنیت رژیم صهیونیستی را به چالش کشید

امام جمعه موقت محلات با تاکید بر تشکیل داعش با پول عربستان و قطر و تجهیزات امریکایی بیان کرد: داعش نقش دیوار دفاعی برای رژیم صهیونیستی را بر عهده داشت و سپاه با نابود سازی داعش، امنیت پوشالی رژیم صهیونیستی را دچار خطر کرد و و امروز سپاه از راه زمین می‌تواند خود را به مرزهای رژیم صهیونیستی برساند.

سپاه یک نیروی انقلابی متکی به خود است

وی تاکید کرد: سپاه یک نیرویی انقلابی متکی به خود است که بسیاری از تجهیزات دفاعی مورد نیاز را خود تولید می‌کند. تجهیزات تولیدی سپاه از بسیاری از نمونه‌های خارجی برتر و موشک‌های زیر سطحی و موشک‌های نقطه زن سپاه در دنیا بی نظیر است.

سلیمی هدف دشمن از تحریم سپاه را اجرای طرح عراقی سازی و لیبی سازی ایران دانست و گفت: دشمن درصدد است به صورت گام به گام، پس از برنامه هسته‌ای با اخلال در برنامه موشکی، ایران را همانند لیبی و عراق خلع سلاح و بعد به ما حمله کند.

سپاه پیشروترین نیروی مقابله با تروریسم و محبوب‌ترین نیروی نظامی منطقه و دنیا است

خطیب جمعه محلات سپاه را پیشرو ترین نیروی مقابله با تروریسم در دنیا و محبوب ترین نیروی نظامی دنیا در اذهان تمامی انسان‌های آزاد اندیش دانست و بیان کرد: سپاه با مبارزه با داعش، امنیت پایتخت‌ کشورهای اروپایی را تامین کرده و امروز سپاه مایه امنیت و هویت کشور است و همه جناح‌ها به دنبال دفاع از سپاه و هویت انقلابی ایران هستند. ما در دفاع از سپاه با هیچ کس شوخی نداریم.

تاکید تمامی مسئولین بر عدم مذاکره مجدد با غرب و آمریکا/اوباما و ترامپ دو روی یک سکه و هدف مشترک آنها کنترل قدرت منطقه‌ای ایران است

امام جمعه موقت محلات در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنرانی پیش روی ترامپ در خصوص برجام و احتمالا بازگرداندن تحریم‌های ایران گفت: اوباما و ترامپ دو روی یک سکه هستند و هدف مشترک آنها کنترل قدرت منطقه‌ای ایران بود. در برجام نیز به دنبال همین موضوع بودند که به علت رفتار سپاه نتوانستند به هدف خود برسند و امروز به دنبال فشار بر ایران برای کشاندن ایران پای میز مذاکره هستند.

وی ادامه داد: همه مسئولین امروز روی موضوع عدم مذاکره مجدد و غیر قابل اعتماد بودن آمریکا تاکید دارند.

سلیمی با اشاره به مطالب منتشره در یکی از پایگاه‌های تحلیلی آمریکا مبنی بر عدم وجود صداقت، شرافت و عزت در دیپلماسی خارجی امریکا بیان کرد: امروز آمریکا به دنبال فشار بر ایران برای برجام ۲ و برجام تکمیلی است و در هر دوی این برجام‌ها نیز به دنبال دریافت امتیاز و محدود سازی ایران، صنعت موشکی و سپاه در داخل مرزها است.

خطیب جمعه محلات افزود: ترامپ امشب اعلام خوهد کرد ایران به روح برجام پایبند نبوده است. روح برجام از نظر آمریکا همین محدود سازی ایران بود و ترامپ یا شخصا تحریم‌ها را باز خواهد گرداند و یا به کنگره آمریکا و یا به کمسیون برجام ارجاء خواهد داد و هدف نهایی هر سه برنامه، فشار بر ایران برای مذاکره مجدد و دریافت امتیاز جدید از ایران است.

ترامپ دیوانه نیست و با دقت عمل درحال پیشبرد اهداف آمریکا است

امام جمعه موقت محلات تصریح کرد: ترامپ دیوانه نیست و بسیار  عاقلانه و با دقت عمل در حال پیشبرد اهداف آمریکا است و دامن زدن به این سخن آب به آسیاب دشمن ریختن است.

وی تنها راه برون‌رفت از وضعیت کنونی را حفظ انسجام، دوری از حاشیه سازی و تکیه بر طرفیت‌های داخلی دانست و بیان کرد: امروز همه می‌دانند که دشمنان ما عهد شکن هستند و از همین رو، همه در مقابل دشمن یک صدا هستیم و حاشیه سازی برای کشور دامن زدن به برنامه دشمن است.

سلیمی در پایان این بخش از سخنان خود با انتقاد از کسانی که روی گزینه ادامه برجام با طرف اروپایی در صورت خروج آمریکا از برجام تاکید می‌کنند اظهار کرد: اروپا نوکر حلقه به گوش آمریکا است و امکان ادامه برجام با اروپا پس از خروج آمریکا از برجام ممکن نیست و برنامه امروز آمریکا همان بازی قدیمی پلیس خوب و بد است و همه طرف‌های مقابل در مذاکره در حال اجرای نقش‌های خود هستند.

خطیب جمعه محلات تصریح کرد: امروز باید به همه اجازه دهیم سخن بگویند و نباید منتقدان برجام را منکوب کنیم، هیچ کس در گذشته مخالف مذاکره نبود و بحث تنها مخالفت با عجله در برجام بود و خوشبختانه امروز همه با مذاکره مجدد مخالف هستند.

سکوت مجامع حقوق بشری در نسل کشی مسلمانان میانمار جای سوال دارد/حمایت صریح اسرائیل از نسل کشی مسلمانان میانمار

امام جمعه موقت محلات در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نسل کشی مسلمانان میانمار گفت: امروز ۱۵۰ هزار مسلمان میانماری از گرسنگی در حال مرگ هستند و این یک رسوایی برای حقوق بشر آمریکایی است.

وی ادامه داد: در میانمار ۶ میلیون مسلمان زندگی می‌کنند و خانم سوچی، دارنده جایزه صلح نوبل با اعمال محدودیت‌های شدید برای مسلمانان در حال نابودی مسلمانان در این کشور است و هیچ یک از سازمان های به اصطلاح بین المللی از این مسلمانان دفاع نیز نمی‌کنند.

سلیمی، نداشتن حق دریافت کارت شناسایی، ازدواج، تحصیل، دریافت گذرنامه و بهره‌مندی از خدمات درمانی را بخشی از محدودیت‌های اعمالی علیه مسلمانان میانمار دانست و بیان کرد: در حال حاضر که شاهد نسل کشی مسلمانان در میانمار با حمایت صریح اسرائیل هستیم و آمریکا نیز سکوت کرده و عملا کشورهای اسلامی به غیر از ایران و ترکیه وارد عمل نشده‌اند و معلوم نیست غیرت مسلمانان چه زمانی نقش آفرین خواهد شد و سازمان‌های حقوق بشری نیز سکوت کرده و حتی یک قطعنامه هم صادر نکردند.

جدایی اقلیم کردستان عراق، غده‌ای سرطانی را در منطقه ایجاد خواهد کرد/اسرائیل و آمریکا صحنه گردان این جدایی

امام جمعه موقت محلات در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری رفراندم برای استقلال اقلیم کردستان از عراق گفت: دشمن پس از شکست نقشه‌هایش از ایجاد و حمایت از داعش، به دنبال استقلال کردها، برای  مشغول سازی منطقه است و امریکا و اسرائیل پشت پرده این جدایی هستند.

وی ادامه داد: متاسفانه در دولت عراق برخی ساده اندیشان به دنبال جدا سازی شیعه و سنی هستند و این یک اشتباه استراتژیک است و اگر غده سرطانی کردستان شکل گیرد برای کل منطقه مضر خواهد بود.

خطیب جمعه محلات تصریح کرد: آقای بارزانی نباید حمایت سپاه از اربیل در مقابل داعش و عاقبت انور سادات، معمر قذافی و صدام را که روزی برای آمریکا نقش آفرینی کرده و پس از آن به دست خود آمریکا نابود شدند را فراموش کند.

قوه قضائیه باید با مفسد در هر جایگاه و دسته و جناحی برخورد کند/مفسدان اقتصادی عده‌ای فرصت طلب هستند که خود را پشت سر جناح‌های سیاسی مخفی کرده‌اند

سلیمی در بخش پایانی خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر محلات، دانه درشت‌های اقتصادی بازداشت شده را عده‌ای فرصت طلب خواند و گفت: فرصت طلب‌های اقتصادی برای رد گم کردن تابلوهای سیاسی دست گرفته و خود را پشت جناح‌های سیاسی مخفی می‌کنند و همین باعث شده عده‌ای برخورد با این مفسدان را سیاسی بدانند.

وی ادامه داد: همه مردم و جناح‌های سیاسی باید اجازه دهند قوه قضائیه با مفسدان اقتصادی با قدرت و سرعت برخورد کند و نباید موضوع برخورد با این مفاسد همانند موضوع حقوق‌های نجومی دچار مرور زمان و بعد هم فراموشی شود.

امام جمعه موقت محلات در خاتمه حاشیه سازی برای قوه قضائیه را نتیجه برخورد با مفسدان دانه درشت اقتصادی دانست و خاطر نشان کرد قوه قضائیه بدون نگاه به جناح‌های سیاسی باید با مفسد در هر جایگاه و مسئولیت و دسته و جناحی برخورد کند.

امام جمعه آشتیان:

جنگ روانی ترامپ در روحیه و ملت ایران تاثیری ندارد/ بصیرت و وحدت بهترین حربه در برابر توطئه های آمریکا

به گزارش دیار آفتاب؛به نقل از سفیر آشتیان؛ حجت الاسلام غلامرضا نیشابوری، امام جمعه آشتیان در خطبه های این هفته نماز جمعه گفت: یکی از نشانه های مهم تقوا امر به معروف و نهی از منکر است و قیام امام حسین (ع) نیز بر مبنای این اصل بود.

نیشابوری بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر در راس برنامه های تمام پیامبران الهی بوده است زیرا کار آنان بیان خوبی ها و ترساندن از بدی ها بوده است و مهمترین درس کربلا امر به معروف و نهی از منکر و آزادی و حریت بود.

امام جمعه آشتیان اظهار کرد: دشمنان با تمام قوا تصمیم دارند نور الهی و قرآنی انقلاب اسلامی که نور اهل بیت(ع) است را خاموش کنند اما در این خیال خام خواهند ماند.

وی گفت: ایستادگی و مقاومت و بصیرت و هوشیاری در برابر دشمن هر دو برای حراست از درخت تنومند و بارور انقلاب اسلامی ضروریست و روز به روز باید این مولفه ها در لایه های جامعه تقویت شود.

امام جمعه آشتیان بیان کرد: همه باید بکوشیم حاشیه سازی ها در درون کشور به حداقل برسد و تمام توان بر این معطوف شود که در برابر باج خواهی و زورگویی ترامپ و همدستانش بایستیم.

نیشابوری بیان کرد: سپاه پاسداران سرمایه نظام اسلامی است که همواره پشتوانه اقتدار و سربلندی کشور بوده و باعث ناکامی استکبار شده است.

وی افزود: مسئله برجام و تهدید ایران برنامه جدید دشمنان است و تهمت به اینکه ایران روح برجام را رعایت نمی کند و باید مذاکرات مجدد انجام شود توطئه جدید آمریکا است.

برجام قراداد بین المللی و غیر قابل مذاکره است

امام جمعه آشتیان یادآور شد: دنیا بداند برجام قرداد بین المللی است و قابل مذاکرات نیست. آمریکا می خواهد ملت را بترساند و امتیاز بگیرد.

نیشابوری گفت: آمریکا باید بداند جمهوری اسلامی در برابر اقدامات بی شرمانه آنان ساکت نخواهد نشست و اقدام متقابل را حق خود می داند چرا که ترامپ به دنبال جنگ روانی است.

جنگ روانی ترامپ در روحیه و ملت ایران تاثیری ندارد

امام جمعه آشتیان با اشاره به انتظارات مردم از دولت گفت: دولت باید از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در حرف و عمل پیروی کنند و برای تمام حالات آمریکا برنامه انقلابی و قاطع طراحی کنند، دولت در دفاع از حقوق ملت و پاسداری از آن کمترین ملاحظه ای نکند و در برابر زیاده خواهی آمریکا با قاطعیت بایستد.

وی خاطر نشان کرد: ترامپ دنبال جنگ روانی است که بر روحیه و اراده ملت ایران هیچ تاثیری ندارد.

امام جمعه ساوه:

انتظار شکوفایی اقتصادی از برجام داشتیم نه صرفا پیروزی اخلاقی/در مبارزه با فساد نباید مراعات اصلاح طلب، اصولگرا یا آقازاده شود

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از نارخبر، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی، امام جمعه ساوه در خطبه نمازجمعه این شهر گفت: تجربه تلخ برجام نشان داد که که مذاکره و خوشبینی به آمریکا توهم و غلط است و تکرار یک غلط، غلط تر است.

وی افزود: خوشبینی به برجام، مذاکره با آمریکا را حلّال همه مشکلات حتی مشکل آب خوردن دانستن، نفوذ جاسوسان در تیم مذاکره ککنده مانند «دری اصفهانی» که قبل از انقلاب کارمند خزانه داری آمریکا بود و زیرپاگذاشتن شروط رهبری از جمله دلایل شکست برجام است.

انتظار حل مشکلات را از برجام داشتیم نه فقط گرفتن نتیجه اخلاقی!

حسینی بیان کرد: ما از شکست برجام خوشحال نمی شویم ولی خود آقایان قول شکوفایی اقتصادی و لغو تحریم ها داده بودند نه اینکه فقط از نظر اخلاقی پیروز شویم.

وی ادامه داد: اجازه مذاکره با آمریکا در دولت احمدی نژاد توسط رهبری معظم انقلاب داده شد تا با آشکار شدن واقعیت چهره آمریکا بر بعضی منتقدان، اتمام حجت شود.

خطیب نماز جمعه ساوه اظهار کرد: کارشناسان آمریکایی به درستی پیش بینی های رهبر معظم انقلاب درباره نتایج مذاکره با آمریکا اعتراف کردند ولی بعضی آقایان در داخل هنوز در خواب هستند.

وی افزود: با کسی که پیمان شکن هست نباید عهدی بست و با وجود عهد شکنی بر ادامه توافق اصرار کرد.

ترامپ حسابگر است نه دیوانه!

حسینی تاکید کرد: وظیفه امروز ما اتحاد و پیروی از رهبر معظم انقلاب و برخورد با صلابت با دشمن است، ترامپ دیوانه نیست بلکه حسابگر است و دنبال باج و زیاده خواهی است.

وی ادامه داد: دشمنان درصدد برجام مکمل، برجام موشکی و غیره هستند تا توان ایران اسلامی را تضعیف کنند ولی ما پیرو مکتب امام علی (ع) هستیم و مقتدرانه و حکیمانه می ایستیم، سپاه پاسداران ضامن امنیت کشور است.

در مبارزه با فساد نباید مراعات اصلاح طلب، اصولگرا یا آقازاده شود/به حامیان مفسدین شک کنید

امام جمعه ساوه با اشاره به مفاسد اقتصادی گفت: طبق روایات ظلم و فساد هر حکومتی را به نابودی می کشاند و دستگاه قضایی در مبارزه با فساد نباید مراعات اصلاح طلب، اصولگرا و آقازاده کند.

وی افزود: مبارزه با فساد نباید سیاسی تلقی شود تا قوه قضائیه در مقابل فشارها کوتاه بیاید، چطور دستگاه های نظارتی و بانکی مانع از دریافت ۳ هزار میلیارد تومان وام توسط فردی با بیش از ۲ هزار فقره چک برگشتی نشدند، این فرد حق جوانان کشور را ضایع کرده است.

حسینی بیان کرد: افتخار ما این است که طبق قانون اساسی حتی رهبر معظم انقلاب در برابر قانون با مردم عادی یکسان هستند چه برسد به مقامات دیگر و یا برادرانشان.

وی با بیان اینکه فساد عامل اکثر مشکلات کشور است، هشدار داد: هر گروه، حزب یا فردی از فساد دفاع کرد به خود او شک کنید، سیاسی کردن مبارزه با فساد برای انحراف افکار عمومی است.

تلاش برای تطهیر فتنه گران غلط است

امام جمعه ساوه با اشاره به دیدار بعضی آقایان با فتنه گران گفت: تلاش برای تطهیر فتنه گران با روش مصاحبه، همنشینی و... مخالف صلاح  و امنیت کشور است.

وی افزود: این دیدارها چهره خود مسئولین را نیز تضعیف می کند زیرا حمایت از خائنی که کشور را به آشوب کشاند و موجب طمع و تحریم بیشتر شد، تکرار غلط دیگری است.

وی ادامه داد: این فتنه گران باید توبه کنند تا بخشیده شوند.

امام جمعه دلیجان:

ترامپ به دنبال بی‌اثر کردن برجام است

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از  پیام دلیجان؛ حجت‌الاسلام محمدتقی کرامتی امام جمعه دلیجان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه دلیجان به کسب رزق و روزی حلال تاکید کرد و گفت: کسب روزی حلال یکی از مهمترین توصیه‌های موکد دین اسلام است که همه ائمه اطهار(ع) هم نسبت به آن سفارش بسیار داشته اند.

کرامتی اظهار کرد: کسب رزق و روزی حلال سعادت اخروی و دنیوی انسان را به همراه خواهد داشت.

وی ضمن دعوت همگان به رعایت تقوای الهی ادامه داد: پایبندی به تقوا، دین‌داری و اجرای تعالیم اسلامی و دستورات دینی است و تقوا ضامن سعادت و رستگاری انسان در دنیا و آخرت است.

 کرامتی به ۲۵ محرم سالروز شهادت امام سجاد(ع) اشاره کرد و افزود: در روایات از ۱۲ و ۲۵ محرم به عنوان سالروز شهادت امام سجاد(ع) مطرح شده است ولی این احتمال که ۲۵ محرم سالروز شهادت امام سجاد(ع) باشد بیش از دیگر روزها است.

امام جمعه دلیجان به سخنرانی امام سجاد(ع) در کاخ یزید اشاره کرد و گفت: این سخنرانی امام سجاد(ع) بسیار روشنگرانه و قاطع بود و بسیاری از مردم را با واقعیت‌های حادثه کربلا آشنا کرد.

وی اظهارات اخیر رئیس جمهور آمریکا در آستانه ارائه گزارش درباره برجام اشاره کرد و گفت: هدف ترامپ از اینگونه حرف ها و رفتارها، این است که برجام را بی‌اثر کند.

کرامتی خاطرنشان کرد: بر اساس نظر کارشناسان آمریکا از برجام خارج نمی‌شود بلکه می‌خواهد برجام را در همین مرحله نگاه دارد و چیزی را به آن اضافه یا کم نکند.

امام جمعه فرمهین:

حمایت یکدست مسئولان و نهادهای عالی نظام از سپاه پاسداران/دستگاه دیپلماسی در تصمیمات برجام هوشمندانه عمل کند

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از فراهان خبر؛ حجت الاسلام محمد مهدی فیض کرمیان، امام جمعه فرمهین در خطبه های این هفته نماز جمعه فرمهین با اشاره به برگزاری پررنگ عزاداری امام حسین(ع) گفت: امسال نسبت به سال های گذشته برپایی مراسم عزای حسینی در فراهان بهتر بود اما این مجالس حسینی بایدبا شور و شعور بیشتری برگزار شود.

هزینه در دستگاه امام حسین(ع) اسراف و تبذیر نیست

وی افزود: باید از ظرفیت روحانیون، مداحان اهل بیت(ع) برای برپایی مجلس عزای حسینی استفاده شود، هر میزان که در برپایی مجالس امام حسین(ع) هزینه شود، اسراف و تبذیر نیست.

فیض کرمیان اظهار کرد: برخی با شبهه پراکنی در شبکه های اجتماعی، خرج کردن در دستگاه امام حسن(ع) را اسراف و تبذیر می دانند این مسئله نشان این است که امام حسین(ع) هم هنوز مظلوم است.

حمایت یکدست مسئولان و نهادهای عالی نظام از سپاه پاسداران قابل تقدیر است

امام جمعه فرمهین با اشاره به جنگ روانی پیرامون برجام گفت: آمریکا در مورد برجام هرچه می خواهد بگوید، برای ملت ایران سخنان سخیف ترامپ مهم نیست. بعید به نظر می رسد که آمریکا برجام را نقض کند اما با بهانه های جدید به دنبال تحریم است.

وی با اشاره به طرح آمریکایی قرار دادن سپاه در لیست گروههای تروریستی گفت: حمایت یکدست مسئولان و نهادهای عالی نظام از سپاه پاسداران قابل تقدیر است، مسئولان ما باید در مقابل مواضع آمریکا پاسخ محکمی بدهند.

سپاه پاسداران در دل مردم جای دارد

فیض کرمیان افزود: سپاه پاسداران تنها یک واحد نظامی نیست، بلکه ‌سپاه پاسداران در دل این مردم بوده و در عرصه های مختلف به مردم خدمت می کند.

امام جمعه فرمهین گفت: در مقابل پیمان شکنی دشمنان باید مقابله به مثل کرد و انتظار می رود که دولتمردان در مقابل هر گزینه آمریکا، گزینه ای داشته باشند و پاسخ کوبنده به بدهند.

وی تصریح کرد: این نهاد انقلابی متعلق به همه ملت‌‌های منطقه است و برای صیانت از امنیت و آرامش منطقه مجاهدت‌های بی‌نظیر را در خارج از مرزهای کشور به منصه ظهور رسانده است.

دستگاه دیپلماسی در تصمیمات برجام هوشمندانه عمل کند

فیض کرمیان بیان کرد: همانطور که تصویب برجام به هر قیمتی صورت گرفت در حال حاضر هم حفظ برجام به هر قیمتی در دستور کار برخی از مزدوران داخلی قرار دارد و دستگاه دیپلماسی باید در این زمینه هوشمندانه عمل کند.

امام جمعه فرمهین گفت: اگر افرادی در این مسئله علم و بصیرت ندارند، گوش به فرمان رهبر باشند، رهبر معظم انقلاب از اول بارها هشدار دادند که من به برجام خوش بین نیستم.

 حل مشکلات مردم در اولویت کار دولت باشد

وی افزود: دولت در حال حاضر به جای پرداختن به حواشی به وعده های خود عمل کند و حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را در اولویت کار خود قرار دهد.

فیض کرمیان با اشاره به مصوبات جلسه اقتصاد مقاومتی استان در فراهان اظهار کرد: جابجایی مسئولان نباید سبب شود که کار مردم بر روی زمین بماند و مصوباتی که در زمان مسئول قبلی تصویب شده، اجرایی نشود.

امام جمعه فرمهین با اشاره به هفته تربیت بدنی گفت: باید به ورزش توجه شود، ورزش در سلامت جسم و پیشگیری از اسیب های اجتماعی اثر گذار است.

امام جمعه کمیجان:

ادعای دیوانگی ترامپ؛ ترفندی برای ایجاد رعب و گرفتن امتیازات به نفع آمریکا/ترامپ باید تاوان تظاهر به دیوانگی را بدهد

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از سلام کمیجان؛ حجت‌الاسلام مقدسی‌پور، امام جمعه کمیجان در خطبه‌های آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته کمیجان با اشاره به آداب همسایه‌داری در سبک زندگی اسلامی؛ گفت: همسایه و همسایه‌داری در فرهنگ اسلامی سهم بسزایی دارد تا جایی که بارها در آیات و روایات مورد توجه و سفارش قرار گرفته است.

همسایه و همسایه‌داری در فرهنگ اسلامی جایگاه مهمی دارد

وی در ادامه افزود: امروزه به دلیل تغییر سبک زندگی و بزرگ شدن خانه‌ها، فاصله افتادن بین محل زندگی افراد، زندگی پیچیده‌تر، تشریفات و تهاجم فرهنگ غربی نقش همسایگان کمرنگ شده است و افراد از یکدیگر بی‌خبرند.

حجت الاسلام مقدسی پور تصریح کرد: اسلام دریافته است چنانچه بین بستگان و هسایگان مودت، محبت و رابطه عاطفی برقرار نباشد هر خانواده اولین ضربه را از همسایه خود می خورد. اگر همسایه امین باشد زیان و سود همسایه را از آن خود می‌داند و هر فرد در دژ محکمی از چهار طرف قرار میگیرد.

اعلام عدم پای بندی ایران؛ راهی که به انزوای امریکا ختم می شود

امام جمعه کمیجان با اشاره به تصمیمات اخیر ترامپ در مورد برجام گفت: ترامپ به زودی نظر خود را در کنگره آمریکا در مورد پای بندی ایران به برجام اعلام می‌کند. بسیاری معتقدند که او عدم پای بندی ایران را اعلام و روابط ایران و آمریکا را به سوی خصومت علنی باز خواهد کرد.

قدم کلیدی برای موفقیت در گفت و گو با ایران؛ تغییر رفتار خصمانه سران امریکایی است

وی در ادامه افزود: سیاست امریکا در مورد تغییر رژیم در ایران نتیجه ای به جز خودزنی برای امریکا نداشته است؛ امریکایی ها باید از این رفتار استکباری دست بکشند و رفتارشان را تغییر دهند. قدم کلیدی برای موفقیت در گفت و گو با ایران؛ تغییر رفتار خصمانه سران امریکایی است.

سیاست های خصمانه چند دهه اخیر امریکا سبب رشد و نفوذ و قدرت ایران در منطقه شده است

حجت الاسلام مقدسی پور بیان کرد: دولت ترامپ مهم ترین دلیل مخالفت با برجام را سیاست های منطقه ای ایران خوانده است. پذیرش این واقعیت توسط امریکا مهم است که سیاست های چند دهه امریکا در جهت نفی و انزوای ایران، موجب رشد و نفوذ و اقتدار منطقه ای ایران همچون سوریه، عراق، یمن، لبنان شده و متقابلا نفوذ امریکا در منطقه مذکور و سایر مناطق کاهش یافته است.

اصرار بر دیوانه معرفی کردن ترامپ هدف جریانی مرموز در غرب

خطیب نماز جمعه کمیجان خاطر نشان کرد: از روزی که ترامپ به ریاست جمهوری امریکا انتخاب شده است، یک جریان مرموز در امریکا و اروپا اصرار دارد که او را یک دیوانه تمام عیار معرفی کند که در چرخه ای غیر منتظره بر کرسی ریاست جمهوری امریکا نشسته است.

وی اظهار کرد: دنباله همین جریان مرموز در داخل کشور ما نیز هر از چندگاهی در این شیپور فریب می دمد که رئیس جمهور امریکا سیاستمدار دیوانه، خطرناک و غیرقابل پیش بینی است و نتیجه می‌گیرد که باید از چالش و رویارویی با او پرهیز کرد، چون هر لحظه ممکن است دست به اقدام خطرناکی بزند و تصمیم فاجعه آفرینی علیه کشور مان اتخاذ کند.

ادعای دیوانگی ترامپ یک ترفند برای ایجاد رعب و گرفتن امتیازات در طرف های مقابل امریکا

حجت الاسلام مقدسی پور با اشاره به گذشتن ترامپ از فیلتر های چندگانه برای رسیدن به ریاست جمهوری، گفت: بسیار ساده لوحانه است اگر تصور کنیم یک دیوانه توانسته است از تمام فیلترهای چندگانه حزب عبور کند و به عنوان نامزد نهایی معرفی شود.

وی در ادامه تصریح کرد: شواهد نشان می‌دهد که ترامپ در این مدت تنها در راستای زورگویی به دیگر کشورها و گرفتن امتیاز از آنها در جهت منافع امریکا عمل کرده است و کوچکترین تردیدی را باقی نمی‌گذارد که ادعای دیوانگی ترامپ یک ترفند برای ایجاد رعب در طرف های مقابل امریکا در جهت امتیاز گیری از آنهاست.

امام جمعه کمیجان خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب از همان ابتدا در زمان تبلیغات ریاست جمهوری امریکا به نقشه شوم آنها پی برد و آن را برملا کرد. زمانی که ترامپ گفت برجام را پاره خواهم کرد رهبری فرمودند «اگر شما برجام را پاره کنید ما به آتش می‌زنیم».

حجت الاسلام مقدسی پور با اشاره به سخنان اخیر فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: دقیقا موضع قاطع، انقلابی و شجاعانه فرماندهی کل سپاه انقلاب اسلامی در همین نقطه قابل درک است. سردار جعفری در روزهای اخیر به امریکا هشدار داد که اگر سپاه پاسداران را در لیست گروه های تروریستی جای دهند سپاه نیز ارتش امریکا را یک جریان تروریستی نظیر داعش تلقی خواهد کرد.

ترامپ باید تاوان تظاهر به دیوانگی را پس بدهد

خطیب نمازجمعه کمیجان تاکید کرد: ترامپ باید تاوان تظاهر به دیوانگی را بدهد. بارها تجربه کرده است که سپاه ادعای بی پشتوانه نمی کند و اساسا دلیلی ندارد که وقتی ارتش امریکا جایگزین داعش می شود از مجازات های سخت نظیر آنچه بر سر داعش امده است در امان باشد.

عصر امام سجاد(ع)؛ عصر پراختناق دوران تاریخ اسلام

حجت الاسلام مقدسی پور عصر زندگی امام سجاد(ع) را یکی از پر اختناق ترین دوران های تاریخ اسلام برای شیعیان دانست و افزود: دوره ای که شیعه هم از بعد اعتقادی و هم از بعد سیاسی در شرایط بسیار سختی به سر می برد.

وی در ادامه بیان کرد: امام سجاد(ع) با بهره گیری از اصل تقیه، هستی و دوام شیعه را حفظ کرد و در پوشش آن به هدایت و رهبری جامعه پرداخت. امام(ع) با تبیین فرهنگ اسلامی در غالب پند و اندرز و دعا و نیایش، معارف متعارف دینی را برای جامعه آن روز به ارمغان آورد.

امام جمعه کمیجان خاطر نشان کرد: امام سجاد(ع) با تربیت نیروهای صالح و عالم، زنده نگاه داشتن یاد و خاطره‌های عاشورا، موضع گیری های متقن و محکم در برابر اعمال و رفتار امویان، احیای سنت رسول خدا(ص) و فقه امیرالمومنین(ع) به بهترین وجه رسالت بزرگ هدایت و رهبری شیعه را به انجام رسانید و زمینه انقلاب فرهنگی و علمی را برای دو امام بعدی امام محمد باقر(ع) و امام صادق(ع) فراهم آوردند.

امام جمعه تفرش:

حمله به استوانه‌های نظام از راهبردهای دشمنان است/مقابله به مثل با پیمان‌شکنان ضروری است

امام جمعه تفرش با اشاره به برخی اظهارات در باب برجام و تاکید بر تداوم آن براساس مبانی، گفت: این مسئله، جواز انعقاد پیمان با کفار است. ضروریست که مقابله به مثل با پیمان شکنان انجام شود.

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از ندای تفرش، حجت الاسلام نعمت الله خدامی، امام جمعه تفرش در خطبه های آیین عبادی و سیاسی جمعه این هفته با اشاره به خطبه ۱۵۷ نهج البلاغه گفت: ای بندگان خدا بدانید که تقوا دژی محکم و شکست ناپذیر است. اما هرزگی و گناه همانند خانه ای در حال فرو ریختن، برای صاحبش خوار کننده است. از ساکنان خود دفاع نخواهد کرد و کسی بدان پناه ببرد در امان نیست. آگاه باشید با پرهیزگاری می توان ریشه گناهان را نابود و با یقین می توان به برترین جایگاه معنوی دسترسی پیدا کرد.

بندگی خدا تنها با تقوا امکان پذیر است

خدامی اظهار کرد: بندگی خدا تنها با تقوا امکان پذیر است؛ تقوا انسان را از آسیبها حفظ می کند چراکه همانند دژی غیر قابل نفوذ است. آلودگی و بی تقوایی در همه عرصه ها خانه ایمان انسان را فرو خواهد ریخت که نهایت آن خواری و ذلت است.

وی افزود: بی تقوایی همانند خانه ای است که از ساکنان خود دفاع نخواهد کرد و هرگاه افراد به آن پناهنده شوند در امان نخواهند بود. به وسیله ی تقوا یعنی دوری از محرمات و انجام واجبات در عقیده، اخلاق و عمل می توان ریشه گناهان را خشکاند.

امام جمعه تفرش ادامه داد: انسان به وسیله یقین می تواند به جایگاه‌های معنوی و فضایل برسد و راه رسیدن به یقین همان تقوا است.

خدامی با تببین مفاهیم آیه ۵ سوره حمد بیان کرد: بندگی خداوند مقدمه درخواست از اوست. بندگی تنها در برابر خداوند شایسته است و نه دیگران. لذا باید ریشه همه خداهای جعلی یعنی مظاهر دنیا را از بین برد.

توجه به معاد یکی از انگیزه های عبادت خداست

وی اضافه کرد: توجه به معاد یکی از انگیزه های عبادت خداست. شناخت خداوند مقدمه رسیدن به مقام عبودیت است. همه توفیقها از آن خداست؛ تنها خدا را باید پرستید و از او کمک جست.

خطیب نماز جمعه تفرش در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به آیه ۲ و ۳ سوره طلاق، گفت: اهل تقوا از همه تنگناها، محدودیتها، بن بستها و مشکلات نجات داده خواهند شد و از جایی که گمان ندارند، از رزق های مادی، معنوی و معرفتی بهره مند خواهند شد.

امام حسین(ع) با تقوا توانست جامعه را نجات دهد

خدامی ادامه داد: امام حسین(ع) با همین تقوا الهی توانست جامعه را از بن بستها و جهالتها، انحرافات، فاصله گرفتن از اسلام، قرآن و عترت و همچنین پیوند مردم با بنی امیه و بی بصیرتی نجات دهد.

وی گفت: امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) به وسیله تقوای اعلای خود توانستند در اسارت ظاهری، با دارا بودن آزادگی واقعی همه ی بن بستهای حکومت طاغوت زمان خود را شکسته و به آنها پیروز شوند.

 ایران اسلامی توانست با عامل تقوا بر دشمنان و موانع فایق آید

امام جمعه تفرش اظهار کرد: خط ولایت مداری و ایثارگری در جهان اسلام از محور ایران اسلامی سرچشمه می گیرد؛ چراکه ایران اسلامی توانست با عامل تقوا بر دشمنان و موانع فایق آید. یک راه رسیدن به تقوا، توجه به خطبه های آتشین امام سجاد(ع)، حضرت زینب(س) و سایر اهل بیت(ع) است که با عرضه ی یک جهان‌بینی قرآنی و ولایی، یزیدیان زمان خود را خُرد و جامعه پیش روی خود را تربیت کردند.

حمله به استوانه های نظام از راهبردهای دشمنان است/ ملت از خادمان خود حمایت می کند

خدامی با اشاره به راهبردهای دشمنان در عصر امروز، گفت: یکی از راهبردهای دشمن زمان امروز، حمله به استوانه های نظام اسلامی همانند سپاه، قوه قضاییه و سایر فرزندان این ملت است؛ به این دلیل که این مجموعه ها خار در چشم و استخوان در گلوی دشمنان و همفکران داخلی و فتنه گر آنها هستند. اما دشمنان باید بدانند که ملت ایران از خادمان خود حمایت خواهد کرد.

وی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی در ایجاد درگیری قومی به بهانه کردستان عراق مشغول فتنه گری است؛ اسرائیل و آمریکا پشت صحنه پرده خیانت‌ها در منطقه هستند. تجزیه کشورهای اسلامی، تسلط آنها را آسان تر خواهد کرد.

امام جمعه تفرش با اشاره به برخی اظهارات در باب برجام و تاکید بر تداوم آن براساس مبانی، خاطر نشان کرد: این مسئله، جواز انعقاد پیمان با کفار است. ضروریست که مقابله به مثل با پیمان شکنان انجام شود.

امام جمعه شهر جاورسیان:

مسئولان توجه ویژه‌ای به کشاورزی خنداب و قره چای داشته باشند

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از نسیم خنداب، حجت‌الاسلام احمدی، امام جمعه شهر جاورسیان در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته با اشاره به تاریخ اسلام و سیره‌ امام حسین(ع) گفت: امام حسین(ع) در هیچ مقطعی از قیام به فکر مذاکره با حکومت بنی‌امیه و یزید به عنوان حاکم جامعه‌ اسلامی نبود، چرا که امام(ع) هیچ‌گاه حکومت یزید را  به رسمیت نشناخت و این مسئله به خوبی در فرمایشات ایشان هویدا بود.

امام جمعه جاورسیان با اشاره به تعریف لغوی و اصطلاحی مذاکره، بیان کرد: مذاکره، تلاش برای توافق بر سر ‌موضوع مورد مناقشه است به گونه‌ای که سود و مصلحت دو طرف در آن لحاظ شود. امام حسین(ع) در سخنان خود خطاب به یزید جز اتمام حجت و خیرخواهی نسبت به آن ملعون، هدف دیگری نداشت.

قیام امام حسین(ع) برای سازش نبود

وی در ادامه با اشاره به نظر برخی از کارشناسان که مذاکرات برجام را با سیره امام حسین(ع) مقایسه می‌کنند، گفت: برخی از مسئولان بارها ادعا کرده‌اند که در واقعه کربلا امام حسین(ع) به دنبال سازش با دشمن بود غلط است چراکه امام(ع) دعوت به اسلام کرد در واقع هدف اصلی قیام هم احیای اسلام بود.

از بدعهدی آمریکا در توافقات هسته‌ای تا باج‌خواهی در اجرای برجام

احمدی تصریح کرد: نشانه‌های بدعهدی آمریکا نسبت به مذاکرات برجام از همان دولت قبلی آمریکا روشن بود چرا که بارها توافق هسته‌ای توسط اوباما نقض شد ولی متاسفانه مسئولان ما اقدام جدی و عکس العمل به موقع در مقابل این بدعهدی از خود نشان نداده و باعث شدند تا امروز ترامپ از روح و جسم برجام چیزی باقی نگذارد.

تاریخ خونین نماز جمعه، دست پلید منافقین را آشکار کرد

امام جمعه‌ جاورسیان ضمن گرامی‌داشت سالروز شهادت پنحمین شهید محراب، مرحوم آیت‌الله اشرفی اصفهانی گفت: تاریخ خونین نماز جمعه در نظام ولایی جمهوری اسلامی، به خوبی دست پلید منافقین را در ماجرای به شهادت رساندن عالمان وارسته‌ نشان داد. عالمانی که در جایگاه خطیب جمعه، به پیشبرد اهداف متعالی و مقدس انقلاب اسلامی کمک می‌کردند.

وی ضمن تسلیت شهادت امام سجاد(ع)، حرکت‌ روشنگرانه‌ آن امام بزرگوار را موجب بقای قیام خونین امام حسین(ع) و رسیدن پیام عاشورا به آیندگان برشمرد و هیئات مذهبی و فعالان عرصه‌ فرهنگ دینی را به بزرگداشت مقام والای امام سجاد(ع) و روشنگری‌ بیانات آن امام واراسته فرا خواند.

امام جمعه‌ جاورسیان در ادامه با اشاره به مواضع شفاف و صریح ریاست جمهوری در جمع هیئت دولت که در آن، فتنه‌های آمریکا در منطقه را افشا، وحدت تمام جناح‌های درون نظام را مورد تأکید قرار داد و با تبعیت از بیانات مقام معظم رهبری از نهادهای قانونی کشور از جمله سپاه پاسداران حمایت کرد، گفت: این مواضع اگر صادقانه باشد، نوید آینده‌ای روشن را می‌دهد.

امام جمعه‌ جاورسیان برای استاندار جدید استان مرکزی آرزوی توفیق کرده و خواستار توجه ویژه استاندار جدید نسبت به شهرستان محروم خنداب و بخش کشاورزی قره‌چای شد. 

انتهای پیام/

,

امامان جمعه استان مرکزی در بخشی دیگر از سخنان خود به تجزیه طلبی کردستان اشاره کردند و این اقدام را در جهت اهداف رژیم صهیونیستی در منطقه عنوان  کرد. 

,

آیت‌الله دری نجف آبادی در خطبه‌های نماز جمعه اراک:

,

مسئولان محکم جلوی دولت آمریکا بایستند/سپاه پاسداران ضد منافع جنایتکاران در منطقه است

, مسئولان محکم جلوی دولت آمریکا بایستند/سپاه پاسداران ضد منافع جنایتکاران در منطقه است,

به گزارش دیار آفتاب؛ آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در آئین عبادی سیاسی جمعه این هفته اراک ضمن دعوت نمازگزاران به تقوی الهی به موضع آمریکایی‌ها در مورد برجام اشاره کرد و گفت: آمریکایی‌‌ها به ظاهر قصد خارج شدن از برجام را ندارند ولی قصد دارند که برجام را بی‌خاصیت کنند.

, دیار آفتاب,

وی افزود: مسئولان ذی‌ربط کشور باید در مقابل این اقدام ترامپ موضع قاطع بگیرند. وزارت خارجه، دولت و مجلس ما با قدرت در حفظ و حراست از حقوق ملت بزرگ ایران ذره‌ای کوتاه نیایند و با وحدت کلمه مقابل هر نوع زورگویی، تجاوز و تعدی به حقوق ملت ایران بایستند و عکس العمل به موقع نشان دهند.

,

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه مسئولان کشور باید ایستادگی در مقابل هر نوع زیاده‌خواهی آمریکایی‌ها، خواسته ملت ایران است، گفت: این خواسته ملت است و ملت ما انتظار دارند مسئولان با قدرت در برابر زیاده‌خواهی‌های ترامپ و دولتمردان آمریکایی بایستند و از حقوق حقه ملت بزرگ‌ ایران پاسداری و صیانت کنند.

,

سپاه پاسداران مایه عزت ایران و جهان اسلام است

, سپاه پاسداران مایه عزت ایران و جهان اسلام است, سپاه پاسداران مایه عزت ایران و جهان اسلام است,

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به تهدیدات آمریکا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سپاه پاسداران یک سرمایه بزرگ برای دنیای اسلام، و مایه عزت ایران و جهان اسلام است. سپاه پاسداران در برابر توطئه‌ها ایستاده و می‌ایستد؛ سپاه پاسداران محبوب دل‌ها، ضد تروریسم و ضد داعش و اسرائیل و ضد منافع جنایتکاران در منطقه است.

,

امام جمعه اراک گفت: اگر ترامپ و دولتمردانش بخواهند هر نوع تحریمی علیه سپاه پاسداران اعمال کنند و تصمیم احمقانه‌ای بگیرند بدانند که جمهوری اسلامی ایران به خود حق می‌دهد که از تمامی حقوق مردم و نیروهای مسلح خود با قاطعیت و قدرت در هر کجای جهان دفاع کند.

,

همه پرسی کردستان عراق موجب سوء استفاده دشمنان و اسرائیل می‌شود

, همه پرسی کردستان عراق موجب سوء استفاده دشمنان و اسرائیل می‌شود, همه پرسی کردستان عراق موجب سوء استفاده دشمنان و اسرائیل می‌شود,

وی در بخش دیگر سخنان خود به همه پرسی اقلیم کردستان عراق هم اشاره کرد و افزود: همه پرسی کردستان عراق هم به ضرر مدعیانش، هم به ضرر مردم و دولت عراق و منطقه بوده و هم موجب سوء استفاده دشمنان و اسرائیل می‌شود.

,

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی ادامه داد: امیدواریم بارزانی و غیره هم از این لجاجت دست بردارد و از موضع خود عقب‌نشینی کند و این همه پرسی را ابطال کند و طبق قانون اساسی عراق با دولت مرکزی همکاری و همراهی کند در غیراینصورت انتظار نداشته باشد جمهوری اسلامی ایران به مانند گذشته نسبت به آنان پدری کند.

,

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با تاکید بر اینکه اسلام دین محبت و دفاع از مظلوم است، گفت: باید به قرآن و دستورات اسلام عمل کرد؛ آل‌سعود در مکه کم قرآن چاپ نمی‌کنند ولی این قرآن به مثابه قرآن‌های بر سر نیزه‌ای است که آل علی را به شهادت رساند؛ وگرنه کجای قرآن گفته شده که به مردم ظلم کنید؟ آل‌سعود در مکه قرآن چاپ می‌کند و در مقابل با اسرائیل غاصب علیه جهان اسلام و مردم مظلوم کشورهای اسلامی هم‌پیمان می‌شود.

,

استان مرکزی سومین استان کشور از نظر پیری جمعیت است

, استان مرکزی سومین استان کشور از نظر پیری جمعیت است, استان مرکزی سومین استان کشور از نظر پیری جمعیت است,

وی با اشاره تاکیدات اسلام بر امر مقدس ازدواج گفت: امر ازدواج و تشکیل خانواده در اسلام و قرآن و روایات بسیار مورد تاکید قرار گرفته است و ما باید با پیروی از دستورات اسلام و قرآن در جامعه امروز موانعی مثل چشم و هم‌چشمی و سخت‌گیری در امر ازدواج جوانان و تحمیل هزینه‌ها و تقاضاهای غیرضروری بر خانواده‌ها را حذف کنیم تا بتوانیم به این دستور جامه عمل بپوشانیم.

,

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با ابراز تاسف از اینکه نرخ ازدواج در جامعه رو به کاهش است، گفت: متاسفانه در مقابل این امر شاهد هستیم که نرخ طلا رو به افزایش و به واسطه آن آسیب‌های اجتماعی رو به افزایش است.

,

امام جمعه اراک تصریح کرد: امر ازدواج امری مقدس است و مردم استان مرکزی باید همت کنند نرخ ازدواج و باروری را در این استان افزایش دهند و نرخ طلاق را پائین بیاورند. متاسفانه رشد جمعیت استان منفی است و سومین استان کشور از نظر پیری جمعیت هستیم که در خور شأن این استان نیست.

,

خطیب جمعه محلات بیان کرد؛

,

سپاه پیشروترین نیروی مقابله با تروریسم/حاشیه سازی علیه قوه قضائیه؛ نتیجه برخورد با مفسدان دانه درشت اقتصادی

, سپاه پیشروترین نیروی مقابله با تروریسم/حاشیه سازی علیه قوه قضائیه؛ نتیجه برخورد با مفسدان دانه درشت اقتصادی,

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از پایگاه خبری صبح محلات، حجت الاسلام علیرضا سلیمی، امام جمعه موقت شهر محلات، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر محلات با اشاره به برنامه آمریکا برای تحریم سپاه و همچنین معرفی سپاه به عنوان یک گروهک تروریستی گفت: درشت گویی های دشمن علیه سپاه و تحریم سپاه با هدف ایجاد دوگانگی در لایه‌های حاکمیت و سرایت دادن این دوگانگی بین مردم و حاکمیت است و علت اصلی عصبانیت از سپاه جلوگیری از اجرای طرح خاورمیانه جدید غرب است.

, دیار آفتاب,

, ,

سپاه نقشه‌ آمریکا برای خاورمیانه جدید را نقش بر آب کرد

, سپاه نقشه‌ آمریکا برای خاورمیانه جدید را نقش بر آب کرد, سپاه نقشه‌ آمریکا برای خاورمیانه جدید را نقش بر آب کرد,

وی ادامه داد: در طرح خاورمیانه جدید قرار بود کشورهای ایران، عراق، ترکیه، سوریه و حتی افغانسان و پاکستان و عربستان به چند کشور تبدیل شده و با ایجاد درگیری بین آنها قدرت جهان اسلام ضعیف شود.

,

سلیمی با اشاره به حضور مستشاری سپاه در سوریه و عراق و جلوگیری از اجرای نقشه دشمنان در تجزیه این دو کشور اظهار کرد: در حالی که ائتلاف دروغین ۴۰ کشور برای مقابله با داعش در حال مماشات با داعش و فرصت سوزی بود و زمانی که دنیا جرات نمی‌کرد از سوریه و عراق دفاع کند سپاه به میدان آمد و داعش را به زباله دان تاریخ فرستاد.

,

سپاه با نابودی داعش امنیت رژیم صهیونیستی را به چالش کشید

, سپاه با نابودی داعش امنیت رژیم صهیونیستی را به چالش کشید, سپاه با نابودی داعش امنیت رژیم صهیونیستی را به چالش کشید,

امام جمعه موقت محلات با تاکید بر تشکیل داعش با پول عربستان و قطر و تجهیزات امریکایی بیان کرد: داعش نقش دیوار دفاعی برای رژیم صهیونیستی را بر عهده داشت و سپاه با نابود سازی داعش، امنیت پوشالی رژیم صهیونیستی را دچار خطر کرد و و امروز سپاه از راه زمین می‌تواند خود را به مرزهای رژیم صهیونیستی برساند.

,

سپاه یک نیروی انقلابی متکی به خود است

, سپاه یک نیروی انقلابی متکی به خود است, سپاه یک نیروی انقلابی متکی به خود است,

وی تاکید کرد: سپاه یک نیرویی انقلابی متکی به خود است که بسیاری از تجهیزات دفاعی مورد نیاز را خود تولید می‌کند. تجهیزات تولیدی سپاه از بسیاری از نمونه‌های خارجی برتر و موشک‌های زیر سطحی و موشک‌های نقطه زن سپاه در دنیا بی نظیر است.

,

سلیمی هدف دشمن از تحریم سپاه را اجرای طرح عراقی سازی و لیبی سازی ایران دانست و گفت: دشمن درصدد است به صورت گام به گام، پس از برنامه هسته‌ای با اخلال در برنامه موشکی، ایران را همانند لیبی و عراق خلع سلاح و بعد به ما حمله کند.

,

سپاه پیشروترین نیروی مقابله با تروریسم و محبوب‌ترین نیروی نظامی منطقه و دنیا است

, سپاه پیشروترین نیروی مقابله با تروریسم و محبوب‌ترین نیروی نظامی منطقه و دنیا است, سپاه پیشروترین نیروی مقابله با تروریسم و محبوب‌ترین نیروی نظامی منطقه و دنیا است,

خطیب جمعه محلات سپاه را پیشرو ترین نیروی مقابله با تروریسم در دنیا و محبوب ترین نیروی نظامی دنیا در اذهان تمامی انسان‌های آزاد اندیش دانست و بیان کرد: سپاه با مبارزه با داعش، امنیت پایتخت‌ کشورهای اروپایی را تامین کرده و امروز سپاه مایه امنیت و هویت کشور است و همه جناح‌ها به دنبال دفاع از سپاه و هویت انقلابی ایران هستند. ما در دفاع از سپاه با هیچ کس شوخی نداریم.

,

تاکید تمامی مسئولین بر عدم مذاکره مجدد با غرب و آمریکا/اوباما و ترامپ دو روی یک سکه و هدف مشترک آنها کنترل قدرت منطقه‌ای ایران است

, تاکید تمامی مسئولین بر عدم مذاکره مجدد با غرب و آمریکا/اوباما و ترامپ دو روی یک سکه و هدف مشترک آنها کنترل قدرت منطقه‌ای ایران است, تاکید تمامی مسئولین بر عدم مذاکره مجدد با غرب و آمریکا/اوباما و ترامپ دو روی یک سکه و هدف مشترک آنها کنترل قدرت منطقه‌ای ایران است,

امام جمعه موقت محلات در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنرانی پیش روی ترامپ در خصوص برجام و احتمالا بازگرداندن تحریم‌های ایران گفت: اوباما و ترامپ دو روی یک سکه هستند و هدف مشترک آنها کنترل قدرت منطقه‌ای ایران بود. در برجام نیز به دنبال همین موضوع بودند که به علت رفتار سپاه نتوانستند به هدف خود برسند و امروز به دنبال فشار بر ایران برای کشاندن ایران پای میز مذاکره هستند.

,

وی ادامه داد: همه مسئولین امروز روی موضوع عدم مذاکره مجدد و غیر قابل اعتماد بودن آمریکا تاکید دارند.

,

سلیمی با اشاره به مطالب منتشره در یکی از پایگاه‌های تحلیلی آمریکا مبنی بر عدم وجود صداقت، شرافت و عزت در دیپلماسی خارجی امریکا بیان کرد: امروز آمریکا به دنبال فشار بر ایران برای برجام ۲ و برجام تکمیلی است و در هر دوی این برجام‌ها نیز به دنبال دریافت امتیاز و محدود سازی ایران، صنعت موشکی و سپاه در داخل مرزها است.

,

خطیب جمعه محلات افزود: ترامپ امشب اعلام خوهد کرد ایران به روح برجام پایبند نبوده است. روح برجام از نظر آمریکا همین محدود سازی ایران بود و ترامپ یا شخصا تحریم‌ها را باز خواهد گرداند و یا به کنگره آمریکا و یا به کمسیون برجام ارجاء خواهد داد و هدف نهایی هر سه برنامه، فشار بر ایران برای مذاکره مجدد و دریافت امتیاز جدید از ایران است.

,

ترامپ دیوانه نیست و با دقت عمل درحال پیشبرد اهداف آمریکا است

, ترامپ دیوانه نیست و با دقت عمل درحال پیشبرد اهداف آمریکا است, ترامپ دیوانه نیست و با دقت عمل درحال پیشبرد اهداف آمریکا است,

امام جمعه موقت محلات تصریح کرد: ترامپ دیوانه نیست و بسیار  عاقلانه و با دقت عمل در حال پیشبرد اهداف آمریکا است و دامن زدن به این سخن آب به آسیاب دشمن ریختن است.

,

وی تنها راه برون‌رفت از وضعیت کنونی را حفظ انسجام، دوری از حاشیه سازی و تکیه بر طرفیت‌های داخلی دانست و بیان کرد: امروز همه می‌دانند که دشمنان ما عهد شکن هستند و از همین رو، همه در مقابل دشمن یک صدا هستیم و حاشیه سازی برای کشور دامن زدن به برنامه دشمن است.

,

سلیمی در پایان این بخش از سخنان خود با انتقاد از کسانی که روی گزینه ادامه برجام با طرف اروپایی در صورت خروج آمریکا از برجام تاکید می‌کنند اظهار کرد: اروپا نوکر حلقه به گوش آمریکا است و امکان ادامه برجام با اروپا پس از خروج آمریکا از برجام ممکن نیست و برنامه امروز آمریکا همان بازی قدیمی پلیس خوب و بد است و همه طرف‌های مقابل در مذاکره در حال اجرای نقش‌های خود هستند.

,

خطیب جمعه محلات تصریح کرد: امروز باید به همه اجازه دهیم سخن بگویند و نباید منتقدان برجام را منکوب کنیم، هیچ کس در گذشته مخالف مذاکره نبود و بحث تنها مخالفت با عجله در برجام بود و خوشبختانه امروز همه با مذاکره مجدد مخالف هستند.

,

سکوت مجامع حقوق بشری در نسل کشی مسلمانان میانمار جای سوال دارد/حمایت صریح اسرائیل از نسل کشی مسلمانان میانمار

, سکوت مجامع حقوق بشری در نسل کشی مسلمانان میانمار جای سوال دارد/حمایت صریح اسرائیل از نسل کشی مسلمانان میانمار, سکوت مجامع حقوق بشری در نسل کشی مسلمانان میانمار جای سوال دارد/حمایت صریح اسرائیل از نسل کشی مسلمانان میانمار,

امام جمعه موقت محلات در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نسل کشی مسلمانان میانمار گفت: امروز ۱۵۰ هزار مسلمان میانماری از گرسنگی در حال مرگ هستند و این یک رسوایی برای حقوق بشر آمریکایی است.

,

وی ادامه داد: در میانمار ۶ میلیون مسلمان زندگی می‌کنند و خانم سوچی، دارنده جایزه صلح نوبل با اعمال محدودیت‌های شدید برای مسلمانان در حال نابودی مسلمانان در این کشور است و هیچ یک از سازمان های به اصطلاح بین المللی از این مسلمانان دفاع نیز نمی‌کنند.

,

سلیمی، نداشتن حق دریافت کارت شناسایی، ازدواج، تحصیل، دریافت گذرنامه و بهره‌مندی از خدمات درمانی را بخشی از محدودیت‌های اعمالی علیه مسلمانان میانمار دانست و بیان کرد: در حال حاضر که شاهد نسل کشی مسلمانان در میانمار با حمایت صریح اسرائیل هستیم و آمریکا نیز سکوت کرده و عملا کشورهای اسلامی به غیر از ایران و ترکیه وارد عمل نشده‌اند و معلوم نیست غیرت مسلمانان چه زمانی نقش آفرین خواهد شد و سازمان‌های حقوق بشری نیز سکوت کرده و حتی یک قطعنامه هم صادر نکردند.

,

جدایی اقلیم کردستان عراق، غده‌ای سرطانی را در منطقه ایجاد خواهد کرد/اسرائیل و آمریکا صحنه گردان این جدایی

, جدایی اقلیم کردستان عراق، غده‌ای سرطانی را در منطقه ایجاد خواهد کرد/اسرائیل و آمریکا صحنه گردان این جدایی, جدایی اقلیم کردستان عراق، غده‌ای سرطانی را در منطقه ایجاد خواهد کرد/اسرائیل و آمریکا صحنه گردان این جدایی,

امام جمعه موقت محلات در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری رفراندم برای استقلال اقلیم کردستان از عراق گفت: دشمن پس از شکست نقشه‌هایش از ایجاد و حمایت از داعش، به دنبال استقلال کردها، برای  مشغول سازی منطقه است و امریکا و اسرائیل پشت پرده این جدایی هستند.

,

وی ادامه داد: متاسفانه در دولت عراق برخی ساده اندیشان به دنبال جدا سازی شیعه و سنی هستند و این یک اشتباه استراتژیک است و اگر غده سرطانی کردستان شکل گیرد برای کل منطقه مضر خواهد بود.

,

خطیب جمعه محلات تصریح کرد: آقای بارزانی نباید حمایت سپاه از اربیل در مقابل داعش و عاقبت انور سادات، معمر قذافی و صدام را که روزی برای آمریکا نقش آفرینی کرده و پس از آن به دست خود آمریکا نابود شدند را فراموش کند.

,

قوه قضائیه باید با مفسد در هر جایگاه و دسته و جناحی برخورد کند/مفسدان اقتصادی عده‌ای فرصت طلب هستند که خود را پشت سر جناح‌های سیاسی مخفی کرده‌اند

, قوه قضائیه باید با مفسد در هر جایگاه و دسته و جناحی برخورد کند/مفسدان اقتصادی عده‌ای فرصت طلب هستند که خود را پشت سر جناح‌های سیاسی مخفی کرده‌اند, قوه قضائیه باید با مفسد در هر جایگاه و دسته و جناحی برخورد کند/مفسدان اقتصادی عده‌ای فرصت طلب هستند که خود را پشت سر جناح‌های سیاسی مخفی کرده‌اند,

سلیمی در بخش پایانی خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر محلات، دانه درشت‌های اقتصادی بازداشت شده را عده‌ای فرصت طلب خواند و گفت: فرصت طلب‌های اقتصادی برای رد گم کردن تابلوهای سیاسی دست گرفته و خود را پشت جناح‌های سیاسی مخفی می‌کنند و همین باعث شده عده‌ای برخورد با این مفسدان را سیاسی بدانند.

,

وی ادامه داد: همه مردم و جناح‌های سیاسی باید اجازه دهند قوه قضائیه با مفسدان اقتصادی با قدرت و سرعت برخورد کند و نباید موضوع برخورد با این مفاسد همانند موضوع حقوق‌های نجومی دچار مرور زمان و بعد هم فراموشی شود.

,

امام جمعه موقت محلات در خاتمه حاشیه سازی برای قوه قضائیه را نتیجه برخورد با مفسدان دانه درشت اقتصادی دانست و خاطر نشان کرد قوه قضائیه بدون نگاه به جناح‌های سیاسی باید با مفسد در هر جایگاه و مسئولیت و دسته و جناحی برخورد کند.

,

امام جمعه آشتیان:

,

جنگ روانی ترامپ در روحیه و ملت ایران تاثیری ندارد/ بصیرت و وحدت بهترین حربه در برابر توطئه های آمریکا

, جنگ روانی ترامپ در روحیه و ملت ایران تاثیری ندارد/ بصیرت و وحدت بهترین حربه در برابر توطئه های آمریکا,

به گزارش دیار آفتاب؛به نقل از سفیر آشتیان؛ حجت الاسلام غلامرضا نیشابوری، امام جمعه آشتیان در خطبه های این هفته نماز جمعه گفت: یکی از نشانه های مهم تقوا امر به معروف و نهی از منکر است و قیام امام حسین (ع) نیز بر مبنای این اصل بود.

, دیار آفتاب, سفیر آشتیان,

نیشابوری بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر در راس برنامه های تمام پیامبران الهی بوده است زیرا کار آنان بیان خوبی ها و ترساندن از بدی ها بوده است و مهمترین درس کربلا امر به معروف و نهی از منکر و آزادی و حریت بود.

,

امام جمعه آشتیان اظهار کرد: دشمنان با تمام قوا تصمیم دارند نور الهی و قرآنی انقلاب اسلامی که نور اهل بیت(ع) است را خاموش کنند اما در این خیال خام خواهند ماند.

,

وی گفت: ایستادگی و مقاومت و بصیرت و هوشیاری در برابر دشمن هر دو برای حراست از درخت تنومند و بارور انقلاب اسلامی ضروریست و روز به روز باید این مولفه ها در لایه های جامعه تقویت شود.

,

امام جمعه آشتیان بیان کرد: همه باید بکوشیم حاشیه سازی ها در درون کشور به حداقل برسد و تمام توان بر این معطوف شود که در برابر باج خواهی و زورگویی ترامپ و همدستانش بایستیم.

,

نیشابوری بیان کرد: سپاه پاسداران سرمایه نظام اسلامی است که همواره پشتوانه اقتدار و سربلندی کشور بوده و باعث ناکامی استکبار شده است.

,

وی افزود: مسئله برجام و تهدید ایران برنامه جدید دشمنان است و تهمت به اینکه ایران روح برجام را رعایت نمی کند و باید مذاکرات مجدد انجام شود توطئه جدید آمریکا است.

,

برجام قراداد بین المللی و غیر قابل مذاکره است

, برجام قراداد بین المللی و غیر قابل مذاکره است, برجام قراداد بین المللی و غیر قابل مذاکره است,

امام جمعه آشتیان یادآور شد: دنیا بداند برجام قرداد بین المللی است و قابل مذاکرات نیست. آمریکا می خواهد ملت را بترساند و امتیاز بگیرد.

,

نیشابوری گفت: آمریکا باید بداند جمهوری اسلامی در برابر اقدامات بی شرمانه آنان ساکت نخواهد نشست و اقدام متقابل را حق خود می داند چرا که ترامپ به دنبال جنگ روانی است.

,

جنگ روانی ترامپ در روحیه و ملت ایران تاثیری ندارد

, جنگ روانی ترامپ در روحیه و ملت ایران تاثیری ندارد, جنگ روانی ترامپ در روحیه و ملت ایران تاثیری ندارد,

امام جمعه آشتیان با اشاره به انتظارات مردم از دولت گفت: دولت باید از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در حرف و عمل پیروی کنند و برای تمام حالات آمریکا برنامه انقلابی و قاطع طراحی کنند، دولت در دفاع از حقوق ملت و پاسداری از آن کمترین ملاحظه ای نکند و در برابر زیاده خواهی آمریکا با قاطعیت بایستد.

,

وی خاطر نشان کرد: ترامپ دنبال جنگ روانی است که بر روحیه و اراده ملت ایران هیچ تاثیری ندارد.

,

امام جمعه ساوه:

,

انتظار شکوفایی اقتصادی از برجام داشتیم نه صرفا پیروزی اخلاقی/در مبارزه با فساد نباید مراعات اصلاح طلب، اصولگرا یا آقازاده شود

, انتظار شکوفایی اقتصادی از برجام داشتیم نه صرفا پیروزی اخلاقی/در مبارزه با فساد نباید مراعات اصلاح طلب، اصولگرا یا آقازاده شود,

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از نارخبر، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی، امام جمعه ساوه در خطبه نمازجمعه این شهر گفت: تجربه تلخ برجام نشان داد که که مذاکره و خوشبینی به آمریکا توهم و غلط است و تکرار یک غلط، غلط تر است.

, دیار آفتاب, نارخبر،,

وی افزود: خوشبینی به برجام، مذاکره با آمریکا را حلّال همه مشکلات حتی مشکل آب خوردن دانستن، نفوذ جاسوسان در تیم مذاکره ککنده مانند «دری اصفهانی» که قبل از انقلاب کارمند خزانه داری آمریکا بود و زیرپاگذاشتن شروط رهبری از جمله دلایل شکست برجام است.

,

انتظار حل مشکلات را از برجام داشتیم نه فقط گرفتن نتیجه اخلاقی!

, انتظار حل مشکلات را از برجام داشتیم نه فقط گرفتن نتیجه اخلاقی!, انتظار حل مشکلات را از برجام داشتیم نه فقط گرفتن نتیجه اخلاقی!,

حسینی بیان کرد: ما از شکست برجام خوشحال نمی شویم ولی خود آقایان قول شکوفایی اقتصادی و لغو تحریم ها داده بودند نه اینکه فقط از نظر اخلاقی پیروز شویم.

,

وی ادامه داد: اجازه مذاکره با آمریکا در دولت احمدی نژاد توسط رهبری معظم انقلاب داده شد تا با آشکار شدن واقعیت چهره آمریکا بر بعضی منتقدان، اتمام حجت شود.

,

خطیب نماز جمعه ساوه اظهار کرد: کارشناسان آمریکایی به درستی پیش بینی های رهبر معظم انقلاب درباره نتایج مذاکره با آمریکا اعتراف کردند ولی بعضی آقایان در داخل هنوز در خواب هستند.

,

وی افزود: با کسی که پیمان شکن هست نباید عهدی بست و با وجود عهد شکنی بر ادامه توافق اصرار کرد.

,

ترامپ حسابگر است نه دیوانه!

, ترامپ حسابگر است نه دیوانه!, ترامپ حسابگر است نه دیوانه!,

حسینی تاکید کرد: وظیفه امروز ما اتحاد و پیروی از رهبر معظم انقلاب و برخورد با صلابت با دشمن است، ترامپ دیوانه نیست بلکه حسابگر است و دنبال باج و زیاده خواهی است.

,

وی ادامه داد: دشمنان درصدد برجام مکمل، برجام موشکی و غیره هستند تا توان ایران اسلامی را تضعیف کنند ولی ما پیرو مکتب امام علی (ع) هستیم و مقتدرانه و حکیمانه می ایستیم، سپاه پاسداران ضامن امنیت کشور است.

,

در مبارزه با فساد نباید مراعات اصلاح طلب، اصولگرا یا آقازاده شود/به حامیان مفسدین شک کنید

, در مبارزه با فساد نباید مراعات اصلاح طلب، اصولگرا یا آقازاده شود/به حامیان مفسدین شک کنید, در مبارزه با فساد نباید مراعات اصلاح طلب، اصولگرا یا آقازاده شود/به حامیان مفسدین شک کنید,

امام جمعه ساوه با اشاره به مفاسد اقتصادی گفت: طبق روایات ظلم و فساد هر حکومتی را به نابودی می کشاند و دستگاه قضایی در مبارزه با فساد نباید مراعات اصلاح طلب، اصولگرا و آقازاده کند.

,

وی افزود: مبارزه با فساد نباید سیاسی تلقی شود تا قوه قضائیه در مقابل فشارها کوتاه بیاید، چطور دستگاه های نظارتی و بانکی مانع از دریافت ۳ هزار میلیارد تومان وام توسط فردی با بیش از ۲ هزار فقره چک برگشتی نشدند، این فرد حق جوانان کشور را ضایع کرده است.

,

حسینی بیان کرد: افتخار ما این است که طبق قانون اساسی حتی رهبر معظم انقلاب در برابر قانون با مردم عادی یکسان هستند چه برسد به مقامات دیگر و یا برادرانشان.

,

وی با بیان اینکه فساد عامل اکثر مشکلات کشور است، هشدار داد: هر گروه، حزب یا فردی از فساد دفاع کرد به خود او شک کنید، سیاسی کردن مبارزه با فساد برای انحراف افکار عمومی است.

,

تلاش برای تطهیر فتنه گران غلط است

, تلاش برای تطهیر فتنه گران غلط است, تلاش برای تطهیر فتنه گران غلط است,

امام جمعه ساوه با اشاره به دیدار بعضی آقایان با فتنه گران گفت: تلاش برای تطهیر فتنه گران با روش مصاحبه، همنشینی و... مخالف صلاح  و امنیت کشور است.

,

وی افزود: این دیدارها چهره خود مسئولین را نیز تضعیف می کند زیرا حمایت از خائنی که کشور را به آشوب کشاند و موجب طمع و تحریم بیشتر شد، تکرار غلط دیگری است.

,

وی ادامه داد: این فتنه گران باید توبه کنند تا بخشیده شوند.

,

امام جمعه دلیجان:

,

ترامپ به دنبال بی‌اثر کردن برجام است

, ترامپ به دنبال بی‌اثر کردن برجام است,

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از  پیام دلیجان؛ حجت‌الاسلام محمدتقی کرامتی امام جمعه دلیجان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه دلیجان به کسب رزق و روزی حلال تاکید کرد و گفت: کسب روزی حلال یکی از مهمترین توصیه‌های موکد دین اسلام است که همه ائمه اطهار(ع) هم نسبت به آن سفارش بسیار داشته اند.

, دیار آفتاب,  پیام دلیجان؛,  پیام دلیجان؛,

کرامتی اظهار کرد: کسب رزق و روزی حلال سعادت اخروی و دنیوی انسان را به همراه خواهد داشت.

,

وی ضمن دعوت همگان به رعایت تقوای الهی ادامه داد: پایبندی به تقوا، دین‌داری و اجرای تعالیم اسلامی و دستورات دینی است و تقوا ضامن سعادت و رستگاری انسان در دنیا و آخرت است.

,

 کرامتی به ۲۵ محرم سالروز شهادت امام سجاد(ع) اشاره کرد و افزود: در روایات از ۱۲ و ۲۵ محرم به عنوان سالروز شهادت امام سجاد(ع) مطرح شده است ولی این احتمال که ۲۵ محرم سالروز شهادت امام سجاد(ع) باشد بیش از دیگر روزها است.

,

امام جمعه دلیجان به سخنرانی امام سجاد(ع) در کاخ یزید اشاره کرد و گفت: این سخنرانی امام سجاد(ع) بسیار روشنگرانه و قاطع بود و بسیاری از مردم را با واقعیت‌های حادثه کربلا آشنا کرد.

,

وی اظهارات اخیر رئیس جمهور آمریکا در آستانه ارائه گزارش درباره برجام اشاره کرد و گفت: هدف ترامپ از اینگونه حرف ها و رفتارها، این است که برجام را بی‌اثر کند.

,

کرامتی خاطرنشان کرد: بر اساس نظر کارشناسان آمریکا از برجام خارج نمی‌شود بلکه می‌خواهد برجام را در همین مرحله نگاه دارد و چیزی را به آن اضافه یا کم نکند.

,

امام جمعه فرمهین:

,

حمایت یکدست مسئولان و نهادهای عالی نظام از سپاه پاسداران/دستگاه دیپلماسی در تصمیمات برجام هوشمندانه عمل کند

, حمایت یکدست مسئولان و نهادهای عالی نظام از سپاه پاسداران/دستگاه دیپلماسی در تصمیمات برجام هوشمندانه عمل کند,

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از فراهان خبر؛ حجت الاسلام محمد مهدی فیض کرمیان، امام جمعه فرمهین در خطبه های این هفته نماز جمعه فرمهین با اشاره به برگزاری پررنگ عزاداری امام حسین(ع) گفت: امسال نسبت به سال های گذشته برپایی مراسم عزای حسینی در فراهان بهتر بود اما این مجالس حسینی بایدبا شور و شعور بیشتری برگزار شود.

, دیار آفتاب, فراهان خبر,

هزینه در دستگاه امام حسین(ع) اسراف و تبذیر نیست

, هزینه در دستگاه امام حسین(ع) اسراف و تبذیر نیست, هزینه در دستگاه امام حسین(ع) اسراف و تبذیر نیست,

وی افزود: باید از ظرفیت روحانیون، مداحان اهل بیت(ع) برای برپایی مجلس عزای حسینی استفاده شود، هر میزان که در برپایی مجالس امام حسین(ع) هزینه شود، اسراف و تبذیر نیست.

,

فیض کرمیان اظهار کرد: برخی با شبهه پراکنی در شبکه های اجتماعی، خرج کردن در دستگاه امام حسن(ع) را اسراف و تبذیر می دانند این مسئله نشان این است که امام حسین(ع) هم هنوز مظلوم است.

,

حمایت یکدست مسئولان و نهادهای عالی نظام از سپاه پاسداران قابل تقدیر است

, حمایت یکدست مسئولان و نهادهای عالی نظام از سپاه پاسداران قابل تقدیر است, حمایت یکدست مسئولان و نهادهای عالی نظام از سپاه پاسداران قابل تقدیر است,

امام جمعه فرمهین با اشاره به جنگ روانی پیرامون برجام گفت: آمریکا در مورد برجام هرچه می خواهد بگوید، برای ملت ایران سخنان سخیف ترامپ مهم نیست. بعید به نظر می رسد که آمریکا برجام را نقض کند اما با بهانه های جدید به دنبال تحریم است.

,

وی با اشاره به طرح آمریکایی قرار دادن سپاه در لیست گروههای تروریستی گفت: حمایت یکدست مسئولان و نهادهای عالی نظام از سپاه پاسداران قابل تقدیر است، مسئولان ما باید در مقابل مواضع آمریکا پاسخ محکمی بدهند.

,

سپاه پاسداران در دل مردم جای دارد

, سپاه پاسداران در دل مردم جای دارد, سپاه پاسداران در دل مردم جای دارد,

فیض کرمیان افزود: سپاه پاسداران تنها یک واحد نظامی نیست، بلکه ‌سپاه پاسداران در دل این مردم بوده و در عرصه های مختلف به مردم خدمت می کند.

,

امام جمعه فرمهین گفت: در مقابل پیمان شکنی دشمنان باید مقابله به مثل کرد و انتظار می رود که دولتمردان در مقابل هر گزینه آمریکا، گزینه ای داشته باشند و پاسخ کوبنده به بدهند.

,

وی تصریح کرد: این نهاد انقلابی متعلق به همه ملت‌‌های منطقه است و برای صیانت از امنیت و آرامش منطقه مجاهدت‌های بی‌نظیر را در خارج از مرزهای کشور به منصه ظهور رسانده است.

,

دستگاه دیپلماسی در تصمیمات برجام هوشمندانه عمل کند

, دستگاه دیپلماسی در تصمیمات برجام هوشمندانه عمل کند, دستگاه دیپلماسی در تصمیمات برجام هوشمندانه عمل کند,

فیض کرمیان بیان کرد: همانطور که تصویب برجام به هر قیمتی صورت گرفت در حال حاضر هم حفظ برجام به هر قیمتی در دستور کار برخی از مزدوران داخلی قرار دارد و دستگاه دیپلماسی باید در این زمینه هوشمندانه عمل کند.

,

امام جمعه فرمهین گفت: اگر افرادی در این مسئله علم و بصیرت ندارند، گوش به فرمان رهبر باشند، رهبر معظم انقلاب از اول بارها هشدار دادند که من به برجام خوش بین نیستم.

,

 حل مشکلات مردم در اولویت کار دولت باشد

,  حل مشکلات مردم در اولویت کار دولت باشد,  حل مشکلات مردم در اولویت کار دولت باشد,

وی افزود: دولت در حال حاضر به جای پرداختن به حواشی به وعده های خود عمل کند و حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را در اولویت کار خود قرار دهد.

,

فیض کرمیان با اشاره به مصوبات جلسه اقتصاد مقاومتی استان در فراهان اظهار کرد: جابجایی مسئولان نباید سبب شود که کار مردم بر روی زمین بماند و مصوباتی که در زمان مسئول قبلی تصویب شده، اجرایی نشود.

,

امام جمعه فرمهین با اشاره به هفته تربیت بدنی گفت: باید به ورزش توجه شود، ورزش در سلامت جسم و پیشگیری از اسیب های اجتماعی اثر گذار است.

,

امام جمعه کمیجان:

,

ادعای دیوانگی ترامپ؛ ترفندی برای ایجاد رعب و گرفتن امتیازات به نفع آمریکا/ترامپ باید تاوان تظاهر به دیوانگی را بدهد

, ادعای دیوانگی ترامپ؛ ترفندی برای ایجاد رعب و گرفتن امتیازات به نفع آمریکا/ترامپ باید تاوان تظاهر به دیوانگی را بده,

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از سلام کمیجان؛ حجت‌الاسلام مقدسی‌پور، امام جمعه کمیجان در خطبه‌های آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته کمیجان با اشاره به آداب همسایه‌داری در سبک زندگی اسلامی؛ گفت: همسایه و همسایه‌داری در فرهنگ اسلامی سهم بسزایی دارد تا جایی که بارها در آیات و روایات مورد توجه و سفارش قرار گرفته است.

, دیار آفتاب, سلام کمیجان,

همسایه و همسایه‌داری در فرهنگ اسلامی جایگاه مهمی دارد

, همسایه و همسایه‌داری در فرهنگ اسلامی جایگاه مهمی دارد, همسایه و همسایه‌داری در فرهنگ اسلامی جایگاه مهمی دارد,

وی در ادامه افزود: امروزه به دلیل تغییر سبک زندگی و بزرگ شدن خانه‌ها، فاصله افتادن بین محل زندگی افراد، زندگی پیچیده‌تر، تشریفات و تهاجم فرهنگ غربی نقش همسایگان کمرنگ شده است و افراد از یکدیگر بی‌خبرند.

,

حجت الاسلام مقدسی پور تصریح کرد: اسلام دریافته است چنانچه بین بستگان و هسایگان مودت، محبت و رابطه عاطفی برقرار نباشد هر خانواده اولین ضربه را از همسایه خود می خورد. اگر همسایه امین باشد زیان و سود همسایه را از آن خود می‌داند و هر فرد در دژ محکمی از چهار طرف قرار میگیرد.

,

, ,

اعلام عدم پای بندی ایران؛ راهی که به انزوای امریکا ختم می شود

, اعلام عدم پای بندی ایران؛ راهی که به انزوای امریکا ختم می شود, اعلام عدم پای بندی ایران؛ راهی که به انزوای امریکا ختم می شود,

امام جمعه کمیجان با اشاره به تصمیمات اخیر ترامپ در مورد برجام گفت: ترامپ به زودی نظر خود را در کنگره آمریکا در مورد پای بندی ایران به برجام اعلام می‌کند. بسیاری معتقدند که او عدم پای بندی ایران را اعلام و روابط ایران و آمریکا را به سوی خصومت علنی باز خواهد کرد.

,

قدم کلیدی برای موفقیت در گفت و گو با ایران؛ تغییر رفتار خصمانه سران امریکایی است

, قدم کلیدی برای موفقیت در گفت و گو با ایران؛ تغییر رفتار خصمانه سران امریکایی است, قدم کلیدی برای موفقیت در گفت و گو با ایران؛ تغییر رفتار خصمانه سران امریکایی است,

وی در ادامه افزود: سیاست امریکا در مورد تغییر رژیم در ایران نتیجه ای به جز خودزنی برای امریکا نداشته است؛ امریکایی ها باید از این رفتار استکباری دست بکشند و رفتارشان را تغییر دهند. قدم کلیدی برای موفقیت در گفت و گو با ایران؛ تغییر رفتار خصمانه سران امریکایی است.

,

سیاست های خصمانه چند دهه اخیر امریکا سبب رشد و نفوذ و قدرت ایران در منطقه شده است

, سیاست های خصمانه چند دهه اخیر امریکا سبب رشد و نفوذ و قدرت ایران در منطقه شده است, سیاست های خصمانه چند دهه اخیر امریکا سبب رشد و نفوذ و قدرت ایران در منطقه شده است,

حجت الاسلام مقدسی پور بیان کرد: دولت ترامپ مهم ترین دلیل مخالفت با برجام را سیاست های منطقه ای ایران خوانده است. پذیرش این واقعیت توسط امریکا مهم است که سیاست های چند دهه امریکا در جهت نفی و انزوای ایران، موجب رشد و نفوذ و اقتدار منطقه ای ایران همچون سوریه، عراق، یمن، لبنان شده و متقابلا نفوذ امریکا در منطقه مذکور و سایر مناطق کاهش یافته است.

,

اصرار بر دیوانه معرفی کردن ترامپ هدف جریانی مرموز در غرب

, اصرار بر دیوانه معرفی کردن ترامپ هدف جریانی مرموز در غرب, اصرار بر دیوانه معرفی کردن ترامپ هدف جریانی مرموز در غرب,

خطیب نماز جمعه کمیجان خاطر نشان کرد: از روزی که ترامپ به ریاست جمهوری امریکا انتخاب شده است، یک جریان مرموز در امریکا و اروپا اصرار دارد که او را یک دیوانه تمام عیار معرفی کند که در چرخه ای غیر منتظره بر کرسی ریاست جمهوری امریکا نشسته است.

,

وی اظهار کرد: دنباله همین جریان مرموز در داخل کشور ما نیز هر از چندگاهی در این شیپور فریب می دمد که رئیس جمهور امریکا سیاستمدار دیوانه، خطرناک و غیرقابل پیش بینی است و نتیجه می‌گیرد که باید از چالش و رویارویی با او پرهیز کرد، چون هر لحظه ممکن است دست به اقدام خطرناکی بزند و تصمیم فاجعه آفرینی علیه کشور مان اتخاذ کند.

,

ادعای دیوانگی ترامپ یک ترفند برای ایجاد رعب و گرفتن امتیازات در طرف های مقابل امریکا

, ادعای دیوانگی ترامپ یک ترفند برای ایجاد رعب و گرفتن امتیازات در طرف های مقابل امریکا, ادعای دیوانگی ترامپ یک ترفند برای ایجاد رعب و گرفتن امتیازات در طرف های مقابل امریکا,

حجت الاسلام مقدسی پور با اشاره به گذشتن ترامپ از فیلتر های چندگانه برای رسیدن به ریاست جمهوری، گفت: بسیار ساده لوحانه است اگر تصور کنیم یک دیوانه توانسته است از تمام فیلترهای چندگانه حزب عبور کند و به عنوان نامزد نهایی معرفی شود.

,

وی در ادامه تصریح کرد: شواهد نشان می‌دهد که ترامپ در این مدت تنها در راستای زورگویی به دیگر کشورها و گرفتن امتیاز از آنها در جهت منافع امریکا عمل کرده است و کوچکترین تردیدی را باقی نمی‌گذارد که ادعای دیوانگی ترامپ یک ترفند برای ایجاد رعب در طرف های مقابل امریکا در جهت امتیاز گیری از آنهاست.

,

امام جمعه کمیجان خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب از همان ابتدا در زمان تبلیغات ریاست جمهوری امریکا به نقشه شوم آنها پی برد و آن را برملا کرد. زمانی که ترامپ گفت برجام را پاره خواهم کرد رهبری فرمودند «اگر شما برجام را پاره کنید ما به آتش می‌زنیم».

,

حجت الاسلام مقدسی پور با اشاره به سخنان اخیر فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: دقیقا موضع قاطع، انقلابی و شجاعانه فرماندهی کل سپاه انقلاب اسلامی در همین نقطه قابل درک است. سردار جعفری در روزهای اخیر به امریکا هشدار داد که اگر سپاه پاسداران را در لیست گروه های تروریستی جای دهند سپاه نیز ارتش امریکا را یک جریان تروریستی نظیر داعش تلقی خواهد کرد.

,

ترامپ باید تاوان تظاهر به دیوانگی را پس بدهد

, ترامپ باید تاوان تظاهر به دیوانگی را پس بدهد, ترامپ باید تاوان تظاهر به دیوانگی را پس بدهد,

خطیب نمازجمعه کمیجان تاکید کرد: ترامپ باید تاوان تظاهر به دیوانگی را بدهد. بارها تجربه کرده است که سپاه ادعای بی پشتوانه نمی کند و اساسا دلیلی ندارد که وقتی ارتش امریکا جایگزین داعش می شود از مجازات های سخت نظیر آنچه بر سر داعش امده است در امان باشد.

,

عصر امام سجاد(ع)؛ عصر پراختناق دوران تاریخ اسلام

, عصر امام سجاد(ع)؛ عصر پراختناق دوران تاریخ اسلام, عصر امام سجاد(ع)؛ عصر پراختناق دوران تاریخ اسلام,

حجت الاسلام مقدسی پور عصر زندگی امام سجاد(ع) را یکی از پر اختناق ترین دوران های تاریخ اسلام برای شیعیان دانست و افزود: دوره ای که شیعه هم از بعد اعتقادی و هم از بعد سیاسی در شرایط بسیار سختی به سر می برد.

,

وی در ادامه بیان کرد: امام سجاد(ع) با بهره گیری از اصل تقیه، هستی و دوام شیعه را حفظ کرد و در پوشش آن به هدایت و رهبری جامعه پرداخت. امام(ع) با تبیین فرهنگ اسلامی در غالب پند و اندرز و دعا و نیایش، معارف متعارف دینی را برای جامعه آن روز به ارمغان آورد.

,

امام جمعه کمیجان خاطر نشان کرد: امام سجاد(ع) با تربیت نیروهای صالح و عالم، زنده نگاه داشتن یاد و خاطره‌های عاشورا، موضع گیری های متقن و محکم در برابر اعمال و رفتار امویان، احیای سنت رسول خدا(ص) و فقه امیرالمومنین(ع) به بهترین وجه رسالت بزرگ هدایت و رهبری شیعه را به انجام رسانید و زمینه انقلاب فرهنگی و علمی را برای دو امام بعدی امام محمد باقر(ع) و امام صادق(ع) فراهم آوردند.

,

امام جمعه تفرش:

,

حمله به استوانه‌های نظام از راهبردهای دشمنان است/مقابله به مثل با پیمان‌شکنان ضروری است

, حمله به استوانه‌های نظام از راهبردهای دشمنان است/مقابله به مثل با پیمان‌شکنان ضروری است,

امام جمعه تفرش با اشاره به برخی اظهارات در باب برجام و تاکید بر تداوم آن براساس مبانی، گفت: این مسئله، جواز انعقاد پیمان با کفار است. ضروریست که مقابله به مثل با پیمان شکنان انجام شود.

,

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از ندای تفرش، حجت الاسلام نعمت الله خدامی، امام جمعه تفرش در خطبه های آیین عبادی و سیاسی جمعه این هفته با اشاره به خطبه ۱۵۷ نهج البلاغه گفت: ای بندگان خدا بدانید که تقوا دژی محکم و شکست ناپذیر است. اما هرزگی و گناه همانند خانه ای در حال فرو ریختن، برای صاحبش خوار کننده است. از ساکنان خود دفاع نخواهد کرد و کسی بدان پناه ببرد در امان نیست. آگاه باشید با پرهیزگاری می توان ریشه گناهان را نابود و با یقین می توان به برترین جایگاه معنوی دسترسی پیدا کرد.

, دیار آفتاب, ندای تفرش,

بندگی خدا تنها با تقوا امکان پذیر است

, بندگی خدا تنها با تقوا امکان پذیر است, بندگی خدا تنها با تقوا امکان پذیر است,

خدامی اظهار کرد: بندگی خدا تنها با تقوا امکان پذیر است؛ تقوا انسان را از آسیبها حفظ می کند چراکه همانند دژی غیر قابل نفوذ است. آلودگی و بی تقوایی در همه عرصه ها خانه ایمان انسان را فرو خواهد ریخت که نهایت آن خواری و ذلت است.

,

وی افزود: بی تقوایی همانند خانه ای است که از ساکنان خود دفاع نخواهد کرد و هرگاه افراد به آن پناهنده شوند در امان نخواهند بود. به وسیله ی تقوا یعنی دوری از محرمات و انجام واجبات در عقیده، اخلاق و عمل می توان ریشه گناهان را خشکاند.

,

امام جمعه تفرش ادامه داد: انسان به وسیله یقین می تواند به جایگاه‌های معنوی و فضایل برسد و راه رسیدن به یقین همان تقوا است.

,

خدامی با تببین مفاهیم آیه ۵ سوره حمد بیان کرد: بندگی خداوند مقدمه درخواست از اوست. بندگی تنها در برابر خداوند شایسته است و نه دیگران. لذا باید ریشه همه خداهای جعلی یعنی مظاهر دنیا را از بین برد.

,

توجه به معاد یکی از انگیزه های عبادت خداست

, توجه به معاد یکی از انگیزه های عبادت خداست, توجه به معاد یکی از انگیزه های عبادت خداست,

وی اضافه کرد: توجه به معاد یکی از انگیزه های عبادت خداست. شناخت خداوند مقدمه رسیدن به مقام عبودیت است. همه توفیقها از آن خداست؛ تنها خدا را باید پرستید و از او کمک جست.

,

خطیب نماز جمعه تفرش در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به آیه ۲ و ۳ سوره طلاق، گفت: اهل تقوا از همه تنگناها، محدودیتها، بن بستها و مشکلات نجات داده خواهند شد و از جایی که گمان ندارند، از رزق های مادی، معنوی و معرفتی بهره مند خواهند شد.

,

امام حسین(ع) با تقوا توانست جامعه را نجات دهد

, امام حسین(ع) با تقوا توانست جامعه را نجات دهد, امام حسین(ع) با تقوا توانست جامعه را نجات دهد,

خدامی ادامه داد: امام حسین(ع) با همین تقوا الهی توانست جامعه را از بن بستها و جهالتها، انحرافات، فاصله گرفتن از اسلام، قرآن و عترت و همچنین پیوند مردم با بنی امیه و بی بصیرتی نجات دهد.

,

وی گفت: امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) به وسیله تقوای اعلای خود توانستند در اسارت ظاهری، با دارا بودن آزادگی واقعی همه ی بن بستهای حکومت طاغوت زمان خود را شکسته و به آنها پیروز شوند.

,

 ایران اسلامی توانست با عامل تقوا بر دشمنان و موانع فایق آید

, ایران اسلامی توانست با عامل تقوا بر دشمنان و موانع فایق آید, ایران اسلامی توانست با عامل تقوا بر دشمنان و موانع فایق آید,

امام جمعه تفرش اظهار کرد: خط ولایت مداری و ایثارگری در جهان اسلام از محور ایران اسلامی سرچشمه می گیرد؛ چراکه ایران اسلامی توانست با عامل تقوا بر دشمنان و موانع فایق آید. یک راه رسیدن به تقوا، توجه به خطبه های آتشین امام سجاد(ع)، حضرت زینب(س) و سایر اهل بیت(ع) است که با عرضه ی یک جهان‌بینی قرآنی و ولایی، یزیدیان زمان خود را خُرد و جامعه پیش روی خود را تربیت کردند.

,

حمله به استوانه های نظام از راهبردهای دشمنان است/ ملت از خادمان خود حمایت می کند

, حمله به استوانه های نظام از راهبردهای دشمنان است/ ملت از خادمان خود حمایت می کند, حمله به استوانه های نظام از راهبردهای دشمنان است/ ملت از خادمان خود حمایت می کند,

خدامی با اشاره به راهبردهای دشمنان در عصر امروز، گفت: یکی از راهبردهای دشمن زمان امروز، حمله به استوانه های نظام اسلامی همانند سپاه، قوه قضاییه و سایر فرزندان این ملت است؛ به این دلیل که این مجموعه ها خار در چشم و استخوان در گلوی دشمنان و همفکران داخلی و فتنه گر آنها هستند. اما دشمنان باید بدانند که ملت ایران از خادمان خود حمایت خواهد کرد.

,

وی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی در ایجاد درگیری قومی به بهانه کردستان عراق مشغول فتنه گری است؛ اسرائیل و آمریکا پشت صحنه پرده خیانت‌ها در منطقه هستند. تجزیه کشورهای اسلامی، تسلط آنها را آسان تر خواهد کرد.

,

امام جمعه تفرش با اشاره به برخی اظهارات در باب برجام و تاکید بر تداوم آن براساس مبانی، خاطر نشان کرد: این مسئله، جواز انعقاد پیمان با کفار است. ضروریست که مقابله به مثل با پیمان شکنان انجام شود.

,

امام جمعه شهر جاورسیان:

,

مسئولان توجه ویژه‌ای به کشاورزی خنداب و قره چای داشته باشند

, مسئولان توجه ویژه‌ای به کشاورزی خنداب و قره چای داشته باشن,

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از نسیم خنداب، حجت‌الاسلام احمدی، امام جمعه شهر جاورسیان در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته با اشاره به تاریخ اسلام و سیره‌ امام حسین(ع) گفت: امام حسین(ع) در هیچ مقطعی از قیام به فکر مذاکره با حکومت بنی‌امیه و یزید به عنوان حاکم جامعه‌ اسلامی نبود، چرا که امام(ع) هیچ‌گاه حکومت یزید را  به رسمیت نشناخت و این مسئله به خوبی در فرمایشات ایشان هویدا بود.

, دیار آفتاب, نسیم خنداب,

امام جمعه جاورسیان با اشاره به تعریف لغوی و اصطلاحی مذاکره، بیان کرد: مذاکره، تلاش برای توافق بر سر ‌موضوع مورد مناقشه است به گونه‌ای که سود و مصلحت دو طرف در آن لحاظ شود. امام حسین(ع) در سخنان خود خطاب به یزید جز اتمام حجت و خیرخواهی نسبت به آن ملعون، هدف دیگری نداشت.

,

قیام امام حسین(ع) برای سازش نبود

, قیام امام حسین(ع) برای سازش نبود,

وی در ادامه با اشاره به نظر برخی از کارشناسان که مذاکرات برجام را با سیره امام حسین(ع) مقایسه می‌کنند، گفت: برخی از مسئولان بارها ادعا کرده‌اند که در واقعه کربلا امام حسین(ع) به دنبال سازش با دشمن بود غلط است چراکه امام(ع) دعوت به اسلام کرد در واقع هدف اصلی قیام هم احیای اسلام بود.

,

از بدعهدی آمریکا در توافقات هسته‌ای تا باج‌خواهی در اجرای برجام

, از بدعهدی آمریکا در توافقات هسته‌ای تا باج‌خواهی در اجرای برجام, از بدعهدی آمریکا در توافقات هسته‌ای تا باج‌خواهی در اجرای برجام,

احمدی تصریح کرد: نشانه‌های بدعهدی آمریکا نسبت به مذاکرات برجام از همان دولت قبلی آمریکا روشن بود چرا که بارها توافق هسته‌ای توسط اوباما نقض شد ولی متاسفانه مسئولان ما اقدام جدی و عکس العمل به موقع در مقابل این بدعهدی از خود نشان نداده و باعث شدند تا امروز ترامپ از روح و جسم برجام چیزی باقی نگذارد.

,

تاریخ خونین نماز جمعه، دست پلید منافقین را آشکار کرد

, تاریخ خونین نماز جمعه، دست پلید منافقین را آشکار کرد, تاریخ خونین نماز جمعه، دست پلید منافقین را آشکار کرد,

امام جمعه‌ جاورسیان ضمن گرامی‌داشت سالروز شهادت پنحمین شهید محراب، مرحوم آیت‌الله اشرفی اصفهانی گفت: تاریخ خونین نماز جمعه در نظام ولایی جمهوری اسلامی، به خوبی دست پلید منافقین را در ماجرای به شهادت رساندن عالمان وارسته‌ نشان داد. عالمانی که در جایگاه خطیب جمعه، به پیشبرد اهداف متعالی و مقدس انقلاب اسلامی کمک می‌کردند.

,

وی ضمن تسلیت شهادت امام سجاد(ع)، حرکت‌ روشنگرانه‌ آن امام بزرگوار را موجب بقای قیام خونین امام حسین(ع) و رسیدن پیام عاشورا به آیندگان برشمرد و هیئات مذهبی و فعالان عرصه‌ فرهنگ دینی را به بزرگداشت مقام والای امام سجاد(ع) و روشنگری‌ بیانات آن امام واراسته فرا خواند.

,

امام جمعه‌ جاورسیان در ادامه با اشاره به مواضع شفاف و صریح ریاست جمهوری در جمع هیئت دولت که در آن، فتنه‌های آمریکا در منطقه را افشا، وحدت تمام جناح‌های درون نظام را مورد تأکید قرار داد و با تبعیت از بیانات مقام معظم رهبری از نهادهای قانونی کشور از جمله سپاه پاسداران حمایت کرد، گفت: این مواضع اگر صادقانه باشد، نوید آینده‌ای روشن را می‌دهد.

,

امام جمعه‌ جاورسیان برای استاندار جدید استان مرکزی آرزوی توفیق کرده و خواستار توجه ویژه استاندار جدید نسبت به شهرستان محروم خنداب و بخش کشاورزی قره‌چای شد. 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه